tehnologie

Lista stiri si informatii despre tehnologie pe Cars.ro

Stiri si informatii despre tehnologie

Citeste cele mai noi stiri si informatii despre tehnologie publicate pe Cars.ro! Vezi comentarii si poze despre tehnologie, pe Cars.ro!

Te-ar putea interesa: peugeot, masini autonome, bentley, model electric, planuri viitor, autonomie, hyundai, motor, wifi, 5g, uniunea europeana, volvo, mercedes-benz, bmw, ford

Peugeot extinde gama de teste cu tehnologii autonome

In ultimii ani vorbim tot mai des despre tehnologiile autonome tot mai dezvoltate din lumea auto, tehnologii pe care cel mai probabil peste numai cativa ani le vom vedea implementate pe un numar considerabil de masini. Oricat de indepartat ne-ar parea acest viitor in momentul de fata, gandindu-ne la cat de rapid evolueaza lucrurile in domeniul auto, ne putem da seama imediat ca nu mai este chiar atat de mult pana ce vom fi pusi fata in fata cu acest viitor autonom.

Peugeot este unul dintre producatorii care a inceput testele in aceasta directie inca din urma cu trei ani, demarand in 2016 o serie de teste cu sisteme autonome. Scopul principal al producatorului francez era bineinteles acela de a dezvolta in cele din urma masini capabile sa se conduca singure.

Se pare ca lucrurile au mers in directia cea buna pentru francezi, acestia fiind acum cu un pas mai aproape de scopul final pe care si l-au propus. Spunem asta deoarece gama de teste desfasurata de producatorul francez s-a extins incepand din aceasta vara cu inca doua functii importante.

Citeste continuarea articolului Peugeot extinde gama de teste cu tehnologii autonome

Bentley isi doreste un model electric, insa este descurajat de tehnologiile actuale

Bentley a imbratisat ideea electrificarii gamei odata cu lansarea versiunii hibride cu incarcare la priza a SUV-ului Bentayga, acesta devenind in urma cu un an primul model hibrid al constructorului. Conform ultimelor informatii din tabara producatorului de lux, cei din conducerea Bentley isi doresc cat mai curand posibil lansarea unui model electric, insa se pare ca nu sunt tocmai multumiti de stadiul tehnologiilor actuale. Mai exact, conducerea Bentley sustine ca tehnologia actuala a bateriilor este destul de descurajanta atunci cand vine vorba despre dezvoltarea unui model electric in perioada urmatoare.

Adrian Hallmark, CEO-ul Bentley, a oferit si primele declaratii pe acest subiect, incercand sa explice ce ii face pe cei din conducerea constructorului de lux sa se mai gandeasca atunci cand vine in discutie lansarea unui model electric. Hallmark a tinut sa precizeze inca de la bun inceput ca “Bentley se grabeste sa lanseze un model electric”, si asta deoarece “exista cerere din partea clientilor”. Insa, acelasi Hallmark sustine ca la acest moment, cu tehnologia actuala, “este ca si cum ai cumpara o baterie cu care sa alimentezi un bec la jumatate din putere”.

In continuare, Adrian Hallmark explica ca “o baterie care sa corespunda cerintelor Bentley nu ar putea sa ofere autonomia dorita”, ceea ce reprezinta, evident, o problema atunci cand vine vorba despre lansarea unui model electric. Totodata, Hallmark mai explica ca si in conditiile in care s-ar ajunge la o baterie care sa dea autonomia dorita, ar insemna ca in cele din urma “masina sa fie mult prea grea din cauza bateriei”.

Citeste continuarea articolului Bentley isi doreste un model electric, insa este descurajat de tehnologiile actuale

Hyundai a dezvoltat un nou motor care promite performante superioare

Hyundai a anuntat dezvoltarea unui nou motor care promite o serie de avantaje importante, bazat pe o tehnologie noua care nu a mai fost folosita niciodata pana acum. In primul rand, vorbim despre o unitate de motorizare care promite performante mai bune, cu totii dorindu-ne ceva mai bun din punct de vedere tehnic atunci cand vorbim un motor, nu-i asa?! Apoi, vorbim despre un consum mai redus, un aspect extrem de important pentru multi dintre noi. In cele din urma, vorbim si despre un grad de emisii mai redus, ceea ce cantareste mult in actualul context in care ne aflam la nivel global.

Haideti sa aflam impreuna mai multe deste acest nou motor cu care se lauda cei de la Hyundai!
Asa cum va spuneam si in randurile anterioare, asiaticii ne vorbesc si despre o noua tehnologie care sta la baza acestei unitati de motorizare, tehnologie care nu a mai fost folosita niciodata pana acum. E

ste vorba despre tehnologia CVVD, catalogata de cei de la Hyundai drept o “premiera mondiala” in lumea auto. Conform detaliilor care ne-au fost oferite pana acum, aceasta tehnologie controleaza timpii de inchidere si deschidere a supapelor motorului in functie de conditiile de drum. Ei bine, se pare ca aceasta noua tehnologie este gata de productia de serie, ceea ce nu poate decat sa ne bucure!

Citeste continuarea articolului Hyundai a dezvoltat un nou motor care promite performante superioare

Statele europene au respins introducerea WiFi ca standard pentru masinile conectate

In urma cu cateva luni, Parlamentul European si Comisia Europeana anuntau ca au ajuns la un consens in disputa WiFi vs. 5G in problema stabilirii unui standard pentru masinile conectate. Intr-o prima faza, parlamentarii europeni pareau sa sustina 5G-ul ca standard in acest caz, insa pana la urma lucrurile au fost date peste cap complet.

In cele din urma, europarlamentarii au votat in luna aprilie in favoarea tehnologiei WiFi ca standard pentru masinile din Europa. De asemenea, propunerea in cauza s-a bucurat de o sustinere importanta venita si din partea Comisiei Europene. Practic, aceasta a fost una dintre ultimele decizii importante luate de fosta legislatura europeana, inainte de alegerile europarlamentare de la finalul lunii mai.

Alegerea WiFi-ului ca standard pentru masinile din Europa a fost primita cu bucurie de cativa dintre cei mai importanti producatori auto care activeaza pe Batranul Continent. Asa cum probabil stiti deja, constructori precum Volkswagen, Renault sau Toyota s-au declarat de la bun inceput drept sustinatori ai acestei tehnologii ca mijloc de comunicare intre masinile conectate. Si standardul 5G este sustinut insa de unii producatori importanti, printre acestia numarandu-se BMW, Ford, Daimler sau Grupul PSA. Bineinteles, “infrangerea” lor in acest caz nu le-a picat bine la acea vreme, insa se pare ca acum totul s-a intors la 180 de grade.

Citeste continuarea articolului Statele europene au respins introducerea WiFi ca standard pentru masinile conectate

Patru constructori de renume din lumea auto au anuntat la inceputul acestei saptamani un proiect extrem de ambitios prin care isi propun sa ofere un plus de siguranta rutiera pentru masinile lor. Mai exact, este vorba despre BMW, Mercedes-Benz, Volvo si Ford, carora li se alatura si doi furnizori de sisteme de navigatie.

Proiectul isi propune ca cei patru producatori sa utilizeze in comun informatiile transmise de soferi atunci cand acestia se afla in trafic. Mai exact, masinile celor patru branduri ar urma sa comunice intre ele prin internet pentru a furniza informatii in timp real despre conditiile din trafic.

Asadar, pe baza unor sisteme pe care soferii vor avea sarcina sa le activeze, modelele Volvo, Mercedes-Benz, BMW si Ford vor transmite pe internet o serie de informatii importante cu privire la conditiile de trafic, in timp real.

Citeste continuarea articolului Proiect: Masinile Volvo, Mercedes-Benz, Ford si BMW vor putea comunica intre ele

Francezii de la Renault sunt in plin proces de analiza a ofertei de fuziune primite de la oficialii Aliantei Fiat - Chrysler, urmand sa ia o decizie in acest sens in cel mai scurt timp posibil. Pana la o decizie insa, pe piata au aparut tot felul de zvonuri cu privire la parerea celor de la Nissan despre aceasta posibilitate care implica fuziunea dintre Renault si FCA.

Desi la prima vedere niponii au specificat ca nu au nimic impotriva unei asemenea variante, oficialii constructorului au precizat ca vor totusi sa stie exact care sunt beneficiile pe care Nissan le-ar avea in cele din urma in cazul in care fuziunea devine realitate.

Oficialii Fiat - Chrysler si-au dat seama ca ar putea exista unele discutii in acest sens, drept pentru care in urma cu cateva zile au facut un pas in fata si au inceput sa vorbeasca despre beneficiile pe care le-ar avea atat Nissan, cat si Mitsubishi in cazul in care aceasta fuziune s-ar concretiza.

Citeste continuarea articolului Nissan ar putea sa aiba beneficii financiare importante de pe urma fuziunii dintre Renault si Fiat-Chrysler

Lexus a publicat recent primele detalii si fotografii cu noul SUV RX facelift, modelul producatorului japonez aparand acum in fata noastra cu o serie de modificari de ordin estetic, cu mai multe sisteme de siguranta activa si cu imbunatatiri la nivelul suspensiilor.

Asa cum probabil ca va aduceti aminte, actuala generatie a modelului Lexus RX a fost prezentata in toamna lui 2015, in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. Trecand mai bine de trei ani si jumatate de la acel moment, cei de la Lexus s-au gandit ca a venit momentul pentru cateva modificari importante, care sa il aduca din nou pe RX in atentia celor interesati de acest segment!

Din punct de vedere al infatisarii exterioare, Lexus RX facelift ne este prezentat acum cu prize de aer ceva mai generoase, cu faruri modificate, cu niste lumini de ceata care au fost repozitionate si cu un splitter care arata diferit.

Citeste continuarea articolului Lexus prezinta noutatile pregatite pentru RX Facelift

Realitatea virtuala nu mai este de mult timp un subiect utopic de discutie, aceasta noua tehnologie fiind deja folosita cu succes in mai multe domenii de activitate. Ei bine, se pare ca realitatea virtuala isi va face aparitia si in domeniul auto, acolo unde suedezii de la Volvo au anuntat deja ca o vor folosi pentru dezvoltarea viitoarelor modele din gama.

In acest sens, producatorul nordic va colabora cu firma finlandeza Varjo, producatoare de casti VR. Conform primelor informatii pe aceasta tema, cei de la Volvo vor utiliza tehnologie VR pentru evaluarea si testarea unor prototipuri si unor sisteme de siguranta activa.

Mai mult decat atat, cei de la Volvo au anuntat acum dezvoltarea primei masini din lume care va putea sa fie condusa in timp ce soferul va purta o casca VR. Pentru acest lucru, cei de la Volvo au demarat deja un proiect de colaborare cu start-up-ul finlandez Varjo, un producator de casti VR aflat deocamdata la inceput de drum, dar care este vazut drept un competitior de viitor pe piata tehnologica finlandeza. Oficialii celor de la Volvo sustin ca realitatea virtuala va fi folosita in procesul de dezvoltare a viitoarelor modele care vor ajunge in gama.

Citeste continuarea articolului Volvo va folosi realitatea virtuala in procesul de dezvoltare al viitoarelor modele din gama

Desi ne asteptam sa poarte, in forma finala, numele BMW i5, noul iNext pare sa se transforme intr-un adevarat tur de forta tehnologic pentru marca bavareza.

Chiar daca masina nu va ajunge pe piata pana in 2021, gigantul german a inceput deja prezentarea modelului, deocamdata cu o privire mai atenta in cabina si, mai exact, asupra ecranului gigantic care domina bordul masinii.

Si nu vorbim despre orice fel de ecran, ci de unul curbat care va integra atat instrumentarul de bord cat si sistemul de infotainment, o idee destul de diferita fata de modelele premium de astazi.

Citeste continuarea articolului BMW a prezentat noul ecran curbat gigant de pe iNext

Nu e chiar o noutate pentru lumea auto dar, daca ne luam dupa confirmarea oficiala a producatorului, noul model electric Honda E va beneficia de camere laterale pe toate variantele sale.

Prezentat initial in septembrie 2017 sub forma unui concept Urban EV, modelul E este un hatchback electric gandit sa devina competitorul direct al lui Renault Zoe. Cu toate acestea, in comparatie cu acesta, noul Honda va beneficia de un stil retro, de o cabina ultratehnologizata, dar si de aceasta noua tehnologie care reprezinta viitorul in lumea auto.

Sistemul "Side Camera Mirror" este similar oglinzilor virtuale intalnite pe versiunile de top ale noului SUV Audi E-Tron, dar foloseste camere laterale indreptate spre spate si mici ecrane in cabina, pe care putem vedea imagini cu flancurile masinii. In cazul modelului Honda E, aceste camere sunt amplasate chiar sub linia geamurilor laterale, iar imaginile apar pe monitoare de 6 inci, amplasate pe ambele laterale ale bordului.

Citeste continuarea articolului Honda E va avea sistemul de camere video laterale chiar de pe versiunea de baza!

Grupul Fiat - Chrysler a anuntat la sfarsitul acestei saptamani ca Maserati va fi primul brand al grupului care va utiliza tehnologia pentru conducere autonoma dezvoltata de germanii de la BMW. Anuntul a fost facut chiar de presedintele Grupului FCA, John Elkann.

Aceasta decizie vine in contextul in care cei de la Fiat - Chrysler au anuntat recent ca au o strategie care are la baza un mix de parteneriate si colaborari prin care isi asigura diferite tehnologii pentru echiparea modelelor din grup. Asadar, colaborarea cu cei de la BMW se va dovedi a fi extrem de importanta pentru Grupul FCA, tehnologiile pentru conducerea autonoma fiind la mare cautare in ziua de astazi in lumea auto.

Acest anunt vine la numai cateva zile dupa ce cei din conducerea Grupului Fiat - Chrysler anuntau o alta colaborare de calibru. Mai exact, acestia anuntasera ca vor utiliza tehnologie Google si Samsung pentru a isi conecta intre ele toate vehiculele din gama pana in anul 2022. Parteneriatul s-a bucurat atat de apreciere pozitiva din partea celor multumiti de faptul ca in acest fel a fost capatat accesul la o asemenea tehnologie. In schimb, au existat si voci care sustin ca nu este tocmai bine sa te bazezi exclusiv pe tehnologia unui alt partener.

Citeste continuarea articolului Maserati va folosi tehnologie pentru conducerea autonoma de la BMW

In urma cu cateva zile, cehii de la Skoda au publicat prima schita oficiala cu viitorul Superb facelift, model ce urmeaza sa fie prezentat oficial in data de 23 mai. Modelul Superb facelift va avea parte de un eveniment special organizat pentru lansarea sa in cadrul sferturilor de finala ale Campionatului Mondial de Hochei pe Gheata, eveniment care se desfasoara in aceasta perioada in Bratislava, Slovacia.

Si asta pentru ca cei de la Skoda sunt sponsori ale evenimentelor de anvergura din acest sport inca din anul 1992! Actuala generatie Superb a fost lansata in anul 2015, in primii doi ani de la prezentare fiind inregistrata o cifra de vanzari de peste un milion de unitati.

Asa cum probabil ca stiti deja, cei de la Skoda isi doresc acum sa readuca in centrul atentiei modelul Superb, drept pentru care s-au gandit la un facelift care sa il improspateze si sa il faca din nou atragator chiar si pentru anul 2019. Producatorul ceh ne promite in primul si primul rand cateva modificari minore de ordin estetic si sistemele de siguranta activa moderne. De asemenea, din punct de vedere tehnic, cei de la Skoda ne-au vorbit deja despre niste sisteme de propulsie imbunatatite care vor veni odata cu acest facelift!

Citeste continuarea articolului Skoda publica un nou teaser cu viitorul Superb facelift

Asa cum v-ati dat, probabil, seama, Mazda este in continua miscare. Noul si mai performantul model Mazda3, versiunea imbunatatita a sedanului 6 sau varianta crossover CX-5 fac din portofoliul Mazda unul mai atragator decat vreodata.

Ei bine, in acest moment, producatorul japonez promite ceva care ne-a luat oarecum pe neasteptate, ceva extraordinar dar care va fi bine primit: construirea unor motoare cu sase pistoane in linie.

In cel mai recent raport pentru investitori al marcii, cel din luna martie, compania a confirmat, fara surle si trambite, un nou motor cu sase pistoane in linie, cu tehnologie Skyactiv-X, dar si un propulsor in sase pistoane diesel, Skyactiv-D.

Citeste continuarea articolului Mazda promite modele mai mari si noi motorizari in sase cilindri!

Grupul Fiat - Chrysler a anuntat ca va utilizat tehnologie de la Google si Samsung pentru a facilita procesul de conectare al tuturor vehiculelor sale pana in anul 2022. Grupul isi propune ca in cele din urma sa ofere clientilor servicii de muzica si video, dar si servicii de car-sharing si posibilitati de conducere autonoma in viitor.

Observam, asadar, cum subiectul conducerii autonome ajunge din ce in ce mai des in prim plan la ora actuala, producatorii auto din intreaga lume concentrandu-se deja intens pe dezvoltarea acestor tehnologii care au sansa de a schimba lumea auto asa cum o stim noi astazi.

Conform unor declaratii facute de purtatorul de cuvant al Grupului Fiat - Chrysler, acestia vor folosi la nivel global sistemul de operare Android al celor de la Google pentru toate modelele sale conectate. Astfel, se pare ca oficialii din conducerea FCA au preferat aceasta optiune in dauna unui mix de softuri in functie de regiune.

Citeste continuarea articolului Grupul Fiat - Chrysler va folosi tehnologie Google si Samsung pentru a isi conecta masinile pana in 2022

Germanii de la Volkswagen au anuntat demararea unui proiect pilot care are ca scop principal sa ofere mai multa transparenta in legatura cu productia masinilor din gama sa. Mai exact, scopul proiectului este acela de a oferi transparenta in legatura cu modul in care producatorul obtine si utilizeaza materii prime in procesul de constructie al masinilor. Intr-o prima faza, proiectul pilot vizeaza utilizarea tehnologiei blockchain pentru lantul de furnizare al plumbului de la punctul de origine la uzinele Volkswagen. Asadar, dupa o perioada in care problemele nu au contenit sa apara pentru germani, cei de la Volkswagen vor sa ofere acum transparenta totala!

Datele ne arata ca plumbul folosit de cei de la Volkswagen in procesul de productie al masinilor din uzinele sale provine din mine sau din reciclare. Proiectul despre care vorbeam in randurile anterioare prevede o colaborare stransa cu furnizorii si sub-contractorii acestora care furnizeaza peste doua treimi din cantitatea de plumb de care are nevoie producatorul german.

Blockchain este o tehnologie digitala despre care se vorbeste de cele mai multe ori atunci cand in discutie apar criptomonedele precum Bitcoin. Solutia tehnica le este oferita celor de la Volkswagen de compania Minespider, avand la baza o arhitectura pe trei niveluri. Mai exact, un nivel este dedicat informatiilor general accesibile, un alt nivel este dedicat datelor private, in timp ce ultimul nivel este dedicat criptarii informatiilor. Asadar, vorbim despre un mecanism complex care sta in spatele acesti operatiuni demarate acum de cei de la Volkswagen!

Citeste continuarea articolului Volkswagen anunta demararea unui proiect care foloseste tehnologia blockchain

Lumea moderna se bazeaza din ce in ce mai mult la ora actuala pe tehnologie, avansul din acest punct de vedere fiind incredibil. Si putem simti asta pe propria piele, la ora actuala avand la dispozitie tehnologii pe care in urma cu nici zece ani nu le-am fi crezut posibile decat in filmele pe care le vedeam la televizor.

Ei bine, avansul tehnologic poate fi recunoscut foarte usor in zilele noastre si in domeniul nostru de interes, si anume cel auto. Producatorii auto se intrec pe ei insisi de la un la altul in incercarea de a aduce pe piata o inovatie si mai importanta, care sa schimbe radical lumea auto asa cum o stim noi!

Spre exemplu, Grupul Hyundai a anuntat in urma cu ceva timp ca propune si sustine renuntarea la cheile traditionale ale masinilor. Stiti cum e, ni s-a intamplat fiecaruia dintre noi o data sau chiar de mai multe ori, cheile pot fi uitate foarte usor acasa sau pe biroul de la serviciu. Ei bine, cei de la Hyundai propun sa inlocuiasca aceste chei clasice cu aplicatii pentru telefoanele mobile. Desigur, si telefonul poate fi uitat, insa, parca atentia noastra este mereu concentrata asupra acestuia in aceasta perioada!

Citeste continuarea articolului Hyundai prezinta noua tehnologie Digital Key! Un smartphone poate fi solutia!

Masinile moderne folosesc din ce in ce mai mult ecranele, fie ele tactile, fie simple. Display-ul central este din ce in ce mai mare (ajunge chiar 15 inch pe Tesla Model 3!), iar instrumentarul de bord analog este inlocuit de cel digital.

Ei bine, cel mai recent studiu Hyundai duce aceasta idee chiar mai departe. Cel mai nou cockpit virtual al marcii are astfel de ecrane pe... volan!

Vazut a fi "viitorul bordului unei masini", acest studiu Hyundai ne prezinta un model i30 cu un ecran central tactil, un instrumentar de bord digital si, v-ati dat seama, doua ecrane de mici dimensiuni pe volan, amplasate chiar in zona degetului mare al soferului. Pentru toata aceasta configuratie exista si un manual, ceea ce complica putin lucrurile.

Citeste continuarea articolului Hyundai crede ca doua ecrane pe volan sunt o idee buna!...

Vazuta de multi ca o minune tehnologica, gama modelelor DS de la Citroen reprezinta, pentru noi, poate cel mai bun model sedan care vine din anii '50. Mai mult, din anumite puncte de vedere, pare sa fie inca in fata altor masini, mai ales datorita factorului de unicitate.

Dincolo de design, pe care trebuie sa-l vezi pentru a crede, masina a pus Franta pe harta auto, datorita unui element pe care francezii nu credeau ca-l au: ingineria.

Multi vor recunoaste modelul DS datorita modului in care se aseaza pe sosea, lucru pentru care e de laudat suspensia hidropneumatica, un concept complet original si care creeaza un efect incredibil. Datorita faptului ca sistemul produce o sfera de lichid, cu gaz compresat deasupra, tinuta masinii pare sa depaseasca si acum anumite suspensii, multi sustinand ca e aproape perfecta.

Citeste continuarea articolului Este sau nu Citroen DS cea mai inovativa masina construita vreodata?

Fanii motorului rotativ al celor de la Mazda se plang, de multa vreme, despre pierderea singurului propulsor pe care il asteapta intotdeauna cu nerabdare. In momentul in care se vorbeste din ce in ce mai mult despre emisii de dioxid de carbon si economie, pare ca acest motor va ramane doar o relicva din trecut.

Tocmai de aceea, orice zvon din industria auto legat de revenirea triumfatoare a motorului rotativ, desi prezente periodic (doar pentru a disparea asa cum au aparut!) este extrem de important. De data asta, nu e vorba despre un zvon, informatia venind direct de la Ichiro Hirose, directorul Mazda responsabil cu dezvoltarea.

Presa de specialitate a vorbit recent cu Hirose, la Geneva Motor Show 2019, eveniment la care Mazda a venit, in premiera, cu noul model CX-30. Cu toate acestea, mai importante decat noul model crossover, au fost informatiile oferite de oficial despre noile descoperiri in domeniul motorului rotativ.

Citeste continuarea articolului Mazda vine cu informatii despre revenirea pe piata a motorului rotativ

Audi vrea sa imbunateasca sistemul Traffic Light Information, disponibil in acest moment in cateva orase din Statele Unite ale Americii. Noul model ar trebui sa ofere viteza pe care trebuie sa o avem pentru a prinde culoarea verde la semafoare.

Marii producatori cauta in acest moment tot mai multe sisteme atragatoare pentru client, astfel inca viata soferului sa fie una cat mai usoara in spatele volanului. Inginerii au dezvoltat o gama larga de sisteme de siguranta si asistenta, dar si anumite tehnologii care interactioneaza cu infrastructura rutiera pentru a nu pierde foarte mult timp la volan.

Pentru a facilita toate lucrurile a fost pus la dispozitie sistemul Traffic Light Information, cel care a fost lansat in 2016 la Las Vegas. Sistemul primeste date cu privire la functionarea semafoarelor din trafic si ofera  date pretioase pentru soferii care vor sa nu mai petreaca timp in fata culorii rosii.

Citeste continuarea articolului Audi propune un sistem prin care te scapa de opritul la semafor
Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare