romania

Lista stiri si informatii despre romania pe Cars.ro

Stiri si informatii despre romania

Citeste cele mai noi stiri si informatii despre romania publicate pe Cars.ro! Vezi comentarii si poze despre romania, pe Cars.ro!

Te-ar putea interesa: rovinieta, legislatie, legislatie auto, permis conducere, skoda, skoda fabia, facelift, pret, rolls-royce, mercedes-benz, jeep, jaguar, fiat, citroen, calin popescu tariceanu

Legea rovinietei se schimba de la 1 septembrie 2018! Iata cum!

Rovinieta este acea taxa pe care de cele mai multe ori o platim pentru ca stim ca este obligatorie si daca suntem trasi pe dreapta si nu am oferi dovada platii rovinietei ne luam o amenda destul de mare.

Desi rovinieta este un fel de taxa de drum, iar noi stam foarte prost la acest capitol, iata ca suntem obligati, totusi, sa o platim. Nimic de zis, scoatem banii din buzunar si ii livram statului, dar care este raspunsul pentru o rovinieta care nu ne rezolva nici macar o portiune de strazi si ne stricam masinile in drumurile pe care le mai si platim?

Se pare ca de la data de 1 septembrie, povestea cu rovinieta sta diferit: Legea nr. 60/2018, publicata in Monitorul Oficial spune ca neplata rovinietei, dar si a taxelor de trecere va fi sanctionata astfel: daca nu exista o rovinieta valabila pe care sa o prezentam organului constatator, procesul-verbal de contraventie trebuie comunicat contravenientului intr-un termen de doua luni de la data aplicarii sanctiunii.

Citeste continuarea articolului Legea rovinietei se schimba de la 1 septembrie 2018! Iata cum!

Iata de ce ti se poate suspenda permisul de conducere!

Daca intr-un articol anterior am vorbit despre cum este sa fii pieton in 2018, raportandu-ne strict la obligatiile pietonilor, de data aceasta punem in prim plan ideea de sofer. Sa fii sofer in Romania nu-i lucru usor daca iti place sa calci pedala de acceleratie, dar nici cand esti prieten cu legea nu e asa simplu pentru ca gasesti alte probleme care sa te faca sa rupi permisul de conducere in doua.

Hai sa ne intoarcem la condus si la calitatea de sofer si sa ne lamurim cand poate sa fie suspendat permisul de conducere. Poate ca pentru unii nu reprezinta o problema atat de mare, insa exista si soferi care vor sa fie la curent cu schimbarile legislatiei romanesti.

Stim cu totii ca daca este incalcat Codul Rutier, primim amenda. Insa trebuie sa luam in calcul si ca exista posibilitatea suspendarii permisului de conducere.

Citeste continuarea articolului Iata de ce ti se poate suspenda permisul de conducere!

2018 Skoda Fabia Facelift, disponibila pe piata din Romania

Skoda Fabia facelift poate fi comandata pe piata din Romania. Cehii au renuntat la motoarele diesel odata cu restilizarea aplicata la finele lunii februarie.

Restilizarea Fabia se poate vedea prin blocurile optice frontale si posterioare cu LED. Fabia facelift are mici modificari fata de varianta de dinainte.

La capitolul diferente regasim si design-ul schimbat al barelor de protectie fata si spate. Muchiile de pe bara de protectie amplasate sub blocurile optice te vor face sa iti dai seama rapid ca ai de-a face cu noua Fabia facelift.

Citeste continuarea articolului 2018 Skoda Fabia Facelift, disponibila pe piata din Romania

Ce masini mai conduc politicienii Romaniei?

Ce masini mai conduc politicienii, te-ai putea intreba. Si chiar daca nu este cel mai potrivit moment pentru o astfel de postare, caci proteste si un haos total in aceasta tara in care traim, haideti sa ne rupem putin de tot ceea ce inseamna aceasta dezordine si sa aflam cam ce au preferat politicienii in materie de automobile de-a lungul timpului.

Primul care a deschis ochii presei in materie de automobile super extravagante (sunt mai mult ca sigura ca poate sa fie un pleonasm, dar in cazul acesta se accepta si veti vedea si de ce): faimosul Gigi Becali. Becali venea cu un model Maybach 62 si un Rolls-Royce Phantom. Eleganta sau opulenta? As alege mai mult a doua varianta.

Calin Popescu Tariceanu a optat pentru un Mercedes-Benz fabricat in anul 2007, un FIAT din anul 1996, trei Citroen fabricate in perioade diferite si o… Lancia din 1970. Serios? Pana la urma nu ne putem pune cu pasiunea omului…

Citeste continuarea articolului Ce masini mai conduc politicienii Romaniei?

Saptamana trecuta a fost anuntata rectificarea de buget pentru Romania. Printre multele ineptii pe care doamna Viorica Dancila le-a spus atunci si pe langa toti banii aia trimisi asa ca o boare de vant pentru super catedrala neamului (ala traditional care are impresia ca daca nu ai viloi sfant de jde mii de euro nu poti sa discuti cu Dumnezeu), s-a mai facut rectificarea si pentru… voucherele programului Rabla Clasic 2018.

Sa spunem ca aceasta nu este chiar o ineptie, dar sa vedem despre ce este vorba si despre cat este vorba. Programul Rabla Clasic 2018 a inceput pe data de 15 martie 2018 si avea atunci un buget de 133 de milioane de lei. Asta a insemnat un total de 20.000 de vouchere (sau tichete cum spune doamna Dancila).

Voucherele pentru Rabla Clasic 2018 s-au epuizat mai repede decat se astepta Guvernul Dancila asa ca la aceasta rectificare de buget s-au mai introdus inca 30.000 de vouchere.

Citeste continuarea articolului Suplimentare de 30.000 de vouchere pentru Rabla Clasic 2018!

Mai stim Audi-ul cu M**EPSD pe numarul de inmatriculare? Evident ca ni-l amintim pentru ca a facut inconjurul presei din Romania si nu numai. Pentru cine nu stie povestea, va fac un mic reminder: omul a venit din Suedia cu numarul acesta de inmatriculare si la vama a intrat bine mersi. Dupa ce s-a plimbat prin tara, PSDeii l-au luat la ochii si si-au zis ca asa ceva nu se poate.

Solutia lor? Sa-i puna pe politisti sa ia m**a. De pe masina. Si au luat-o. Nu numai de pe masina. Pentru ca Politia Romana a venit pe sticla cu fel de fel de argumente si cand a vazut ca nu prea are motiv sa dea jos numarul de inmatriculare, au revenit cu o lege de cand isi pieptana bunica parul in oglinda agatata pe prispa.

Bun, suedezii au zis ca n-au ce sa faca asa ca s-au apucat romanii alesi sa le explice suedezilor ce e aia m**e. Si suedezii au inteles si le-au zis romanilor nostri ca omul isi da jos numerele, trimite numerele in Suedia si gata povestea… ce atata tam-tam.

Citeste continuarea articolului Soferul Audi-ului cu mesaj anti PSD scapa! Iata cum!

Daca la inceputul anului, abia reusiseram sa vedem primele imagini cu modelele noii generatii Hyundai Santa Fe, iata ca de cateva zile o putem deja comanda chiar si in Romania in cazul in care ne-a facut cu ochiul. Dupa cum poate stiti deja, noile modele au fost primite cu bucurie de pasionatii auto, cu totii fiind de acord ca era nevoie de un aer proaspat pentru acest model.

Cei de la Hyundai au umblat in primul si primul rand la infatisarea exterioara a masinii, look-ul general integrand acum si mai multe elemente pe care le cunoastem de la noua filosofie de design a marcii.

Nu in ultimul rand, lumea a apreciat foarte mult noutatile de la interior, noile modele aducand un confort mai ridicat atat pentru sofer, cat si pentru pasageri. Dimensiunile noilor modele sunt putin mai mari, ceea ce face si ca spatiul de la interior sa creasca un pic.

Citeste continuarea articolului Noua generatie Hyundai Sante Fe: preturile in Romania au fost anuntate!

Taxe peste taxe in Romania, adica bani la stat platiti pentru nimic, in definitiv. Si nu-ti trebuie multa scoala ca sa-ti dai seama ca nici rovinieta cea de toate zilele pentru care, daca nu o ai, platesti o amenda frumusica, nici macar aceasta nu justifica de ce se duc banii astia la stat.

Strazile nu sunt cea mai frumoasa poveste a Romaniei si nici macar un element semnificativ cu care sa ne mandrim. Mai ca bagam capul in pamant si ne facem mici de rusine in momentul in care se aduce in discutie infrastructura tarii noastre.

Dar ce ne facem cu poluarea? Atat de multe masini, atat de multa aglomeratie si o dorinta apriga de a nu folosi mijlocul de transport in comun. Pe de-o parte le dau dreptate cetatenilor romani care poate nu au norocul sa aleaga metroul ca mijloc de transport in comun, asa ca autobuzul, troleul sau tramvaiul le ramane ultima speranta… iar aceste mijloace de transport in comun nu sunt nici macar 1% ceva apropiat de ideea de civilizatie.

Citeste continuarea articolului Ce se mai intampla cu taxa de poluare in Romania?

Un alt brand auto isi dorea sa construiasca masini in Romania. Asta inseamna o alta ocazie prin care sa ne facem de ras si sa fim ocoliti de un brand ca BMW.

Povestea, mai pe larg, sta in felul urmator: constructorii BMW au pornit de la ideea ca isi doresc sa construiasca o uzina si sa-si extinda facilitatile de productie. Locatia aleasa a fost chiar Ungaria, mai exact la Debrecen. Asta inseamna la o distanta de 60 de kilometri de granita cu Romania.

Desigur, multi dintre noi ne-am intreba de ce nu au ales cei de la BMW chiar Romania. Asta cred ca ar fi intrebarea ideala daca nu am avea putin ochii deschisi pentru a vedea care e realitatea in care traim. Pentru ca daca am fi perfect constienti de neajunsurile tarii noastre, ne-am da seama intr-o clipa ca infrastructura este marele nostru minus.

Citeste continuarea articolului BMW ocoleste Romania! Iata in ce situatie si care este principalul motiv!

Vorbeam inca de la inceputul anului despre restituirea taxei auto si va ofeream termenele in care puteti face cerere pentru a primi banii inapoi. Restituirea taxei auto este asteptata de toti soferii romani mai ceva ca painea calda. Pentru ca, dupa cateva cercetari amanuntite, s-a aflat ca taxele au fost luate abuziv. Termenul de 31 august 2018 este data limita pana la care contribuabilii mai au timp sa faca cererea pentru restituirea taxei auto.

Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 52/2017 spune ca “Dreptul contribuabililor (…) de a cere restituirea se naste la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta (OUG nr. 52/2017 – n. red.), indiferent de momentul la care s-a perceput taxa, iar (…) cererile de restituire se depun, sub sanctiunea decaderii, pana la data de 31 august 2018”.

Asta scrie clar in actul normativ care a fost emis de Executiv. Procedura a fost ulterior simplificata, mai exact in luna martie cand s-a decis ca pentru restituirea taxei auto nu mai ai nevoie de acte justificative care sa insoteasca cererea de restituire.

Citeste continuarea articolului Restituirea taxelor auto: 31 august este data limita pana la care mai poti face cerere!

Hyundai ne face o surpriza cat SUV-ul lui de mare asa ca aduce in Romania noua generatie de Santa Fe. A patra generatie Hyundai Santa Fe si-a gasit locul si printre soferii romani, asa ca daca va doreati cea mai noua si mai super tehnologizata masina construita de cei de la Hyundai, acum este momentul potrivit.

Teodor Brusalis, Director Executiv al Hyundai Auto Romania, declara ca Santa Fe este cel mai longeviv si popular model din gama Hyundai, de pe piata europeana. A patra generatie vine cu un design expresiv, dimensiuni generoase si o gama variata de tehnologii pentru siguranta activa si pasiva.

Probabil ca multi dintre voi isi doresc un SUV din partea celor de la Hyundai si cu siguranta cei mai multi soferi au asteptat momentul lansarii unui 2018 Santa Fe care sa vina cu imbunatatiri.

Citeste continuarea articolului 2018 Hyundai Santa Fe se gaseste de acum si in Romania! De ce trebuie sa-l cumperi?

V-ati intrebat vreodata cate masini sunt inmatriculate la noi in tara sau la nivel european? Mereu gasim timp sa ne plangem in legatura cu traficul tot mai complicat din marile orase sau in legatura cu lipsa locurilor de parcare. Insa, totul pleaca de la acest numar de inmatriculari care se fac an de an in intreaga lume.

Ei bine, cum am trecut deja de prima jumatate a anului, avem cateva rapoarte si in acest sens. Asa cum va asteptati probabil, numarul de inmatriculari este unul extrem de mare si este, bineinteles, in crestere. La fel sta situatia si in tara noastra, desigur!

La nivel european, au fost inmatriculate in primele sase luni ale acestui an nu mai putin de 8.66 milioane de masini noi. In comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, vom observa ca exista o crestere.

Citeste continuarea articolului Romania are cea mai mare crestere a numarului de inmatriculari masini noi din UE

Revin cu un subiect care pentru multi dintre voi reprezinta o gluma buna: infrastructura Romaniei. Multi dintre soferii acestei tari ar acorda strazilor si autostrazilor note sub 5. Ca sa oferi note peste 5 si sa spui ca autostrazile sau drumurile patriei sunt suficient de bune inseamna ca ai peste 70 de ani si nu prea mai conduci, deci nu mai esti la curent cu realitatea tarii noastre.

Dar in atatea articole in care am vorbit de rau infrastructura Romaniei, iata ca se arata o bruma de realizare din partea celor care ne-au promis marea si sarea… ramanand mai mult cu sarea.

Se pare ca lotul 3 si lotul 4 al Autostrazii Sebes-Turda au fost date, in final, in folosinta. Asta inseamna un plus de 30 de kilometri de autostrada pentru romani. Nu-i asa ca ne bucuram din tot sufletul? Acesti 30 de kilometri de autostrada trebuiau finalizati inca din anul 2016, insa am avut prioritati poate mai mai mari decat ideea unor drumuri decente pe care sa circulam.

Citeste continuarea articolului Loturile 3 si 4 ale autostrazii Sebes-Turda s-au dat spre folosinta!

Stim cu totii povestea romanului care a venit din Suedia cu numere de inmatriculare ce poarta un mesaj pentru PSD. In prima instanta am aflat ca totul este perfect legal si nu are nimeni ce sa-i faca. Dar pentru ca ne aflam in minunata Romanie, trebuia sa gaseasca cineva o exceptie de la vreo regula din 1900 toamna pe care s-o aplice sa-i ridice omului numerele… ca doar nu te plimbi cu m**a pe strada asa cum vrei tu. Cel putin nu in Romania, unde libertatea de exprimare este ceva SF… ce e aia libertate de exprimare?

Soferului automobilului Audi inmatriculat cu M**EPSD a ramas fara permisul de conducere, iar placutele de inmatriculare i-au fost suspendate. Razvan Stefanescu a mers la Brigada Rutiera Bucuresti pentru intocmirea unui dosar penal.

Automat, Ambasada Suediei a intrat pe fir si a explicat ca placutele de inmatriculare ale lui Razvan Stefanescu sunt perfect legale si in afara granitelor. Asta se intampla mai pe la inceputul povestii noastre. Acum lucrurile se schimba.

Citeste continuarea articolului Romanul cu Audi ce poarta numere de inmatriculare anti PSD risca inchisoarea! Iata motivul!

Tehnologia-i multa si avanseaza cat am clipi. Configuratia masinilor se schimba treptat, iar marii constructori auto apeleaza la imaginatie atunci cand vine vorba de design-ul unui automobil. Insa imaginatia nu-i de ajuns, caci pana la urma vorim despre un element util al vietii noastre, deci si design-ul trebuie sa fie extravagant sau inovator, dar in acelasi timp sa ramana util soferilor de pretutindeni.

O astfel de combinatie de imaginatie cu utilitate a reusit sa faca Audi atunci cand i-a scos modelului Audi E-Tron oglinzile laterale, montand in interior display-uri care te ajuta mult mai punctual decat clasica oglinda.

Aceste display-uri cu diagonala de 7 inch, montate in dreapta sus a automobilului functioneaza cu ajutorul unor camere montate in exterior. Este destul de impresionant ca am ajuns la acest nivel.

Citeste continuarea articolului Audi E-Tron va ajunge si in Romania! La ce trebuie sa fii atent?

Nimic nu este mai autentic in Romania decat infrastructura. Pentru imaginea pe care ne-am construit-o in timp (si aceea construita defectuos) la capitolul infrastructura, pana si cea mai slab dezvoltata bucata rupta de lume rade de noi cu gura pana la urechi. Si cand te gandesti ca japonezii si chinezii isi pun in plan azi o autostrada si parca doar inchizi ochii… si cum i-ai deschis vezi autostrada. Mandra, sigura si trainica.

In Romania poti sa inchizi ochii 29 de ani… cand i-ai deschis ai impresia ca te-ai mai intors 29 de ani in timp.

Intrebat in ce stadiu ne aflam cu infrastructura despre care se vorbeste mult si se face putin, Ministerul Transporturilor ne-a linistit cu o bataie usoara pe umar: avem 169 de autostrada in constructie… pe 13 santiere diferite.

Citeste continuarea articolului Autostrazile romanesti dau batai de cap! Cat de incet ne miscam?

Foarte multe povesti exista despre momentele in care ne opresc organele Politiei Rutiere in trafic. Fiecare sofer are macar o istorioara interesanta pe care o povesteste la fiecare reuniune de familie, de fiecare data cand se intinde masa de Craciun sau Paste ori la nunti sau botezuri. Trebuie sa recunoastem ca fiecare are acel sofer in familie care stie numai bancuri cu politisti sau a trait momente amuzante sau jenante in fata politistilor.

Ei bine, eu vin acum cu o poveste ceva mai simpla, tot despre politisti si despre oprirea noastra in trafic. Stim ca in momentul in care suntem trasi pe dreapta trebuie sa prezentam actele, insa ceea ce multi dintre noi se intreaba este “Oare asigurarea RCA trebuie sa fie si ea prezentata in mod obligatoriu?”

Acum vin eu si va spun care este adevarul pentru ca intrebarea care ii macina pe soferi in 2018 este, de fapt, alta: daca am asigurarea RCA altfel decat in format fizic, primesc amenda? Poate sa imi retina politistul vreun document?

Citeste continuarea articolului Polita RCA este obligatorie in format fizic in cazul in care ne opreste Politia Rutiera? Care este adevarul?

Multe zile la rand am vorbit despre legea care pune in prim plan presemnalizarea radarelor rutiere. Acest proiect de lege a bucurat multi soferi - respectiv pe cei care se cred regi ai soselelor - iar pe cei care au Codul Rutier in sange si care respecta legile de circulatie i-a enervat.

De ce? Cei care nu respecta legile de circulatie s-au bucurat pentru ca o astfel de lege inseamna mai putine amenzi pentru ei, iar cei care nici nu se gandesc sa intreaca viteza maxima legala au fost profund afectati pentru ca asta inseamna ca nu mai exista dreptate si ordine pe strazile din Romania.

Raspunsul meu? Tin sa fiu de acord cu cei care respecta regulile de circulatie pentru ca a presemnaliza un radar rutier inseamna sa le dai unda verde neregulamentarilor sa incalce limita de viteza cum si unde vor pentru ca vor avea cunostinta de prezenta unui potential radar.

Citeste continuarea articolului Grupul Politistilor Rutieri din Romania in dialog cu presedintele! Iata care este motivul!

Traind in Romania cunosti tot felul de specimene de soferi. Si cand spun specimene ma refer strict la cei care incalca regulile de circulatie. Din ce in ce mai putini soferi care respecta regulile si conduc regulamentar... si ar trebui sa le multumim acestor oameni pentru ca ei sunt singurii care ne tin departe chiar de primul loc in topul tarilor cu cele mai multe accidente din Europa.

A depasi pe linia dubla continua a inceput sa fie ceva la ordinea zilei. A trece pe rosu nici nu cred ca mai conteaza. Iar viteza… viteza este cea din cauza careia se produc o multime de accidente.

Emil Gatej, cercetator din cadrul Universatii Danubius din Constanta, declara ca soferii roman conduc regulamentar si implicit cu o viteza legala atunci cand stiu ca sunt monitorizati. Deducem de aici ca soferilor romani le pasa mai mult de amenda decat despre siguranta lor in trafic sau despre siguranta altor cetateni.

Citeste continuarea articolului Incalca soferii romani regulile de circulatie sau nu? Ce spune Inspectoratul General al Politiei Romane?

Porsche este un nume cunoscut in industria auto. Si cum sa nu cunosti marca ce a facut furori inca de la inceput? Porsche construieste automobile care vorbesc despre eleganta sportiva si lux la cel mai inalt nivel.

Trecand peste numele de baza, hai sa vedem impreuna ce se intampla cu Porsche Romania si cum arata vanzarile acestora in primele 6 luni ale anului 2018. Porsche Romania este unul dintre cei mai mari importatori auto din tara noastra. Bilantul arata o crestere de 16% fata de aceeasi perioada a anului 2017.

Ce si-au dorit romanii de la Porsche Romania? Masini electrice si masini hibride. Iar asta nu poate decat sa ne bucure pentru ca este inca o dovada ca si romanii isi doresc sa evolueze si sa dea o sansa masinilor care sunt prietenoase cu mediul.

Citeste continuarea articolului Ce vanzari a avut Porsche Romania in prima jumatate a anului 2018?
Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare