BMW Seria 5 (G30) a obtinut maximum de stele la testele de siguranta Euro NCAP

2017 BMW Seria 5 G30 Euro NCAP Crash Test

Asa cum era de asteptat de la un produs premium, a saptea generatie a seriei 5 de la BMW a reusit sa obtina maximum de punctaj, 5 stele, in cele mai recente teste se siguranta europene NCAP.

Sedanul de talie medie a ajuns la 91 de procente la capitolul siguranta ocupantilor masinii - adulti, in timp ce siguranta celor mici din acest model nu a coborat sub 85 de procente.

Modelul s-a descurcat excelent si la capitolul siguranta pietonilor, masina ajungand la 81 de procente. Oficialii Euro NCAP au declarat chiar ca au fost placut impresionati la acest capitol si au laudat sistemul "Person Warning" propus de cei de la BMW, sistem echipat si cu functia "franare de oras".

Aceiasi oficiali au avut cuminte frumoase si despre tehnologia de franare autonoma de pe Seria 5, mentionand ca il ajuta pe sofer sa evite ciocnirea cu un alt autovehicul sau lovirea unui pieton.

Modelul folosit la aceste teste a fost unul din 2017, 520d, cu comenzile pe partea stanga, model care a ajuns la rezultate fenomenale, 59 de procente, si la evaluarea asistarii de siguranta. Acest test ia in calcul factori ca asistenta la accelerare (limitatorul de viteza), senzorul centurilor de siguranta dar si functia de franare autonoma in caz de urgenta.

Noua serie 5 de la BMW nu a fost singura masina testata cu aceasta ocazie de Euro NCAP.

Organizatia europeana a analizat si noua versiune, putin imbunatatita, Fiat Doblo, aparuta pe piata in 2015. Avand in vedere faptul ca a doua generatie a acestei masini este prezenta pe piata inca din 2010, nu a mirat pe nimeni ca modelul nu a cucerit decat trei stele Euro NCAP.

Oficialii companiei europene de testare au declarat oficial ca "varsta si caracteristicile acestui model scot la iveala lipsa ambitiei de a castiga, la capitolul siguranta, in competitie cu alte modele, mai moderne, din segmentul sau".

Mai mult, oficialii Euro NCAP se asteapta ca modelele inrudite cu aceasta masina, din gama Opel / Vauxhall, sa primeasca tot atat de putine stele, mai ales ca acestea nu s-au bucurat de operatiunea de modernizare a lui Doblo.

Toate acestea fiind spuse, un reprezentant al voluntarilor companiei de siguranta din Bruxelles, Belgia, a completat: "oficialii de la Opel nu se gandesc la altceva decat la viitor". Sa fie un semn pentru compania germana, sau doar o dorinta intrinseca a fanilor marcii?

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
OFF-ROAD: 6 SFATURI PENTRU A CONDUCE IN SIGURANTA
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter