2014 Porsche 918 Spyder, ceva de speriat

Porsche a aratat publicului, in sfarsit, versiunea de productie a lui 918 Spyder, cea mai recenta super masina care combina performanta unui autovehicul sport cu consumul de combustibil al unui hybrid.

Asa cum se astepta, Porsche 2014 918 Spyder are un motor V8 de 4.6 litri, cu o putere de 608 cai putere, imprumutat de la RS Spyder. Mai mult, 918 Spyder are un rezervor de ulei, filtru de aer si admisia facute dintr-un polymer ranforsat cu fibra de carbon. Ceea ce este extrem de interesant este faptul ca noua supermasina Porsche are tevi in partea de sus a cozii, chiar deasupra motorului. Gazele de esapament sunt evacuate astfel mult mai repede, iar presiunea din motor este mult mai mica. Motorul este cuplat la modulul hybrid pentru ca 918 Spyder este conceput sa functioneze si ca un hybrid, la fel ca toate celelalte modele hybride de la Porsche.

Modulul hybrid reprezinta un motor electric de 115 KW si o cupla care face legatura cu motorul pe benzina. Asta inseamna ca 918 Spyder poate fi propulsat in trei moduri : doar pe benzina, doar electric sau ambele simultan. Cutia de viteze este una automata cu 7 trepte (PDK), complet refacuta pentru 918 Spyder si optimizata pentru a obtine o performanta inalta. Pe axul din fata se afla un alt motor electric independent cu o putere de aproximativ 95kW. Un sistem special opreste motorul electric la viteze mari pentru a preveni supraturatia motorului, iar energia electrica este furnizata de catre o baterie lithium-ion racita cu lichid, care contine 312 celule individuale cu un continut de energie in jur de sapte kilowati pe ora. Pentru a-i furniza energia, Porsche a dezvoltat un nou sistem de incarcare la priza, dar si un grad mai mare de recuperare a energiei obtinute prin franare.

Portul de reincarcare a vehiculului din stalpul lateral B al locului pasagerului din fata permite utilizatorilor sa conecteze bateria la reteaua electrica de acasa si sa o incarce. Potrivit comunicatului de presa, folosind Incarcatorul Universal Porsche (AC), bateria de tractiune poate fi incarcata in cel mult patru ore la reteaua de 230 de volti. Porsche ofera, de asemenea, si bancul de incarcare, care permite incarcarea rapida in numai doua ore. Statia de Incarcare Rapida ( DC) este disponibila ca si extraoptiune si poate incarca bateria cu voltaj inalt a 918 Spyder in doar 25 de minute. In interior se regaseste un volan multifunctional, combinat cu trei manete rotunde mari.

In plus, un centru de infotainment se afla in consola inaltata din mijloc. Pentru cei care doresc inca si mai mult, Porsche ofera Pachetul Weissach, care include culori speciale si modele bazate pe legendarele masini de curse Porsche. Acoperisul, aripile din spate, oglinzile spate, precum si ramele parbrizului sunt facute din carbon. Parti ale interiorului sunt capitonate cu Alcantara in loc de piele, iar carbonul inlocuieste aluminiul. Excelenta in performanta nu este vizibila doar la nivel vizual: rotile foarte usoare din magneziu reduc greutatea masinii cu 35 de kilograme. Sasiul multi-link al lui 918 Spyder este inspirat de catre modelul sport, la care se adauga sisteme care absorb socurile (PASM) sau permit, limitat, virarea rotilor din spate.

Porsche Active Aeronynamic (PAA) este, de asemenea, disponibila. Pentru cei care nu stiu inca, acesta este un sistem care ajusteaza sistemele aerodinamice, asigurandu-le unicitatea si variabilitatea ; organizarea variaza automat pe trei moduri, mergand de la eficienta optima, pana la forta maxima de apasare si este reglata astfel incat sa coincida cu sistemul hybrid de operare. 918 Syder ofera cinci moduri de condus : Race Hybrid, E-Power, Hybrid, Sport Hybrid and Hot Lap. Asa cum se astepta, E-Power foloseste doar energie electrica cu care 918 Spyder poate parcurge o distanta de pana la 30 de kilometri. Folosind doar bateria, 918 Spyder poate accelera de la 0 la 100 km/h (62mph) in cateva secunde si prinde o viteza maxima de 150 km/h.

Cand energia bateriei scade sub valoarea minima setata, vehiculul trece automat in modul hybrid. In modul Race Hybrid, vehiculul ofera maximul de performanta si, mai ales, un stil sport de condus. Motorul pe benzina este folosit intens in acest fel si incarca bateria atunci cand conducatorul nu o foloseste la maxim.

In modul Sport Hybrid, motorul clasic este folosit continuu si este principala forta propulsoare. Pe langa asta, motorul electric ofera un plus de putere. Modul Hot Lap poate fi activat doar in modul Race Hybrid si, dupa cum era de asteptat, creste puterea bateriei la maxim pentru a obine cateva ture rapide.

Newsletter

Whatsapp