sfaturi, vara

Lista stiri si informatii despre sfaturi si vara pe Cars.ro

Stiri si informatii despre sfaturi si vara

Citeste cele mai noi stiri si informatii despre sfaturi si vara publicate pe Cars.ro! Vezi comentarii si poze despre sfaturi si vara, pe Cars.ro!

Te-ar putea interesa: vara, sfaturi, masina, condus, iarna, vacanta, siguranta, aer conditionat, top 5, intretinere masina, anvelope, anvelope iarna, cod rutier, zapada, defectiuni

Cum sa iti pregatesti masina pentru vara arzatoare

Vara pentru majoritatea dintre noi este anotimpul perfect pentru vacanțe, relaxare și pentru a scăpa de zgomotul și forfota urbană ce ne înconjoară.

Pentru vehiculul de familie, acest lucru înseamnă, în general, mai mulți kilometri de parcurs, și deși zilele calde și uscate sunt blânde cu mașina noastră, vara ne poate rezerva destule provocări.

Însă, dacă ne pregătim mașina corespunzător pentru vară, condusul va fi cu adevărat ușor și plăcut când temperatura va crește.

Citeste continuarea articolului Cum sa iti pregatesti masina pentru vara arzatoare

Frana de mana trasa sau lasam masina in viteza ? Care este metoda cea mai buna de stationare?

De fiecare data cand oprim masina ne gandim daca e mai bine sa o lasam in viteza sau sa folosim frana de mana ? Pentru a lua aceasta decizie mai usor va prezentam cateva dintre avantajele si dezavantajele fiecarei dintre cele doua metode de blocare a autoturismului.

Frana de mana a fost considerata pana nu de mult frana de urgenta si avea rolul de a fi utilizata doar in regim de urgenta, in momentele in care franele hidraulice cedau sau nu tineau suficient. Lucrurile s-au schimbat in ultimii ani, iar frana de stationare a devenit electrica si imposibil de folosit in caz de urgenta, asa cum se inampla pe vremuri.

Cei mai multi dintre cei care detin masini cu o transmisie manuala prefera sa lase masina intr-o viteza inferioara a cutiei si sa nu mai actioneze frana de mana. Oare acest lucru este insa benefic pentru masina noastra?

Citeste continuarea articolului Frana de mana trasa sau lasam masina in viteza ? Care este metoda cea mai buna de stationare?

Ce trebuie sa ai in masina la drumurile lungi de vara din vacanta ta?

Indiferent de momentul in care decizi sa pleci de acasa la un drum lung, tine cont ca e posibil sa intalnesti temperaturi ridicate, chiar caniculare, de vara.

Ei bine, e intotdeauna bine sa te pregatesti, mai ales daca te astepti la asemenea conditii meteo, asa ca si daca te ve intalni cu ele acasa sau pe drum, iata cateva sfaturi care te vor proteja la drumurile lungi de vara.

In primul rand, asigura-te ca, indiferent de momentul in care alegi sa pleci in vacanta, nu-ti lipsesc din masina urmatoarele lucruri:

Citeste continuarea articolului Ce trebuie sa ai in masina la drumurile lungi de vara din vacanta ta?

Cum sa folosesti corect sistemul de aer conditionat al masinii tale?

Vara, soare, canicula. In masina ta e o caldura insuportabila, mai ales daca ai lasat-o in soare. Daca nu ai aer conditionat, deschizi geamurile sa se faca putin curent. Daca ai acest sistem, ar fi bine sa il folosesti cum trebuie. Nu de altceva, dar ar trebui sa te bucuri din plin de el.

Sistemele de aer conditionat ale masinii sunt create sa reziste in jur de 60 ani. Asta daca le folosesti corect. Iata lista de erori pe care multi soferi le comit, din necunoastere sau din comoditate, in privinta utilizarii aerului conditionat:

1. Declansarea grabita. Multi conducatori auto nici nu urca bine in masina ca au si pornit aerul conditionat la capacitate maxima. Gresit! Intai fa o ventilatie. De ce? Specialistii spun ca un interior de masina in care temeperatura este de 35 grade mareste cu 20% timpul de raspuns al unui sofer in comparatie cu un interior de automobil in care temperatura constanta este de 25 de grade Celsius. Mai mult, se pare ca nivelul de distragere a atentiei e comparativ cu un nivel de alcoolemie de 0.5 grame la litrul de sange. Sigur ca diferenta exista: aerul conditionat poate fi pornit pentru a rezolva problema; in schimb, alcoolul va ramane in sange indiferent ce vei face cu comenzile masinii.

Citeste continuarea articolului Cum sa folosesti corect sistemul de aer conditionat al masinii tale?

Daca iarna ne pregatim de cele mai urate lucruri ca zapada foarte multa care nu ne lasa sa iesim din parcare sau zapada inghetata care invaluie toata masina, am putea spune ca nici vara nu trebuie sa ne relaxam foarte tare pentru ca orice anotimp am intampina, de masina tot trebuie sa avem grija.

Asadar, daca iarna ne sperie peste masura, ar trebui sa avem putina grija si cand vine vara si trebuie sa fim in tema cu tot ce putem face pentru a ne proteja automobilul. Incepatorii spun ca vara nu ar trebui sa ne facem probleme, insa caldura excesiva sau fructele din pomii sub care ne lasam masina nu sunt elemente atat de inofensive.

Am realizat un top 5 probleme care ar putea aparea pe timp de vara, deci 5 detalii aparent marunte despre care trebuie sa ne informam si la care trebuie sa fim atenti.

Citeste continuarea articolului Top 5 probleme ale masinii cauzate de temperatura ridicata din timpul verii

Odata cu venirea anotimpului calduros, ne hotaram sa schimbam anvelopele de iarna cu cele de vara.

Astfel, daca in toamna vorbeam despre anumite particularitati privind verificarea si maximizarea starii si duratei de viata a anvelopelor de iarna, acum urmeaza sa tratam si subiectul de la polul opus.

Anvelopele de vara presupun anumite verificari, fapt pentru care, pentru o eficienta maxima, este indicat sa tinem cont de anumite lucruri. Potrivit cercetarilor in domeniu, in cazul acvaplanarii (una dintre cele mai des intalnite probleme la anvelopele uzate), acestea sunt efectiv depasite, manifestandu-se agresiv chiar si la viteze mici.

Citeste continuarea articolului Top 7 pasi prin care poti verifica anvelopele de vara

In acest articol va voi prezenta cateva din riscurile la care ne expunem in situatia in care circulam cu anvelope neconforme cu anotimpul. In unele tari, sanctiunile privind circulatia cu anvelope de iarna pe timpul sezonului cald ajung pana la 5000 de euro.

La noi, insa, aceasta sanctiune este prevazuta doar pentru anotimpul rece, ci nu si pentru anotimpul cald, cand temperatura mai mare de 10 grade poate crea anumite probleme.
Anvelopele de vara, prin constructie, sunt concepute sa ofere o aderenta buna pentru temperaturi peste 7 grade Celsius. Sub aceasta valoare, anvelopa poate sa genereze pierderea aderentei si ulterior accidente. Cauza: devine rigida si pierde foarte mult din aderenta.

De partea cealalta, anvelopele de iarna, fiind mult mai moi, dupa trecerea pragului de 10 grade Celsius pot crea o multime de probleme. Potrivit statisticilor, majoritatea accidentelor au loc pe asfalt uscat, negru, fara polei sau gheata, insa de ce... nimeni nu se intreaba. Logic ar fi ca acestea sa se produca pe timpul cat este ud afara, polei gheata si conditii nefavorabile, insa atunci suntem mult mai prudenti.

Citeste continuarea articolului N-ai demontat inca anvelopele de iarna? lata la ce pericole te expui daca le folosesti vara!

A venit toamna… acopera-mi inima cu ceva… ar spune orice anvelopa de vara care simte frigul din toate partile si ar cam vrea sa fie depozitata undeva intr-un loc sigur. Zilele astea, toamna se simte mai mult inceput de iarna, iar din punct de vedere legislativ anvelopele de vara trebuiesc schimbate cu cele de iarna.

1 noiembrie este data la care renuntam la anvelopele de vara si trecem la cele de iarna. Daca nu ai si nici nu ti-a trecut prin cap sa cumperi pana acum sau poate ca ai fost ocupat, sa nu te mire cozile de la magazinele specializate. Daca nu-ti iei noi si-ti vei cumpara second hand, ai grija ce cumperi ca sa nu fie nevoie sa scoti bani din buzunar de doua ori.

Sa ne imaginam ca ai trecut peste pasul anvelopelor si acum trebuie sa le pui bine pe cele de vara, dar unde sa le depozitezi? Sa le iei cu tine in sufragerie? Pana la etajul 8? Nu, nu e o idee buna. Imi vei spune ca exista lift la voi in bloc, iar eu iti voi spune ca nu liftul e problema, ci prezenta anvelopelor in sufragerie. Camara? Nici asta nu e o idee buna… vin sarbatorile. Sigur se va umple cu mancare. Boxa blocului? Ar putea fi o idee, daca blocul e mic, va cunoasteti intre voi si stii sigur ca nimeni nu ti le-ar fura, dar daca nu ai boxa?

Citeste continuarea articolului Trebuie sa schimb anvelopele cu cele de iarna. Ce fac cu cele de vara?

Cu toate ca toamna inca se prezinta frumoasa, gradele Celsius ne aduc aminte de vara, iar frunzele nu au apucat inca sa se coloreze in ruginiu si galben, legislatia va avea in curand alta parere. Daca studiem putin Codul Rutier, vom vedea ca iarna incepe la 1 noiembrie.

1 noiembrie este data la care toti conducatorii auto trebuie sa schimbe anvelopele de vara cu cele de iarna pentru a putea circula legal pe strazile din Romania. Mai mult, ele sunt obligatorii chiar si in octombrie sau in orice luna a anului daca drumurile pe care circulati sunt acoperite de zapada, gheata sau polei.

Daca nu-ti doresti o amenda care sa-ti strice luna in care te apuci de cumparat cadouri de Craciun, hai sa vedem 4 reguli de baza pe care trebuie sa le iei in calcul atunci cand vorbim de schimbarea cauciucurilor.

Citeste continuarea articolului Care este data la care toti soferii trebuie sa aiba anvelope de iarna pentru a circula legal?

Nici nu a venit vremea rece, ca multi dintre noi, soferii ne gandim la momentul in care trebuie sa ne schimbam anvelopele de vara cu cele de iarna. Da, unii dintre soferi isi cumpara deja anvelope noi de iarna si se gandesc chiar de pe acum unde sa mearga sa si le schimbe.

Bine, asa cum stim, mai exista si o alta categorie de soferi, care sunt, la fel ca si autoritatile, luati prin surprindere de iarna. Sa lasam astea la o parte pentru moment. Am discutat deja despre cand este cel mai bun moment sa iti schimbi cauciucurile, si nu mai redeschidem subiectul.

Azi vom vorbi despre cum anume trebuie sa fie schimbate anvelopele. Da, adica ce pasi trebuie sa urmeze mecanicii care iti schimba anvelopele. Sa vedem!

Citeste continuarea articolului N-a venit inca iarna dar trebuie sa stim asta! Cum se monteaza corect anvelopele pentru sezonul rece?

Nu trebuie sa te sperii sau sa te agiti inutil. Insa daca ti-ai planificat un sfarsit de saptamana la munte, atunci e cazul sa treci intai pe la un service si da, sa iti schimbi cauciucurile. Pentru ca meteorologii au anuntat de maine dimineata pana duminica dupa amiaza cod galben, respectiv portocaliu, de vreme severa in vreo jumatate de tara.

Daca la Bucuresti va turna cu galeata si va bate vantul, pe munte sunt asteptate ninsori. Dupa stii, ti-am mai spus asta, daca temperatura scade sub 7 grade Celsius atunci trebuie sa iti schimbi anvelopele cu unele adaptate sezonului rece, indiferent daca ninge sau nu.

Tinand cont ca la munte sunt anuntate ninsori, iti dai seama ca daca ai drum acolo e mai sigur sa fii echipat cum trebuie. In cazul in care te risti sa mergi cu anvelope de vara pe zapada trebuie sa mai stii ca risti o amenda destul de mare - de la 9 la 20 de puncte amenda, un punct fiind pe la 145 de lei.

Citeste continuarea articolului Atentie! Vremea schimba foaia in weekend, soferii schimba anvelopele!

Vrem, nu vrem, iarna se apropie cu pasi repezi! Unul dintre principalele lucruri pe care trebuie sa il luam in considerare in aceasta perioada este acela al inlocuirii anvelopelor de vara cu cele dedicate anotimpului rece. Stim cu totii de ce este important sa facem asta, asa ca nu va vom mai vorbi despre acest subiect acum. Insa astazi vrem sa va aducem in atentie un alt aspect al acestui proces.

Mai mult ca sigur, fiecare dintre noi isi pune aceasta problema la fiecare astfel de schimb al anvelopelor – ce facem cu cauciucurile abia schimbate in toata aceasta perioada? Este important sa ne protejam cauciucurile cat mai bine in aceste cateva luni in care nu le utilizam!

Cu toate acestea, suntem siguri ca unii dintre noi nu acorda atat de multa importanta acestui subiect pe cat ar merita. De-a lungul anilor, am vazut numerosi cunoscuti sau vecini care isi depozitau cauciucurile abia schimbate fie pe balcon, fie in garaj sau chiar mai rau, in curtea casei fara a le proteja in niciun fel. Cum nu ne dorim sa facem cozi in fiecare an la magazinele specializate in comercializarea cauciucurilor, este important sa stim cum sa le protejam cat mai bine in perioadele destul de lungi in care nu le folosim!

Citeste continuarea articolului Cum depozitam anvelopele de vara? Iata sfaturile specialistilor!

Acum ceva timp am fost plecat la mare, intr-o mini-vacanta. La intoarcere, ca sa nu prindem aglomeratie, ne-am hotarat sa plecam imediat dupa pranz. Aceasta alegere a fost una buna, pentru ca pe autostrada soarelui nu era mai nimeni.

Ceea ce a fost insa un pic mai greu a fost sa conduc pe canicula. Aveam soarele in fata si a fost parca mai obositor sa conduc. De aceea m-am gandit ca e cazul sa scriu un material care va fi de folos pentru cei care pornesc la drum pe canicula.

Am cercetat un pic mediul online si am gasit cateva trucuri de a face fata mai bine unui drum pe canicula. Iata cele mai importante sfaturi:

Citeste continuarea articolului Cum mergem cu masina pe canicula? Iata cateva sfaturi pentru a nu te simti ca intr-un cuptor!

Daca cumva credeati ca a trecut vremea in care trebuie sa va ingrijiti mai mult de masina voastra, va inselati. Vara nu e timp de relaxare deloc pentru proprietarii de masini.

Trebuie sa stiti ca vara poate fi un anotimp destul de dur pentru masina voastra. Diligentele pe care trebuie sa le intreprindeti sunt la fel de importante si in iulie, nu doar in ianuarie.

Intr-adevar, problemele pe care le puteti intampina, sunt un pic diferite vara. Daca aveti de gand sa plecati cu masina in concediu, trebuie sa stiti ca exista cateva lucruri care ar putea sa va aduca adevarate probleme. Haideti sa vedem impreuna care sunt problemele pe care le puteti intalni vara aceasta.

Citeste continuarea articolului Ce probleme putem avea vara cu masina? Iata cateva dintre ele!

Vara poate fi un anotimp brutal pentru tot ceea ce se afla miscare. Daca unei persoane ii este de ajuns o bautura rece sau aerul conditionat, masina are nevoie de mai multa atentie pentru a fi mentinuta in conditii bune de functionare.

Asta inseamna ca trebuie sa fiti atenti la modul in care aceasta functioneaza si sa urmariti orice tip de schimbare in acest ritm, indiferent de marimea acesteia, pentru ca poate duce la probleme serioase daca nu este bagata in seama.

Iata cateva idei pentru prevenirea reparatiilor costisitoare cauzate de anotimpul fierbinte, usor de urmarit daca stiti unde sa cautati!

Citeste continuarea articolului Ce poti face pentru a mentine o temperatura scazuta in masina ta in timpul verii?

A venit vara si nu mai putem circula cu masina fara a porni aerul conditionat. Daca te deplasezi prin orase aglomerate, cred ca stii despre ce vorbim. Exista insa anumiti soferi care se feresc sa dea drumul la aerul conditionat.

De ce? Pentru ca exista o multime de zvonuri conform carora daca te deplasezi cu aerul conditionat pornit, vei avea un consum de carburant mai mare. Sa fie oare adevarat? Haideti sa vedem!

Citeste continuarea articolului Consumul de combustibil creste sau nu daca dam drumul la aerul conditionat?

Am trecut cu totii, fara indoiala, printr-o astfel de situatie. Dupa cateva ore in soarele arzator al verii, folosirea sistemul de aer conditionat pentru recircularea aerului este ultimul lucru pe care vrei sa-l faci.

Iata cum ar trebui sa actionezi pentru o racire cat mai rapida a masinii, in asa fel incat sa o poti conduce in siguranta si fara a avea probleme de sanatate, pe timp de canicula:

1 - Deschide ferestrele masinii (poti incerca si varianta in care nu sincronizezi deschiderea acestora, in felul acesta aerul va circula mai bine si presiunea va fi egala).

Citeste continuarea articolului Ce trebuie sa faci pentru o racire cat mai rapida a masinii tale pe timp de vara?

Sunt milioane de grade Celsius afara si simti ca asfaltul ti se topeste sub picioare. Aproape ca-ti doresti sa ninga putin, doar pentru a putea respira. Din fericire, multe dintre masinile moderne vin echipate cu aer conditionat, asa ca te poti bucura de temperaturi placute in interiorul acestora. Intrebarea este: stii sa folosesti in mod eficient un aparat de aer conditionat?

Pornirea acestuia a devenit un gest atat de obisnuit ca aproape ca o faci din reflex, ca atunci cand inchizi ochii in momentul in care stranuti. Multi dintre noi nici macar nu stiu cum functioneaza, asa ca il folosesc in mod incorect.

E adevarat, producatorii auto au creat interfete cat mai simple: tot ce trebuie sa faci este sa-l pornesti si sa-ti alegi temperatura potrivita, restul il face sistemul. Exista, insa, si anumite trucuri care te vor ajuta sa-l folosesti mai eficient. Ti le vom spune pe cateva dintre cele mai importante dar, inainte de asta, haideti sa aflam impreuna cum functioneaza aerul conditionat.

Citeste continuarea articolului Sfaturi de vara: Cum sa folosesti cat mai eficient aerul conditionat?

Mai sunt doar cateva luni pana la sezonul pe care il astepti de aproape un an-vara. Concedii, distractie, plimbari cu masina, mult soare si caldura cat cuprinde. Nimic mai enervant decat sa pleci la drum lung pe canicula.

Cand temperaturile o iau razna, parca nici aerul conditionat nu mai face fata. Uite ce trebuie sa faci pentru a pastra o temperatura optima in habitaclu!

Citeste continuarea articolului Cum iti racoresti eficient masina pe timp de vara!

Foarte multi dintre noi suntem un pic confuzi cand vine vorba de alegerea anvelopelor pentru autovehiculele noastre. Intrebarea pe care ne-o punem in gand mereu este: cauciucuri de iarna sau all-season? Pentru a raspunde la aceasta intrebare si pentru a face cea mai buna alegere, trebuie sa cunoastem cateva lucruri, lucruri care ne vor face sa economisim timp, bani si, de ce nu, ne va feri de accidente.

Anvelopele all-season sunt cele care au atat caracteristicile unei anvelope de vara, cat si cele ale uneia de iarna. Da, asta este probabil cel mai cunoscut lucru. Dar stiati ca anvelopele trebuie achizitionate si in functie de regiunea in care locuiti? Specialistii in domeniu sunt de parere ca daca locuim intr-o zona in care nu este zapada din belsug, niste cauciucuri all-season sunt perfecte. In caz contrar trebuie sa investim mai mult, pentru ca unele de iarna sunt mai necesare.

Anvelopele all-season rezista mult la uzura si nu sunt zgomotoase. In plus, aderenta pe carosabil uscat si ud este una optima. Cauciucurile moderne all-season au de-a face cu orice tip de vreme si ofera si o manevrabilitate excelenta. Acest tip de anvelopa este mai moale ca cea de vara si mai tare ca cal de iarna. Desi suna ciudat, alegerea all-season dispune de un profil mai pronuntat ca un cauciuc de vara, dar mai proeminent ca cel de iarna.

Citeste continuarea articolului Vine iarna si trebuie sa ne hotaram: anvelope de iarna sau all-season?
Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare