vanzari, mol

Lista stiri si informatii despre vanzari si mol pe Cars.ro

Stiri si informatii despre vanzari si mol

Citeste cele mai noi stiri si informatii despre vanzari si mol publicate pe Cars.ro! Vezi comentarii si poze despre vanzari si mol, pe Cars.ro!

Te-ar putea interesa: mol, vanzari, profit, segment premium, mercedes-benz, bmw, audi, china, piata auto, declin, citroen, citroen c3, aircross, seat, record

MOL Grup a înregistrat un rezultat EBITDA de peste 500 de milioane USD în primul trimestru al anului 2019

Grupul MOL a anuntat la inceputul lunii mai rezultatele inregistrate in primul trimestru al anului curent, cifrele aratandu-ne ca activitatea acestora merge conform planului. Pentru inceput, Grupul MOL transmite ca a inregistrat un rezultat operational (CCS EBITDA) de nu mai putin de 514 de milioane de dolari, ceea ce nu este deloc rau! Mai exact, rezultatul inregistrat se incadreaza in linia de obiective anuale stabilite de companie.

Mergem mai departe si vorbim despre rezultatul EBITDA generat de segmentul Upstream, care s-a mentinut in acest prim trimestru la un nivel similar cu cel inregistrat in aceeasi perioada a anului precedent. Mai exact, vorbim despre o cifra de 283 de milioane de dolari, cifra obtinuta in contextul in care nivelul crescut al productiei a compensat alti factori negativi. Productia inregistrata a ajuns la cel mai ridicat nivel din ultimii ani, crescand in primul trimestru la nu mai putin de 116.000 barili echivalent petrol pe zi. Aceasta crestere a fost obtinuta pe fondul performantelor solide si echilibrate a activelor din Regatul Unit al Marii Britanii.

Segmentul Downstream nu a avut un prim trimestru atat de bun, inregistrand un rezultat operational (clean CCS EBITDA) de 138 milioane de dolari, cu 37 de procente sub nivelul raportat in aceeasi perioada a anului trecut.

Citeste continuarea articolului MOL Grup a înregistrat un rezultat EBITDA de peste 500 de milioane USD în primul trimestru al anului 2019

Mercedes-Benz ramane lider in segmentul premium si dupa luna mai

Segmentul premium este fara doar si poate cel mai disputat segment de pe piata auto globala, cei trei producatori de renume din Germania rivalizand luna de luna la acest capitol. Ei bine, cei de la Mercedes-Benz au reusit si in luna mai sa fie cel mai mare constructor auto premium din lume. Totusi, este important de mentionat ca vanzarile celor de la Mercedes au scazut in aceasta luna. Aceeasi scadere a fost inregistrata si in tabara celor de la Audi! In schimb, bavarezii de la BMW au fost singurii care au obtinut vanzari in crestere in luna mai, insa asta nu i-a ajutat sa ajunga pe prima pozitie in acest top!

Asa cum spuneam si in randurile anterioare, cei de la Mercedes-Benz au ramas in fruntea clasamentului segmentului premium, cu aproape 196.000 de unitati vandute in luna mai. In aceste conditii, putem vorbi despre o scadere a vanzarilor celor de la Mercedes de aproape 1.3% in comparatie cu aceeasi luna mai a anului trecut. Aceasta scadere este cauzata in primul si primul rand de piata chineza, care isi continua declinul. Germanii de la Mercedes-Benz au raportat cresteri usoare ale vanzarilor atat in Europa, cat si in Statele Unite ale Americii.

Bavarezii de la BMW au avut o luna mai destul de buna, cu aproape 182.000 de unitati vandute, ceea ce nu este deloc putin. Mai mult decat atat, cei de la BMW sunt singurii care au obtinut o crestere in aceasta luna mai, de 4.6 procente, in comparatie cu aceeasi luna a anului 2018. BMW a reusit o figura foarte frumoasa pe piata chineza de aceasta data, vanzarile de acolo crescand cu nu mai putin de 33%. Este o crestere spectaculoasa daca luam in calcul declinul in care se regaseste la ora actuala cea mai mare piata auto a lumii. De asemenea, vanzarile celor de la BMW din Germania au inregistrat o crestere spectaculoasa, de aproape 30%.

Citeste continuarea articolului Mercedes-Benz ramane lider in segmentul premium si dupa luna mai

Piata auto chineza isi continua declinul

Fara doar si poate, piata auto chineza este cea mai mare piata auto din lume la ora actuala. Daca acum cativa ani vorbeam practic luna de luna despre dezvoltarea si despre extinderea pietei chineze, iata ca acum a venit randul sa vorbim si despre problemele inregistrate acolo.

Mai mult decat atat, multi specialisti vorbesc chiar despre un declin extrem de ingrijorator al pietei auto chineze, lucru care ar trebui sa ne dea de gandit. Spunem asta deoarece piata auto chineza isi continua declinul, inregistrand cea de-a 11-a luna consecutiva pe trend descendent! Oare cine s-ar fi gandit la o asemenea problema pentru piata chineza in urma cu patru sau cinci ani?!

Perioada nu tocmai buna prin care trece piata auto chineza este confirmata si de cifrele publicate de Asociatia Constructorilor Auto din China (CAAM). Conform ultimelor statistici publicate de acestia, piata auto chineza isi continua declinul si in luna mai, vanzarile de masini noi scazand cu nu mai putin de 16.4 procente, ceea ce nu este deloc putin.

Citeste continuarea articolului Piata auto chineza isi continua declinul

Citroen C3 Aircross trece pragul celor 200.000 de unitati comercializate

Citroen lansa in toamna anului 2017 modelul C3 Aircross, un model care s-a bucurat de la bun inceput de o primire pozitiva. Din fericire pentru francezi, C3 Aircross a fost apreciat inca din prima clipa atat de pasionatii auto, cat si de specialistii din presa de specialitate si nu numai.

In aceste conditii, asteptarile francezilor cu privire la vanzarile lui C3 Aircross au inceput sa se ridice! Si, din cate putem sa vedem acum, C3 Aircross nu i-a dezamagit deloc pe cei din conducerea Citroen, cifrele de vanzari fiind bune spre foarte bune, am putea spune! Mai mult decat atat, SUV-ul a devenit unul dintre cele mai importante modele din gama constructorului!

Asa cum probabil ca va amintiti, SUV-ul C3 Aircross a devenit disponibil pe piata auto incepand cu toamna lui 2017, mai exact din luna octombrie. Ei bine, oficialii producatorului francez au anuntat la inceputul acestei saptamani ca C3 Aircross a reusit sa atinga un prag extrem de important in evolutia lui in materie de vanzari.

Citeste continuarea articolului Citroen C3 Aircross trece pragul celor 200.000 de unitati comercializate

Spaniolii de la SEAT trec la ora actuala printr-o perioada extrem de buna, iar asta nu mai reprezinta o surpriza pentru niciunul dintre noi. Si atunci cand vorbim despre o perioada buna, vorbim automat si despre niste cifre de vanzare care stau drept dovada in acest sens.

Orice am vrea sa spunem, succesul de care se bucura un constructor si modelele din gama sa se masoara in functie de aceste cifre de vanzari, care dovedesc practic cat de popular sau cat de atractiv este un anumit model in randul clientilor! Asa cum spuneam, cei de la SEAT ne dovedesc de la luna la luna ca lucrurile stau foarte bine in ceea ce ii priveste!

Primele patru luni se incheiasera cum nu se putea mai bine pentru cei de la SEAT, acestia depasind pragul de 200.000 de unitati vandute, ceea ce nu era deloc putin, ba chiar din contra. Luna mai s-a dovedit in cele din urma la fel de buna pentru spanioli, cifra totala de unitati vandute in primele cinci luni ale anului ajungand acum la 257.000. Daca vrem sa facem o comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, trebuie sa va spunem ca vorbim despre o crestere a vanzarilor cu aproximativ 8 procente.

Citeste continuarea articolului Recorduri pe banda rulanta pentru SEAT: peste 257.000 de masini vandute in primele cinci luni din 2019

Romania se lauda in statisticile oficiale cu peste 3.000 de milionari in Euro, asa ca nu trebuie sa ne mire faptul ca masinile din segmentul de lux sunt extrem de cautate.

Conform unei statistici emise de catre autoritatea nationala, in primele patru luni ale anului, in tara noastra au fost inmatriculate un numar total de 55 de masini din segmentul de lux. Dintre acestea, cele mai cautate au fost modelele Bentley. In total au fost inmatriculate 24 de astfel de unitati, jumatea dintre ele fiind masini noi, iar celalata jumatate fiind masini second-hand. Fata de aceeasi perioada a anului trecut, cresterea este de aproape 25%.

Urmatoarea cea mai cautata marca a fost Lamborghini, care datorita lansarii modelului SUV Urus, a inregistrat o crestere a vanzarilor de 200%. Practic, in primele patru luni ale anului au fost inmatriculate 9 masini Lamborghini noi, plus alte trei second-hand. In comparatie, in aceeasi perioada a anului trecut fusesera inmatriculate 3 Lamborghini-uri noi si unul second hand.

Citeste continuarea articolului Bentley, cea mai vanduta masina din segmentul de lux in Romania, in primele patru luni ale anului

Dacia s-a bucurat de un an 2018 extrem de bun din toate punctele de vedere, iar asta nu mai este o surpriza pentru nimeni la ora actuala. Daca pana acum spuneam ca doar cifrele de vanzari obtinute de modelele din gama sa ne pot dovedi acest lucru, iata ca acum cei de la Dacia ne pun la dispozitie si mai multe date de ordin financiar si nu numai despre ceea ce s-a intamplat in anul 2018.

Si, putem observa foarte rapid ca producatorul de la Mioveni a avut un an de exceptie, depasind multe recorduri din orice punct de vedere! Insa, haideti mai bine sa ne uitam impreuna peste cifrele din raportul publicat de cei de la Dacia!

In conditiile in care piata auto de la nivel european s-a confruntat cu destule probleme in 2018, cei de la Dacia s-au descurcat extrem de bine, obtinand cifre de vanzari in crestere pe multe piete auto europene importante.

Citeste continuarea articolului Profit record de peste 750 de milioane de lei pentru Dacia in 2018

Asa cum ne-a obisnuit in fiecare luna, segmentul premium ne ofera de fiecare data o batalie extrem de interesanta in materie de vanzari intre cei trei mari producatori germani: Mercedes-Benz, BMW, respectiv Audi. Cum suntem deja la jumatatea lunii mai, haideti sa ne uitam pe cifrele inregistrate in aprilie si sa vedem care mai este situatia la nivel general dupa primele patru luni ale acestui an.

Pana sa trecem la detalii, trebuie sa spunem insa ca segmentul premium se confrunta in aceasta perioada cu o scadere a vanzarilor la nivel global, acestea fiind afectate de introducerea noilor teste WLTP si de declinul popularitatii modelelor echipate cu sisteme de motorizare diesel.

Mercedes-Benz a ramas si in luna aprilie cel mai bine vandut constructor la nivel mondial, cu o cifra de vanzari care a ajuns la 182.000 de unitati. Totusi, chiar si in aceste conditii, in comparatie cu aceeasi luna aprilie a anului trecut avem o scadere a vanzarilor cu 5.5%. Producatorul german a inregistrat scaderi ale cifrelor de vanzare pe toate pietele pe care activeaza, cu exceptia Chinei.

Citeste continuarea articolului Mercedes-Benz obtine cele mai bune vanzari in segmentul premium in luna aprilie

Inceputul anului 2019 s-a dovedit a fi extrem de bun din toate punctele de vedere pentru spaniolii de la SEAT, cifrele de vanzari inregistrate de acestia stand drept dovada in acest sens. Conform statisticilor inregistrate pana la acest moment, cei de la SEAT au vandut in primele patru luni ale anului nu mai putin de 200.000 de masini, ceea ce nu este deloc putin.

Mai mult decat atat, un asemenea rezultat este obtinut in premiera istorica pentru constructorul spaniol, inceputul anului 2019 fiind cel mai bun inceput de an de la infiintare si pana astazi. Daca asta nu era de ajuns, mai trebuie sa spunem ca si brandul Cupra a inregistrat o crestere de peste 80 de procente in aceasta perioada!

Asadar, daca ne referim la primele patru luni ale anului curent, cei de la SEAT se pot lauda cu un numar exact de 202.600 de exemplare. In comparatie cu acelasi interval ianuarie - aprilie din anul trecut, vorbim despre o crestere a vanzarilor cu 7 procente. Asa cum spuneam si in randurile anterioare, este pentru prima data in istorie cand producatorul spaniol reuseste sa treaca de pragul de 200.000 de masini vandute in primele patru luni ale anului. In aceste conditii, anul 2019 se anunta a fi un an extrem de interesant, multe recorduri putand fi depasite!

Citeste continuarea articolului Record istoric pentru SEAT: peste 200.000 de masini vandute in primele patru luni din 2019

Anul 2019 a inceput cum nu se putea mai bine pentru cei de la Kia, cifrele de vanzari inregistrate pe plan europeana stand drept dovada in acest sens. Producatorul nipon se poate lauda la acest moment cu cele mai mari vanzari trimestriale din istorie pe plan european, dupa ce cei de la ACEA au publicat raportul cu privire la primele trei luni ale anului curent.

Conform inregistrarilor, cei de la Kia au vandut in primele trei luni din 2019 nu mai putin de 132.174 de unitati pe Batranul Continent. Facand o comparatie cu cifra inregistrata in aceeasi perioada a anului trecut, vom observa ca cei de la Kia au obtinut o crestere usoara de 0.6% a vanzarilor. In aceste conditii, cota de piata a celor de la Kia in Europa a crescut de la 3.1% in 2018 la 3.2%.

Emilio Herrera, Chief Operating Officer in cadrul Kia Motors Europe, s-a declarat extrem de entuziasmat cu privire la aceste cifre inregistrate de producatorul pe care il reprezinta pe plan european in primul trimestru al anului. Herrera transmite astfel ca “vanzarile Kia in Europa in acest trimestru au fost mai puternice decat oricand, fiind sustinute in special de renasterea familiei de modele Ceed”.

Citeste continuarea articolului Kia inregistreaza cele mai mari vanzari trimestriale din istorie pe plan europan

Primul SUV complet electric Audi este subtil si silentios atat la modul in care suna, cat si la capitolul informatii oferite. De ce spunem asta? Pentru ca, in cazul modelului e-tron, Audi nu a incercat aceeasi schema pe care am intalnit-o pe majoritatea masinilor, de la BMW i3 pana la Honda Clarity. Mai mult, producatorul german incearca sa nu iasa in evidenta, ba chiar cu foarte mult gust.

Asta nu inseamna ca negam faptul ca cei interesati de un SUV electric premium ar putea fi chiar asemanatori celor carora le pasa de mediul inconjurator mai mult decat cumparand sau conducand un vehicul electric.

In aceasta categorie am putea include si folosirea unor materiale ecologice sau reciclate pentru interiorul masinilor care ar putea fi pe placul celor care au adoptat un stil de viata vegan, iar oficialii de la Audi chiar i-au ascultat.

Citeste continuarea articolului Audi ia in calcul un 'pachet vegan' pentru SUV-ul electric e-tron!

Cifrele inregistrate in primele luni ale anului ne arata ca cei de la Dacia au inceput anul cum nu se putea mai bine din punct de vedere al vanzarilor inregistrate, ceea ce nu poate decat sa ne bucure pe fiecare dintre noi. Din fericire pentru producatorul de la Mioveni, cifrele de vanzari inregistrate pe cele mai importante piete europene s-au dovedit a fi luna de luna pozitive, ceea ce inseamna ca totul functioneaza conform planului deocamdata. Insa, asa cum se intampla in orice industrie, uneori, lucrurile se mai impotmolesc, facand ca cifrele sa nu mai arate atat de bine!

Conform rapoartelor publicate pentru luna aprilie, vanzarile celor de la Dacia pe piata franceza au fost destul de modeste, fiind inregistrata chiar o scadere considerabila in comparatie cu aceeasi luna a anului trecut. Mai exact, producatorul de la Mioveni a vandut in a patra luna a anului doar 12.501 de masini noi in Hexagon. Facand o comparatie cu luna aprilie 2018, observam ca avem o scadere considerabila de nu mai putin de 11.4 procente. In conditiile in care vanzarile celor de la Dacia au mers excelent in primele trei luni ale anului, cifra obtinuta in aprilie este destul de surprinzatoare. Insa, asa cum spuneam si mai devreme, se mai intampla!

Rezultatul destul de modest obtinut de cei de la Dacia vine intr-un context nefavorabil prin care trece intregul Grup Renault la acest moment. Mai exact, vanzarile Grupului au inregistrat o scadere a cifrelor de vanzari cu nu mai putin de 6.6 procente in luna aprilie, vanzand doar 31.500 de unitati. Daca ne uitam la aceasta luna aprilie pe piata franceza, vom observa ca cei de la Citroen sunt singurii care au obtinut o cifra de vanzari in crestere in comparatie cu aceeasi luna a anului trecut.

Citeste continuarea articolului Vanzarile Dacia pe piata franceza au scazut puternic in luna aprilie

Dacia traverseaza la ora actuala o perioada extrem de buna din toate punctele de vedere, cifrele de vanzari obtinute in ultimul timp nereusind sa mai miri pe nimeni! Publicatia de specialitate Car Industry Analysis a realizat recent o analiza asupra evolutiei producatorului de la Mioveni in primele trei luni ale acestui an, analiza despre care vom vorbi si noi in randurile urmatoare. Pana sa trecem la mai multe detalii, va putem spune ca cei de la Dacia au vandut in acest prin trimestru al anului nu mai putin de 184.000 de masini, ceea ce nu este deloc rau, ba chiar din contra. Haideti sa descoperim impreuna in randurile urmatoare mai multe cifre scoase la suprafata de aceasta analiza!

Asa cum spuneam si mai devreme, producatorul auto de la Mioveni se poate lauda cu o cifra de vanzari obtinuta in primele trei luni ale anului de aproape 184.000 de unitati, ceea ce inseamna ca vorbim despre o crestere a vanzarilor in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut de nu mai putin de 7.2 procente. Dacia Sandero ramane cel mai vandut model al producatorului de la Mioveni, acesta fiind cumparat in acest prim trimestru de peste 69.900 de clienti. Totusi, trebuie sa remarcam ca Sandero este aproape de final la ora actuala, o noua generatie fiind foarte aproape de lansare, ceea ce inseamna ca si cifrele de vanzari nu vor mai creste prea spectaculos in perioada urmatoare.

Dacia Duster s-a descurcat excelent in aceste prime trei luni ale anului, obtinand o crestere exploziva a vanzarilor. Mai exact, Duster s-a vandut in primul trimestru in nu mai putin de 56.447 de unitati, ceea ce aduce cu sine o crestere de 106% fata de cifra de vanzari obtinuta la finalul primului trimestru din 2018. In aceste conditii, probabil ca nu va mai trece chiar foarte mult timp pana ce SUV-ul va deveni cel mai vandut model din gama celor de la Dacia.

Citeste continuarea articolului Vanzarile Dacia la nivel global au crescut cu peste 7% dupa primele trei luni ale anului

Inceputul lunii martie aducea cu sine o veste extrem de interesanta cu privire la marca Smart, veste pe care nu multi dintre noi am fi asteptat-o. Mai exact, cei de la Daimler anuntau in urma cu doua luni ca marca Smart va urma sa isi schimbe orientarea, concentrandu-se exclusiv pe dezvoltarea de masini electrice. Acest lucru ar urma sa se intample incepand cu anul 2022, atunci cand productia va fi mutata in China. Acest lucru se va intampla si datorita faptului ca investitorii chinezi de la Geely au decis sa cumpere nu mai putin de 50% dintre actiunile Smart.

Lasand la o parte toate aceste vesti, cei din conducerea Daimler s-au gandit ca a venit vremea pentru o noua stire bomba cu privire la marca Smart. Mai exact, cei de la Daimler anunta acum ca marca Smart va fi eliminata din Statele Unite si Canada la finalul acestui an. La intrarea sa pe piata de peste Ocean, marca Smart era privita cu extrem de multa incredere, specialistii vazand din modelele de mici dimensiuni ale celor de la Smart niste masini perfecte pentru orasele din ce in ce mai aglomerate din Statele Unite. Insa, se pare ca lucrurile nu au mers chiar asa cum si-ar fi dorit cei de la Smart!

Vrem sau nu sa recunoastem, cei de la Smart nu s-au descurcat atat de bine pe pietele de peste Ocean, cifrele de vanzari stand drept dovada in acest sens. Mai mult decat atat, cifrele de vanzari inregistrate in ultimele luni au fost chiar extrem de slabe, ceea ce a contribuit cel mai probabil la aceasta decizie radicala a celor de la Smart. Insa, acest lucru era deja stiut de cei de la Daimler, acestia fiind pusi in pozitia de a lua niste decizii deloc usoare si in anii trecuti. Spre exemplu, in 2017, Daimler anunta ca elimina versiunile pe benzina ale modelelor Smart din Statele Unite, popularitatea acestora fiind extrem de mica.

Citeste continuarea articolului Daimler renunta la marca Smart in Statele Unite si Canada

Suedezii de la Volvo traverseaza la ora actuala o perioada excelenta din toate punctele de vedere, cifrele de vanzari inregistrate in ultimii ani fiind de partea lor in acest sens. La fel ca si 2018, anul 2019 s-a dovedit a incepe in forta pentru producatorul auto din Suedia, popularitatea modelelor din portofoliul Volvo ramanand la cote inalte. In aceste conditii, cei de la Volvo se pot lauda acum cu peste 160.000 de masini vandute in primele trei luni ale anului. Astfel, chiar si daca anul precedent incepuse foarte bine pentru suedezi, putem vorbi acum, in 2019, despre o crestere de 10 procente inregistrata in primul trimestru din punct de vedere al cifrei de vanzari.

Mai exact, rapoartele intocmite pe primele trei luni ale anului curent ne arata ca cei de la Volvo au vandut in perioada ianuarie - martie un numar de 161.320 de unitati in toate colturile lumii. In comparatie cu aceeasi perioada a anului precedent, avem o crestere a cifrei de vanzari cu 9.4 procente. Din fericire pentru cei de la Volvo, modelele din portofoliu se bucura in continuare de o popularitate din ce in ce mai mare pe unele dintre cele mai importante piete pe care activeaza. In aceste conditii, cresterea din punct de vedere al cifrei de vanzari este mai mult decat justificata.

La nivelul Batranului Continent, cei de la Volvo au vandut in aceste prime trei luni ale anului nu mai putin de 86.624 de unitati, o cifra in crestere cu 8.9 procente fata de aceeasi perioada a anului trecut. SUV-urile din gama joaca un rol extrem de important in obtinerea acestei cifre totale, reprezentand 55% din vanzarile Volvo pe plan european. Cele mai mari cresteri obtinute de cei de la Volvo pe plan european au fost inregistrare in Marea Britanie si in Germania. Aparitia lui XC40 pe piata s-a dovedit a fi de bun augur, noul model reusind deja sa se bucure de o popularitate la cote inalte. Mai mult decat atat, vanzarile celor de la Volvo au crescut atat in China, cat si in Statele Unite.

Citeste continuarea articolului Vanzarile Volvo la nivel global au crescut cu 10% in primul trimestru

Masinile electrice si hibride sunt deja la mare cautare pe unele dintre pietele auto ale lumii, insa nu avem voie sa nu recunoastem ca pe unele piete, acest segment de masini eco nici nu exista practic. Motivele care stau in spatele vanzarilor extrem de slabe obtinute de aceste modele pe unele piete sunt multe, insa totul incepe de la infrastructura. Atat timp cat o tara nu are un minim de infrastructura din acest punct de vedere, este greu de crezut ca oamenii se vor orienta catre astfel de modele. Pana la urma este si firesc sa se intample asa, omul care isi cumpara o masina noua dorindu-si sa o poata conduce fara dificultati.

Aceasta este problema principala si in tara noastra la acest moment, infrastructura pentru masinile electrice si hibride fiind inca la inceput de drum. Programul de guvernare al actualei legislaturi cuprindea si promisiunea construirii unei retele de puncte de incarcare pentru aceste masini, insa rezultatele sunt practic inexistente. In aceste conditii, nu trebuie sa ne miram de numarul mic de masini eco cumparate de romani pana in acest moment. Totusi, avand in vedere ca avem niste cifre din acest punct de vedere, haideti sa aruncam o privire asupra lor!

In primele trei luni ale anului, romanii au cumparat doar 105 masini eletrice. Totusi, in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, cifra este in crestere cu 5 procente. Nu la fel de bine stam si la capitolul masinilor de tip plug-in hybrid, numarul de modele cumparate fiind de doar 47. Astfel, in comparatie cu primele trei luni ale lui 2018, observam o scadere in vanzari de nu mai putin de 55%. Revenind la masinile electrice cumparate in Romania, APIA estimeaza ca Smart a ramas pe primul loc in topul marcilor cumparate, cu 34 de unitati. Pe locul secund ii regasim pe cei de la Volkswagen, care au raportat 33 de unitati vandute. Practic, cei doi producatori acopera doua treimi din piata de masini electrice din tara noastra. Pe locul al treilea ii regasim pe cei de la Nissan, acestia comercializand 12 unitati Leaf.

Citeste continuarea articolului Vanzarile masinilor electrice au crescut cu 5% in Romania dupa primul trimestru

Anul 2013 aducea pe piata auto japoneza modelul Outlander PHEV al celor de la Mitsubishi, acesta fiind privit la acea vreme drept o propunere destul de indrazneata a acestora. Initial, modelul a fist disponibil exclusiv pe piata auto nipona, insa in cele din urma a devenit disponibil la nivel global.

Ei bine, la aproape sase ani de la lansarea pe piata, Outlander PHEV reuseste sa atinga un prag important in materie de vanzari. Mai exact, cei de la Mitsubishi au anuntat de curand ca Outlander PHEV a atins pragul de 200.000 de unitati vandute in toata aceasta perioada.

Asa cum stim deja cu totii, Outlander PHEV este la ora actuala un model extrem de apreciat pe pietele pe care activeaza, cifrele de vanzari obtinute stand drept dovada in acest sens. Mai mult decat atat, Outlander PHEV a devenit cel mai bine vandut model plug-in hybrid din lume in anul 2018, ceea ce nu este deloc putin. Totodata, incepand cu anul 2015, Outlander PHEV este cel mai bine vandut model de acest tip pe plan european. Spre exemplu, in anul 2018, Outlander PHEV a avut aproximativ 24.000 de clienti de pe Batranul Continent!

Citeste continuarea articolului Mitsubishi Outlander PHEV a atins pragul de 200.000 de unitati vandute

Ford Ka+ a devenit disponibil pe piata europeana pentru prima data la finele anului 2016, dupa pe initial fusese lansat doar in India. De asemenea, la inceputul lui 2018, Ka+ primea un facelift din partea producatorului, upgrade care avea menirea sa il faca ceva mai atractiv pentru public.

Ford Ka+ a fost considerat inca de la bun inceput un model care rivaliza cu Dacia Sandero pentru acelasi public, insa acesta nu a reusit deloc sa se ridice la nivelul asteptarilor. Uitandu-ne peste cifrele de vanzare inregistrate de Ka+ atat in 2017, cat si in 2018, vom observa ca avem o cifra totala de doar 51.000 de unitati.

Orice am vrea sa spunem, o cifra de doar 51.000 de unitati vandute in doi ani este extrem de mica, iar asta o stiu in acest moment foarte bine si cei de la Ford. Lasand aceasta problema la o parte, Ka+ se mai confrunta cu un mare dezavantaj la aceasta ora, si anume gradul de emisii de dioxid de carbon. Mai exact, Ka+ are un grad de emisii de CO2 destul de ridicat pentru segmentul din care face parte. In contextul in care au fost stabilite de Uniunea Europeana noi norme cu privire la gradul de emisii la nivel de flota pentru producatori, situatia lui Ka+ se complica destul de mult!

Citeste continuarea articolului Ford se gandeste la eliminarea modelului Ka+ de pe piata europeana

Divizia Alpine a celor de la Renault lansa in urma cu mai bine de un an si jumatate noua generatie A110, model care se pare ca se bucura de un real succes pana la acest moment. Reprezentantii Alpine au anuntat recent ca modelul de generatie noua a atins pragul de 5.000 de unitati produse, ceea ce nu este deloc putin pentru un astfel de model.

Cand vorbim despre cifra de vanzare obtinuta de A110, trebuie in primul rand sa ne gandim ca acesta este singurul model pe care cei de la Apline il comercializeaza la ora actuala. Insa, nu trebuie sa uitam ca A110 nu este disponibil decat pe cateva piete europene.

Misiunea lui A110 nu a fost deloc usoara, acest lucru fiind stiut de toata lumea inca de la bun inceput. In primul rand, A110 avea drept modele rivale unele dintre cele mai cunoscute modele de pe piata auto, precum Audi TT sau Porsche Cayman.

Citeste continuarea articolului Alpine A110 are priza la public: 5.000 de exemplare produse la uzina din Dieppe

Producatorii auto premium se confrunta in aceasta perioada cu unele probleme la nivel global din punct de vedere al cifrelor de vanzari inregistrate, insa, chiar si in aceste conditii, duelul de pe aceasta piata ramane in continuare la fel de palpitant. Mercedes-Benz ocupa prima pozitie din topul constructorilor premium, inregistrand o cifra de vanzari de 561.000 de unitati in primele trei luni ale anului. Totusi, comparand cu aceeasi perioada a anului precedent, vanzarile celor de la Mercedes au scazut cu aproape 5.6 procente, ceea ce provoaca anumite ingrijorari in randul celor din conducere.

Mercedes a aratat in aceste prime trei luni ale anului 2019 ca se confrunta cu probleme serioase pe piata din Statele Unite, vanzarile scazand acolo cu peste 9 procente. In schimb, pe piata chineza, germanii au reusit sa faca o figura frumoasa, raportand o crestere a vanzarilor cu 2.6 procente.

Oficialii Mercedes au gasit si o explicatie cu privire la aceste cifre nu foarte bune din primele trei luni ale anului, spunand ca scaderile cifrelor de vanzari sunt generate de schimbarea generatiilor unor modele precum CLA si GLE. In aceste conditii, cei de la Mercedes se asteapta la o incheiere a anului in usoara crestere!

Citeste continuarea articolului Mercedes-Benz conduce topul vanzarilor premium dupa primele trei luni ale anului
Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare