sfaturi

Lista stiri si informatii despre sfaturi pe Cars.ro

Stiri si informatii despre sfaturi

Citeste cele mai noi stiri si informatii despre sfaturi publicate pe Cars.ro! Vezi comentarii si poze despre sfaturi, pe Cars.ro!

Te-ar putea interesa: anvelope, bujie, consum, combustibil, folie auto, presiune, diesel, benzina, masini electrice, cumparare, vara, masina, sofer, condus, detector

Stii sa citesti informatiile de pe o anvelopa? Iata ce trebuie sa stii despre pneurile unei masini!

Daca zilele trecute am vorbit despre parti mecanice mai putin stiute, azi vom vorbi despre pneuri. Nu trebuie sa va mai spun despre schimbarea anvelopelor de vara cu cele de iarna pentru ca ati facut-o deja.

De data aceasta vom lamuri toate informatiile pe care trebuie sa le avem despre pneuri.

Citeste si: Nu am schimbat inca anvelopele de vara cu cele de iarna! Iau sau nu iau amenda?

Citeste continuarea articolului Stii sa citesti informatiile de pe o anvelopa? Iata ce trebuie sa stii despre pneurile unei masini!

Tu stii cand trebuie sa schimbi bujiile masinii? Iata cum poti afla cel mai simplu!

Pana sa ajungem in punctul in care sa schimbam bujiile, trebuie sa stim ce sunt si ce rol au. Asadar, bujiile sunt piese componente ale motorului ce au rolul de a aprinde combustibilul in camerele de ardere si se divizeaza in bujii cu scanteie (pentru motoarele pe benzina) si bujii incandescente (pentru propulsoarele pe motorina).

In comparatie cu bujiile cu scanteie care sunt active pe toata durata functionarii motorului, avand rolul de a aprinde amestecul benzina-aer la fiecare ciclu al pistonului, bujiile incandescente au un singur rol: de pornire a motorului diesel la rece.

In cazul in care nu cunosteati acest aspect, bujiile sunt piese consumabile, din acest motiv necesita schimbare la un anumit interval de timp sau kilometri parcursi. Imbucurator este faptul ca acestea sunt foarte rezistente si ieftine, inlocuirea facandu-se totodata destul de usor.

Citeste continuarea articolului Tu stii cand trebuie sa schimbi bujiile masinii? Iata cum poti afla cel mai simplu!

Afla cum sa iti protejezi masina de rugina! E extrem de ieftin!

Primul sfat ar fi sa nu ignori in niciun caz acel punct de rugina. Nu de alta, dar daca te faci ca ploua, mai mult ca sigur se va extinde si atunci problema ta va fi una mare. Plus ca nici estetic nu da foarte bine! Uite cum poti rezolva problema ruginii acasa, cu bani putini!

Mai intai, trebuie sa stergi punctul de rugina cu o carpa pe care ai pus solutie degresanta. Apoi, indeparteaza cu grija vopseaua deteriorata. Curata mai apoi zona afectata cu smirghel pana dai de metal curat. Abia acum poti aplica tratamentul cu o substanta numita Nigrin. Nu e asa de simplu! Daca te apuci sa iei cu o pensula din recipient si sa pui direct pe masina, nu ai facut altceva decat sa strici cu totul substanta miraculoasa. Mai bine ai transfera o parte din acest lichid intr-un alt recipient si de acolo sa iei cu pensula si sa pui pe masina.

Atentie! Dupa ce ai aplicat acest tratament, tine masina in garaj sau in parcare timp de 24 de ore pentru a lasa aceasta substanta sa actioneze. Aplica apoi grund pentru metal si lasa-l sa actioneze cateva ore! Abia dupa ce s-a uscat si grundul poti aplica vopsea pe suprafata afectata initial de rugina.

Citeste continuarea articolului Afla cum sa iti protejezi masina de rugina! E extrem de ieftin!

Foliile auto montate pe geamuri reduc consumul de carburant! Iata cum!

Crezi ca aplicarea foliilor negre pe geamurile masinii este doar o chestiune de moft? Daca raspunsul tau este da, atunci iti spun ca te inseli amarnic. Soferii care aplica astfel de folii stiu ceva ce poate tie iti scapa - acest moft duce la reducerea consumului de carburant pe timp de vara.

Este si motivul pentru care cei care monteaza astfel de folii sunt luati cu asalt de soferi odata cu venirea caldurii. Daca vrei sa faci schimbi ceva la masina ta, atunci specialistii in domeniu te sfatuiesc sa intri pe site-ul Registrului Auto Roman si sa cauti acolo un service autorizat sa monteze folii. Nu de alta, dar sunt extrem de multi neaveniti care iti iau banii degeaba.

Mare atentie ce folie iti alegi. Piata de la noi este variata, insa nu tot ce se comercializeaza este si de calitate. Ar trebui sa fii foarte atent la protectia impotriva ultravioletelor, protectia termica si garantia oferita de producator. Cu cat protectia termica este mai ridicata, iar filtrul UV mai apropiat de 100% cu atat calitatea este mai buna, iar folia este garantata chiar si peste 10 ani.

Citeste continuarea articolului Foliile auto montate pe geamuri reduc consumul de carburant! Iata cum!

Suntem deja la sfarsitul lunii mai, ceea ce inseamna ca sezonul de vara este deja extrem de aproape. Specialistii recomanda soferilor ca pentru a se bucura cat mai mult de experienta de condus in timpul sezonului cald sa se asigure ca presiunea din anvelopele masinii pe care o conduc este cea corecta. In acest context, specialistii avertizeaza soferii de faptul ca aceasta presiune din anvelope influenteaza atat durata de viata a anvelopelor, cat si consumul de combustibil al automobilului. Va prezentam in randurile urmatoare cele mai importante trei motive pentru care ar trebui ca si voi sa verificati periodic presiunea anvelopelor!

Asa cum spuneam si in randurile anterioare, presiunea anvelopelor influenteaza puternic manevrabilitatea masinii si siguranta soferului. Bineinteles, daca vorbim despre niste anvelope cu presiune scazuta sau cu presiune neuniforma, vorbim si despre o masina care va reactiona mai lent din punct de vedere al directiei. De asemenea, in aceste cazuri, exista riscul ca masina sa se comporte neasteptat in unele situatii extreme, punandu-va in pericol.

Martin Drazik, Product Manager in cadrul Nokian Tyres Europa explica ca “importanta presiunii se resimte in special in unele situatii extreme, care implica miscari rapide de directie”. De asemenea, acesta spune ca “pe timp de ploaie, anvelopele cu presiune mica pot creste distantele de franare si pot reduce rezistenta la acvaplanare”

Citeste continuarea articolului Top 3 motive pentru a verifica periodic presiunea anvelopelor

In fiecare an, zecii de mii de romani aleg sa-si schimbe masina din diverse motive sau unii isi achizitioneaza pentru prima data o masina. Romanii s-au axat in ultimii ani pe masini pe motorina, insa cele pe benzina si electricele au inceput sa castige teren in ultima perioada.

Bineinteles, romanii prefera in continuare o masina diesel si acest lucru este confirmat de statisticile care ne arata ca 8 din 10 masini aduse din strainatate sunt pe motorina. Numarul mare de masini pe motorina aduse in ultimii ani din strainatate au facut ca ele sa devina majoritare in acest moment in Romania, dar lucrurile se schimba incet in Europa si ar fi bine sa ne adaptam si noi.

Masinile pe motorina au inceput sa devina din ce in ce mai limitate in Europa, iar unii producatori au decis sa scoata definitiv motoarele diesel din productie, in timp ce unii au redus puterea lor doar pentru ca ele sa se incadreze in normele de Euro 6. Europa incearca sa reduca numarul de masini pe motorina, iar unele orase mari au anuntat ca in viitor vor interzice accesul lor in oras, in timp ce anumite state pregatesc taxe uriase pentru astfel de autovehicule. Viitorul masinilor diesel nu este unul presarat cu vesti bune in Europa, dar in Romania lucrurile inca stau altfel.

Citeste continuarea articolului Diesel, benzina sau electrica ? Care este varianta de masina ideala pentru 2019

Vara pentru majoritatea dintre noi este anotimpul perfect pentru vacanțe, relaxare și pentru a scăpa de zgomotul și forfota urbană ce ne înconjoară.

Pentru vehiculul de familie, acest lucru înseamnă, în general, mai mulți kilometri de parcurs, și deși zilele calde și uscate sunt blânde cu mașina noastră, vara ne poate rezerva destule provocări.

Însă, dacă ne pregătim mașina corespunzător pentru vară, condusul va fi cu adevărat ușor și plăcut când temperatura va crește.

Citeste continuarea articolului Cum sa iti pregatesti masina pentru vara arzatoare

Cat de periculoasa este masina pe care o conduci? Probabil ca nu te-ai gandit niciodata cu adevarat la acest aspect. Mai mult, e posibil ca masina ta sa nu fie chiar atat de sigura pe cat crezi, ci doar un accident pe cale sa se intample.

Din pacate, statisticile dovedesc ca anumite modele de masini sunt mai periculoase decat altele, iar tu ai putea fi la volanul uneia dintre ele, fara ca macar sa constientizezi acest lucru.

Te-au pus pe ganduri aceste randuri? Ei bine, o idee ca asta te poate speria, dar multi dintre noi sunt soferi, de aceea e bine sa stim ce modele sunt adevarate capcane pe roti si sa le evitam.

Citeste continuarea articolului Top 9 masini de serie, periculoase! Iata ce sa nu conduci niciodata in viata!

Din punct de vedere al legalitatii, multi stim ca doar cateva dispozitive destinate in acest sens sunt conforme cu prevederile in vigoare, si nu toate chinezariile gasite in bazar sau pe diferite site-uri chinezesti. Probabil ati mai auzit si de niste aparate care anuleaza undele radar, insa de ce sa riscati in detrimentul unui dispozitiv legal?

Soferii auto, in special cei profesionisti, parcurg sute de mii de kilometri. Astfel, in multe situatii fie pentru ca sunt grabiti, fie din pura neatentie depasesc limitele de viteza admise fiind surprinsi de aparatele radar.

Cea mai potrivita varianta, in ciuda aparitiei numeroaselor aplicatii ce urmaresc acelasi scop, este alegerea unui aparat radar, iar daca este posibil, alegerea unuia cu totul legal si adaptat la noile tehnologii utilizate de agentii de circulatie.

Citeste continuarea articolului Top 3 detectoare de radar

Bucurestiul a fost paralizat in ultimele zile de o ploaie de gheta care a paralizat intregul oras, a pus sute de copaci la pamant si a provocat daune serioase in randul cetatenilor. Multi dintre cei care au vrut sa-si foloseasca masina s-au trezit cu ea inghetata si unii au pierdut si 30-40 de minute ca sa o poata dezgheta.

Cei mai multi dintre soferi au fost obisnuiti cu inghetarea partilor mecanice ale masinii, dar nimeni nu se gandea ca intr-o dimineata de ianuarie ar putea curata un strat de gheata format din cauza unui fenomen intalnit atat de rar in tara noastra. Multi au pornit masinile care plecau de la prima cheie, insa nimeni nu a putut pleca pana nu indepartat stratul gros de gheata care ingreuna vizibilitatea.

Acest fenomen este unul extrem de rar deoarece o serie de factori trebuie sa se petreaca concomitent. Pentru un astfel de eveniment avem nevoie de o temperatura a aerului mai mare decat cea de la sol, iar cea de la sol sa fie sub 0 grade. Daca primul strat ingheata, urmatoarele se vor depune si ele usor si ar putea ajunge usor la 1 centimetru.

Citeste continuarea articolului Cum deblocam stergatoarele masinii in cazul fenomenului 'freezing rain'! Ce nu e bine sa faci!

Ploaia inghetata este un fenomen destul de rar in tara noastra, insa ar putea sa puna mari probleme daca nu suntem atenti. Ploaia inghetata este mult mai periculoasa ca polieul, deoarece in astfel de conditii nu putem controla masina aproape deloc in cazul in care o scapam de sub control. Acest fenomen este de fapt o ploaie normal supraracita, iar picaturile ingheata instant in momentul in care  ajung pe carosabil sau pe orice alta suprafata.

Daca vedem ca afara sunt conditii de ploaie inghetata este recomandat pe cat  posibil sa ramane acasa daca calatoria nu este obligatorie. In astfel de conditii, strazile, in special cele laturalnice devin adevarate patinoare si stim cu totii cat de greu este sa ne mentin echilibrul pe gheata, dar sa mai si conducem.

Primul pas in momentul in care vrem sa plec la drum in conditii de ploaie inghetata este sa curatam foarte bine geamurile masinii, dar si sa indreptam ventilatia masinii spre parbriz si geamuri pentru a usura acest process. Functia de dezaburire va ajuta la incalzirea parbirzului, iar acest lucru va preveni inghetul. Vizibilitatea este extreme de importanta in asemenea conditii si trebuie sa fim extreme de atenti la cum arata luneta.

Citeste continuarea articolului Cum conducem in conditiile unei ploi inghetate. Fenomenul 'freezing rain' din ce in ce mai periculos!

Cum trebuie sa circuri pe timp de ceata. Vremea capricioasa ce a pus stapanire pe tara noastra provoaca  tot mai multe accidente. Nerespectarea regulilor speciale de circulatie pe timp de ceata, duce de multe ori la  accidente grave. Cinci reguli ce iti pot salva viata.

Politistii recomanda conducatorilor auto sa  adapteze maniera de a conduce la conditiile meteo. Ceata exercita o influenta mult mai mare decat se crede asupra conducerii in siguranta  a  autovehiculului.

Cinci reguli de conducere pe timp de ceata

Citeste continuarea articolului Cum trebuie sa circuli pe timp de ceata. Cinci reguli ce iti pot salva viata

Iarna este anotimpul care provoaca cele mai mari daune masinilor,  in special datorita frigului care afecteaza aproape toate elementele masinii.  De multe ori suntem obligati de circumstante sa pornim masina si la temperaturi de -10 grade, iar acest lucru provoaca adevarate socuri.

In anotimpul rece, metalul se contracta, lichidele isi schimba vascozitatea, iar motorul are o serie de uzuri provocate din cauza frigului. Pentru a preveni insa uzura motorului vom utiliza un ulei de motor special conditiilor de iarna.

Fiecare producator recomanda folosirea unui anumit tip de ulei pentru masina respectiva, insa  pe timp de iarna lucrurile se schimba si trebuie sa utilizam diferite tipuri de ulei. De exemplu, in Scandinavia sau anumite zone din Rusia este recomandat un ulei mai subtire, fata de soferii masinilor din zona Vestica a Europei.

Citeste continuarea articolului Ce ulei folosim iarna pentru masini

Foarte putini soferi aleg sa-si spele motorul masinii, iar pe lista care o fac vom gasi fie pasionati ai masinilor, fie persoane care isi doresc ca totul sa fie dezinfectat, curatat precum intr-un cabinet medical.

Spalarea motorului este insa una dintre solutiile folosite de samsari in momentele in care incearca sa obtina cateva sute de euro in plus. Probabil ca ati remarcat deja ca toate masinile pe care le-ati vazut la vanzare au motorul spalat si curatat. Cei mai priceputi dintre vanzatori aleg si sa unga cu ulei pentru ca cea mai importanta piesa din cadrul masinii sa arate perfect.

Daca suntem totusi pasionati de masini pana peste limite trebuie sa stim ca motorul nu se spala precum o piesa exterioara si trebuie sa avem grija unde dam cu apa si in special cu sampon  pentru ca putem provoca daune importante.

Citeste continuarea articolului Cand este bine sa spalam motorul masinii

Spre deosebire de anii trecuti, iarna s-a grabit parca de data asta sa isi faca aparitia si in tara noastra inca de la inceputul lunii decembrie. Pentru soferi, iarna este cel mai detestat sezon. Si asta din mai multe motive! In primul rand, iarna, aglomeratia de pe strazi este mult mai mare in anumite intervale orare.

Apoi, cei fara o prea mare experienta se pierd cu firea atunci cand sunt la volan si ii blocheaza si pe altii. Stim, cu totii am fost candva invatacei in tainele condusului, asa ca nu avem de ce sa aruncam o asemenea vina pe voi. Tocmai din acest motiv, astazi va vom oferi cateva sfaturi pe care le puteti lua in seama atunci cand conduceti iarna.

Asa cum o arata si statisticile, numarul soferilor fara experienta in trafic surprinsi in accidente a fost foarte mare. Si asta pentru ca iarna este un anotimp dificil pentru cei care nu stapanesc atat de bine un scuter sau o motocicleta. In primul rand putem vorbi despre variatiile extrem de dese de temperaturi, care fac in asa fel incat sa se formeze zapada si gheata. De asemenea, iarna, vizibilitatea este una scazuta, in timp ce mocirla si lapovita pot pune probleme unui numar mare de soferi.

Citeste continuarea articolului Condus pe timp de iarna? Sfaturi pentru soferii cu putina experienta in trafic!

Abilitatea de reactie atunci cand  ne aflam la volan se bazeaza in cea mai mare parte pe vedere, iar aceasta se reduce considerabil noaptea. Perceptia, dar si recunoasterea culorilor, precum si vederea periferica nu mai sunt la fel de ridicate.

Cele trei cauze mentionate mai sus fac ca sofatul pe timp de noapte sa fie una dintre cele mai riscante lucruri pe care le poti face, conform unor statistici. Conform datelor obtinute, din toate accidentele mortale, 49% s-au petrecut noaptea, desi este momentul in care se afla cei mai putini soferi pe drum in momentul respectiv. Tot conform unor statistici, s-a descoperit ca sofatul pe timp de noapte are o rata de fatalitate per kilometru aproape tripla decat condusul pe timpul zilei.

Printre cele mai intalnite pericole noaptea sunt soferii obositi, dar si cei care au consumat alcool si dupa aleg sa se urce la volan fara sa mai tina cont de siguranta lor si a celor din jur. Pe langa aceasta categorie de persoane care devin periculoase ne mai putem trezi si cu diferite animale pe carosabil pe care sa nu le putem vedea din timp.

Citeste continuarea articolului Cum sa conduci in siguranta pe timp de noapte

Oficial ne aflam deja in sezonul de iarna si ne putem astepta in orice moment la averse importante de zapada, iar acest lucru i-ar putea pune in pericol pe foarte multi romani. Multi soferi, in special incepatori, se tem foarte mult de condusul pe zapada, dar daca respecta cateva sfarturi importante lucrurile vor decurge normal fara incidente.

1. Anvelope de iarna
Suntem obligati prin lege ca la prima zapada sa avem montate deja cauciucurile de iarna si daca nu respectam acest lucru ne putem trezi cu o amenda importanta.

2. O verificare generala a masinii
Inca de la prima zapada este bine sa facem o verificare atenta a masinii, pe care o putem face acasa daca ne pricepem sau la un service de autorizat. Pentru a sofa in siguranta trebuie a ne asiguram inainte de toate ca suspensiile, sistemul de franare, sistemul de racier si motorul sunt in regula.

Citeste continuarea articolului Cum sa conduci in siguranta pe zapada. 10 sfaturi utile

Bateria unei masini este piesa auto care face ca autoturismul sa porneasca si care o face ss functioneze, de altfel.

Iata cum faci ca bateria auto sa supravietuiască mai mult timp:

- Cele mai multe masini au o carcasa din plastic greu, cu două terminale (borne), pentru a conecta firele cu sarcina pozitiva si negativa la masina. De asemenea, in unele cazuri, terminalele pot arata ca două suruburi filetate sau doua gauri pe partea din fata bateriei.

Citeste continuarea articolului Cum iti poti mentine bateria auto mai mult timp! Recomandari de la specialisti

Cand a fost ultima vizita a voastra in service? Sa fie acum 6 luni sau poate acum mai bine de un an? Vizitele regulate in service pot fi costistoare, intr-adevar, dar costurile pe care le platiti daca nu mergeti sa reparati anumite mici lucruri, sunt mult mai mari.

Da, v-am mai spus in mai multe randuri, ca o revizie facuta la timp va poate scuti de multe costuri suplimentare. Este important sa mergeti cu masina in service in mod regulat, chiar daca becul care va atentioneaza ca trebuie sa faceti revizie nu este aprins.

Pentru masinile mai vechi, spre exemplu, nu trebuie sa treaca mai mult de sase luni fara o vizita in service. Masinile moderne, in schimb, pot sa ruleze fara probleme mai mult de 30.000 de kilometri fara a necesita revizii.

Citeste continuarea articolului Top 10 sfaturi pentru o masina sanatoasa!

O problema des intalnita pe vreme de iarna este inghetarea si aburirea geamurilor de la masina. Daca atunci cand nu esti pe fuga, acest lucru n-ar fi un stres major, ce te faci atunci cand esti deja in intarziere, copilul nu mai are stare pe bancheta din spate, iar tu iti imaginezi cat de greu se va circula si cat timp vei mai pierde si in trafic, si cu dezghetarea si dezaburirea geamurilor? Intrebarea care se pune este cum se dezgeata si dezaburesc mai repede geamurile?

Intr-adevar, sistemul de aer conditionat din masina poate dezaburi geamurile masinii destul de repede, dar nu este intotdeauna solutia cea mai la indemana. Unii oameni nu prefera folosirea unui astfel de sistem, in timp ce pentru cei mai ghinionisti, acesta lipseste din automobilul pe care il conduc. Sa conduci cu geamurile deschise poate sa fie placut vara, dar iarna sigur nu este o solutie.

Un truc rapid te poate salva. Ai nevoie doar de o pereche de sosete vechi, pe care nu le mai folosesti si de niste nisip igienic pentru pisici. il gasesti in orice supermarket si nu e scump deloc. tot ce trebuie sa faci este sa rastorni granulele in sosete si sa pui "inventia" pe bord, langa parbriz sau sub scaunele din masina. Nisipul are puterea de a absorbi umiditatea din aer, iar rezultatul este garantat.

Citeste continuarea articolului Cum sa-ti dezaburesti si dezgheti rapid masina. Trucul simplu la indemana oricui
Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare