sfaturi, diesel

Lista stiri si informatii despre sfaturi si diesel pe Cars.ro

Stiri si informatii despre sfaturi si diesel

Citeste cele mai noi stiri si informatii despre sfaturi si diesel publicate pe Cars.ro! Vezi comentarii si poze despre sfaturi si diesel, pe Cars.ro!

Te-ar putea interesa: diesel, benzina, masini electrice, cumparare, sfaturi, motor, utile, masini diesel, iarna, intretinere masina, filtru particule, consum, combustibil, condus, v8

Diesel, benzina sau electrica ? Care este varianta de masina ideala pentru 2019

In fiecare an, zecii de mii de romani aleg sa-si schimbe masina din diverse motive sau unii isi achizitioneaza pentru prima data o masina. Romanii s-au axat in ultimii ani pe masini pe motorina, insa cele pe benzina si electricele au inceput sa castige teren in ultima perioada.

Bineinteles, romanii prefera in continuare o masina diesel si acest lucru este confirmat de statisticile care ne arata ca 8 din 10 masini aduse din strainatate sunt pe motorina. Numarul mare de masini pe motorina aduse in ultimii ani din strainatate au facut ca ele sa devina majoritare in acest moment in Romania, dar lucrurile se schimba incet in Europa si ar fi bine sa ne adaptam si noi.

Masinile pe motorina au inceput sa devina din ce in ce mai limitate in Europa, iar unii producatori au decis sa scoata definitiv motoarele diesel din productie, in timp ce unii au redus puterea lor doar pentru ca ele sa se incadreze in normele de Euro 6. Europa incearca sa reduca numarul de masini pe motorina, iar unele orase mari au anuntat ca in viitor vor interzice accesul lor in oras, in timp ce anumite state pregatesc taxe uriase pentru astfel de autovehicule. Viitorul masinilor diesel nu este unul presarat cu vesti bune in Europa, dar in Romania lucrurile inca stau altfel.

Citeste continuarea articolului Diesel, benzina sau electrica ? Care este varianta de masina ideala pentru 2019

E iarna si vrei sa pornesti o masina diesel? Iata ce trebuie sa stii!

Cum gerul nu ne mai paraseste, iar temperaturile scad odata cu trecerea fiecarei zi, soferii automobilelor diesel intampina tot mai multe probleme la pornire. Astfel, dupa ce intampini probleme la pornire sau ramai imobilizat in fata automobilului nestiind ce sa faci...iti pui intrebarea Ce fac cand masina nu mai porneste?

Articolul este destinat in mod special utilizatorilor diesel, insa cateva sfaturi utile pot fi aplicabile si benzinarelor pe care le detin ceilalti soferi. Din nefericire, in Romania, cauza principala pentru care automobilele diesel nu mai pornesc este combustibilului de proasta calitate, un motiv in plus fiind datorat si motorinei, care prin productie nu este cel mai prietenos carburant de iarna.

Asadar, la temperaturile negative, in special cand acestea ajung la valori ce scad sub -20 de grade celsius, apa din carburant ingheata si se formeaza dopuri de gheata care infunda conductele si blocheaza sistemul de alimentare. Pentru evitarea situatiilor neplacute in care putem ramane imobilizati si chiar strica anumite piese ale automobilului, este recomandat sa tineti cont de urmatoarele sfaturi.

Citeste continuarea articolului E iarna si vrei sa pornesti o masina diesel? Iata ce trebuie sa stii!

10 sfaturi utile pentru intretinerea masinii diesel atunci cand gradele coboara sub minus!

Am tot vazut pe Facebook ca foarte multi v-ati trezit cu colindatori sub geam. Ei bine, in cazul meu nu s-a intamplat asta, desi mi-as fi dorit. Insa nu am putut sa nu observ patura alba care s-a asternut peste cartierul meu, asa ca m-am gandit ca ar fi ideal daca v-as spune cate ceva despre relatia dintre anotimpul geros si masina noastra.

Am vorbit in multe articole despre ce trebuie sa faci si ce trebuie sa nu faci atunci cand se apropie iarna. V-am oferit cateva sfaturi despre cum sa aveti grija de masina voastra atunci cand gradele scad sub minus.

Eu cred ca este momentul sa trecem in revista absolut toate practicile pe care este nevoie sa le faceti ca sa fiti siguri ca iarna nu va surprinde, mai ales daca aveti o masina diesel. (sa lasam autoritatile sa fie vesnic surprinse de iarna si sa ne preocupam de masinile noastre… macar atat sa facem pentru ele daca in privinta traficului aglomerat nu avem nicio putere). Unele sfaturi se potrivesc si celorlalte tipuri de masini, mai ales daca vorbim despre anvelope sau acumulatori, ori stergatoare, insa articolul este destinat in special detinatorilor de motoare diesel.

Citeste continuarea articolului 10 sfaturi utile pentru intretinerea masinii diesel atunci cand gradele coboara sub minus!

Ai probleme cu pornirea unui motor diesel pe timp de iarna? Iata cateva sfaturi!

Desi multi dintre noi nu cunoasteam riscurile la care urma sa ne expunem cand am cumparat un automobil diesel, bucurandu-ne de putere, consum etc. pana la venirea iernii cand adevaratul inamic isi spune cuvantul. Asadar, gerul este cel care creeaza probleme in fiecare iarna automobilelor cu motoare diesel, mai ales printre randurile celor mai vechi de 10 ani.

Daca nu noi, cu siguranta un prieten, vecin, etc. a incercat din rasputeri la minus 20 de grade sa porneasca motorul diesel, dar in zadar.

Este de evidentiat avantajul pe care il confera motoarele pe benzina, avand capacitatea de a porni la prima cheie fara a-ti da emotii, chiar si la aceasta temperatura.

Citeste continuarea articolului Ai probleme cu pornirea unui motor diesel pe timp de iarna? Iata cateva sfaturi!

Defectiuni peste defectiuni, service, diagnoza, controale si bani care merg in buzunarele mecanicilor pe buna dreptate. Nu ar fi mai bine sa avem grija de masina noastra si sa fim constienti din timp de problemele ce pot aparea? Nu ar fi mai bine sa stim cum sa conducem eficient pentru a prelungi durata de viata a acestor componente?

Avand in vedere ca traim in Bucuresti si condusul nu este cel mai bun prieten al masinii noastre - indiferent de marca si motorizare - pentru ca aglomeratia ne face sa uitam de toate regulile de condus, apar probleme inevitabile.

In acest articol vom vorbi despre filtrul de particule pentru o masina cu motorizare diesel. O sa-l mai intalniti si sub denumirea de DPF: Diesel Particulate Filter.

Citeste continuarea articolului Filtrul de particule la motoarele Diesel: ce este si cate tipuri de regenerare exista?

Consumul de carburant este grija oricarui sofer. Fiecare dintre noi incercam toate miturile posibile pentru a mai reduce din carburant. Este de inteles avand in vedere ca pretul acestuia a crescut si parca te cam doare sufletul cand ajungi in fata pompei.

Daca asculti sfaturile fiecarui sofer, ai sa iti faci o lista intreaga de secrete care te-ar putea ajuta sa reduci din consum, insa trebuie sa le verifici inainte pentru ca nu toate pot fi adevarate si ai sa ajungi la concluzia ca te-ai chinuit o perioada ca sa nu faci nicio economie, in realitate.

Iata cinci variante pe care le vom imparti in adevarate sau false pentru a vedea, mai exact, ce avem de facut pentru un consum mai mic.

Citeste continuarea articolului Mituri despre consumul mic al unei masini: ce e adevarat si ce e fals?

Am scris intr-un articol anterior cum se conduce o masina pe benzina. Am observat in randul cititorilor nostri ca este nevoie si de un articol care sa explice la ce trebuie sa fim atenti daca avem o masina pe motorina. Si cum suntem intotdeauna cu urechea plecata la nevoile voastre, iata si articolul pe care l-ati dorit.

Citeste si: Cum sa conduci eficient daca ai o masina pe benzina

 

Citeste continuarea articolului Cum sa conduci eficient o masina diesel

Sunetele de esapament false. Poate cea mai serioasa crima din lumea auto, dupa gurile de aerisire false, discurile de frana false, emblemele de performanta false sau sunetele turbo de aceeasi natura. Bine, poate nu e o chestiune imorala, dar de ce exista? Mai important, poti monta singur asa ceva pe masina ta, fara ajutorul unui specialist?

Aceste sunete false sunt foarte la moda printre producatorii auto ai momentului. Totul a inceput atunci cand masinile sport au evoluat, iar motoarele au devenit mai silentioase. Clientii care au cerut acest lucru (in special pentru confort) s-au declarat multumiti, dar entuziastii se incrunta atunci cand aud de masini sport silentioase.

Moda micsorarii si adaugarii unei turbosuflante la modelele sport a dus la scaderea dramatica a nivelului de zgomot, iar legile le-au transformat in masini mult mai silentioase decat suratele lor din trecut. Din acest motiv, producatorii au decis, fara sa intre in conflict cu legea, sa nu-i abandoneze pe adevaratii pasionati de zgomotele unui motor sport. Solutia? Sisteme care redau sunetele unui astfel de motor.

Citeste continuarea articolului Afla cum poti face motorul diesel sa sune ca un V8 pe benzina

E iarna si temperaturile au scazut. Esti invadat de reclame care vorbesc despre carburanti speciali, mai exact motorina aditivata, pentru a nu avea probleme cu masina si cu pornirea indiferent de temperatura. Adevarul?

In primul rand trebuie sa stii ca indiferent de tipul motorinei, la baza este acelasi carburant. Cea de "inalta performanta" este doar aditivata suplimentar. Motorina despre care se spune ca rezista mai bine la frig are in compozitia sa un aditiv chimic, un fel de "antigel" menit sa scada temperatura la care combustibilul incepe sa devina solid.

Pentru o mai buna intelegere, motorina de calitate slaba, fara aditivi, are ca punct de solidificare temperatura de - 8,1 grade Celsius. Atunci, motorina se cristalizeaza din cauza parafinei din compozitie si se transforma initial intr-o substanta gelatinoasa, iar ulterior intr-una solida.

Citeste continuarea articolului Motorina speciala de iarna: necesitate sau moft?

Aceasta este intrebarea! Cel putin pe timp de iarna. Sigur, fiecare tip de motor are avantaje si dezavantaje. Insa pe timp de iarna, unii dintre soferii au viata ceva mai grea decat ceilalti si platesc cu varf si indesat pentru alegerea facuta. Haide sa vedem impreuna care!

Masina cu motor diesel are ca prim avantaj faptul ca motorul are cuplu mare la turatie mica. Mai pe romaneste - daca vrei sa iesi din zapada, o faci mai usor si nu chinui deloc motorul. Asa cum fac cei care au ales benzina drept combustibil. Concret, iesi la o turatie de pana in 2000 rpm.

Un alt avantaj ar fi cel al consumului. Iar pe timp de iarna orice banut care va ramane in buzunarul tau e binevenit! Tot la avantaje am putea mentiona faptul ca diesel-ul este ceva mai durabil decat motorul pe benzina. Adica rezista de doua ori mai mult, indiferent de vreme.

Citeste continuarea articolului Diesel sau benzina? Ce motor este mai bun pe timp de iarna? Iata avantajele si dezavantajele!

Romanii sunt mari admiratori ai motoarelor diesel, principalul motiv pentru care compatriotii nostri prefera astfel de masini fiind consumul mai mic de carburant. Multi dintre acestia sunt constienti, insa, ca aceste autoturisme sunt mai vulnerabile si se defecteaza mult mai repede decat cele pe benzina.

Specialistii au intocmit un clasament al celor mai des intalnite defectiuni ale autoturismelor echipate cu motoare diesel, iar multe dintre acestea sunt inca necunoscute publicului autohton.

Un top al defectiunilor motoarelor diesel arata astfel: 

  • Dupa o perioada in care au fost rulate la capacitate maxima, masinile pe motorina scot un fum negru deranjant atat pentru posesorii autoturismelor „bolnave”, cat si pentru ceilalti participanti la trafic. Aceasta defectiune este cauzata de arderea incompleta a motorinei. Cei care au astfel de probleme trebuie sa stie ca fumul negru reprezinta semnul clar ca au o problema la injectoare, turbina sau filtrele de aer;
  • Masinile diesel se ineaca foarte des. Cauza? Defectarea pompei de injectie. Este una dintre cele mai frecvente probleme cu care se confrunta posesorii de autoturisme pe motorina; 
  • Trepidatiile in momentul pornirii de pe loc nu e ceva neobisnuit pentru aceste automobile. Aici lucrurile sunt pe cat de simple, pe atat de costisitoare. „Tremuratul” masinii dumneavoastra inseamna un singur lucru: volanta cu masa dubla a ajuns la batranete; 
  • Probleme apar si la pornirea la cheie. De multe ori masinile diesel refuza sa porneasca in momentul in care intoarceti cheia in contact. Stati linistiti, problema e descoperita: injectoarele sunt defecte sau filtrele sunt pline de mizerie. Ar mai putea fi o cauza, dar preferam sa credem ca apare destul de rar, anume aceea ca masina nu are carburant suficient.
Citeste continuarea articolului Ce se defecteaza cel mai repede la o masina diesel. Atentie mare la numarul 4!

Situatie ingrijoratoare, semnalata de Federatia Europeana pentru Transport si Mediu. Trei din patru autoturisme Volkswagen diesel, poluante, din Uniunea Europeana, nu au fost chemate in service pentru reparatii, iar Romania se afla in fruntea listei negre pentru nerespectarea reglementarilor impuse de UE.

Este inacceptabil. Industria a avut patru ani la dispozitie de la scandalul diesel, dar nu si-a indeplinit angajamentele de a repara automobilele. Este timpul ca guvernele sa faca rechemari obligatorii in intreaga Uniune Europeana. Acest lucru nu necesita noi legi, ci doar vointa politica. (...) Nu trebuie sa existe cetateni de mana a doua in Europa. Fiecare european are dreptul egal la aer curat. Recenta "foaie de parcurs a UE privind vehiculele curate" arata ca guvernele si industria stiu exact ce trebuie facut, trebuie doar sa inceapa implementarea”, subliniaza inginerul de vehicule al Federatiei Europeane pentru Transport si Mediu, Florent Grelier, citat de Agerpres.

In Europa Centrala si de Est, doar 55% dintre automobilele Volkswagen cu probleme au fost retrase, comparativ cu 83% in Europa de Vest. In toata lumea, doar 10 milioane din cele 43 de vehicule extrem de poluante, identificate in urma scandalului Dieselgate, au fost retrase incepand cu anul 2015.

Citeste continuarea articolului Romania, pe lista neagra a Uniunii Europene, in urma scandalului Dieselgate, care a zguduit industria auto: „Este inadmisibil”

Crezi ca aplicarea foliilor negre pe geamurile masinii este doar o chestiune de moft? Daca raspunsul tau este da, atunci iti spun ca te inseli amarnic. Soferii care aplica astfel de folii stiu ceva ce poate tie iti scapa - acest moft duce la reducerea consumului de carburant pe timp de vara.

Este si motivul pentru care cei care monteaza astfel de folii sunt luati cu asalt de soferi odata cu venirea caldurii. Daca vrei sa faci schimbi ceva la masina ta, atunci specialistii in domeniu te sfatuiesc sa intri pe site-ul Registrului Auto Roman si sa cauti acolo un service autorizat sa monteze folii. Nu de alta, dar sunt extrem de multi neaveniti care iti iau banii degeaba.

Mare atentie ce folie iti alegi. Piata de la noi este variata, insa nu tot ce se comercializeaza este si de calitate. Ar trebui sa fii foarte atent la protectia impotriva ultravioletelor, protectia termica si garantia oferita de producator. Cu cat protectia termica este mai ridicata, iar filtrul UV mai apropiat de 100% cu atat calitatea este mai buna, iar folia este garantata chiar si peste 10 ani.

Citeste continuarea articolului Foliile auto montate pe geamuri reduc consumul de carburant! Iata cum!

Suntem deja la sfarsitul lunii mai, ceea ce inseamna ca sezonul de vara este deja extrem de aproape. Specialistii recomanda soferilor ca pentru a se bucura cat mai mult de experienta de condus in timpul sezonului cald sa se asigure ca presiunea din anvelopele masinii pe care o conduc este cea corecta. In acest context, specialistii avertizeaza soferii de faptul ca aceasta presiune din anvelope influenteaza atat durata de viata a anvelopelor, cat si consumul de combustibil al automobilului. Va prezentam in randurile urmatoare cele mai importante trei motive pentru care ar trebui ca si voi sa verificati periodic presiunea anvelopelor!

Asa cum spuneam si in randurile anterioare, presiunea anvelopelor influenteaza puternic manevrabilitatea masinii si siguranta soferului. Bineinteles, daca vorbim despre niste anvelope cu presiune scazuta sau cu presiune neuniforma, vorbim si despre o masina care va reactiona mai lent din punct de vedere al directiei. De asemenea, in aceste cazuri, exista riscul ca masina sa se comporte neasteptat in unele situatii extreme, punandu-va in pericol.

Martin Drazik, Product Manager in cadrul Nokian Tyres Europa explica ca “importanta presiunii se resimte in special in unele situatii extreme, care implica miscari rapide de directie”. De asemenea, acesta spune ca “pe timp de ploaie, anvelopele cu presiune mica pot creste distantele de franare si pot reduce rezistenta la acvaplanare”

Citeste continuarea articolului Top 3 motive pentru a verifica periodic presiunea anvelopelor

Cine se indoia de ipoteza disparitiei masinilor diesel de pe soselele Europei are un motiv sa se mai gandeasca o data. Ultima decizie a celor de la Volkswagen reprezinta un semnal clar ca drumul disparitiei motoarelor pe motorina este unul fara intoarcere, mai ales ca uzinele de la Wolfsburg nu sunt singurele care vor recurge la o asemenea strategie.

Volkswagen a deschis oficial programul de cumparare si inlocuire a masinilor diesel noi sau aproape noi – marci ale grupului VAG. In program se califica masinile luate recent, dupa luna aprilie. Doritorii sunt obligati sa-si schimbe autoturismele pe carburant diesel cu unele hibrid sau electrice, ceea ce reprezinta semnul clar ca era celor mai apreciate automobile de pana acum este aproape de final.

Datele oficiale indica faptul ca Volkswagen mai are un program de innoire a parcului auto diesel vechi, program prin care in 8 luni de zile a inlocuit 120.000 de masini diesel vechi. 

Citeste continuarea articolului Semnalul că masinile Diesel vor fi interzise! Cea mai mare companie, scoate din uz masinile pe motorina prin doua metode!

Audi a publicat in cursul diminetii de astazi primele fotografii si informatii cu privire la versiunea imbunatatita a lui A4, unul dintre cele mai celebre modele din gama producatorului german. Printre surprizele pe care ni le-au pregatit cei de la Audi regasim cateva modificari de ordin estetic si un sistem mild-hybrid care face parte din noua gama de motorizari disponibila.

Totodata, producatorul german anunta cu aceasta ocazie ca listele de comenzi vor fi deschise incepand cu aceasta luna! De asemenea, mai aflam ca toate aceste imbunatatiri vor fi disponibile pentru toate versiunile de caroserie din gama A4! Haideti sa descoperim impreuna ce surprize ne-au pregatit germanii de la Audi pentru A4!

Din punct de vedere al infatisarii exterioare, putem remarca in primul rand cateva modificari la nivelul blocurilor optice si o grila frontala de dimensiuni ceva mai generoase. Important de mentionat este ca farurile cu LED sunt acum standard pe Audi A4, clientii urmand sa poata opta suplimentar pentru versiunea Matrix LED.

Citeste continuarea articolului Audi prezinta versiunea imbunatatita a lui A4/S4! Noi motorizari mild-hybrid!

In urma cu ceva mai bine de doua saptamani, germanii de la Audi anuntau ca modelul S5 va putea fi echipat si cu unitatea de motorizare V6 TDI cu capacitate de 3.0 litri. Ei bine, se pare ca unitatea de motorizare va fi in cele din urma disponibila si pentru modelele S4 si S4 Avant.

In acest context, germanii au publicat acum primele imagini si detalii cu privire la noile modele S4 TDI, respectiv S4 Avant TDI. Haideti sa aflam impreuna toate detaliile necesare cu privire la cele doua modele si la noul propulsor spre care va puteti indrepta atentia incepand de acum in cazul in care va doriti sa achizitionati unul dintre modelele mentionate anterior!

In primul rand, trebuie sa ne readucem aminte ca unitatea de motorizare V6 TDI are o capacitate de 3.0 litri si este capabila sa dezvolte nu mai putin de 347 de cai putere si un cuplu maxim pana la 700 Nm. Resursele motorului sunt gestionate in acest caz de o transmisie automata cu opt rapoarte, bolidul beneficiind si de aportului unui sistem de tractiune integrala quattro.

Citeste continuarea articolului Cat consuma noile modele diesel Audi S4 si S4 Avant?

Dacia e la un pas sa dea o mare lovitura. Modelul Logan MCV poate sa invinga una dintre cele mai populare modele britanice din toate timpurile, iar in scurt timp sa devina cel mai popular autoturism din capitala Albionului. 

Dacia Logan MCV va fi pusa la dispozitia companiilor de taxi din Londra, ceea ce inseamna ca strazile din cea mai mare capitala a Europei sa fie invadate de masinile produse in Romania. Pentru asta, masina trebuie sa treaca peste o concurenta acerba, cel mai puternic rival fiind legendarul London Cab, care se identifica in mod evident cu Marea Britanie. 

Pentru a putea patrunde pe piata din insula pentru servicii de taximetrie este Dacia Logan MCV cu motorizare diesel, de 95 de cai putere si versiunea Comfort Blue.

Citeste continuarea articolului Dacia, la un pas sa invinga cea mai cunoscuta masina din Marea Britanie! Londra se umple de masini facute la Mioveni?

Autoritatile unei mari capitale europene interzic circulatia motoarelor termice, in 10 ani. Nicio masina alimentata cu benzina sau motorina nu va mai putea circula pe strazile acestui oras.

Amsterdam a luat o decizie importanta in ceea ce priveste automobilele dotate cu propulsoare cu combustie interna, avand ca scop reducerea poluarii aerului din capitala olandeza. Decizia intra in vigoare in anul 2030 si vine ca urmare a cresterii traficului rutier, inregistrate in ultimii ani, si a previziunilor de crestere a fluxului de transport in anii ce vor urma.

Un pas important in indeplinirea acestui obiectiv este interdictia masinilor alimentate cu motorina, produse pana in anul 2005, urmand a fi introdusa legea comform careia niciun autovehicul echipat cu motor tehnic, indiferent de anul de productie, nu mai poate patrunde in Capitala.

Citeste continuarea articolului In 10 ani, o mare capitala europeana interzice si masinile pe benzina, pe langa cele diesel

Fara sa lanseze macar un comunicat oficial de presa, cel putin deocamdata, Audi a prezentat noile modele S4 Sedan si S4 Avant cu motorizari diesel.

Galeria foto a celor doua noi modele TDI apare pe site-ul oficial al producatorului, cu toate specificatiile, dar fara o informare oficiala de presa. Acestea fiind spuse, avem sentimentul ca nu va mai dura prea mult pana cand Audi ne va prezenta toate detaliile.

In acest context, nu a fost deloc o surpriza ca motorul V6 TDI de 3,0 litri intalnit pe modelele SQ5, S6 si S7, si-a gasit loc si pe versiunea S4. Disponibil atat pe sedan cat si pe break, propulsorul diesel ajunge la 342 de cai (la 3.850 de rpm) si la un cuplu-forta de 700 de Nm (de la 2.500 de rpm).

Citeste continuarea articolului Noile modele Audi S4 Sedan si S4 Avant lansate cu motorizari diesel (TDI) in Europa!
Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare