sfaturi

Lista stiri si informatii despre sfaturi pe Cars.ro

Stiri si informatii despre sfaturi

Citeste cele mai noi stiri si informatii despre sfaturi publicate pe Cars.ro! Vezi comentarii si poze despre sfaturi, pe Cars.ro!

Te-ar putea interesa: anvelope, vara, masini second hand, olanda, romania, vanzare, cumparare, filtru ulei, motor, turbo, inmatriculari, legislatie, ulei, consum, examen auto

Top 7 pasi prin care poti verifica anvelopele de vara

Odata cu venirea anotimpului calduros, ne hotaram sa schimbam anvelopele de iarna cu cele de vara.

Astfel, daca in toamna vorbeam despre anumite particularitati privind verificarea si maximizarea starii si duratei de viata a anvelopelor de iarna, acum urmeaza sa tratam si subiectul de la polul opus.

Anvelopele de vara presupun anumite verificari, fapt pentru care, pentru o eficienta maxima, este indicat sa tinem cont de anumite lucruri. Potrivit cercetarilor in domeniu, in cazul acvaplanarii (una dintre cele mai des intalnite probleme la anvelopele uzate), acestea sunt efectiv depasite, manifestandu-se agresiv chiar si la viteze mici.

Citeste continuarea articolului Top 7 pasi prin care poti verifica anvelopele de vara

Cum verifici un autovehicul second hand din Olanda disponibil in Romania? Iata la ce trebuie sa fii atent!

Daca va intrebati cum reusesc romanii sa detina fel de fel de informatii despre autovehiculele provenite din Olanda, raspunsul este destul de simplu. In momentul in care un cumparator de autovehicule alege sa achizitioneze una sau mai multe autovehicule second-hand, fie prin licitatie online, fie fizic din tara, (nefiindu-i sters istoricul in majoritatea cazurilor), ajunge sa poarte cu el o multime de informatii, unele mai utile decat altele.

Majoritatea persoanelor care se ocupa cu astfel de practici stiu cum sa gestioneze fiecare artificiu in favoarea lor. Astfel, in baza rapoartelor identificate pe diferite site-uri, chiar dumneavoastra puteti verifica kilometrajul autovehiculului cumparat si alte date esentiale (revizii, accidente, interventi privind reparatiile, daca autovehiculul a fost utilizat pe taxi), insa numai cu ajutorul istoricului masinii.

De asemenea, in cadrul acelorasi verificari, poate fi vazut si cui i-a apartinut respectivul automobil (daca a facut obiectul unei persoane juridice, daca a avut rol de autoutilitara, numarul motorului, codul acestuia si alte informatii mecanice si referitoare la intrebuintare).

Citeste continuarea articolului Cum verifici un autovehicul second hand din Olanda disponibil in Romania? Iata la ce trebuie sa fii atent!

Top 4 lucruri esentiale despre filtrul de ulei

Uleiul de motor, probabil cel mai important fluid din motor, este ca sangele ce asigura viata omului. In cazul de fata, acest lichid deosebit de important are rolul de a proteja piesele componente ale motorului pe durata interactiunii si frecarii dintre ele.

Pentru o functionare fluida, fara existenta riscului producerii unor daune, acest lichid este la randul lui filtrat de un dispozitiv despre care vorbim in continuare.

Iata un top 4 al celor mai importante lucruri pe care sa le cunosti despre filtrul de ulei.

Citeste continuarea articolului Top 4 lucruri esentiale despre filtrul de ulei

Cum trebuie sa ai grija de o masina cu motor turbo?

Desi am discutat in mai multe randuri despre cum se conduce eficient un autovehicul cu turbina, multi dintre noi inca facem greseli elementare ce se rasfrang doar asupra automobilului pe care-l conducem

Mai mult, aceste greseli au consecinte care, in cele mai multe cazuri, se dovedesc a fi destul de grave, mai ales din cauza faptului ca orice are legatura cu turbina este foarte scump.

Fie pe benzina, fie pe motorina, un autovehicul cu turbina care este condus prost va ajunge la service mai repede decat credeti. In prezent, majoritatea automobilelor utilizeaza alimentare prin turbocompresor, motoarele aspirate natural fiind tot mai rare din cauza emisiilor poluante ce depasesc cotele normale stabilite de regulile Uniunii Europene.

Citeste continuarea articolului Cum trebuie sa ai grija de o masina cu motor turbo?

De-a lungul timpului am intalnit fel de fel de situatii in care au fost direct implicati atat soferii, cat si autoritatile. Aceasta interactiune, din cauza faptului ca neglijenta in serviciu se tine lant in toate institutiile publice, este extrem de costisitoare si implica procese birocratice interminabile.

In acest articol vom discuta despre procedura de schimbare a certificatului de inmatriculare in situatia in care acesta este deteriorat, pierdut sau furat. Intreaga procedura implica o serie de activitati si documente necesare obtinerii acestui certificat esential pentru a circula in legalitate.

Cu totii stim care sunt riscurile la care ne expunem in situatia in care circulam cu un certificat de inmatriculare deteriorat sau pierdut. Din acest motiv, este recomandat sa declaram despre acest aspect si sa solicitam eliberarea imediata a unui alt certificat.

Citeste continuarea articolului Certificatul de inmatriculare este deteriorat, pierdut sau furat? Iata cum trebuie sa procedezi!

In calitate de sofer, cine spune ca nu a auzit de motoare care mananca ulei, ori e samsar, ori nu stie mecanica o boaba. Printre cei mai priceputi circula vorba ca uleiul de motor se consuma in mod general 1 litru per 1000 de kilometri.

In mod normal, in functie de producator, propulsoarele cosuma aproximativ 50 de mililitri la 10.000 de kilometri. Fie mai mult, fie mai putin, consumul de ulei exista, insa unde ajunge?

Sunt foarte multe zvonuri aparute referitor la consumul de ulei si tot la fel de multe zvonuri care spun ca uleiul de motor este folosit doar pentru lubrifiere, insa, foarte putini cunosc faptul ca uleiul de motor serveste pentru mai multe cauze.

Citeste continuarea articolului Cum se explica fenomenul in care un motor mananca prea mult ulei?

Putin stresat, dar foarte dezinvolt in fata prietenilor, cand esti pe cale sa primesti permisul de conducere parca te cuprinde un fior de teama fata de proba in sine si politistul din dreapta. Este perfect normal, ca orice test sau examen sau evaluare, indiferent de nivelul de cunostinte detinut, exista un stres caruia ii facem fata mai mult sau mai putin, in functie de fiecare dintre noi.

Proba de traseu, practica sau orasul reprezinta cel mai dificil segment din evaluarea auto, insa, peste ani, veti realiza ca reprezinta cel mai usor examen din viata voastra. Stiu, multi dintre voi sunteti proaspeti absolventi de liceu sau nici macar, insa raportat la examenele si testele ce vor urma, aceasta proba este o joaca.

Ponturi:

Citeste continuarea articolului Ai trecut de sala si te pregatesti de traseu? lata cateva sfaturi de care trebuie sa tii cont!

Proaspat sofer si absolvent de scoala auto, in calitate de incepator cu mamaligile in mana cauti un autovehicul. Tanar fiind, optezi pentru o masina puternica, ceva sport si sa dea bine in fata tinerelor domnisoare. Perfect normal pentru un tanar, insa nu si pentru unul putin mai copt la minte.

Prin urmare, lasati-va condusi de sfaturile parintilor, conteaza mai mult viata decat impresionarea domnisoarei din dreapta. Fiind puternice, din cauza lipsei de experienta, foarte multi soferi incepatori transforma autovehiculul ce serveste ca mijloc de transport intr-un monstru periculos si de nestapanit.

Nu contesta nimeni ca nu trebuie sa-ti iei un autovehicul puternic, scump si ceva mai greu de manevrat, insa este recomandat sa astepti o perioada de timp (bineinteles, sa faci ceva kilometri cu o masina modesta).

Citeste continuarea articolului Ce trebuie sa ai in vedere daca esti sofer incepator si vrei sa-ti cumperi o masina?

Daca pana acum va gandeati ca examenul pentru obtinerea permisului de conducere a fost greu, va invit sa priviti cu alti ochi atat condusul, cat si evitatul asa zisilor profesionisti in trafic. Pe langa aceste doua puncte esentiale, daca sunteti proprietarul masinii, ganditi-va ca si acolo va trebui sa interveniti si, din pacate, cu cel mai dureros obiect: banul.

Cat despre situatiile de urgenta, o astfel de intamplare poate aparea in urma unui eveniment cu un impact negativ, in special din cauza neatentiei soferilor si bazarea excesiva pe deprinderile de profesionist, dar si din cauza unor defectiuni ale masinii.

Din nefericire, acest gen de situatii este tot mai des intalnit pe strazile din Romania. Astfel, va sugerez sa acordati un plus de atentie la orice manevra pe care o executati, dar si in ceea ce priveste viteza de deplasare.

Citeste continuarea articolului Esti incepator si ai o urgenta? Iata un ghid care te poate ajuta in 7 situatii diferite!

Cu totii ne-am confruntat mai devreme sau mai tarziu cu actiuni sau cateva cuvinte elevate din vocabularul celor mai priceputi vanzatori de automobile. Des lumea este rea si ii numesc samsari, gunoaie si… ma abtin… noi credem doar ca sunt niste cetateni credinciosi, silitori, platitori de taxe si impozite si de buna-credinta care nu doresc decat sa-si castige o paine pentru familiile lor.

Nimic de contestat, insa daca ar fi si real ce-am spus, chiar nu m-ati mai injura. Propabil, daca v-ati prins, veti deduce ca prezentul articol este un pamflet si trebuie tratat cum spunea un om foarte deosebit in viata.

Trecand peste formalitatile ce caracterizeaza o anumita categorie de oameni, cea a celor ce intruchipeaza corectitudinea in cele mai angelice forme, unii vanzatori de automobile sau samsari transforma prin cuvinte elevate, ce va vor fi prezentate mai jos, fiecare automobil intr-unul mai nou decat cel proaspat iesit de pe portile fabricii.

Citeste continuarea articolului Stii cum se citeste un anunt auto al samsarilor? Iata un dictionar explicativ!

In acest articol va voi prezenta cateva din riscurile la care ne expunem in situatia in care circulam cu anvelope neconforme cu anotimpul. In unele tari, sanctiunile privind circulatia cu anvelope de iarna pe timpul sezonului cald ajung pana la 5000 de euro.

La noi, insa, aceasta sanctiune este prevazuta doar pentru anotimpul rece, ci nu si pentru anotimpul cald, cand temperatura mai mare de 10 grade poate crea anumite probleme.
Anvelopele de vara, prin constructie, sunt concepute sa ofere o aderenta buna pentru temperaturi peste 7 grade Celsius. Sub aceasta valoare, anvelopa poate sa genereze pierderea aderentei si ulterior accidente. Cauza: devine rigida si pierde foarte mult din aderenta.

De partea cealalta, anvelopele de iarna, fiind mult mai moi, dupa trecerea pragului de 10 grade Celsius pot crea o multime de probleme. Potrivit statisticilor, majoritatea accidentelor au loc pe asfalt uscat, negru, fara polei sau gheata, insa de ce... nimeni nu se intreaba. Logic ar fi ca acestea sa se produca pe timpul cat este ud afara, polei gheata si conditii nefavorabile, insa atunci suntem mult mai prudenti.

Citeste continuarea articolului N-ai demontat inca anvelopele de iarna? lata la ce pericole te expui daca le folosesti vara!

Condusul pe autostrada a fost de la bun inceput o provocare. Mai intai, cursurile scolii de soferi nu te aduceau pe acest taram necunoscut, asa ca a trebuit sa-l explorezi singur, inca de prima oara.

Pentru mine asa a fost. Stiam regulile din cartea de legislatie, insa nu aveam reactiile formate si nici nu aveam o viteza prea mare de a gandi situatiile, asa ca mi-am pastrat mereu prima banda - constienta fiind ca uneori mergeam prea incet si probabil toti ceilalti soferi ma injurau. Asta pana am invatat, in timp si cu exercitiu, cum se conduce pe autostrada.

Insa uneori, cu toate regulile scrise si nescrise, habar nu ai de ce se intampla intr-un fel sau in altul. Cateodata nu ai loc sau sa timp sa reactionezi si cel mai important, exista si tipurile de soferi cu experienta care dau peste cap toate regulile de condus pe autostrada pentru ca incurca absolut toata circulatia… mers prea incet, frane nejustificate sau flash-uri pe prima banda? Cred ca ati intalnit si voi pana acum asemenea specimene.

Citeste continuarea articolului Ce banda folosesti pe autostrada, unu sau doi? Iata cum spun politistii ca este corect!

Pe cat de insignifiante sunt stergatoarele de parbriz, pe atat de importante pot fi in diferite situati. Fie ca ploua torential, iar vizibilitatea este scazuta sau ninge abundent, fie ca le folosim la simpla curatare a parbrizului, stergatoarele au un rol deosebit de important incat ne ajuta la curatarea parbrizului și ulterior, sporirea vizibilitatii.

Din nefericire, multi dintre noi neglijam aceste elemente, insa ele ne pot ajuta si chiar salva. Cu totii stim si intalnim soferi care, pe timp de iarna, isi fac un ochi de lumina printre gheata de pe parbriz avand o vizibilitate extrem de redusa. Acest lucru este foarte daunator, mai ales din cauza faptului ca se pot intampla accidente.

La fel de multi investesc in stergatoare de proasta calitate, ieftine, netinand cont de frecventa achizitiilor acestor elemente. Astfel, multi cumpara stergatoare de maxim 20 de lei de 3-4 ori pe an fara sa se gandeasca la suma totala alocata acestor piese (stergatoarele in sine, drumurile la sau de la market, montajul, vizibilitatea redusa din cauza uzurii premature).

Citeste continuarea articolului Cand trebuie sa schimbam stergatoarele de parbriz si de ce?

In cazul in care esti pasionat de muzica si in acelasi timp de fidelitatea sunetului unui sistem audio, este cazul sa-ti dotezi masina cu un subwoofer. Prin urmare, vei merge la magazin, vei cumpara un subwoofer si gata!

Pare usor, insa mofturile se platesc si sunt costisitoare. Pentru a produce un sunet de calitate nu este recomandat sa alegi un subwoofer oarecare. Uita-te foarte bine la puterea pe care o scoate, calitatea sunetului si bineinteles, pretul de achizitie.

Asadar, pentru a realiza intr-adevar o investitie reusita, este recomandat sa tii cont de urmatorii pasi:

Citeste continuarea articolului Vrei un sistem audio de calitate pentru masina ta? Iata cum trebuie sa procedezi!

Abordez acest subiect, intrucat, potrivit statisticilor, atat in Bucuresti, unde au loc peste 3600 de spargeri auto in fiecare an, cat si in provincie, fenomenul spargerii automobilelor devine tot mai des intalnit.

Acest lucru este rezultatul datorat in egala masura atat soferilor neglijenti, cat si hotilor prin diferite metode si ingeniozitati. Din nefericire, bunurile sustrase de spargatori sunt doar prima parte a pagubei, intrucat reparatiile sunt la fel de costisitoare.

In functie de marca automobilului, costurile generate de aceste actiuni pot ajunge la valori mai mari decat pagubele create prin savarsirea infractiunii de furt.

Citeste continuarea articolului Cum iti feresti masina de hoti?

Compresorul auto este instrumentul ce deserveste la comprimarea unui flux de aer, materie ce este introdusa in roti. Aceasta este definitia general valabila a dispozitivului utilizat pentru umflarea rotilor.

Acesta poate fi gasit in diferite forme si marimi si se imparte in doua categorii: compresoare fixe si mobile. In functie de intrebuintari, compresoarele fixe sunt utilizate in cele mai multe cazuri la nivel industrial, avand o putere extrem de mare, pe cand cele mobile, putin mai slabe, sunt destinate intrebuintarii casnice, in diferite situatii.

Fie utilizat in gospodarie, fie in scopul pentru care a fost conceput, adica pentru umflarea rotilor, compresorul auto este dispozitivul ce nu trebuie sa lipseasca din automobilul oricarui sofer.

Citeste continuarea articolului Ai un compresor de aer? Iata 4 moduri in care il poti utiliza!

Odata cu aparitia noilor generatii de motoare in care sunt urmarite atat scaderea valorilor privind emisile de noxe, cat si condusul econom, apar si alte produse si elemente care au aceeasi destinatie.

Sofatul in majoritatea oraselor mari devine o povara din ce in ce mai greu de purtat, mai ales din cauza aglomeratiei excesive si poluarii tot mai accentuate.

Din nefericire, eliminarea taxei auto se dovedeste a fi atat un avantai, cat si un dezavantaj.

Citeste continuarea articolului Top 3 sfaturi pentru un condus ECO

Inelele de centrare ale jantelor sunt niste dispozitive confectionate dintr-un plastic cu o rezistenta sporita sau din metal, de regula din aluminiu.

In ciuda faptului ca aluminiul rezista mai mult timp, cel mai des intalnite sunt inelele din material plastic.

In functie de particularitatile privind dimensiunile si tipurile de jante de diferite materiale, piata auto gazduieste o multime de astfel de produse. Recomandarile aparute pe site-urile de anunturi sau in magazinele online de piese auto privesc inelele de centrare din diferite perspective, insa utilitatea acestora nu poate fi confirmata decat dupa montare.

Citeste continuarea articolului Ce trebuie sa stii despre inelele de centrare ale jantelor?

Fie ca achizitionam un automobil second-hand, fie ca masina noastra a suferit un accident frontal, suntem pusi in situatia reglarii farurilor auto. Multi dintre noi apelam la un mecanic care nu stie intotdeauna sa faca reglajul corect daca nu este ajutat de aparatele special destinate in acest scop.

Astfel, in articolul de fata va voi prezenta cateva ponturi pentru a va face singuri acest reglaj, foarte usor de altfel, insa numai daca sunt respectati toti pasii.

Pentru aceasta operatiune este nevoie de un minim de resurse astfel: in primul rand sa fie noapte sau un loc intunecat, un scotch, o surubelnita, o ruleta si... un perete. Reglajul dupa metoda la perete se dovedeste a fi foarte eficient, mai ales daca masuratorile necesare sunt evaluate corect.

Citeste continuarea articolului Cum reglezi corect farurile masinii tale?

Cu exceptia celorlalte piese, mentenanta rotilor masinii se face permanent, insa in anotimpul rece, mai rar. Acest lucru este posibil din diferite motive: fie ca este zapada mare, fie ca frigul ne baga imediat in case, insa odata cu venirea primaverii este absolut necesar sa verificam atat anvelopele si jantele, cat si celelalte sisteme gazduite de acest invelis.

Prin urmare, datorita faptului ca rotile sunt singurele parti ale automobilului ce intra in contact permanent cu suprafata de rulare, tratamentul acestora necesita o atentie sporita. Fie ca detinem doua seturi de roti (vara si iarna), fie ca inlocuim anvelopele regulat, rotile automobilului trebuie ingrijite tot timpul, in special la iesirea din sezonul rece.

Trecand peste situatiile in care inlocuim anvelopele in diferite conditii, daca ai luat hotararea sa treci la incaltari noi, de vara, acorda un minim de atentie batranelor ce te-au trecut iarna.

Citeste continuarea articolului Tu verifici jantele si anvelopele imediat dupa trecerea iernii? Iata de ce trebuie s-o faci!
Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare