romania

Lista stiri si informatii despre romania pe Cars.ro

Stiri si informatii despre romania

Citeste cele mai noi stiri si informatii despre romania publicate pe Cars.ro! Vezi comentarii si poze despre romania, pe Cars.ro!

Te-ar putea interesa: legislatie, sanctiuni, radar, autostrazi, infrastructura, porsche, vanzari, politia romana, siguranta, bucuresti, transport, parcare, top 5, prima masina, rca

Viteza excesiv de mica in trafic: sanctionata sau nu?

Cateodata ma aflu la volan si am impresia ca unii dintre soferi chiar nu inteleg cum se foloseste o masina. Departe de mine dorinta de a fi rea sau aroganta, insa unii dintre cei care detin o masina si un permis de conducere sunt soferii de weekend.

Pe langa faptul ca incurca o multime de semne de circulatie, unii dintre ei aleg sa conduca cu o viteza excesiv de mica. Si m-am intrebat daca nu cumva ai putea sa primesti amenda pentru asta sau sa fii cumva sanctionat.

Situatia este cu dus si intors, caci trebuie sa avem in vedere mai multi factori. De exemplu, daca in fata noastra se afla un cetatean care circula cu o viteza mica, iar limita de viteza in localitate este de 50 de km/h, strazile nefiind marcate de limitatoare de viteza care exprime cea mai mica viteza cu care poti rula… nu ai decat sa te enervezi si sa depasesti - desigur, daca este permis - sau sa ai rabdare pana ajungi intr-o zona in care poti sa treci peste soferul visator.

Citeste continuarea articolului Viteza excesiv de mica in trafic: sanctionata sau nu?

Cati kilometri de autostrada ar fi trebuit sa existe in Romania?

Inainte de ‘89, inainte ca Nicolae Ceausescu sa moara, planurile legate de infrastructura Romaniei aratau asa cum ar trebui sa arate. Nu sunt o mare admiratoare a vremurilor respective, insa macar atunci se gandea o schita care avea in vedere un numar impresionant de kilometri de autostrada.

Tot ce va spun acum este ca diferenta este uriasa. Ceausescu a reusit sa construiasca doar o mica parte din tot ceea ce-si planuia, iar acum… trebuie sa recunoastem insuccesul. In tot acest timp am ramas cu promisiuni, studii de fezabilitate care nu se mai aproba si tot felul de scuze care nu ne fac decat sa ne ingroape in mormane de degete aratatoare indreptate spre noi.

Daca nu ati citit si nu sunteti la curent, as vrea sa va spun ca in 2017 s-au construit 0 kilometri de autostrada in Romania. Da, zero. Tristul adevar este ca nimanui nu ii pasa. Poate doar oamenilor care mai incearca sa faca ceva cu toata tara prin proteste si actiuni civice. Insa cei care se afla la carma acestei tari si-au luat talpasita moral si etic.

Citeste continuarea articolului Cati kilometri de autostrada ar fi trebuit sa existe in Romania?

Vanzari in 2017 pentru Porsche Romania: care este numarul total de unitati livrate si ce planuri de viitor au pentru clientii romani?

Iata ca a venit si randul celor de la Porsche Romania sa vorbeasca despre realizarile anului 2017. Primul lucru cu care isi incep cei de la Porsche Romania declaratiile este faptul ca 2017 a fost cel mai bun an in vanzari dupa criza financiara.

Ca sa incercam sa ne dam seama despre ce vorbesc oficialii Porsche Romania, haideti sa ne uitam peste cateva cifre pe care le ofera catre publicatiile de presa.

In primul rand, este foarte important sa stim ca Porsche Romania isi incheie anul 2017 cu o cifra de afaceri de 638 de milioane de euro. Aceasta suma reprezinta o crestere cu 16% fata de numerele inregistrate in anul 2016. 31.569 de unitati de automobile au fost vandute de compania Porsche pe teritoriul Romaniei. Asta inseamna cu 13% mai multe automobile vandute decat in anul precedent.

Citeste continuarea articolului Vanzari in 2017 pentru Porsche Romania: care este numarul total de unitati livrate si ce planuri de viitor au pentru clientii romani?

Schimbare de situatie: radarul ar putea fi montat exclusiv pe masinile inscriptionate cu insemnele Politiei Romane!

Radarul este ceva ce ne sperie. Soferii care au obiceiul de a calca pedala de acceleratie mai mult decat este permis nu-l suporta, cei care merg regulamentar nu au de ce sa se teama. Insa cateodata chiar si cei care au legea in sange mai imping limita de viteza cu cativa kilometri.

Pentru ca politistii si-au dat seama ca soferii se atentioneaza intre ei atunci cand trec pe langa o masina de politie cu radar, au decis in timp sa schimbe tactica si sa monteze, aparte, radar pe masini care nu poarta inscriptii ale Politiei Romane, soferii fiind astfel luati prin surprindere. Doar ca mirajul frumos in care traiesc organele de politie s-ar putea sa se sfarseasca.

Comisia Juridica a Senatului propune ca aparatele de radar sa fie montate doar pe automobile care poarta inscriptiile specifice politiei. 16 deputati si senatori au depus o initiativa care vorbeste despre aparatele de radar montate pe masinile politiei, acestea fiind usor de identificat, renuntandu-se la vechile tactici.

Citeste continuarea articolului Schimbare de situatie: radarul ar putea fi montat exclusiv pe masinile inscriptionate cu insemnele Politiei Romane!

Majoritatea soferilor, in cele mai multe cazuri cei experimentati, dar si cei amatori, s-au intalnit cu situatiile neplacute in care au fost opriti de catre agentii rutieri (Politia Romana). Fie ca au oprit ca la carte, fie ca oprirea s-a materializat prin niste semne sau semnale neconforme cu legislatia in vigoare, acestea au starnit ample discutii in randul soferilor.

Este adevarat, abuzurile din partea organelor de constatare (politie, jandarmerie etc.) curg lant, insa la fel de tare curge si nesimtirea dusa la cote nemarginite a soferilor care mai de care mai… experimentati.

Desi putin dintre noi cunosc legislatia in vigoare exact cum este prevazuta in actele normative, parerile si variantele despre cum trebuie, cum se face sau cum vad ei o oprire nu pot fi aplicate decat de catre agentul de circulatie facand parte din autoritatea Politiei Romane numai in temeiul legii.

Citeste continuarea articolului Oprirea la semnalul politistului: cand si cum se face?

Politia Romana publica un nou studiu cu privire la accidentele si situatia drumurilor din Romania. Documentul poarta numele de “Buletinul sigurantei rutiere” si cuprinde o analiza completa a numarului de accidente ce au avut loc de-a lungul anului 2016, cat si gravitatea acestora.

In documentul mai sus mentionat se afla detalii si despre marimea parcului auto din Romania, dar si a cauzelor care stau la baza accidentelor rutiere. Cel mai interesant mi se pare ca in urma verificarilor s-a ajuns la concluzia ca in Romania exista un procent foarte mare de drumuri cu o singura banda pe sens: 90%.

Daca raportam acest coeficient la situatia capitalei, ne vom da seama ca acolo unde ar fi trebuit sa fie doua benzi pe sens, de drept, o banda este intotdeauna transformata in parcare, fiind complet blocata, astfel traficul se ingreuneaza si se produc accidente in zone in care nu te-ai fi gandit vreodata ca ar putea fi posibil.

Citeste continuarea articolului Buletinul sigurantei rutiere: ce vrea sa spuna Politia Romana cu documentul recent publicat! Despre ce ne atentioneaza?

Primaria Bucuresti anunta in urma cu ceva timp faptul ca in capitala vor ajunge 400 de autobuze noi. Acum s-a aflat si cine va furniza cele 400 de autoturisme care vor avea ca prim scop mijlocul de transport al cetatenilor din Bucuresti.

In urma comisiei de evaluare a ofertelor, Gabriela Firea anunta ca cele 400 de autobuze Euro 6 vor fi livrate de catre o companie turceasca: OTOKAR EUROPE si OTOKAR OTOMOTIV.

Se pare ca primele autobuze din lotul de cele 400 vor fi livrate in aceasta vara, asa ca locuitorii capitalei se vor bucura de mijloace de transport noi care polueaza mai putin.

Citeste continuarea articolului 400 de autobuze noi pentru Bucuresti: cine a castigat licitatia si de unde vin autobuzele?

Locuiesc intr-un cartier linistit de la marginea Bucurestiului. Cand m-am mutat aici eram atat de uimita ca nu exista trafic incat aveam impresia ca bucatica asta nu este Bucuresti. Bulevardele sunt relativ aerisite, iar strazile sunt curate si linistite. Insa cum minunile nu tin mai mult de trei zile, iata ca am dat si peste prima problema: locul de parcare.

Daca in prima faza am trecut peste faptul ca odata ce ai numere de Arges inseamna ca esti in vizita, pana ca oamenii sa se obisnuiasca cu tine si sa nu te mai intrebe “Cat mai stati?”, am vazut ca problema se rezolva altfel… desi nu prea corect.

Exista o multime locuri de parcare goale ziua, insa nu poti parca. De ce? Pentru ca sunt acoperite de bucati de caramida, dale sau sticle cu apa. Pentru ca atunci cand vii de la scoala, seara, vrei sa parchezi si vezi lucruri de genul asta, ploua cu galeata si chiar esti obosit, te apuci si muti dalele si sticlele pentru ca vrei sa parchezi. Asta am facut eu. Ca sa ma trezesc dimineata cu stergatorul ridicat.

Citeste continuarea articolului Marchezi locul de parcare cu bidoane de plastic sau caramizi, desi legal nu este al tau? Iata ce amenda vei primi!

Programul Prima Casa este deja ceva obisnuit pentru noi. Insa ati auzit de prgramul Prima Masina? Chiar daca pare ciudat, acesta exista si inseamna 10 milioane de lei in 2018 pentru a stimula tinerii sa-si cumpere o masina noua.

Prima Masina a avut startul in urma cu trei ani, in 2015, plafonul total al garantiilor fiind de 350 de milioane de lei. In 2017, peste doi ani, din cele 350 de milioane de lei se scad 300, astfel ca plafonul ramane la suma de 50 de milioane de lei.

Iata ca in 2018 se mai scad 40 si ramanem doar cu 10 milioane de lei. In spatele acestor taieri de fonduri sta argumentul ca programul nu a dat roade. Daca ma gandesc la birocratia si la toate documentele, actele si plimbarile din spate… nu vad niciun tanar care in momentul de fata sa isi umple timpul cu asemenea drumuri si cu stat la cozi.

Citeste continuarea articolului Top 5 masini care se incadreaza in banii primiti prin programul Prima Masina!

Ei bine, se pare ca incet incet ne indreptam catre tehnologia la nivel inalt. Nu va impacientati, nu este vorba nici despre masinile electrice si nici despre cele self-driving ci despre… politele de asigurare RCA sau CASCO.

Daca va intrebati ce ar putea fi tehnologizat aici astfel incat sa merite un intreg articol, am sa va spun imediat: pretul acestora s-ar putea calcula in functie de orele de utilizare a masinii.

Se pare ca ASF a propus aceasta idee societatilor de asigurari, acestea din urma fiind nevoite sa se gandeasca la produse cat mai noi care sa ajute soferii si care sa le permita sa ia aceasta provocare tehnologica in serios. Insa nu doar atat, asiguratorii trebuie sa faca fata acestei schimbari.

Citeste continuarea articolului RCA si CASCO platit in functie de numarul de ore petrecute la volan! Afla cum!

Atunci cand vorbim despre auto, vorbim implicit si despre legislatia in domeniu, dar si despre documentele necesare pentru a putea conduce o masina. Ne-am obisnuit deja cu faptul ca in Romania legislatia auto pare ca se schimba de la o zi la alta, iar noi ramanem de fiecare data cu intrebarea in minte: incotro am s-o iau de data aceasta?

Ei bine, aceasta schimbare care ni se va aplica in curand ne cam obliga sa o luam catre scoala. Poate ca va este straina informatia aceasta, dar sunt o multime de soferi in Romania care au permis de conducere, dar nu stiu sa citeasca. Intrebarea imediat logica este: cum de au luat permisul de conducere?

Ei bine, metoda permisului platit inca mai exista, iar unii dintre ei chiar daca nu au scoala au logica, insa uneori dau curs accidentelor pentru nu stiu sa identifice inscrisurile de pe semnele de circulatie sau de pe placutele de atentionare.

Citeste continuarea articolului Regulile pentru obtinerea permisului de conducere se schimba! Iata ce trebuie sa aiba tinerii in vedere!

Dupa cum stim, in ultimii ani industria auto a inregistrat o impresionanta crestere in ceea ce priveste vanzarea automobilelor. Astfel, anul 2017 se constata cresteri considerabile in comertul cu autovehicule si piese auto.

Conform unor evaluari efectuate de Institutul National de Statistica, rezultatele aparute in urma analizei acestora arata in anul 2017 cresteri importante in comparatie cu anul 2016, volumul cifrei de afaceri pentru comertul auto, intretinerea si repararea acestora ajungand pana la valoarea de 11,1%.

Procentele se datoreaza in special pietei motocicletelor, care a explodat in ultimii ani. Asadar, sectorul ce inregistreaza aceste cresteri pentru motociclete este materializat in plusuri cu pana la 50,6 procente, valoare ce totalizeaza comertul cu motociclete, piese si accesorii pentru acestea si servicii de intretinere si reparatii.

Citeste continuarea articolului Cum arata anul 2017, in cifre, pentru comertul auto?

Infrastructura Romaniei. Am putea gasi o multime de interpretari pentru acest titlu. Ar putea fi o poveste din cartile pentru copii, ar putea fi un banc, o piesa de teatru scrisa de Caragiale sau un film horror. Se preteaza pentru toate aceste directii, deci putem spune ca este destul de flexibila.

Vorbim acum despre inaugurarea unui tronson din autostrada Lugoj-Deva. Dupa cum bine stim, unii dintre mai marii tarii inaugureaza chiar si toaletele liceelor, asa ca de ce sa ne mai miram cand vine vorba de inaugurarea catorva sute de metri de autostrada.

Se pare ca povestea nu va mai merge asa. Chiar fostul premier, Mihai Tudose, spusese cu ceva timp in urma ca nu vrea sa mai vada autostrazi care se inaugureaza dupa cativa kilometri. Foarte atenti la spusele acestuia, se pare ca inaugurarea tronsonului Lugoj-Deva se amana pentru 2019.

Citeste continuarea articolului Tronson de autostrada de pe Lugoj-Deva amanat... din nou! Iata pentru cand!

Bucurestiul, pe cat de aglomerat si ticsit de masini, de oameni pe stradute, de povesti din cartiere dubioase, pe atat de boem si poetic se prezinta daca dai de-o parte toate aceste obstacole din calea vederii.

Si pentru ca a noastra capitala sta sub semnul simbolurilor si sub semnul multor istorii care au curs de-a lungul anilor prin gurile locuitorilor, am sa va spun si eu azi o poveste despre planuri.

Planurile ascunse ale fostului dictator care presupuneau tuneluri subterane prin care sa poata merge cu masina. Stim sigur ca pe sub Bucuresti exista tot felul de intranduri si tot feluri de rute care faciliteaza un traseu de urgenta. Cine a prins in mana carti despre perioada ceausista sau a avut la indemana bunic care sa povesteasca, au aflat de toate aceste tactici de aparare.

Citeste continuarea articolului Tunelurile de sub Bucuresti: mit sau realitate? Ce fel de masina i-ar fi trebuit dictatorului pentru aceste tuneluri?

Pentru a fi in concordanta cu modelul imbunatatit Ford Mustang, care a intrat deja in vanzare in Statele Unite, cei de la Ford au prezentat oficial detaliile cu privire la preturile pe care masina le va avea in Europa.

In afara de noul stil, motoare si tehnologii imbunatatite, cea mai mare schimbare care vine din partea Ford este aceea ca noul model va avea o suspensie optimizata, special conceputa pentru Europa. Asta inseamna ca viitorii clienti nu vor mai avea anumite probleme legate de manevrabilitate, pe care le-au avut anterior.

Aceasta suspensie optimizata este bazata pe noul sistem Magneride, care a fost prezentat odata cu lansarea Mustang GT350, dar care se poate gasi si pe masini precum Ferrari sau Lamborghini.

Citeste continuarea articolului Afla cat costa Ford Mustang Facelift in Romania!

Dupa cum observam, atat la nivel european, cat si la nivel mondial, se urmareste reducerea emisiilor poluante in majoritatea marilor orase, in special in capitale. Astfel, a venit timpul ca si in Romania autoritatile sa ia atitudine cu privire la acest aspect. Desigur, indemnul n-o sa vina niciodata din proprie initiativa, ci la presiunile Uniunii Europene.

Asadar, ca un sistem similar cu cel german, Autoritatea pentru Transport Bucuresti-Ilfov intentioneaza sa dezvolte un proiect ce se bazeaza pe circulatia anumitor categorii de automobile in capitala Romaniei.

Autoritatile capitalei doresc prin aceste intiative sa impuna Planul Integrat de Calitate a Aerului. Astfel, Piata Victoriei, strada Mihai Eminescu, Strada Traian, Parcul Carol, Izvor si Strada Buzesti vor reprezenta limitele proiectului ce va cuprinde interdictii in zona marcata, iar automobilele ce nu se incadreaza in conditiile impuse si care nu poarta vinieta verde sunt restrictionate.

Citeste continuarea articolului Planul de reducere a poluarii in Bucuresti! Iata ce trebuie sa faci daca masina ta este Euro 5 sau Euro 6!

In ciuda faptului ca taxa de timbru a fost eliminata, iar vanzarile automobilelor second hand si importul acestora a crescut semnificativ, inmatricularile de vehicule noi inregistreaza o crestere semnificativa, in special in luna ianuarie a anului 2018.

In Romania, desi castigurile de ordin financiar nu sunt cele mai consistente, inmatricularile de automobile noi inregistreaza cresteri cu pana la 65,32 procente in luna ianuarie a anului 2018.

Datele ce rezulta din statisticile Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a autovehiculelor (DRPCIV) insumeaza inmatricularea unui numar de 15.762 de automobile. In comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, acestea releva o crestere semnificativa, intrucat in ianuarie 2017 au fost inregistrate valori ce nu depaseau 11.750 de automobile inmatriculate.

Citeste continuarea articolului Cum arata luna ianuarie 2018 in materie de inmatriculari? Care este bilantul noului an?

Romanilor le plac masinile frumoase, asa ca a venit momentul ca acestia sa se bucure de noua generatie CLS de la Mercedes-Benz. Iar asta nu poate decat sa insemne ca Mercedes-Benz CLS a ajuns si in Romania.

Inainte sa mergem in showroom s-o cumparam si sa-i simtim mirosul de masina noua, sa-i testam functiile si sa-i calcam pedala de acceleratie, haideti sa vedem ce presupune cel mai nou Mercedes-Benz CLS.

Noua generatie CLS a fost lansat in 2017 la Salonul Auto de la Los Angeles. Acela a fost momentul in care oamenii luau contact pentru prima oara cu infatisarea acestui automobil de clasa superioara, cu parfum nemtesc.

Citeste continuarea articolului 2018 Mercedes-Benz CLS a ajuns in Romania! Cat costa, ce iti ofera versiunea de baza si ce optionale ti se pun la dispozitie?

Consiliul Judetean Bihor investeste 250.000 de lei intr-o aplicatie care aduna date de la 42 de operatori privati pentru a le oferi oamenilor din mediul rural informatii in timp real legate de ruta si circulatia autobuzelor si microbuzelor. 

Mai exact, exista sisteme GPS montate pe 250 de autobuze si microbuze care isi deruleaza cursele in tot judetul Bihor. Aplicatia poarta un nume simplu: BusBihor.

BusBihor ii ajuta pe cetateni sa verifice orarul vehiculelor de transport, sa poata localiza unde se afla acestea, dar si in cat timp ajung.

Citeste continuarea articolului BusBihor: la ce ajuta aplicatia de transport si ce spun cetatenii despre aceasta?

In Bucuresti exista foarte multe locuri de parcare… improvizate. Spun asta pentru ca oamenii parcheaza pe benzile de mers - astfel, foarte multe benzi de mers sunt acum transformate in parcari, fara sa fie legal, iar oamenii se mira cand afla ca acolo este, de fapt, o banda de circulat - pe trotuare, pe spatiile verzi, in fata usilor de bloc, in fata intrarilor in institutii si asa mai departe.

Imaginea unui Bucuresti aglomerat nu mai are rost s-o dezvolt pentru ca stim cu totii cum arata. Insa aceasta parcare neregulamentara pe care am facut-o cu totii - fie ca am vrut, fie ca nu - va fi de acum inainte… pedepsita. Pedepsita prin plata.

Vorbim acum despre Consiliul Local al Sectorului 3. Am stat in Sectorul 3 cam trei ani si mi-am dat seama ca, desi bine organizat cu spatiile verzi si cosuletele de gunoi in mare parte ordonate si intretinute, masinile erau parcate pe unde se putea mai bine. Asa ca tot mirajul curateniei era demontat de masinile parcate usa-n usa. 

Citeste continuarea articolului Ai parcat neregulamentar ? Iata ce si cat vei de avea platit!
Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare