2018 Aston Martin Vantage este mai stilat, mai usor si propulsat de... 503 cai putere

Articol scris de Marian P. , in data de 21 Noiembrie 2017

Daca modelul Aston Martin DB11 a dat startul unei noi ere in ceea ce priveste masinile marcii britanice, se pare ca noul 2018 Aston Martin Vantage reprezinta completarea acestei game de masini. Inspirat de versiunea DB10, condusa de James Bond in "Spectre", model din care au fost construite, doar pentru film, un numar de 10 exemplare, noul Vantage se diferentiaza complet de restul masinilor din generatia Aston Martin GT.

"Daca ne gandim ca modelul DB11 este un gentleman, atunci noul Vantage este un adevarat vanator", a declarat designer-ul sef Miles Nurnberger.

Desi masina pastreaza proportiile de baza ale gamei Vantage, acelea ale unui coupe cu motor pe fata si arcuit la capitolul acoperis, noua versiune arata mai agresiv si mai atletic in comparatie cu predecesoarea sa. Cu un bot asemanator celui al unui rechin si o grila fata mult mai deschisa, Vantage pare sa "miroasa" drumul catre urmatoarea "prada".

Citeste si: Aston Martin Vanquish S Ultimate ar putea fi ultima versiune a acestui model

Cutele frontale sunt ceva mai vizibile pe acest model si pleaca de gurile de aer laterale, de aceasta data de dimensiuni ceva mai mari, trec peste portiere si se opresc pe "soldurile" musculoase de pe partea dorsala. Daca ne uitam cu atentie la masina, chiar si in pozitia stand pe loc, aceasta pare sa incalce legile auto in cel putin jumatate de glob.

Toate elementele aerodinamice sunt perfect incoporate in design-ul structural al lui Vantage, ceea ce inseamna ca nu ne vom intalni cu parti extra care sa fie prinse de caroserie cumva.

Din fata, masina pare sa fi plecat dupa "prada", in timp ce partea dorsala seamana foarte mult cu un... paun impopotonat... Pe aceeasi parte, ne intalnim cu un difuzor de aer complex, care se ocupa de controlul turbulentelor, ajutat si de splitter-ul frontal sau de "branhiile" laterale, toate contribuind la cresterea semnificativa a fortei de gravitatie a modelului.

In ciuda faptului ca masina este cu 2 inch mai scurta decat Porsche 911, amapatamentul lui Vantage este cu aproape 10 inch mai mare decat cel al celui mai recent Porsche 991 Carrera. Acest ampatament si faptul ca masina se bucura de capete mai scurte, fac din noul Vantage o masina, cel putin vizual, foarte stabila, si inseamna ca ne vom intalni cu mai mult spatiu in cabina.

Noul Vantage, care are un pret de plecare de €154,000, face parte din a doua faza a planului Aston Martin pentru acest inceput de secol, imediat dupa prezentarea lui DB11. Urmatorul pas va fi, undeva in 2019, inlocuirea actualului model Vanquish cu o noua versiune.

Dupa acesta, extinderea portofoliului marcii cu DBX va trimite Aston Martin intr-o zona pana cum neexplorata, dar necesara, cea a modelelor SUV.

Zvonurile vorbesc si despre o noua masina sport, aflata in asteptare, dupa investitiile facute de producatorul britanic in marca Lagonda, dar si despre o versiune electrica RapidE, care va introduce Aston Martin in lumea intr-o continua dezvoltare a vehiculelor electrice.

Daca pana acum ne plangeam ca nu exista destule diferente de caracter intre modelele celor de la Aston Martin, e bine sa spunem ca acest nou Vantage 2018 ar putea lamuri chestiunea in cauza. Mai mult, daca masina se conduce la fel de bine cat arata, atunci noi suntem convinsi.

Design Interior

Interiorul modelului a fost inspirat de cel al unei cabine de avion, totul parand a fi sculptat intr-o forma concava, cat mai departe de locurile pasagerilor. Asta creeaza si mai mult spatiu in interior, astfel ca se va gasi loc si pentru un sofer mai inalt.

Trebuie sa amintim ca tot modelul pe comanda DB10 folosit de Bond a inspirat si consola centrala, care de la una orizontala pare sa fie acum aranjata in valuri, aici fiind incluse si butoanele transmisiei, aranjate eficient in forma de triunghi. Mai mult, pana si volanul este tesit in partea de jos, dand astfel mai mult spatiu pentru picioare soferului.

Motorizare

Distributia greutatii este una neutra, 50/50, iar motorul V8 bi-turbo de 4,0 litri a fost amplasat foarte aproape de mijlocul masinii, pe un sasiu total nou de aluminiu, intalnit si pe modelul DB11. Cu o structura bine gandita, construit asemenea unui aeroplan, dar si datorita unui sub-sasiu dorsal montat peste cel al masinii, se pare ca rigiditatea la torsiune este mult mai buna decat pe modelele anterioare.

Cat despre motorizare, senzationalul propulsor creat de Mercedes-AMG si modificat pentru a intruni cerintele producatorului, pune in miscare acest adevarat "vanator". Trebuie sa specificam ca pozitionarea motorului, a sursei de carburant, a propulsiei si a evacuarilor sunt unice pe aceasta versiune Vantage.

Motorul poate ajunge la 503 cai putere, cu 80 mai mult decat anteriorul V8 Vantage GT, si un cuplu-forta de 685 Nm. Greutatea masinii este de aproximativ 1.530 de kg, cantarind, astfel, cu aproximativ 136 de kg mai putin decat predecesoarea sa, lucru ce duce la o usoara imbunatatire a ratiei putere la greutate. Producatorul sustine ca masina accelereaza de la 0 la 100 de km/h in doar 3,6 secunde si poate ajunge la o viteza maxima de 314 km/h.

Schimburile mai rapide intre vitezele intermediare, datorate noii transmisii automate ZF in opt trepte, inseamna ca Vantage se misca mult mai usor la acest capitol. Specialistii spun ca, la un moment dat, in al doilea trimestru al lui 2018, producatorul va lansa si o versiune cu transmisie manuala si, desi este pura speculatie, suntem siguri ca va fi vorba despre cutia de viteze in sapte trepte de pe actualul model V12 Vantage S.

Noul Vantage este dotat, in premiera pentru Aston Martin, cu un diferential spate electronic. Acesta este conectat la sistemul de control al stabilitatii si variaza electronic forta trimisa rotilor din spate. In functie de experienta soferului, atat controlul tractiunii cat si cel al stabilitatii pot fi, optional, decuplate. Ne place aceasta idee, mai ales ca inginerii marcii britanice au reglat fortele trimise catre rotile motoare pe drumurile pline de gheata si zapada din Suedia.

Arhitectura suspensiilor fata este asemanatoare celei de pe modelul DB11, diferenta fiind ca inginerii marcii au reglat suspensiile pentru a fi mai rigide si mai sportive. Mai mult, noul Vantage nu va fi echipat cu pneuri Pirelli P-Zero, iar masina vine dotata fie cu un set de frane din otel turnat, fie cu o versiune din fibra de carbon.

Intrebati daca exista, in viitor, si o varianta echipata cu propulsor V12, oficialii de la Aston Martin au sustinut ca nu se lucreaza, deocamdata, la aceasta idee. "Nici macar nu suntem siguri ca un motor V12 s-a potrivi dimensiunilor masinii", au glumit chiar purtatorii de cuvant ai marcii. Mai vedem noi.

Te-ar mai putea interesa:

Iata ce trebuie sa faci ca sa pui mana pe masina de lux mult visata!

Un exemplar Aston Martin Valkyrie de peste 2 milioane de euro va ajunge in Romania! Afla cine este proprietarul!

Sursa: Aston Martin

Daca v-a placut articolul, share pe:

Comentarii

Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
 

Iti mai recomandam

Stim ca v-am obisnuit sa va vorbim mereu despre noi si noi modele lansate pe piata, insa astazi vrem sa va dam mai multe informatii despre o noua unitate de...
de - 15 Decembrie 2017
Gradul de emisii reprezinta una dintre cele mai mari probleme cu care se confrunta domeniul auto in momentul de fata, acestea ajungand de multe ori la valori mult prea mari,...
de - 15 Decembrie 2017
Poate ca in ultima vreme am vorbit mai mult decat de obicei despre nemuritoarea Zonda, iata, insa, ca o noua versiune Huayra este, gratie celor de la Pagani si Garage...
de - 14 Decembrie 2017
Un nou proiect de lege care ii vizeaza pe soferi a fost introdus de curand pe ordinea de zi a Parlamentului, de aceasta data unul care face referire la prescrierea...
de - 14 Decembrie 2017

Cele mai noi anunturi

21000.00 EUR - 16 Decembrie 2017
4500.00 EUR - 15 Decembrie 2017
70.00 RON - 15 Decembrie 2017
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare