sfaturi

Lista stiri si informatii despre sfaturi pe Cars.ro

Stiri si informatii despre sfaturi

Citeste cele mai noi stiri si informatii despre sfaturi publicate pe Cars.ro! Vezi comentarii si poze despre sfaturi, pe Cars.ro!

Te-ar putea interesa: anvelope, iarna, cumparare, politia romana, amenzi, piese auto, top 5, condus, defectiuni, bmw, service auto, radiere masina, romania, acte, vara

Politia ne spune tot ce trebuie sa stim despre anvelopele de iarna inainte sa le cumparam!

Iarna si-a facut deja simtita prezenta la altitudini de 1000 de metri, iar soferii sunt obligati sa aiba cauciurile de iarna montate in zonele respective. Pentru a face o alegere cat mai corecta in momentul in care vorbim despre acest gen de cauciucuri am ales sa va prezentam un ghid despre anvelopele de iarna si cat de multa siguranta ne ofera pe un carosabil alunecos.

“Legea cauciurilor de iarna” a intrat in vigorare in 2011, iar toti cei circula pe drumuri publice acoperite de zapada, gheata sau polei sunt obligati sa aiba anvelope de iarna, altfel risca amenzi usturatoare din partea celor de la Politia Rutiera.

Legea este una extreme de dura in acest context si riscam o amenda intre 1305 si 2.900 de lei daca circulam pe drumuri publice acoperite de zapada cu anvelope de vara.  In mod normal, trecerea de la anvelopele de vara la cele de iarna se face in momentul in care temperaturile scad sub 7 grade Celsius. 

Citeste continuarea articolului Politia ne spune tot ce trebuie sa stim despre anvelopele de iarna inainte sa le cumparam!

Top 5 piese auto care se strica cel mai repede! Infrastructura rutiera si neatentia ne costa scump!

Infrastructura rutiera din Romania este una dintre cele mai slab dezvoltate din Uniunea Europeana, iar acest lucru duce constant la stricarea pieselor auto de la masini, precum si la accidente rutiere soldate cu victime sau chiar decedati.

Pentru a realiza un top cat mai corect, nu vom trece in revista diferitele filtre care se uzeaza cu timpul sau care necesita schimbari periodice, ci vom lua in considerare doar elementele care au de suferit din cauza starii proaste a drumurilor sau din cauza  soferilor care nu sunt atenti si lipsiti de educatie rutiera.

Daca stam sa facem un calcul rapid, ne dam seama cat de multi bani cheltuim anual din cauza celor care ne promit an de an ca vor moderniza infrastructura rutiera din Romania.

Citeste continuarea articolului Top 5 piese auto care se strica cel mai repede! Infrastructura rutiera si neatentia ne costa scump!

5 piese care se strica cel mai repede la BMW-uri

Masinile producatorului bavarez sunt extreme de cautate de tineri, iar multi dintre ei aleg sa o cumpere, in ciuda faptului ca poate alte firme producatoare au un model mai complex.

Multi dintre romani aleg sa-si cumpere chiar si un BMW mai vechi, dar acest lucru se intampla doar din dorinta de a conduce o masina din fabricata de nemtii de la Munchen.

Pe soselele din Romania apar si variante premium, insa cu toate astea ne confrutam zilnic si cu cate un model cu probleme, dar pentru a putea sa ne pregatim din timp am identificat cele  5 piese care se strica cel mai repede la BMW.

Citeste continuarea articolului 5 piese care se strica cel mai repede la BMW-uri

Ce trebuie sa facem cand lasam masina la service pentru a nu fi pacaliti de mecanici!

Mersul cu masina la service este una dintre temerile principale ale romanilor, in ciuda faptului ca in ultimii ani service-urile auto si-au ridicat nivelul simtitor. Multi conationali se tem sa mearga cu masina la reparat deoarece se gandesc la fel si fel de scenarii si de multe ori ajung la repare singuri lucrurile care nu necesita cu adevarat o vizita la service

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor a lansat cateva sfaturi in ceea ce priveste alegerea service-urilor auto:

-          Sa functioneze legal si sa fie inregistrat la Registrul Auto Roman (RAR)

Citeste continuarea articolului Ce trebuie sa facem cand lasam masina la service pentru a nu fi pacaliti de mecanici!

Multi dintre conducatorii auto s-au intrebat de ce trebuiesc rotite anvelopele la schimbul periodic, iar din acest motiv am decis sa pregatim un material in acest sens. Producatorii de anvelope au progresat extrem de mult in ultmii ani, dar cu toate astea pneurile de sezon trebuiesc schimbate intre ele la o anumita perioada de timp.

Specialistii ne recomanda sa rotim anvelopele intre ele la cel mult 10.000 de kilometri rulati, iar astfel ne putem asigura si daca suspensia si directia sunt bune, dar si evitam ca un pneu sa fie uzat excesiv

Procesul de rotire a anvelopelor inseamna mutarea pneurilor de pe fata pe puntea spate, dar pe partea opusa, in timp ce pneurile de pe spate sunt  sunt mutate direct in fata, fara sa mai fie schimbata partea de aceasta data.

Citeste continuarea articolului De ce trebuie sa rotim anvelopele la schimbul periodic?

Romanii aleg din in ce mai des in ultima perioada sa radieze masinile, iar pentru acest lucru sunt obligati sa parcurga o serie de pasi. Evident, daca vrem sa radiem o masina trebuie sa ne deplasam la Directia Taxe si Impozite Locale sau Primarie si sa ne inarmam cu multa rabdare. In multe cazuri, procedura de radiere dureaza o ora, dar in anumite locuri putem sa dam peste cozi tipic romanesti.

Primul pas pentru radierea unei masini este completarea formularelor de radiere, fisa de inmatriculare, cerere de radier si trei certificate de  radiere. Toate se pot descarca de AICI pentru a economisi timp.

Dupa ce indeplinim aceasta formalitate avem nevoie de o viza de la organul fiscal competenent al autoritarii administratiti publice locale (DITL) de la locul de domiciliu. Urmatorul pas va fi copierea documentelor daca este cazul si in cele din urma depunerea lor la unul dintre ghiseele institutiei.

Citeste continuarea articolului Cum iti radiezi masina in 2018! Care sunt etapele premergatoare si ce acte iti trebuie!

De fiecare data cand oprim masina ne gandim daca e mai bine sa o lasam in viteza sau sa folosim frana de mana ? Pentru a lua aceasta decizie mai usor va prezentam cateva dintre avantajele si dezavantajele fiecarei dintre cele doua metode de blocare a autoturismului.

Frana de mana a fost considerata pana nu de mult frana de urgenta si avea rolul de a fi utilizata doar in regim de urgenta, in momentele in care franele hidraulice cedau sau nu tineau suficient. Lucrurile s-au schimbat in ultimii ani, iar frana de stationare a devenit electrica si imposibil de folosit in caz de urgenta, asa cum se inampla pe vremuri.

Cei mai multi dintre cei care detin masini cu o transmisie manuala prefera sa lase masina intr-o viteza inferioara a cutiei si sa nu mai actioneze frana de mana. Oare acest lucru este insa benefic pentru masina noastra?

Citeste continuarea articolului Frana de mana trasa sau lasam masina in viteza ? Care este metoda cea mai buna de stationare?

Chiar daca abia ne aflam la inceputul lunii octombrie, iarna a sosit pentru cateva zile, iar in zonele de munte s-au inregistrat temperaturi cu minus si chiar++ averse sub forma de zapada. Oficial, iarna va incepe doar peste doua luni, insa soferii ar trebui sa se pregateasca din timp pentru a nu fi luati prin surprindere de schimbarile meteorologice.

Primele ninsori dau mari batai de camp soferilor, dar si autoritatilor care de cele mai multe ori nu reusesc sa faca fata avalansei de probleme care apar pe strazi. Pentru a nu fi luati prin surpindere si noi, v-am pregatit cinci sfaturi care ar putea usura viata oricarui sofer in pragul iernii.

Imediat dupa aparitia primelor zile mai friguroase este recomandata masurarea incarcarii alternatorului. In zilele cu temperaturi scazute se intampla sa cedeze puntea de diode sau carbunii. Este important sa verificam daca bateria este in regula si alternatorul incarca, astfel incat sa nu fim nevoiti sa impinge de masina in toiul iernii.

Citeste continuarea articolului Cinci sfaturi pentru soferi inainte de inceperea iernii

Fiecare conducator auto are propriul stil de condus, dar anumite detalii minore pot aduce pagube majore in timp daca sunt trecute cu vederea in mod regulat. Pentru multi conteaza doar sa se simta bine sau sa impresioneze pe cineva la volan, in timp ce motorul masinii sau alte elemente sunt trecute cu vederea.

In primul rand, specialistii recomanda ca motorul sa nu fie turat cand este rece si este indicat ca masina sa fie pornita si pret de cateva secunde sa nu fie apasata pedala de acceleratie, astfel incat uleiul as ajunga in zonele importante. Daca ne urcam la volan si turam motorul, uleiul nu are timp suficient pentru a ajunge in portiunile importate si exista riscul ca piesele din metal sa intre in contact direct si sa se uzeze rapid.

Un al doilea aspect important este legat de nivelul de combustibil pe care il avem in rezervor. Specialistii recomanda pe cat de mult posibil sa avem mereu un nivel ridicat al combustibilului in rezervor. In primul rand ca o masura de precautie pentru a nu ramane in pana si in al doilea rand pentru protejarea pompei de benzina din rezervor care nu functioneaza la parametrii maximi daca nu ajunge benzina suficienta.

Citeste continuarea articolului Masina are de suferit si din cauza soferului! 5 motive care aduc pagube serioase in timp!

Tot mai multi conducatori auto isi doresc un automobil nou, iar primul pas in achizitionare unei noi masini este vanzarea precedentei. Multi isi achizitioneaza masinile second hand, iar dupa cativa ani in care le folosesc la intensitate maxima aleg sa renunte la ele, dar nu toata lumea stabileste un pret corect.

Multe dintre anunturile aparute pe site-urile de specialitate au la inceput un pret ridicat, iar dupa scurt timp proprietarii isi dau seama ca nu aceasta este adevarata valoare a masinii si scad pretentiile financiare.

De multe ori se intampla ca pe internet sa regasim modele similare, cu dotari aproape identice, numar de kilometri relativ egali, dar preturi total diferite.

Citeste continuarea articolului Cat valoreaza masina mea second hand? Cum putem calcula?

O mare parte dintre conducatori auto isi aleg masinile in functie de cantitatea de combustibil pe care o consuma, dar multi nu realizeaza ca acest lucru poate sa fie influentat si de modul in care este condusa respectiva masina. Pentru a putea avea un consum cat mai mic am gasit cinci factori care ar putea ajuta conducatorii auto sa ajunga mai rar pe la pompa de alimentare.

Pentru a reduce consumul de carburant am ales cinci motive care te-ar putea face sa-ti schimbi modul in care alegi sa conduci masina. Daca pentru multi pare un exercitiu care nu aduce un mare plus in buzunar, dupa o singura luna putem insa sa constatam o reducere importanta a numarului de vizite efectuate la pompa.

Probabil ca multi ati observat persoanele care aleg sa accelereze puternic in momentul plecarii din parcare sau de la semafor, insa acest lucru creste drastic consumul masinii. Chiar daca aveti de parcurs distante mici pana la urmatoare oprire nu ezitati sa schimbati vitezele cat de des posibil si ar fi indicat ca masina sa nu depaseasca 3.000 de rpm.

Citeste continuarea articolului 5 sfaturi pentru un consum mai mic al masinilor

Unul dintre cele mai importante momente din viata multora este dobandirea permisului de conducere. Totusi, acest lucru care produce o bucurie imensa pentru multi se poate transforma rapid intr-un cosmar daca nu sunt respectate anumite reguli de circulatie.

In primele 12 luni de la dobandirea permisului de conducere Codul Rutier prezinta o serie de restrictii in trafic pe care daca nu le respecti poti fi amendat drastic.

In primul rand, un conducator auto care are carnet trebuie sa afiseze un semn distinctiv pe autovehiculul pe care il conduce. Pe scurt, fiecare incepator trebuie sa aiba in gea o "lamaie" in primele 12 luni prin care isi semnaleaza prezenta in trafic.

Citeste continuarea articolului Ce nu au voie sa faca soferii incepatori in primele 12 luni, dupa obtinerea permisului de conducere?

Consumul masinii naste discutii foarte aprinse printre soferi, fiecare dintre noi cautand masini care sa consume cat mai putin. Insa, chiar daca nu avem cele mai economicoase masini din acest punct de vedere, este bine sa stim cateva trucuri pe care le putem folosi pentru a ne ajuta masina sa consume cat mai putin. Nu va ganditi la ceva care va va schimba viata si care va duce consumul la minimum, insa nu ar fi rau deloc daca am tine cont cu totii de aceste sfaturi. Nu de alta, dar poate ne-ar ajuta sa nu mai ajungem atat de des la benzinarie! Haideti sa vedem despre ce este vorba!

Traficul din orasele mari ale Romaniei nu este un aliat prea puternic pentru noi, soferii, atunci cand vine vorba despre economisit benzina. Stopuri peste stopuri, ambuteiaje si tot asa. Insa, ne-ar ajuta foarte mult daca am cunoaste traseul pe care urmeaza sa il facem si am putea anticipa ceea ce va urma. Spre exemplu, daca stim ca in 300 de metri vom da peste o intersectie aglomerata, nu avem de ce sa acceleram cu viteza mare in conditiile in care va trebui sa franam peste doar cateva secunde.

Specialistii recomanda un regim de condus cat mai constant, care sa nu dea peste cap masina in conditii de accelerare sau franare rapide. In acest sens, este recomandat ca schimbarea vitezelor sa se faca la turatii relativ joase, intre 2.000 si 2.500 rpm. Asadar, chiar daca nu avem o distanta foarte mare de parcurs pana la urmatoarea noastra destinatie, putem folosi mai multe viteze.

Citeste continuarea articolului Ce trebuie sa faci pentru ca masina ta sa consume mai putin?

Acoperirea cu ceara si polisarea masinii reprezinta unele dintre cele mai eficiente solutii din punct de vedere pecuniar pentru intretinerea vehiculului personal, dar si unele dintre cele mai putin consumatoare de timp.

Mai mult, daca efectuati cele doua operatiuni corect, suntem siguri ca modul in care va arata masina dupa va merita efortul depus.

Nu exista sofer care sa nu-si iubeasca masina mai mult dupa o polisare prefesionala, iar faptul ca veti face singuri aceste operatiuni va va aduce si mai multa satisfactie.

Citeste continuarea articolului 5 lucruri esentiale despre ceruirea si polisarea unei masini

Dupa ce ti-ai facut o lista cu automobilele pe care sa le cumperi, iti vei lua frumusel banii cu tine si vei merge in reprezentanta (daca ai norocul sa cumperi o masina noua si ai banii necesari) sau intr-un targ de buna credinta (usor paradoxal ce am spus, dar daca iei si un specialist cu tine s-ar putea sa faci alegerea cea mai buna in materie de masini) si sa cumperi o masina second-hand.

Ei bine, dupa ce ai bifat lucrurile astea te gandesti cumva sa ii cumperi si accesorii sau lucruri care sa mai imbunatateasca pe ici pe colo aspectul si functionalitatea automobilului. Cel mai des lucru schimbat la o masina sunt jantele. Si sunt convinsa ca ai nevoie de niste sfaturi in aceasta directie.

Foarte multi soferi pun accent pe design-ul jantei si apoi pe deisgn-ul masinii, ca imagine de ansamblu. Chiar daca a avea o masina frumoasa accesorizata cu gust este un fel de must have, jantele nu sunt tocmai un accesoriu, ci un element functional.

Citeste continuarea articolului Vrei jante noi pentru masina ta? Ce ar trebui sa stii?

Indiferent de momentul in care decizi sa pleci de acasa la un drum lung, tine cont ca e posibil sa intalnesti temperaturi ridicate, chiar caniculare, de vara.

Ei bine, e intotdeauna bine sa te pregatesti, mai ales daca te astepti la asemenea conditii meteo, asa ca si daca te ve intalni cu ele acasa sau pe drum, iata cateva sfaturi care te vor proteja la drumurile lungi de vara.

In primul rand, asigura-te ca, indiferent de momentul in care alegi sa pleci in vacanta, nu-ti lipsesc din masina urmatoarele lucruri:

Citeste continuarea articolului Ce trebuie sa ai in masina la drumurile lungi de vara din vacanta ta?

Masina diesel este deja hulita, ca sa nu mai incerc sa folosesc tot soiul de cuvinte dragutele care sa ascunda adevarul. Chiar daca noi, soferii romani, tindem sa purtam in suflet dragoste pentru motorul diesel caci… consum mai mic si alte motive cateodata neintemeiate, sa stiti ca va trebui sa renuntam la aceasta dragoste pe care Uniunea Europeana ne-o cam interzice. Si, de fapt, nu este neaparat vorba despre UE cat despre poluare (pe care tot noi am adus-o la acest nivel foarte crescut). Dar sa spunem ca o masina diesel noua vine cu punctele ei bune. Ce ne facem, insa, cu masinile diesel second-hand?

Despre ele ce s-ar mai putea spune? Sunt un da sau un mare nu in viata noastra?

Sa incercam sa intelegem situatia altfel decat din unghiul consumului mic si al pretului mic al masinii pentru ca este second-hand. Asa cum v-am mai spus in articolele mele de pe site, masinile second-hand - unele dintre ele - sunt mult prea chinuite peste hotare, dar arata foarte bine pentru ca oamenii le intretin, asa ca ajungi sa platesti bani putini pe o rabla in care va trebui mai mult sa investesti decat sa te bucuri de ea. Si, la fel ca in Romania, masina diesel a fost si ea preferata soferilor de peste hotare.

Citeste continuarea articolului Merita sa mai cumperi o masina diesel second-hand?

Unul dintre cele mai populare mituri din lumea auto este cel legat de zaharul in rezervor. Pana la urma, ce se intampla cu adevarat atunci cand pui zahar in benzina? E cu adevarat daunator? Ei bine, nu putem spune ca problemele sunt chiar atat de mari.

Mai mult, in 1994, specialistii au dovedit ca zaharul nu se dizolva in benzina fara plumb dar, pentru ca v-am promis ca lamurim situatia, e foarte posibil ca zaharul din rezervor sa produca ceva probleme masinii, dar nu cele la care va ganditi.

Haideti sa ne uitam mai atent la problema, sa examinam originile acestei povesti si sa explicam pe indelete procesul prin care o puteti rezolva daca va intalniti cu ea.

Citeste continuarea articolului Este zaharul cu adevarat daunator in rezervorul masinii?

Vara, soare, canicula. In masina ta e o caldura insuportabila, mai ales daca ai lasat-o in soare. Daca nu ai aer conditionat, deschizi geamurile sa se faca putin curent. Daca ai acest sistem, ar fi bine sa il folosesti cum trebuie. Nu de altceva, dar ar trebui sa te bucuri din plin de el.

Sistemele de aer conditionat ale masinii sunt create sa reziste in jur de 60 ani. Asta daca le folosesti corect. Iata lista de erori pe care multi soferi le comit, din necunoastere sau din comoditate, in privinta utilizarii aerului conditionat:

1. Declansarea grabita. Multi conducatori auto nici nu urca bine in masina ca au si pornit aerul conditionat la capacitate maxima. Gresit! Intai fa o ventilatie. De ce? Specialistii spun ca un interior de masina in care temeperatura este de 35 grade mareste cu 20% timpul de raspuns al unui sofer in comparatie cu un interior de automobil in care temperatura constanta este de 25 de grade Celsius. Mai mult, se pare ca nivelul de distragere a atentiei e comparativ cu un nivel de alcoolemie de 0.5 grame la litrul de sange. Sigur ca diferenta exista: aerul conditionat poate fi pornit pentru a rezolva problema; in schimb, alcoolul va ramane in sange indiferent ce vei face cu comenzile masinii.

Citeste continuarea articolului Cum sa folosesti corect sistemul de aer conditionat al masinii tale?

Printre cei care ne citesc in acest moment exista si o multime de incepatori. Asa ca atunci cand scriem articole trebuie sa ne gandim si la necesitatile si la curiozitatile lor pentru ca unii dintre ei si-au luat permisul de conducere, insa atunci cand se urca la volan o fac cu teama, iar altii abia asteapta sa treaca probele ca sa se poata vedea cu bucatica de plastic roz in mana.

Articolul acesta poate sa fie banal pentru majoritatea soferilor si poate sa-i enerveze pe unii pentru ca aparent nu ofer nicio informatie utila cu acest text. Dar daca ne-am lasa putin de-o parte pe noi, cei care consideram unele lucruri automatisme sau normalitati, am vedea ca dincolo de noi exista oameni care inca mai cauta sfaturi de condus sau scoala de soferi nu le-a lamurit aceste dileme.

Ceea ce ar mai trebui sa facem este sa-i intelegem si sa mai intelegem si mentalitatea romaneasca cu care ne-a inzestrat sistemul de educatie: daca ai o intrebare si stii ca multi oameni cunosc posbilul raspuns, dar tu nu, eviti sa intrebi. Asa raman o multime de oameni cu intrebari fara raspuns pana la o varsta inaintata.

Citeste continuarea articolului Esti sofer incepator si nu cunosti pozitia corecta la volan? Iata cum trebuie sa procedezi!
Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare