skoda

Lista stiri si informatii despre skoda pe Cars.ro

Stiri si informatii despre skoda

Citeste cele mai noi stiri si informatii despre skoda publicate pe Cars.ro! Vezi comentarii si poze despre skoda, pe Cars.ro!

Te-ar putea interesa: skoda karoq, skoda kodiaq, modificari, upgrade, livrari, europa, china, skoda octavia, skoda fabia, skoda rapid, skoda scala, g-tec, gpl, dacia, rival

Skoda opereaza o serie de modificari SUV-urilor din gama

Jumatatea lunii iulie ne aduce o veste importanta din partea celor de la Skoda, cehii luand decizia de a opera cateva modificari la modelele din gama sa de SUV-uri. Astfel, producatorul cu sediul in Mlada Boleslav isi propune sa readuca aceste modele in atentia clientilor de pe piata auto, facandu-le totodata ceva mai actuale.

Piata auto este intr-o continua schimbare, iar rivalitatea din acest segment de piata este extrem de mare, constructorii propunandu-ne din ce in ce mai multe modele de tip SUV in ultima perioada. In aceste conditii, este tot mai greu pentru unele modele sa isi mentina popularitatea la un nivel ridicat!

Skoda Karoq si Kodiaq sunt insa doua modele extrem de populare in acest segment, acestea inregistrand cifre de vanzari bune spre foarte bune pe pietele pe care sunt disponibile. Cei de la Skoda au luat insa decizia de a le aduce cateva mici imbunatatiri care sa le ajute si mai mult in misiunea lor de a atrage cat mai multi cumparatori. Producatorul ceh ne propune, asadar, cateva modificari la nivelul infatisarii exterioare, dar si mai multe tehnologii noi de siguranta activa. Haideti sa aflam impreuna despre ce este vorba mai exact!

Citeste continuarea articolului Skoda opereaza o serie de modificari SUV-urilor din gama

Probleme pentru Skoda? Livrarile au scazut in prima jumatate din 2019

Despre Skoda ne-am obisnuit sa vorbim numai in termeni laudativi in ultimii ani, cifrele de vanzari inregistrate de producatorul cu sediul la Mlada Boleslav dandu-ne tot dreptul pentru a face asta. Insa, se pare ca si producatorul ceh a ajuns in situatia de a se confrunta cu unele probleme.

Dupa primele sase luni din 2019, cei de la Skoda anunta ca au livrat aproape 621.000 de unitati, ceea ce la prima vedere ar putea parea o cifra foarte mare. Desigur, este o cifra buna de vanzari, insa nu putem sa nu remarcam ca cei de la Skoda au inregistrat si o scadere a vanzarilor de 4.9 procente in comparatie cu aceeasi perioada a anului precedent.

La nivel european, cehii de la Skoda s-au descurcat foarte bine in aceasta prima jumatate de an, inregistrand cresteri usoare in materie de vanzari. Defalcat pe regiuni, putem vorbi despre o crestere de 3.2% inregistrata in vestul european, acolo unde au fost vandute 275.700 de unitati. In estul continentului au fost livrate in primele sase luni 24.500 de unitati, in crestere cu 8.3 procente. Singura scadere pe plan european a fost raporatata in regiunea de centru, acolo unde au fost livrate 115.000 unitati, cu 4% mai putine decat in urma cu un an.

Citeste continuarea articolului Probleme pentru Skoda? Livrarile au scazut in prima jumatate din 2019

Noul Skoda Scala G-TEC primeste trei rezervoare pentru gaz natural

Cu cea mai recenta dubla lansare a modelelor Superb iV si Citigo iV, Skoda se pregateste de viitor, in incercarea de a ajunge la cele 10 masini electrificate promise pana la mijlocul deceniului viitor.

Cu toate acestea, marca din Cehia inca mai crede in masinile propulsate cu ajutorul gazului natural comprimat si in locul acestora in lumea auto. Dupa lansarea, in septembrie 2018, a unei noi versiuni Octavia G-TEC, marca detinuta de VW prezinta o versiune compatibila CNG a modelului Scala, cel care inlocuieste versiunea hatchback Rapid.

Spre deosebire de mai marele Octavia, care este echipat cu un motor in patru cilindri de 1,5 litri, noul Scala G-TEC se bazeaza pe un propulsor in trei cilindri, de 1,0 litru, care produce 90 de cai putere si un cuplu-forta de 160 de Nm, putere transmisa prin intermediul unei cutii de viteze manuala, in sase trepte.

Citeste continuarea articolului Noul Skoda Scala G-TEC primeste trei rezervoare pentru gaz natural

Spaniolii au anuntat cel mai de temut rival pentru Dacia: „Sunt superioare masinii romanesti si se vand la un pret mai mic”

La scurt timp dupa ce datele oficiale au anuntat ca Sandero ocupa al treilea loc in topul celor mai inmatriculate masini din Europa, in luna mai, apar producatori auto cu oferte mai bune, tinand cont de raportul calitate - pret.

Spaniolii se lauda ca oferta Skoda este mai profitabila decat masina produsa la Mioveni si va devansa Dacia la capitolul vanzari. „Este pretul care revolutioneaza Spania”, afirma jurnaliștii iberici, care sustin ca Skoda va veni cu reduceri impresionante.

O Fabia cu motor 1.0 TSI, 95 de cai putere si 160 Nm, cu o echipare superioara modelelor Dacia, va fi mai accesibila decat orice model fabricat la Mioveni, sustine publicatia spaniola.

Citeste continuarea articolului Spaniolii au anuntat cel mai de temut rival pentru Dacia: „Sunt superioare masinii romanesti si se vand la un pret mai mic”

Ei da, modificarea motorului nu este primul lucru la care ne gandim atunci cand vorbim despre noul Skoda Scala. Cu toate acestea, exact asta au facut specialistii de la DTE-Systems, care au modificat unitatea de control a puterii de pe sistemul plug & play pentru cele trei propulsoare pe benzina si pentru cel pe motorina, disponibile pe acest hatchback Skoda.

Mai exact, motorul TSI de 1,0 litru, castiga 23 de cai si 25 de Nm, ajungand la 117 cai si 210 Nm, in timp ce propulsorul de 113 cai si 200 Nm ajunge, in aceasta versiune, la 135 de cai si 235 de Nm.

Mai mult, motorul TSI de 1,5 litri care dezvolta, din fabrica, 148 de cai si 250 de Nm, ajunge la 177 de cai si 308 Nm, iar propulsorul diesel TDI de 1,6 litri se bucura de 132 de cai putere si de un cuplu-forta de 290 de Nm, mai mult decat cifrele standard de 113 cai si 250 de Nm.

Citeste continuarea articolului Skoda Scala primeste mai multa putere pentru motoarele sale

Ion Tiriac este cel mai cunoscut colectionar de masini de lux din Romania. Cele 250 de autoturisme detinute de cel mai bogat roman al momentului reprezinta un pol de atractie pentru orice pasionat, care nu rateaza niciodata sansa de a merge sa le vada la expozitia permanenta a fostului tenismen.

Dar pentu ca si Tiriac trebuia sa inceapa de undeva, prima masina nu se uita niciodata, chiar daca aceasta era achizitionata in secolul trecut, undeva in anul 1960. Fostul partener de dublu al lui Ilie Nastase isi aduce aminte cu nostalgie de acea perioada si de primul sau autoturism, car,e in mod evident, nu era unul de lux, chiar daca in acea perioada, numarul automobilelor aflate pe soselele patriei era infinit mai mic.

Intr-un interviu pe care l-a acordat in urma cu multa vreme, Tiriac a dezvaluit ce masina a avut pentru prima oara, iar daca va ganditi ca aceasta a fost o Dacia, va inselati. Brasoveanul a tintit mereu dincolo de granite, asa ca si-a luat o Skoda. La acel moment, Ion Tiriac era student si descoperise deja placerea de a conduce. Autoturismul realizat in Cehoslovacia de atunci nu ramas prea mult in posesia romanului, care a vandut-o si si-a achizitionat un Volkswagen. Au urmat altele si altele, iar acum afaceristul este un adevarat „baron” al masinilor de clasa.

Citeste continuarea articolului Surpriza! Ce marca a fost prima masina a lui Ion Tiriac. Nu, nu a avut o Dacia!

Acum cateva luni, un artist plastic a incercat sa sa "deseneze" viitorul modelului Skoda Octavia, oferind a patra generatie a masinii intr-o caroserie practica break.

De atunci, am vazut mai multe imagini spion cu masina, ba chiar si cateva prototipuri cu caroserie completa la vedere. Asta a fost si motivul pentru care un artist rus a decis sa recreeze masina digital, ajungand la viitoarea Octavia IV.

Daca toate imaginile spion pe care le-am vazut pana acum ne-au prezentat un break, rezultatul designerului rus ne vorbeste despre un hatchback.

Citeste continuarea articolului Oare asa va arata noua generatie Skoda Octavia? Imagini virtuale...

Skoda traverseaza la ora actuala o perioada extrem de buna din toate punctele de vedere, cifrele de vanzari dovedind lumii intregi ca modelele producatorului ceh sunt mai mult decat atractive pentru clientii de pe pietele pe care activeaza. In aceste conditii, este normal ca cei de la Skoda sa isi propuna lucruri din ce in ce mai marete pentru perioada urmatoare, urmand sa atace pratic piata din toate directiile. Spre exemplu, cei de la Skoda au lansat la inceputul acestei saptamani noul concept Vision GT, prezentarea fiind facuta in cadrul Salonului Auto de la Shenzen, China.

Noul Skoda Vision GT Concept a fost prezentat acum in China in premiera mondiala, anuntandu-se a fi extrem de interesant. Chiar daca nu stim inca toate detaliile despre acesta, Vision GT Concept promite destul de multe. Spunem asta in principal datorita faptului ca acest concept este practic un fel de prevestitor al unei versiuni noi a modelului Kamiq. Asa cum stiti deja, Skoda Kamiq este prezent la ora actuala doar pe piata chineza. Versiunea pe care o anunta conceptul despre care vorbim astazi se anunta a fi mult mai sportiva si chiar mai agresiva!

Uitandu-ne atenti la noul concept prezentat acum in cadrul Salonului Auto de la Shenzen, nu putem sa nu remarcam ca exista anumite similaritati intre acest prototip si modelul Kamiq, in special daca vorbim despre liniile generale de design. Totusi, din punct de vedere al infatisarii exterioare, putem observa ca cehii s-au inspirat de la europeanul Scala atunci cand au proiectat acest Vision GT Concept pentru piata chineza.

Citeste continuarea articolului Skoda lanseaza in China in premiera mondiala Vision GT Concept

Prezentat in mod repetat ca fiind un model de serie obisnuit, Skoda Mountiaq vede, in sfarsit, lumina zilei sub forma unui proiect altfel dezvoltat de elevii de la scoala vocationala a marcii din Mladá Boleslav.

Modelul pickup, care are la baza mai cunoscutul Kodiaq, reprezinta al saselea concept pentru producatorul din Cehia construit, asa cum spuneam, de invatacei si inca destul de rapid: pe parcursul a doar opt luni. Masina vine dupa ciudatenia lansata anul trecut de Skoda, un model bazat pe Karoq, un SUV decapotabil care a fost botezat Sunroq.

Chiar daca echipa de tineri a petrecut mai mult de 2.000 ore cu transformarea unui SUV intr-un pickup, rezultatul pare sa fie unul interesant. Pentru a va dovedi asta, trebuie sa amintim de bena iluminata, care incorporeaza si mai multe compartimente ascunse pentru depozitare. In incercarea de a gasi spatiu pentru bena, studentii au renuntat la portierele din spate si au pregatit un nou acoperis, mai scurt, pe care, chiar deasupra parbrizului, ne intalnim cu o bara cu lumini LED.

Citeste continuarea articolului Skoda Mountiaq: un pickup neobisnuit, care are la baza modelul Kodiaq!

Skoda a initiat in 2013 un program in care au fost invitati mai multi elevi si studenti sa isi exerseze talentul la design pentru realizarea unui concept auto. In toti acesti sase ani de existenta, programul producatorului ceh s-a dovedit a fi un real succes, elevii si studentii care au participat de-a lungul timpului declarandu-se extrem de entuziasti si de multumiti de sansa care le-a fost oferita.

Ei bine, in acest an, participantii la program au primit sarcina de a realiza un pick-up pornind de la structura SUV-ului Kodiaq. La acest proiect au participat nu mai putin de 35 de tineri cu varste cuprinse intre 17 si 20 de ani.

Pana sa ne uitam la rezultatul acestui proiect trebuie sa va spunem ca prototipul dezvoltat de cei 35 de elevi si studenti care au participat la program a fost deja botezat Mountiaq.

Citeste continuarea articolului Skoda publica primele imagini cu Mountiaq, un prototip dezvoltat de elevi si studenti cehi

Dupa Volkswagen e-up! si SEAT e-Mii, si Skoda se bucura, in final, de propria versiune a unei masini electrice de mici dimensiuni. E vorba despre un model cu nume ciudat, Skoda Citigoᵉ iV, care seamana cu versiunea mai conventionala a masinii, dar de pe care lipseste motorul cu combustie interna, astfel ca nu are nici un fel de emisie
de CO2.

Sub capota acestui model ecologic se afla un propulsor electric, care produce 82 de cai putere si un cuplu-forta instant de 210 Newtoni-metru.

Poate nu vi se pare prea mult, dar nu uitati ca Citigoᵉ iV este o masina de mici dimensiuni, din segmentul A, care masoara doar 3.597 de mm in lungime si 1.645 de mm in latime. Skoda nu ne spune ce greutate are aceasta masina complet electrica, dar astfel de modele cantaresc, de obicei, mult sub 1.000 de kg.

Citeste continuarea articolului Skoda Citigoᵉ iV: prima masina complet electrica a marcii!

Dupa prezentarea oficiala a noului Superb, Skoda nu ezita sa ofere, inca o data, si o versiune break de teren a masinii. E vorba despre primul Superb Scout, gandit pentru cei care-si doresc specificatiile off-road de pe Kodiaq dar nu sunt interesati de un SUV.

Masina a fost construita avand la baza modelul standard Superb Combi si a trecut printr-o serie de modificari, printre care, standard, si echiparea cu esentialul sistem de tractiune integrala.

Pe langa finisajele din plastic, intalnite si pe foarte asemanatorul Volkswagen Passat Alltrack, noul Superb Scout va beneficia de suspensii noi, mai inalte cu 15 mm. Mai mult, Skoda merge chiar mai departe si a pregatit, pentru momentele grele, un mod de condus off-road, dar si noi scuturi pentru zonele importante de sub masina.

Citeste continuarea articolului Skoda a prezentat noul Superb Scout: o alternativa la modelele SUV!

Dupa o campanie lunga de pregatire a pietei, Skoda ne ofera, in sfarsit, noua Superb Facelift, masina care are ca public tinta pe cei care sunt in cautarea unui Passat mai practic si mai accesibil. Modificarile stilistice discrete fac parte din campaniile periodice ale VAG, asa ca nu ne-a surprins deloc ca modelul de top al marcii din Cehia nu a suferit prea multe schimbari.

Pe de alta parte, daca stii unde sa te uiti, exista cateva modificari fata de versiunea actuala. Cea mai evidenta poate fi intalnita pe partea din spate, unde sigla a fost inlocuita de literele "SKODA", amintind astfel de Kamiq sau de Scala. In plus, stopurile LED sunt diferite din punct de vedere grafic si vin cu semnalizatoare secventiale inspirate din imperiul VW.

Si pentru ca am vorbit despre tehnologii noi, Skoda ne ofera doua noi sisteme de asistenta: Trailer Assist, care ne poate ajuta atunci cand agatam o remorca de masina, si Area View, din care fac parte patru camere ce ofera imagini la 360 de grade si usureaza parcarea in cazul acestei masini mai degraba de mari dimensiuni.

Citeste continuarea articolului Skoda Superb Facelift isi face debutul cu motorizare plug-in hybrid si un nou design

Grupul Volkswagen a anuntat in urma cu ceva vreme ca isi doreste sa construiasca o noua uzina intr-una din tarile din Europa de Est sau chiar Centrala. Primele tari care au aparut pe listele vehiculate in presa europeana au fost Bulgaria, Serbia, Romania si Turcia.

Motivele pentru care cei de la Volkswagen ar fi interesati sa isi construiasca o noua uzina intr-una dintre aceste tari ar fi destul de multe. In primul rand, pretentiile financiare ale angajatilor din Europa de Est sunt destul de joase in comparatie cu cele ale celor angajati in vest.

Noua uzina pe care cei de la Volkswagen vor sa o construiasca in partea estica a continentului ar avea rolul de a creste productia celor de la Skoda. In urma cu doar cateva zile, cei de la Volkswagen anuntau ca vor incepe in mod oficial procesul de negocieri concrete pentru a stabili in cele din urma tara unde va fi construita noua fabrica.

Citeste continuarea articolului Romania a iesit din calcule pentru noua uzina Volkswagen

Grupul Volkswagen traverseaza la ora actuala o perioada nu tocmai buna, cifrele de vanzari aratandu-ne tuturor ca vorbim despre un declin al grupului german. Astfel, statisticele inregistrate in primele patru luni ale anului ne arata ca Grupul Volkswagen a livrat in aceasta perioada un numar de 3.47 milioane de automobile.

In aceste conditii, vorbim despre o scadere a cifrei de vanzari obtinuta de cei de la Volkswagen in aceasta perioada. In comparatie cu acelasi interval de patru luni din 2018, Volkswagen a obtinut acum o cifra de vanzari mai mica cu 3.7 procente.

Motivele cu privire la aceste cifre de vanzari in scadere sunt mai multe, sau cel putin asa ne spun cei de la Volkswagen. Oficialii grupului german spun ca unul dintre principalele motive pentru care s-a ajuns la aceasta scadere a livrarilor este reprezentat de situatia economica din ce in ce mai grea din unele tari.

Citeste continuarea articolului Livrarile Grupului Volkswagen au scazut in primele patru luni ale anului

Asa cum stiti, cel putin oficial, Skoda nu vrea sa ne arate, inca, noua generatie a modelului Superb, motiv pentru care il tine ascuns sub tot felul de elemente de camuflaj.

Cu toate acestea, fanii modelului zambesc cu gura pana la urechi inca din luna ianuarie, moment in care imagini complete ale noii generatii Superb au aparut pe cateva site-uri din China.

Ei bine, tot din China vin si informatiile despre motorizari si despre alte specificatii ale masinii, binenteles legate de versiunea chinezeasca a modelului.

Citeste continuarea articolului Skoda Superb Facelift: primele foto cu noul model si detalii despre motorizari

Constructorii auto din lumea larga au adoptat deja de cativi ani buni strategia lansarii unei game cat mai largi de modele electrice, investitiile in aceasta directie fiind considerabile. Skoda trece la ora actuala printr-o perioada impresionanta din toate punctele de vedere, modelele din gama bucurandu-se de o popularitate din ce in ce mai crescuta. In aceste conditii, cifrele de vanzari obtinute de cei de la Skoda intrec luna de luna orice asteptari, facand din producatorul est european un nume important pe piata auto europeana. Ei bine, cei de la Skoda se alatura incepand cu acest an producatorilor care dezvolta modele electrice, fiind gata sa isi lanseze primul sau autovehicul cu propulsie de acest fel.

Primul model electric care va intra in gama celor de la Skoda este o versiune cu o astfel de propulsie a modelului de oras Citigo. Conform informatiilor care au aparut deja pe piata, versiunea electrica a lui Citigo va fi prezentata de cei de la Skoda pe parcursul acestui an. De asemenea, productia efectiva a noilor modele va fi demarata cel mai tarziu in luna octombrie din aceasta toamna. Chiar daca nu mai este mult in toamna, stim deja cu totii ca cehii nu au oferit pana acum prea multe informatii cu privire la aceasta versiune electrica a lui Citigo!

Chiar si fara prea multe detalii stiute, trebuie sa spunem acum ca modelul electric de oras a fost surprins in cateva fotografii in timpul unor teste desfasurate recent. Vestea buna este ca fotografiile ne infatiseaza modelul fara niciun fel de camuflaj, ceea ce ne da sansa sa observam cateva detalii pe care nu le stiam pana la acest moment. Cele doua imagini pe care le putem vedea ne demonstreaza ca cehii au ales sa mearga pe aceeasi versiune de design a modelului clasic si pentru acest model electric. Totusi, in partea frontala putem observa cum grila pare sa fie acoperita cu o sticla de culoarea caroseriei.

Citeste continuarea articolului Au aparut primele imagini cu versiunea electrica a modelului de oras Citigo

In urma cu cateva luni, germanii de la Volkswagen anuntau pentru prima data ca intentioneaza sa construiasca o noua uzina in anii ce urmeaza, uzina ce ar urma sa fie amplasata intr-una dintre tarile est europene. Initial, se spunea ca rolul principal al acestei uzine noi ar urma sa fie cresterea productiei pentru modelele Skoda, modele care sunt din ce in ce la mai mare cautare in ultimii ani.

Planurile celor de la Volkswagen au fost date un pic peste cap de protestele manifestate de angajatii Grupului, acestia facand presiuni considerabile pentru cresterea capacitatii de productie in uzinele actuale.

In cele din urma, se pare ca cei de la Volkswagen isi doresc in continuare sa puna pe picioare o noua uzina, drept pentru care a demarat procesul de negocieri. In acest context, producatorul german a oferit in cursul acestei saptamani mai multe informatii cu privire la planurile de viitor, printre acestea regasindu-se si constructia acestei noi uzine.

Citeste continuarea articolului Volkswagen incepe negocierile pentru constructia unei noi uzine in Europa de Est

In urma cu cateva zile, cehii de la Skoda au publicat prima schita oficiala cu viitorul Superb facelift, model ce urmeaza sa fie prezentat oficial in data de 23 mai. Modelul Superb facelift va avea parte de un eveniment special organizat pentru lansarea sa in cadrul sferturilor de finala ale Campionatului Mondial de Hochei pe Gheata, eveniment care se desfasoara in aceasta perioada in Bratislava, Slovacia.

Si asta pentru ca cei de la Skoda sunt sponsori ale evenimentelor de anvergura din acest sport inca din anul 1992! Actuala generatie Superb a fost lansata in anul 2015, in primii doi ani de la prezentare fiind inregistrata o cifra de vanzari de peste un milion de unitati.

Asa cum probabil ca stiti deja, cei de la Skoda isi doresc acum sa readuca in centrul atentiei modelul Superb, drept pentru care s-au gandit la un facelift care sa il improspateze si sa il faca din nou atragator chiar si pentru anul 2019. Producatorul ceh ne promite in primul si primul rand cateva modificari minore de ordin estetic si sistemele de siguranta activa moderne. De asemenea, din punct de vedere tehnic, cei de la Skoda ne-au vorbit deja despre niste sisteme de propulsie imbunatatite care vor veni odata cu acest facelift!

Citeste continuarea articolului Skoda publica un nou teaser cu viitorul Superb facelift

Salonul Auto de la Geneva din aceasta primavara ne-a adus in prim plan conceptul Vision iV, prototip care sta la baza unui viitor SUV electric care va fi lansat in cursul anului urmator. Conform informatiilor din acest moment, oficialii constructorului ceh au stabilit deja o buna parte din specificatiile tehnice ale acestui model, acestea fiind dezvaluite deja de cel mai important om din cadrul Skoda, si anume CEO-ul Bernhard Maier.

Toate informatiile despre care vom vorbi in randurile urmatoare au fost oferite de Maier cu ocazia unui interviu acordat celor de la Autocar, una dintre cele mai importante publicatii din domeniu.

Aflam in primul rand ca versiunea de serie ce va fi lansata in cursul anului urmator va putea fi comandata in trei versiuni, in functie de capacitatea acumulatorului. Astfel, cea mai accesibila versiune va fi echipata cu un acumulator de 49 kWh, in timp ce versiunea de mijloc va beneficia de un acumulator de 60 kWh. In cele din urma, cea mai potenta versiune din acest punct de vedere va avea un acumulator de 82 kWh.

Citeste continuarea articolului Skoda ofera primele detalii oficiale despre SUV-ul bazat pe conceptul Vision iV
Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare