Noul BMW M550d xDrive are acum patru turbine si performante de invidiat

2017 BMW M550d xDrive G30 G31

Poate ca motoarele diesel sunt pe cale de disparitie in unele zone din lume, dar acest lucru nu se intampla in Bavaria. Dupa lansarea, la finalul anului trecut, a variantei pe benzina M550i xDrive, BMW scoate acum pe piata si versiunea diesel, noul M550d xDrive (G30/G31).

Nu va vom plictisi cu detalii despre design, de vreme ce sedanul de clasa medie se remarca mai ales la capitolul cifre. Fara prea multe introduceri, iata cateva dintre caracteristicile noului model.

Vazut ca fiind unul dintre cele mai puternice motoare diesel in sase cilindri din lumea auto, propulsorul de 3,0 litri se bucura de patru turbocompresoare, care produc peste 400 de cai putere, la 4.400 de rotatii pe minut, si un cuplu-forta de 760 de newtoni-metru, disponibil inca de la 2.000 de rotatii pe minut. Mai mult, la 1.000 de rotatii pe minut, soferul are la dispozitie 450 de newtoni-metru.

Toata aceasta forta este transmisa, prin intermediul unei cutii automate sport in opt trepte, la un sistem de tractiune integrala.

Legat de performante, modelul sedan va accelera pana la 100 km/h in doar 4,4 secunde, in timp ce varianta break, mai inceata, va mai avea nevoie de inca doua zecimi de secunda. Ambele versiuni sunt echipate standard cu limitator electronic de viteza, care va intra in functiune la 250 de km/h.

Asa cum v-ati dat, poate, seama, toate aceste cifre sunt diferite de cele ale predecesorului M550d xDrive care avea 3 turbine. Puterea a crescut cu 19 cai, iar forta cu 20 de newtoni-metru. Aceste imbunatatiri, coroborate cu pierderea in greutate a noilor modele Seria 5, duc la o acceleratie mai mica cu aproximativ 0,3 secunde.

Nu ca ar mai conta pentru un asemenea monstru, dar si consumul acestui nou model a scazut cu 0,4 litri, lucru ce duce, in cazul modelului sedan, la un consum combinat de 5,9 litri la 100 de km.

Asemeni fratelui sau geaman pe benzina, noul monstru diesel este echipat standard cu suspensii sport M, care coboara garda la sol cu aproape 10 mm. Din pachetul standard mai fac parte jantele exclusiviste de aliaj ce au o marime de 19 inci, franele speciale M, un kit aerodinamic destul de subtil, dar si un serviciu de asistenta activa la virare integral, adica felul pompos celor de la BMW de a spune virare pe rotile din spate.

Ceea ce trebuie sa stiti, la final, este ca versiunea sedan va fi prima care va fi lansata pe piata, in iulie si numai in Europa, in timp ce varianta Touring isi va gasi momentul lansarii oficiale pe la sfarsitul acestui an.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
OFF-ROAD: 6 SFATURI PENTRU A CONDUCE IN SIGURANTA
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter