Comparatia saptamanii: Mercedes-Benz Clasa E (W213) sau BMW Seria 5 (G30)?

Mercedes-Benz E-Class W213 vs BMW 5-Series G30

In majoritatea industriilor, ceea ce face lucrurile mai interesante este rivalitatea. In fotbal, de exemplu, toti suntem familiari cu marea rivalitate dintre Barcelona si Real Madrid.

Ei bine, in lumea auto, una dintre cele mai vechi rivalitati este cea dintre Ferrari si Lamborghini. Nici prezentul nu putea duce lipsa de competitie, asa ca iata o rivalitate nascuta din nevoie de mai bun: Seria 5 (G30) de la BMW impotriva Clasei E (W123) de la Mercedes-Benz.

Ce face aceasta competitie mai interesanta, este faptul ca cele doua modele apartin clasei medii executive si amandoua sunt masini de lux.

Pentru vehiculele care costa mai putin, ceea ce conteaza pentru un cumparator are legatura cu valoarea sau cu caracteristicile adaugate masinii. Pentru modelele premium, insa, se mai iau in calcul si alte cateva elemente: design-ul, prestigiul si mostenirea.

Din pacate, alegerea devine din ce in ce mai dificila in cazul acestor doua modele, de vreme ce ambii producatori au venit cu schimbari pe aproape toate planurile.

Daca tot ce va doriti este confort sau aveti un aer mai conservator, alegerea evidenta va fi intotdeauna Mercedes-Benz. In acelasi timp, BMW a fost mai mereu mai atletic si mai interesant de condus. Iata insa ca, recent, inginerii de la BMW au decis sa se axeze mai mult pe siguranta si lux, in timp ce tehnicienii Mercedes-Benz au devenit un pic mai indrazneti. Este oare aceasta comparatie una corecta?

Am ales sa facem aceasta comparatie pentru a ne dovedi noua insine ca e destul de complicat sa pui alaturi, intr-o competitie, doua modele care se definesc prin excelenta. Tot ce ne ramane sa speram este ca veti intelege de ce aceasta rivalitate dintre doi superproducatori germani poate duce, pe viitor, la modele care ne vor lasa cu gura cascata. Noi de-abia le asteptam...

Design Exterior

In ceea ce priveste designul, masinile din Seria 5 arata ceva mai vertical, in timp ce modelele E-Class prezinta suprafete ceva mai curbate, mai ales pe partea din spate. Pentru Mercedes-Benz aceasta miscare a fost una importanta si pleaca de la ideea ca masinile cu tenta sportiva trebuie sa intre si in panoplia producatorului a carui sigla reprezinta o stea in trei puncte.

In ceea ce priveste modelele din Seria 5, ele nu au nevoie de adaugiri la capitolul sportivitate, desi ar fi fost bine sa apara si ceva modificari pe noile masini. Desi design-ul este cu adevarat incantator, iar inginerii au facut o treaba extraordinara plecand de la 0, noile versiuni BMW nu par sa fie o adevarata evolutie de la modelele originale. Noile masini arata ceva mai complete decat modelele din Seria 7, dar e dificil sa observi modificari esentiale, poate cu o singura exceptie: luminile de pe spate.

La o privire mai atenta la masinile din Clasa E, este foarte simplu sa observi ca acestea seamana ori cu versiunile din Clasa C, ori cu cele din Clasa S. Cel putin la capitolul caroserie.

Design Interior

La interior, ambele marci au ramas adepte ale mostenirilor "genetice" ale fiecarui producator in parte. Multe dintre caracteristici sunt aproape similare, dar modul in care sunt executate este cu totul diferit.

Oferta celor de la BMW se asigura ca partea centrala a consolei din cabina este concentrata pe soferul masinii, lucru usor de observat dupa unghiul de inclinatie al acesteia. In acelasi timp, inginerii de la Mercedes-Benz au facut ceea ce fac de obicei: au creat un mediu interior plin de confort si de lux.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter