masini electrice

Lista stiri si informatii despre masini electrice pe Cars.ro

Stiri si informatii despre masini electrice

Citeste cele mai noi stiri si informatii despre masini electrice publicate pe Cars.ro! Vezi comentarii si poze despre masini electrice, pe Cars.ro!

Te-ar putea interesa: masini electrice, concept, jaguar, jaguar e-type, bmw, tehnologie, toyota, nissan, honda, audi, aston martin, suv, aston martin varekai, vw, parteneriat

Conceptul Mercedes-Benz EQA: inspiratia pentru compacta electrica pe care nemtii o pregatesc in prezent. Unde va fi construita?

Daca la inceputul anului nemtii de la Mercedes-Benz anuntau ca tranzitia catre automobilele electrice este prematura, acum, dupa patru luni, anunta un automobil 100% electric. De ce aceasta schimbare, la polul opus as spune eu? Pentru ca trecerea la automobile electrice nu mai este deloc prematura, este un element care pune stapanire atat pe procesul de productie al fiecarui constructor auto in parte, cat si pe viata tuturor posesorilor de permis auto.

Modelul despre care Mercedes-Benz vorbeste acum se pare ca este o compacta 100% electrica ce face parte din gama EQ. De asemenea, automobilul nu va fi construit pe plaiuri nemtesti, ci in Franta. Mercedes investeste in acest proiect o suma de aproximativ 500 de milioane de euro.

Nemtii nu stau departe de necesitatile mediului inconjurator si de necesitatile clientilor, asa ca vrea ca pana in anul 2022 fiecare model din gama sa aiba cel putin o varianta electrica. Tranzitia nu va fi totala si nu atat de repede pentru ca inca mai exista clienti care isi doresc propulsoare traditionale, asa ca Mercedes isi doreste sa-i multumeasca pe toti. Ca fiecare constructor auto, de altfel.

Citeste continuarea articolului Conceptul Mercedes-Benz EQA: inspiratia pentru compacta electrica pe care nemtii o pregatesc in prezent. Unde va fi construita?

Jaguar E-Type Zero: ce trebuie sa stim despre masina in care s-au afisat printul Harry si Meghan Markle la nunta regala!

Weekend-ul ce tocmai a trecut a avut loc un mare eveniment: nunta regala. Dupa cum ne-am obisnuit de la nunta regala anterioara, invitatii au fost atat cei care au luat parte fizic la eveniment, cat si cei care au urmarit cu incantare din fata televizorului. Protocolul si povestea din spate provoaca curiozitate, iar faptul ca o actrita devine ducesa le ofera tinerelor speranta ca povestea din copilarie se poate indeplini.

Insa ce ne-a atras noua atentia la acest eveniment a fost masina in care ducele si ducesa de Sussex s-au retras in aplauzele invitatilor si oamenilor de pretutindeni care s-au strans pe margine sa priveasca cel mai induiosator si cald moment al anului 2018 in America.

Insa evenimentul a fost plin de mesaje subliminale, unul dintre ele fiind chiar aceasta masina. Daca se vorbeste despre faptul ca aceasta nunta inseamna o usoara zdruncinare a credintelor regale - cu totii stim ca ducesa Meghan Markle si-a dorit ca aceasta nunta sa inspire ideea de toleranta, de iubire si un usor nonconformism, chiar daca nu s-a abatut de la regulile de baza impuse de Familia Regala Britanica - se spune si ca acest cuplu proaspat inseamna o noua viziune despre viitor.

Citeste continuarea articolului Jaguar E-Type Zero: ce trebuie sa stim despre masina in care s-au afisat printul Harry si Meghan Markle la nunta regala!

BMW vrea masini electrice care se incarca wireless! Ce face compania in acest sens?

BMW isi doreste sa socheze. Si nu o mai face de multa vreme cu ajutorul masinilor pentru ca stim deja ca automobilele fabricate de ei sunt puternice si frumoase, niste sportive in adevaratul sens al cuvantului. Asta nu inseamna ca BMW se plafoneaza, ci inseamna ca BMW trece la un alt nivel: tehnologia avansata.

Masinile electrice sunt noul trend sau noua noastra speranta la o viata mai buna. Cu atata poluare in jurul nostru in ultima vreme, ar trebui sa facem rapid un exercitiu de imaginatie ca sa ne dam seama daca se merita sau nu sa mai ridicam in slavi propulsoarele pe benzina sau motorina.

Asa se face ca industria auto a trecut treptat la constructia masinilor electrice si clientii de peste hotare le cumpara intr-un numar destul de mare, insa acolo infrastructura si regulile de joc sunt cu totul diferite fata de Romania: mai multe statii de incarcare electrica, mai multe oportunitati pentru practicarea acestei tehnologii care avanseaza de la minut la minut.

Citeste continuarea articolului BMW vrea masini electrice care se incarca wireless! Ce face compania in acest sens?

Toyota, Nissan si Honda pregatesc o baterie cu autonomie de 800 de km pana in 2030

Atunci cand mai multi producatori auto se unesc pentru a duce la bun sfarsit un obiectiv comun, nu are cum sa nu iasa ceva bun pentru industria auto. Ei bine, se pare ca cei de la Toyota, Nissan si Honda au decis sa isi uneasca fortele proprii pentru a dezvolta o noua tehnologie care sa dea bateriilor pentru masinile electrice o autonomie de 800 de kilometri.

Va aduceti aminte ca nu in urma cu mult timp vorbeam despre autonomii de 100 sau 200 de kilometri? Iata cat de mult poate evolua tehnologia intr-un timp asa scurt! Cei trei producatori isi propun sa ajunga la aceasta autonomie pana in anul 2030. 

Tot acest proiect a plecat insa de la Guvernul Japoniei, reprezentantii acestuia anuntand in urma cu ceva timp un proiect care presupunea dezvoltarea unor baterii solid state pentru masinile electrice.

Citeste continuarea articolului Toyota, Nissan si Honda pregatesc o baterie cu autonomie de 800 de km pana in 2030

Cei de la Audi au in fata o perioada destul de incarcata, programandu-si deja o serie importanta de lansari de noi modele. Lasand asta la o parte, producatorul german se confrunta in aceste momente si cu o alta problema cat se poate de serioasa.

Mai exact, acestia se afla sub o ancheta a autoritatilor germane care ii suspecteaza ca au folosit noi dispozitive de trucare a emisiilor pe modelele A6, respectiv A7. Mai mult decat atat, reprezentantii conducerii au hotarat sa ia o masura drastica in acest sens, suspendand vanzarile pentru modelele in cauza! 

Constructorul german are planuri mari in ceea ce priveste segmentul electric pentru anii ce urmeaza sa vina. Concret, acestia si-au propus sa vanda nu mai putin de 800.000 de modele electrice si plug-in hybrid pana la finalul anului 2025. Sigur, mai sunt mai bine de sapte ani pana atunci, insa acest obiectiv pare totusi destul de indraznet. Insa, ramane sa vedem cat de bine vor prinde la public noile modele electrice pe care cei de la Audi le vor lansa in perioada urmatoare! 

Citeste continuarea articolului Planuri mari pentru Audi in sectorul electric

Nu poate fi o veste proasta, mai ales cand vorbim despre un model care se intoarce pe piata intr-o alta forma. Aston Martin readuce la viata modelul Lagonda, de aceasta data cu un tel precis: sa sparga monopolul de pe piata, in materie de SUV-uri luxoase supreme, detinut deocamdata de Bentley si Rolls-Royce.

"Noul SUV Lagonda este primul model de acest fel: spatios, superperformant, cu tractiune integrala si plin de tehnologie, stil si lux", a declarat presedintele Consiliului de administratie al marcii, Andy Palmer.

Nu ne mira deloc aceasta declaratie, de vreme ce Aston vrea sa devina primul producator care foloseste baterii in stare solida, lucru ce se va intampla pe modelele Lagonda. In plus, producatorul britanic vrea sa ofere autonomie de nivel 4, desi acelasi Palmer sustine ca nu e deloc sigur ca aceasta tehnologie va fi valabila in 2021.

Citeste continuarea articolului 2021 Aston Martin Lagonda: SUV-ul electric care vrea sa impresioneze!

Oficialii de la Volkswagen au vorbit luni intregi despre proiectul lor care priveste tranzitia la electricitate. Nu-i de mirare ca pana si VW face o asemenea schimbare, mai ales ca majoritatea celor care vor o masina noua se indreapta catre aceasta marca, inchizand ochii la scandalul Dieselgate. Clientul spune “Uite, domnule, acum se redreseaza. Fac ceea ce trebuie!”. Dar oare acesta este adevarul?

La finalul anului 2017, Volkswagen anunta planul sau pe 5 ani, plan care avea nevoie de o sustinere financiara de peste 70 de miliarde de euro si care viza tocmai tranzitia despre care va vorbeam mai sus.

Si asta nu este tot. Scopul nemtilor era de a se transforma in lideri de piata la categoria automobile electrice. Oare poti sa faci asta dupa un scandal care se intinde pe atatia ani si scoate la iveala cele mai neplacute secrete?

Citeste continuarea articolului VW se gandeste la bateriile electrice ale viitoarelor masini: vrea o alianta prin care sa-i detroneze pe asiatici!

Daca nici Nissan nu se afla in cursa constructiei automobilelor electrice, atunci insemna ca batalia nu este serioasa. Asadar, oficialii marcii nipone fac primele declaratii despre cum gandesc ei viitorul automobilului electric care va iesi de pe portile fabricii.

Directia pe care pun accent cel mai mult este design-ul interior, oficialii de la Nissan spunand ca punctul comun al acestor automobile va fi spatiul generos pe care il vor oferi. Vorbim despre 8 modele electrice care vor iesi pe piata in urmatorii ani. Exteriorul va fi diferit in cazul fiecaruia dintre cele 8 unitati, in timp ce interiorul va oferi confort, tehnologie avansata si foarte mult spatiu.

Timpul limita pe care si l-au setat cei de la Nissan este 2022. Astfel, in 4 ani acestia vor sa lanseze 8 electrice - jurnalistii din presa auto de peste hotare sustin ca este o strategie agresiva. Daca ce vor sa faca cei de la Nissan este agresiv, atunci cum ne raportam la dorinta nemtilor de la Volkswagen care isi doresc lansarea unei electrice pe luna?

Citeste continuarea articolului Nissan vorbeste despre strategia de design interior a urmatoarelor modele electrice! Cate vrea sa lanseze si pana cand?

Din ce in ce mai multe marci auto isi doresc sa le ofere si celor pasionati de electrice un model pe care sa-l cumpere. Situatia este destul de simpla: nu ai in momentul de fata un model de automobil electric, hibrid sau plug-in hibrid, esti dat de-o parte de multitudinea de clienti de peste hotare care au inteles ca propulsoarele traditionale nu mai sunt atat de bine vazute din punct de vedere sanatate, poluare si… chiar consum.

Asa se face ca unele marci au oferit pana acum o multime de modele electrice, altele se gandesc chiar sa imbine trendul cu nevoia: SUV-ul cu ideea de electric. Destul de riscant ar spune unii, clientii nu numai ca abia asteapta, dar avand in vedere ca piata cere SUV-uri si electrice… tot ce poti sa faci ca sa le impaci dorintele este sa construiesti un SUV electric, chiar daca stai cu inima cu cat un purice pentru ca nu ai habar daca autonomia le va fi pe plac, daca sistemele de siguranta si tehnologia ii incanta si asa mai departe.

Kia pregateste SUV-ul electric Niro care ofera autonomie de pana la 380 de kilometri. As spune aproximativ 400 de kilometri, dar pentru o masina electrica, acei 20 in minus conteaza atat de mult incat nu vreau sa va prind in mirajul cuvintelor asa ca haideti sa stabilim de la inceput: pana in 380 de kilometri pentru un SUV electric oferit de Kia.

Citeste continuarea articolului 2018 Kia Niro EV: SUV-ul electric cu doua versiuni de autonomie! Cand se va lansa oficial?

Lumea auto a intrat intr-o alta era, cea a electrificarii. Stim ca nu toti sunt de acord cu aceasta idee, insa nu cred ca avem cum sa o negam in totalitate. Succesul modelelor electrice nu este inca la cote extrem de mari, insa directia tinde spre acest rezultat. Altfel nu am vedea atat de multi producatori auto, ba chiar pe unii dintre cei mai mari si mai importanti, care si-ar indrepta atentia atat de tare asupra acestei piete. Mai devreme sau mai tarziu, modelele electrice si autonome vor acapara parcurile auto ale multor tari. 

Haideti sa vorbim astazi despre cei de la Bentley, producator care pare sa isi indrepte atentia catre sectorul electric din ce in ce mai mult. Desi avem semnale clare in aceasta directie prin modele pe care cei de la Bentley ni le-au prezentat in lunile anterioare, o declaratie a conducerii producatorului pare sa faca lumina in acest sens.

Astfel, Adrian Hallmark isi recunoaste parca vina in aceasta privinta, spunand ca strategia din ultimii ani nu a fost atat de buna precum ar fi putut sa fie. Cu toate astea, Hallmark nu uita sa ne aminteasca tuturor ca procesul de electrificare din cadrul Bentley a fost grabit din momentul in care el a ajuns la conducere! 

Citeste continuarea articolului Bentley se pregateste de noua era electrica a lumii auto

Lumea automobilelor paseste catre un alt nivel: masini electrice, masini hibrid si plug-in hibrid, chiar si automobilele care se conduc singure. Aruncand o privire scurta a celor care s-au intamplat in ultimele luni, am putea spune ca nici Romania nu este departe de aceasta schimbare, tot ce mai trebuie sa facem, ca romani, fiind sa acceptam ideea ca propulsoarele traditionale nu or sa mai fie o optiune de luat in calcul in viitor.

Insa, pentru a sustine si pentru a face ca industria automobilelor electrice sa functioneze asa cum ar trebui, inseamna ca problema incarcarii masinilor trebuie sa fie rezolvata cat mai repede sau, in cazul Romaniei, numarul de statii de alimentare pentru automobilele electrice sa isi creasca numarul.

Uniunea Europeana vine cu o propunere in acest sens: blocurile cu prize pentru masinile electrice. Chiar daca pare SF sau cel putin usor ciudat, de la infrastructura pana la imobiliare, toate aceste elemente din viata noastra trebuie sa sufere o schimbare daca vrem sa ne adaptam la tehnologia din ce in ce mai avansata.

Citeste continuarea articolului Romania necesita o schimbare daca vrea mai multe masini electrice! Iata ce propune Uniunea Europeana!

Masinile electrice sunt in mintea tuturor. Chiar si in mintea romanilor, insa in Romania problema se identifica la nivelul statiilor de incarcare electrica. Conform unui proiect legislativ initiat de Uniunea Europeana, parcarile centrelor comerciale si blocurile de locuit, noi, cu mai mult de 10 locuri de parcare, vor fi obligate sa ofere prize si statii de incarcare electrica tocmai pentru a satisface aceasta nevoie a posesorilor de automobile electrice, plug-in hibrid sau hibrid.

Cei care vor sa-si cumpere o masina electrica noua sau second hand, in Romania, au de unde alege. Insa ce faci daca iti doresti neaparat o Tesla?

Chiar zilele trecute am vazut pe strazile Bucurestiului un Tesla Model X asa ca m-am intrebat: daca vreau sa achizitionez o Tesla scond hand, in Romania, unde trebuie sa ma duc, ce trebuie sa fac si ce trebuie sa analizez?

Citeste continuarea articolului Vrei sa cumperi o Tesla second hand in Romania? Iata doua variante de pret!

Vorbeam saptamana trecuta despre BMW iX3 si spuneam ca parca imprumuta grila de la o alta marca, mai ales ca seamana destul de bine. Ei bine, daca fanii BMW s-au scandalizat putin la vederea noului model, de data asta nu o sa primeasca bine ceea ce urmeaza.

Versiunea de serie BMW iX3 va trebui sa ajunga in showroom-uri pentru aputea fi cumparata. Anul 2020 marcheaza lansarea oficiala a acestui model si trimiterea lui catre vanzare, insa vestea aceasta este eclipsata cumva de faptul ca BMW iX3 va fi produs mai intai pentru China si abia mai apoi pentru celelalte tari care isi doresc sa ajunga la volanul SUV-ului.

Asamblarea modelului se va face in Shenyang, un oras din partea de nord-est a Chinei. Toate exemplarele care se vor produce aici vor fi trimise si spre Europa, insa prioritatea sunt chinezii.

Citeste continuarea articolului BMW iX3 ajunge mai intai in China si abia apoi in restul lumii! Cand il vom vedea in showroom-uri?

Romanii au inteles cum sta treaba cu masinile electrice. Cel putin eu asa sper, iar cifrele arata ca am dreptate. Pe de alta parte, masinile electrice sunt din cele mai noi, design-ul este destul de placut, iar tehnologia este destul de avansata, asa ca mai exista si riscul ca romanii sa-si doreasca fix aceste lucruri din urma, iar detaliul ca masina este electrica sau plug-in hibrid sa vina la pachet si sa nu insemne mare lucru.

Asociatia Constructorilor de Masini din Europa (ACEA) a studiat situatia si a publicat un raport in care gasim numere ce dovedesc inmatricularile de automobile electrice, plug-in hibrid si hibrid, pe toata intinderea continentului european. Se gaseste si Romania in acest raport, iar valorile, spun ei, sunt destul de bune pentru primele trei luni ale anlui 2018.

Primele trei luni ale lui 2018 au insemnat pentru Romania un numar de 195 de automobile electrice si plug-in hibrid inmatriculate pe teritoriul tarii. In procente, cresterea inseamna 1672% mai mult decat primele trei luni ale anului 2017, cand acest tip de automobile au inregistrat un numar cu mult mai mic: doar 11 automobile.

Citeste continuarea articolului Romanii isi indreapta atentia catre electrice si plug-in hibrid! Cum arata primele trei luni ale lui 2018 pe acest segment?

2018 Nissan Leaf a fost laudat peste hotare si mare le-a fost incantarea celor care l-au vazut pentru prima oara. A venit randul romanilor sa se bucure de constructia celor de la Nissan, asa ca unitatea spectaculoasa ajunge si in tara noastra, pentru a bucura cetateanul cu o masina nou-nouta.

Modelul electric va fi disponibil spre vanzare si cumparare incepand cu luna iunie a anului 2018. Asadar, inca ceva zile ne mai despart de mult asteptatul Nissan Leaf care dovedeste ca romanii au constientizat care sunt beneficiile unei masini electrice. Ei, vorba fie intre noi, daca ar fi asta si nu trendul, ar fi si mai bine, dar pana la urma e o situatie in care ambele tabere castiga.

2018 Nissan Leaf este echipat cu o baterie electrica de tip Li-Ion de 40 kWh si se lauda cu o autonomie foarte generoasa: 415 kilometri in mediul urban, in urma testelor WLPT. Pretul nu este nici mic, dar si nici foarte mare, insa ma refer acum la pretul de pornire care vine pentru pachetul de echipare Visia, pachet de baza pentru aceasta unitate: 33.990 euro.

Citeste continuarea articolului 2018 Nissan Leaf va putea fi cumparat si in Romania! De cand si la ce pret?

Pentru Romania, ideea de masina electrica nu este atat de noua in momentul de fata, insa este un punct de frontiera intre traditional si avansat. Daca multi dintre noi intelegem conceptul si i-am inteles beneficiile, pentru multi altii aceasta idee nu este una tocmai buna sau atat de usor de asimilat.

Insa mai este timp pentru toata lumea ca acest intreg proces de asimilare si asumare a faptului ca masinile traditionale nu vor mai face parte din viata noastra sa fie finalizat.

In Suedia, insa, tot acest proiect de schimbare trece la un alt nivel: drumul electrificat special gandit si conceput pentru masinile electrice. Aici s-a inaugurat deja primul drum care are rolul de incarca automobilele electrice. Daca pana acum vorbeam despre statii de incarcare electrica, Suedia mai paseste o treapta in drumul sau catre evolutia tehnologica.

Citeste continuarea articolului Drumul care poate alimenta automobilele electrice exista in Suedia!

Piata asiatica este una dintre cele mai importante piete pe care poate ajunge un constructor auto, asa ca nu trebuie sa ne miram ca toti actorii din acest domeniu acorda o atentie speciala in acest sens. Insa, piata asiatica nu este la fel ca cea europeana sau cea de peste Ocean, pretentiile de acolo fiind ceva mai diferite.

Drept pentru care nu toti marii producatori ajung sa aiba succes pe piata din China, spre exemplu. Insa, este important totusi ca toti marii constructori auto isi indreapta atentia catre clientii de acolo , incercand de fiecare data sa ii multumeasca prin noile modele pe care le lanseaza in mod special pentru ei. 

Astazi vorbim despre japonezii de la Toyota si al lor model C-HR, o versiune apreciata de multi pasionati auto. V-am mai spus si in alte randuri ca japonezii isi indreapta atentia din ce in ce mai multe catre publicul chinez, insa astazi venim si cu actiuni si planuri concrete in acest sens.

Citeste continuarea articolului Toyota vrea sa lanseze in China o versiune 100% electrica C-HR

Masinile electrice sunt noua moda, noul trend in materie de automobile sau… cea mai mare salvare a noastra daca vrem sa traim in spatii curate in care nu adunam praful din atmosfera cu aspiratorul si il depozitam sub forma de caramizi. Daca nu va este cunoscuta imaginea de caramizi de praf din jurul nostru, cautati pe Google la sarmanii oameni din Beijing ca sa vedeti cam care este gradul de poluare acolo.

Si pentru ca noi inca avem mentalitatea de “mie nu mi se poate intampla”, am sa va intreb daca nu cumva suntem si noi la fel de oameni ca cei de acolo? Nu cumva putem sa fim si noi afectati de un grad atat de mare de poluare? Nu cumva suntem deja afectati si probabil ca nu ne dam seama?

Tocmai de aceea, ceea ce unii numesc moda in materie de automobile, eu as numi-o necesitate. Necesitatea de a trai sanatos cata vreme ne mai aflam sub acest soare.

Citeste continuarea articolului In Proiectul Ionity vor sa intre si alte marci auto decat cele existente deja!

Automobilele electrice sunt noul subiect de discutie al oamenilor de pretutindeni. Fie ca esti de peste hotare, fie ca esti roman, masina electrica este dezbatuta indelung. Daca peste hotare se observa beneficiile unui astfel de automobil, in Romania nu sunt vazute atat de bine, putini fiind cei care inteleg rostul acestor tehnologii.

Fiind prinsa intr-o discutie chiar pe aceasta tema, una dintre pareri ar fi fost ca masinile electrice sunt programate pentru anul 2025 sau 2030 pentru ca atunci s-ar termina resursele de petrol si ar trebui cumva sa fie o continuitate.

Ca vorbim inca de pe acum despre ele si pe ici pe colo se incearca un model full electric, asta ar fi doar incalzirea pana cand piata automobilelor va fi preluata in totalitate de electricele care nu polueaza.

Citeste continuarea articolului Razboi intre industria petroliera si autobuzele electrice?

Nu stiu daca mai este cazul sa mai spun ca Volkswagen tine primele pagini ale tuturor site-urilor de presa pe zona de auto. Nu pentru ca ar fi facut ceva foarte bun, ci din contra. Scandalul Dieselgate nu se mai desprinde de imaginea lor - ce e drept, sunt si responsabili pentru el - insa nici macar nu se linistesc apele si parca mai mult se agita.

Ca sa nu mai vorbim despre faptul ca fiecare articol despre moartea motorului diesel il au in prim plan si pe constructorul german care a pornit, oarecum, o disputa si un razboi impotriva acestui tip de motor tocmai din cauza faptului ca a incercat sa masluiasca rezulatele testelor de emisii doar pentru ca voiau sa-si vanda automobilele.

Ei si daca pentru o perioada le-a mers destul de bine, a venit momentul in care Volkswagen nu mai este vazut cu ochi buni nici macar de cei mai inraiti fani. Cel putin atunci cand vine vorba despre masinile conventionale, caci la capitolul masini electrice inca nu avem prea multe pareri, chiar daca se lauda ca vor sa inceapa un proiect prin care lanseaza cate o masina electrice in fiecare luna.

Citeste continuarea articolului Profitul companiei VW este din ce in ce mai mic. Ce spun sefii despre asta?
Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare