sfaturi

Lista stiri si informatii despre sfaturi pe Cars.ro

Stiri si informatii despre sfaturi

Citeste cele mai noi stiri si informatii despre sfaturi publicate pe Cars.ro! Vezi comentarii si poze despre sfaturi, pe Cars.ro!

Te-ar putea interesa: condus, ceata, legislatia auto, ulei, motor, iarna, spalare, curatare masina, soferi incepatori, nokian, noapte, siguranta, zapada, baterie auto, top 10

Cum trebuie sa circuli pe timp de ceata. Cinci reguli ce iti pot salva viata

Cum trebuie sa circuri pe timp de ceata. Vremea capricioasa ce a pus stapanire pe tara noastra provoaca  tot mai multe accidente. Nerespectarea regulilor speciale de circulatie pe timp de ceata, duce de multe ori la  accidente grave. Cinci reguli ce iti pot salva viata.

Politistii recomanda conducatorilor auto sa  adapteze maniera de a conduce la conditiile meteo. Ceata exercita o influenta mult mai mare decat se crede asupra conducerii in siguranta  a  autovehiculului.

Cinci reguli de conducere pe timp de ceata

Citeste continuarea articolului Cum trebuie sa circuli pe timp de ceata. Cinci reguli ce iti pot salva viata

Ce ulei folosim iarna pentru masini

Iarna este anotimpul care provoaca cele mai mari daune masinilor,  in special datorita frigului care afecteaza aproape toate elementele masinii.  De multe ori suntem obligati de circumstante sa pornim masina si la temperaturi de -10 grade, iar acest lucru provoaca adevarate socuri.

In anotimpul rece, metalul se contracta, lichidele isi schimba vascozitatea, iar motorul are o serie de uzuri provocate din cauza frigului. Pentru a preveni insa uzura motorului vom utiliza un ulei de motor special conditiilor de iarna.

Fiecare producator recomanda folosirea unui anumit tip de ulei pentru masina respectiva, insa  pe timp de iarna lucrurile se schimba si trebuie sa utilizam diferite tipuri de ulei. De exemplu, in Scandinavia sau anumite zone din Rusia este recomandat un ulei mai subtire, fata de soferii masinilor din zona Vestica a Europei.

Citeste continuarea articolului Ce ulei folosim iarna pentru masini

Cand este bine sa spalam motorul masinii

Foarte putini soferi aleg sa-si spele motorul masinii, iar pe lista care o fac vom gasi fie pasionati ai masinilor, fie persoane care isi doresc ca totul sa fie dezinfectat, curatat precum intr-un cabinet medical.

Spalarea motorului este insa una dintre solutiile folosite de samsari in momentele in care incearca sa obtina cateva sute de euro in plus. Probabil ca ati remarcat deja ca toate masinile pe care le-ati vazut la vanzare au motorul spalat si curatat. Cei mai priceputi dintre vanzatori aleg si sa unga cu ulei pentru ca cea mai importanta piesa din cadrul masinii sa arate perfect.

Daca suntem totusi pasionati de masini pana peste limite trebuie sa stim ca motorul nu se spala precum o piesa exterioara si trebuie sa avem grija unde dam cu apa si in special cu sampon  pentru ca putem provoca daune importante.

Citeste continuarea articolului Cand este bine sa spalam motorul masinii

Condus pe timp de iarna? Sfaturi pentru soferii cu putina experienta in trafic!

Spre deosebire de anii trecuti, iarna s-a grabit parca de data asta sa isi faca aparitia si in tara noastra inca de la inceputul lunii decembrie. Pentru soferi, iarna este cel mai detestat sezon. Si asta din mai multe motive! In primul rand, iarna, aglomeratia de pe strazi este mult mai mare in anumite intervale orare.

Apoi, cei fara o prea mare experienta se pierd cu firea atunci cand sunt la volan si ii blocheaza si pe altii. Stim, cu totii am fost candva invatacei in tainele condusului, asa ca nu avem de ce sa aruncam o asemenea vina pe voi. Tocmai din acest motiv, astazi va vom oferi cateva sfaturi pe care le puteti lua in seama atunci cand conduceti iarna.

Asa cum o arata si statisticile, numarul soferilor fara experienta in trafic surprinsi in accidente a fost foarte mare. Si asta pentru ca iarna este un anotimp dificil pentru cei care nu stapanesc atat de bine un scuter sau o motocicleta. In primul rand putem vorbi despre variatiile extrem de dese de temperaturi, care fac in asa fel incat sa se formeze zapada si gheata. De asemenea, iarna, vizibilitatea este una scazuta, in timp ce mocirla si lapovita pot pune probleme unui numar mare de soferi.

Citeste continuarea articolului Condus pe timp de iarna? Sfaturi pentru soferii cu putina experienta in trafic!

Abilitatea de reactie atunci cand  ne aflam la volan se bazeaza in cea mai mare parte pe vedere, iar aceasta se reduce considerabil noaptea. Perceptia, dar si recunoasterea culorilor, precum si vederea periferica nu mai sunt la fel de ridicate.

Cele trei cauze mentionate mai sus fac ca sofatul pe timp de noapte sa fie una dintre cele mai riscante lucruri pe care le poti face, conform unor statistici. Conform datelor obtinute, din toate accidentele mortale, 49% s-au petrecut noaptea, desi este momentul in care se afla cei mai putini soferi pe drum in momentul respectiv. Tot conform unor statistici, s-a descoperit ca sofatul pe timp de noapte are o rata de fatalitate per kilometru aproape tripla decat condusul pe timpul zilei.

Printre cele mai intalnite pericole noaptea sunt soferii obositi, dar si cei care au consumat alcool si dupa aleg sa se urce la volan fara sa mai tina cont de siguranta lor si a celor din jur. Pe langa aceasta categorie de persoane care devin periculoase ne mai putem trezi si cu diferite animale pe carosabil pe care sa nu le putem vedea din timp.

Citeste continuarea articolului Cum sa conduci in siguranta pe timp de noapte

Oficial ne aflam deja in sezonul de iarna si ne putem astepta in orice moment la averse importante de zapada, iar acest lucru i-ar putea pune in pericol pe foarte multi romani. Multi soferi, in special incepatori, se tem foarte mult de condusul pe zapada, dar daca respecta cateva sfarturi importante lucrurile vor decurge normal fara incidente.

1. Anvelope de iarna
Suntem obligati prin lege ca la prima zapada sa avem montate deja cauciucurile de iarna si daca nu respectam acest lucru ne putem trezi cu o amenda importanta.

2. O verificare generala a masinii
Inca de la prima zapada este bine sa facem o verificare atenta a masinii, pe care o putem face acasa daca ne pricepem sau la un service de autorizat. Pentru a sofa in siguranta trebuie a ne asiguram inainte de toate ca suspensiile, sistemul de franare, sistemul de racier si motorul sunt in regula.

Citeste continuarea articolului Cum sa conduci in siguranta pe zapada. 10 sfaturi utile

Bateria unei masini este piesa auto care face ca autoturismul sa porneasca si care o face ss functioneze, de altfel.

Iata cum faci ca bateria auto sa supravietuiască mai mult timp:

- Cele mai multe masini au o carcasa din plastic greu, cu două terminale (borne), pentru a conecta firele cu sarcina pozitiva si negativa la masina. De asemenea, in unele cazuri, terminalele pot arata ca două suruburi filetate sau doua gauri pe partea din fata bateriei.

Citeste continuarea articolului Cum iti poti mentine bateria auto mai mult timp! Recomandari de la specialisti

Cand a fost ultima vizita a voastra in service? Sa fie acum 6 luni sau poate acum mai bine de un an? Vizitele regulate in service pot fi costistoare, intr-adevar, dar costurile pe care le platiti daca nu mergeti sa reparati anumite mici lucruri, sunt mult mai mari.

Da, v-am mai spus in mai multe randuri, ca o revizie facuta la timp va poate scuti de multe costuri suplimentare. Este important sa mergeti cu masina in service in mod regulat, chiar daca becul care va atentioneaza ca trebuie sa faceti revizie nu este aprins.

Pentru masinile mai vechi, spre exemplu, nu trebuie sa treaca mai mult de sase luni fara o vizita in service. Masinile moderne, in schimb, pot sa ruleze fara probleme mai mult de 30.000 de kilometri fara a necesita revizii.

Citeste continuarea articolului Top 10 sfaturi pentru o masina sanatoasa!

O problema des intalnita pe vreme de iarna este inghetarea si aburirea geamurilor de la masina. Daca atunci cand nu esti pe fuga, acest lucru n-ar fi un stres major, ce te faci atunci cand esti deja in intarziere, copilul nu mai are stare pe bancheta din spate, iar tu iti imaginezi cat de greu se va circula si cat timp vei mai pierde si in trafic, si cu dezghetarea si dezaburirea geamurilor? Intrebarea care se pune este cum se dezgeata si dezaburesc mai repede geamurile?

Intr-adevar, sistemul de aer conditionat din masina poate dezaburi geamurile masinii destul de repede, dar nu este intotdeauna solutia cea mai la indemana. Unii oameni nu prefera folosirea unui astfel de sistem, in timp ce pentru cei mai ghinionisti, acesta lipseste din automobilul pe care il conduc. Sa conduci cu geamurile deschise poate sa fie placut vara, dar iarna sigur nu este o solutie.

Un truc rapid te poate salva. Ai nevoie doar de o pereche de sosete vechi, pe care nu le mai folosesti si de niste nisip igienic pentru pisici. il gasesti in orice supermarket si nu e scump deloc. tot ce trebuie sa faci este sa rastorni granulele in sosete si sa pui "inventia" pe bord, langa parbriz sau sub scaunele din masina. Nisipul are puterea de a absorbi umiditatea din aer, iar rezultatul este garantat.

Citeste continuarea articolului Cum sa-ti dezaburesti si dezgheti rapid masina. Trucul simplu la indemana oricui

Masinile diesel sunt cele mai vulnerabile in sezonul rece si pentru asta fiecare sofer trebuie sa respecte un set de reguli in sezonul rece. Autoturismele pe motorina, adica TDI, dCi, TDCi, CDTi, HDi, etc. sunt expuse unor factori de risc.

1.Combustibil pentru conditiile de iarna

Unele dintre masinile diesel isi pierd din puterea motorului in momentul in care temperaturile scad si de cele mai multe ori aceasta problema este cauzata de filtrele umede care ingheata. Problema este una cauzata si de combustibilul din rezervor pe care de multe ori nu il alegem in functie de nevoi, ci de pret. Astfel, recomandarea este de a allege combusitibili cu temperature limita de filtrabilitate adecvata vremii. Pe scurt, vom alege un TFL redus cu minimum 5 grade fata de temperature atmosferica.

Citeste continuarea articolului Lucruri pe care trebuie sa le respecte soferii masinilor diesel iarna

Prima zapada cazuta in aceasta perioada i-a facut pe romani sa ia cu asalt magazinele de anvelope. Extrem de cautati sunt acei comercianti care pun in vanzare anvelope la mana a doua, insa nu putine au fost cazurile in care soferii au fost pacaliti. Pentru a nu pati acelasi lucru, te invatam in cele ce urmeaza cum sa iti alegi anvelopele.

Extrem de important in cazul anvelopelor second-hand este codul D.O.T. Ce este acest cod? Este o combinatie de cifre si litere care a fost stadardizata de Ministerul Transporturilor din SUA. Acesta contine informatii despre producatorul pneului, tara de provenienta si data fabricatiei. El se afla inscriptionat pe flancul anvelopei. Iata un prim sfat! Daca nu regasiti acest cod pe anvelopele pe care doriti sa le achizitionati, mai bine renuntati. Inseamna ca vanzatorul a eliminat special aceste insemne, pentru a nu fi descoperita vechimea pneului.

Revenim la codul D.O.T. in sine. Acesta are urmatoarea formula: DOT XXXX XXX(X) 000(0)

Citeste continuarea articolului Sfaturi pentru soferi. Cum sa va alegeti anvelopele in functie de codul D.O.T.!

Iarna si-a facut aparitia in Bucuresti, dar si in mai multe orase importante din tara si cu toate ca meteorologii au anuntat ca vor fi averse importante de zapada, multi soferi au fost luati prin surprindere si au format cozi immense la vulcanizare pentru a trece rapid pe cauciurile de iarna. Soferii nu au fost singurii care au fost surprinsi de zapada, acest lucru s-a intamplat si in randul autoritatilor, dar nu ne mai mira deja.

Codul Rutier nu anunta o data anume la care trebuie sa avem obligatoriu cauciuri de iarna, dar ele sunt obligatorii in orice anotimp din an in cazul in care drumurile publice sunt acoperite de zapada, gheata sau polei.

Pe scurt, pentru a fi siguri ca nu vom avea probleme este recomandat sa folosim cauciurile de iarna de la mijlocul lui octombrie cam pana spre finalul lunii ianuarie, daca nu chiar si aprilie.

Citeste continuarea articolului Cand se monteaza anvelopele de iarna, cat costa acest lucru si ce amenda riscam daca nu le avem

Nokian este una dintre cele mai importante firme producatoare de anvelope de pe piata, iar expertii ne arata cum am putea sa ajutam anvelopele sa se mentina cat mai mult timp. Printre sfaturile oferite de cei de la Nokian putem remarca cat de mult conteaza modul in care sunt depozitate vara, precum si cat de mult conteaza unde si cum le spalam.

Expertii in anvelope spun ca este foarte importanta temperatura la care depozitam anvelopele si le putem proteja durata de viata si daca reusim sa le protejam impotriva umiditatii, a substantelor chimice sau a radiatiilor UV in perioadele in care nu le folosim. Cel mai sigur loc pentru depozitarea anvelopelor este insa un hotel specializat, acolo unde vom gasi toate conditiile.

Martin Drazik, managerul de produs pentru Nokian Tyres Central Europe, a declarat ca temperatura la care depozitam anvelopele este cea mai importanta, iar intretinerea corecta ar trebui sa mareasca durata de viata pana la sase ani. Tot expertul de la Nokian recomanda ca anvelopele fabricate in urma cu 10 ani sa nu mai fie folosite. Pentru a afla cand au fost fabricate anvelopele vom cauta un numar de patru cifre marcat pe anvelopa: primele doua cifre indicand saptamana de fabricatie, iar ultimele doua indica anul.

Citeste continuarea articolului Cum putem prelungi durata de viata a anvelopelor

Vremea s-a racit brusc in ultimele zilein Romania si vom avea parte de o serie de probleme la masina, dar si la volan dupa acest moment care indica venirea iernii. Cand temperaturile scad rapid, aburirea parbrizului deevine o problema frecventa si enervanta pentru foarte multi dintre soferi.

De cele mai multe ori ne trezim dimineata si vrem sa plecam rapid la munca pentru ca deja suntem in criza de timp, insa parbrizul aburit ne impiedica sa facem acest lucru. Dezaburirea geamurilor nu se face foarte greu, dar intr-o dimineata de luni fiecare secunda conteaza. In general, toti soferii folosesc sistemul de ventilatie al masinii pentru a rezolva aceasta problema care enerveaza destul de mult.

Citeste continuarea articolului Cum dezaburesti parbrizul rapid pe perioada iernii. Specialistii de la NASA vin cu sfaturi pretioase.

Meteorologii au anuntat vreme rece si ninsorii in peste 30 de judete din Romania, iar soferii care nu si-au montat inca cauciurile de iarna au luat cu asalt vulcanizarile pentru a nu avea probleme dupa aparitia zapezii.  Bineinteles ca de pe urma nebuniei create profita service-urile si vulcanizarile pentru a scoate cat mai multi bani din buzunarele romanilor disperati sa nu fie prinsi cu “gumele” de vara.

In Romania sau tara tuturor posibilitatilor, vom da cu siguranta peste vulcanizari profi, branduri renumite in toata tara, insa vom avea si sansa sa ne lovim de cativa amatori care abia asteapta sa ne pacaleasca si sa ne ia banii. Pentru a evitat astfel de situatii, am ales prezentarea catorva dintre micile trucuri pe care le aplica vulcanizarile de cartier.

Sezonul rece abia a inceput, dar multi abia asteapta sa ne tepuiasca de cateva sute de lei din graba sau disperarea de a rezolva rapid problemele.

Citeste continuarea articolului Cum evitam tepele la vulcanizare cand schimbam anvelopele

Ah, cheile si 'abilitatea' lor de a se ascunde sau a se face pierdute prin buzunare sau in pernele canapelei din camera de zi. Inainte de 1990, asta nu ar fi fost o mare problema.

Puteai gasi o cheie de rezerva la orice magazin de profil sau la magazinul de unde ai cumparat masina. Din pacate, pentru ca era foarte usor sa faci o copie, era la fel de simplu sa furi o masina. In zilele noastre, tehnologia face furturile mai dificile, dar si preturile cheilor au crescut.

Iata ce te asteapta daca ai pierdut cumva cheia masinii tale si ce altceva poti face pentru a mai usura nota de plata! Cel mai important, credem ca ar fi sa acordam un pic mai multa atentie si sa nu pierdem niciodata cheile masinii!

Citeste continuarea articolului Cine pierde plateste. Cat te costa inlocuirea unei chei de masina.

Romania este amenintata din ce in ce mai des de un cutremur de mari dimensiuni care ar putea putea sa puna in pericol viata multor oameni. La finalul lunii octombrie s-a petrecut cel mai puternic cutremur din ultimii 14 ani in Romania, iar un seism puternic este tot mai probabil din pacate.

Autoritatile din Romania nu s-au interesat foarte multe de protejarea sau consolidarea unor cladiri de mare risc in special in Bucuresti. Tara noastra ar putea avea mari probleme din cauza infrastructurii modeste in cazul unui cutremur de peste 7 grade pe scara richter, iar consecintele ar putea sa fie devastatoare in acest caz. Masina poate sa fie un adapost sigur in cazul unui cutremur major, iar pentru asta e bine sa stim de ce avem nevoie pentru a putea chiar supravietui timp de cateva zile intr-un autovehicul.

Sansele sa fim prinsi de un cutremur in masina sau de a sta cateva zile intr-o masina sunt mici, dar pentru a evita orice fel de problema va recomandam un kit pe care sa il aveti mereu in autovehicul pentru ca niciodata nu se stie ce ne asteapta.

Citeste continuarea articolului Ce trebuie sa avem in masina in cazul unui cutremur mare

Iarna si-a facut deja simtita prezenta la altitudini de 1000 de metri, iar soferii sunt obligati sa aiba cauciurile de iarna montate in zonele respective. Pentru a face o alegere cat mai corecta in momentul in care vorbim despre acest gen de cauciucuri am ales sa va prezentam un ghid despre anvelopele de iarna si cat de multa siguranta ne ofera pe un carosabil alunecos.

“Legea cauciurilor de iarna” a intrat in vigorare in 2011, iar toti cei circula pe drumuri publice acoperite de zapada, gheata sau polei sunt obligati sa aiba anvelope de iarna, altfel risca amenzi usturatoare din partea celor de la Politia Rutiera.

Legea este una extreme de dura in acest context si riscam o amenda intre 1305 si 2.900 de lei daca circulam pe drumuri publice acoperite de zapada cu anvelope de vara.  In mod normal, trecerea de la anvelopele de vara la cele de iarna se face in momentul in care temperaturile scad sub 7 grade Celsius. 

Citeste continuarea articolului Politia ne spune tot ce trebuie sa stim despre anvelopele de iarna inainte sa le cumparam!

Infrastructura rutiera din Romania este una dintre cele mai slab dezvoltate din Uniunea Europeana, iar acest lucru duce constant la stricarea pieselor auto de la masini, precum si la accidente rutiere soldate cu victime sau chiar decedati.

Pentru a realiza un top cat mai corect, nu vom trece in revista diferitele filtre care se uzeaza cu timpul sau care necesita schimbari periodice, ci vom lua in considerare doar elementele care au de suferit din cauza starii proaste a drumurilor sau din cauza  soferilor care nu sunt atenti si lipsiti de educatie rutiera.

Daca stam sa facem un calcul rapid, ne dam seama cat de multi bani cheltuim anual din cauza celor care ne promit an de an ca vor moderniza infrastructura rutiera din Romania.

Citeste continuarea articolului Top 5 piese auto care se strica cel mai repede! Infrastructura rutiera si neatentia ne costa scump!

Masinile producatorului bavarez sunt extreme de cautate de tineri, iar multi dintre ei aleg sa o cumpere, in ciuda faptului ca poate alte firme producatoare au un model mai complex.

Multi dintre romani aleg sa-si cumpere chiar si un BMW mai vechi, dar acest lucru se intampla doar din dorinta de a conduce o masina din fabricata de nemtii de la Munchen.

Pe soselele din Romania apar si variante premium, insa cu toate astea ne confrutam zilnic si cu cate un model cu probleme, dar pentru a putea sa ne pregatim din timp am identificat cele  5 piese care se strica cel mai repede la BMW.

Citeste continuarea articolului 5 piese care se strica cel mai repede la BMW-uri
Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare