masini electrice

Lista stiri si informatii despre masini electrice pe Cars.ro

Stiri si informatii despre masini electrice

Citeste cele mai noi stiri si informatii despre masini electrice publicate pe Cars.ro! Vezi comentarii si poze despre masini electrice, pe Cars.ro!

Te-ar putea interesa: masini electrice, audi, profit, honda, planuri, dacia, tesla, tesla model y, lexus, lexus ux, electric, norvegia, vanzari, nissan, concept

BMW este cel mai important producator pe segmentul electric pe plan european

Desi inca nu se bucura de o popularitate extrem de ridicata, masinile electrice au inceput sa atraga atentia din ce in ce mai tare asupra lor in ultimii doi sau chiar trei ani. La acest moment, este mai mult decat evident ca mai toti producatorii importanti din lumea auto au pornit pe drumul spre electrificare, investind sume considerabile pentru a reusi sa duca la bun sfarsit acest proces si pentru a se evidentia pe noua piata creata.

Batalia pentru segmentul electric pe plan european este una extrem de interesanta, producatorii europeni punandu-si ambitia sa devina cei mai buni pe acest segment intr-un timp cat mai scurt.

Si daca tot a venit vorba despre cei mai buni din acest segment la nivel european, trebuie sa vorbim de BMW. Producatorul bavarez a vandut pe parcursul lui 2018 peste 142.000 de masini electrice si plug-in hybrid, o cifra care nu este deloc de neglijat la acest moment. Cifra de vanzari rezultata in anul 2018 este in crestere considerabila fata de cea inregistrata in 2017, cresterea fiind de 38 de procente. In aceste conditii, BMW este la acest moment cel mai important producator european pe acest segment.

Citeste continuarea articolului BMW este cel mai important producator pe segmentul electric pe plan european

Audi sustine ca profitabilitatea masinilor electrice va fi la fel de mare ca cea a masinilor diesel

Anul trecut ne-a demonstrat tuturor, fara doar si poate, ca trendul electric prezent in lumea auto nu mai este doar un moft al unor producatori auto, asa cum au fost tentati unii dintre noi sa creada in urma cu cativa ani.

Aproape toti marii producatori ai lumii au adoptat acum strategii care sa duca la o viitoare electrificare a gamei, semn care ne indica ca acest proces nu mai poate fi stopat de acum incolo. Este mai mult decat clar ca se investesc sume considerabile in aceasta directie, producatorii incercand sa ajunga cat mai curand posibil sa aiba ce arata clientilor atunci cand vine vorba despre segmentul electric.

Germanii de la Audi mizeaza destul de tare la ora actuala pe directia acestui segment electric, investind deja sume importante in dezvoltarea tehnologiilor in acest sens. Acum, se pare ca mai multi oficiali Audi au vorbit deschis pe marginea acestui subiect legat de viitorul masinilor electrice. Nemtii sunt de parere ca masinile electrice vor fi de acum incolo la fel de profitabile ca oricare alte modele din gama. Probabil ca va intrebati pe ce se bazeaza cei de la Audi cand spun asta, insa raspunsul nu este deloc unul greu.

Citeste continuarea articolului Audi sustine ca profitabilitatea masinilor electrice va fi la fel de mare ca cea a masinilor diesel

Honda lanseaza in acest an primul model electric din gama

Inceputul lui 2019 se anunta a fi extrem de provocator pentru cei de la Honda, acestia pregatind o versiune de pre-serie a primului lor model electric din portofoliu. Aceasta versiune se afla in lucru la acest moment si urmeaza sa fie prezentata in aceasta primavara, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva din luna martie.

De asemenea, se pare ca cei de la Honda vor sa aduca in acest an si versiunea finala a acestui model, care urmeaza sa fie prezentata in toamna, in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. Asadar, se anunta un an extrem de interesant pentru cei de la Honda.

In ultimii ani am putut vedea cum toti marii producatori auto ai lumii au inceput sa acorde o atentie din ce in ce mai mare directiei electrice. Odata cu trecerea timpului, se pare ca toti au inteles ca aceasta este directia spre care se va indrepta lumea auto, drept pentru care aproape orice producator importanta din aceasta lume a pornit mai hotarat sau mai precaut pe acest drum. Ei bine, cei de la Honda au preferat sa nu se grabeasca in acest sens. Drept pentru care, abia acum, in 2019, vorbim despre lansarea primului model electric din gama.

Citeste continuarea articolului Honda lanseaza in acest an primul model electric din gama

Audi anunta planuri importante in directia electrica

Anul a inceput forta pentru germanii de la Audi, acestia avand programat un eveniment de lansare a SUV-ului electric e-tron pe piata din Olanda, eveniment care s-a numite Mission Zero si care a fost organizat in Amsterdam.

Cu ocazia acestui eveniment, cei de la Audi au vrut sa aduca la cunostinta fanilor si pasionatilor auto cateva detalii despre planurile pe care si le propun pentru perioada urmatoare. Mai exact, este vorba despre un plan pe termen scurt pe care si l-au asumat cei din conducerea Audi, planul vizand in special viitorul in domeniul electric. Haideti sa descoperim impreuna ce planuiesc cei de la Audi pentru anii urmatori!

In primul si primul rand, avem confirmarea oficiala cum ca in martie, in cadrul Salonului Auto de la Geneva, vom face cunostinta cu prototipul unui nou SUV electric din partea celor de la Audi. Anuntul a fost facut chiar de Andreas Mindt, designerul de exterior din cadrul constructorului german. Din cate se pare, conceptul va fi construit avand la baza platforma modulara MEB - Modulare Electric Drive Kit.

Citeste continuarea articolului Audi anunta planuri importante in directia electrica

Dacia va lansa o masina electrica extrem de accesibila care sa ocupe spatial buget al pietei de profil, asa cum s-a intamplat deja in trecut cu modelele Sandero si Duster, cele doua fiind insa in domeniul motorizarilor pe motorina si benzina

Cei mai importanti producatori de masini  din lume se pregatesc pentru o adevarata revolutie pe piata masinilor electrice, fiind deja programate sute de modele care vor iesi pe piata. Nissan, Audi, BMW sau Porsche sunt doar cateva nume importante care au anuntat ca se vor axa in 2019 pe productia de masini electrice.

Vehicuelele electrice sunt din ce in ce mai bune cu performante excelente, dar si ieftine, astfel incat modele ca Hyundai Kona EV si KIA e-Niro au o autonomie sporitia care urmeaza sa apara in curand pe piata. Modelele nu sunt inca atat de ieftine si nu fac parte din segmental “buget”.

Citeste continuarea articolului Dacia pregateste o masina electrica extrem de accesibila

Tesla traverseaza la ora actuala o perioada destul de buna, care pare sa ne arate ca americanii au reusit sa treaca peste toate problemele create de derapajele lui Elon Musk si sa se repuna pe picioare. Anul 2018 a fost un an foarte bun pentru Tesla, acestia raportand o cifra de vanzare de peste doua ori mai mare in comparatie cu cifra obtinuta in urma cu un an. Insa nu numai asta, dar Tesla se pregateste acum de lansarea unui nou model pentru anul 2020. Acesta va fi insa anticipat de o versiune de preproductie, care va fi lansata in cursul acestui an.

Asa cum probabil v-ati dat seama deja, este vorba despre noul Tesla Model Y, despre care se tot vorbeste de ceva vreme mai mult pe la colturi, decat in mod oficial. Din pacate, pana la acest moment, informatiile oficiale lipsesc, insa mai multe publicatii internationale de specialitate spun acum ca au putut intra in posesia mai multor detalii interesante despre acest nou model care urmeaza sa ne fie prezentat. Toate aceste informatii vin si dupa ce am putut vedea un teaser in urma cu ceva vreme, asa ca, totusi, stim un pic despre ce vorbim!

Conform informatiilor vehiculate in ultimele zile, Model Y va fi disponibil exclusiv intr-o versiune echipata cu un sistem de tractiune integrala. De asemenea, se pare ca autonomia minima va fi una destul de ridicata, de 400 de kilometri. In cazul in care acesti kilometri au fost masurati prin intermediul standardului american EPA, ceea ce probabil ca s-a si intamplat, trebuie sa ne asteptam la o autonomie si mai mare decat atat. Insa, pana la aceasta ora nu se stie daca Tesla va aduce pe piata mai multe versiuni pentru Model Y, diferentiate in functie de autonomia oferita.

Citeste continuarea articolului Tesla Model Y va fi oferit exclusiv cu tractiune integrala si va avea o autonomie de peste 400 km

Prezentat in primavara anului trecut in cadrul Salonului Auto de la Geneva, Lexus UX se bucura in continuare de statutul de cel mai nou SUV din gama constructorului. Desi nu a trecut foarte mult timp de atunci, se pare ca japonezii ne pregatesc deja o surpriza destul de interesanta.

Zvonurile vorbesc deja la acest moment despre posibilitatea ca niponii sa lucreze deja la o versiune 100% electrica a lui UX, care ar putea sa fie prezentata cat de curand. Toate aceste zvonuri au aparut dupa ce cei de la Lexus au inregistrat denumirea UX300e. Haideti sa aflam mai multe detalii impreuna, in randurile urmatoare!

Asa cum probabil va amintiti, Lexus UX a inceput sa fie livrat incepand cu sfarsitul verii in Statele Unite, dupa care, undeva prin luna octombrie, a ajuns in cele din urma si pe piata auto europeana. Noul Lexus UX poate fi cumparat fie intr-o versiune echipata cu o noua unitate de motorizare cu capacitate de 2.0 litri, fie intr-o versiune hibrida de 176 de cai putere si care beneficiaza de aportul unui sistem de tractiune integrala. Insa, asa cum spuneam si mai devreme, este foarte posibil ca in curand sa vorbim in mod oficial si despre o versiunea 100% electrica a acestui model.

Citeste continuarea articolului Pregateste Lexus o versiune electrica pentru noul SUV UX?

Masinile electrice se bucura in ultimii ani de o atentie din ce in ce mai sporita. Daca in urma cu cativa ani nu stiam exact care va fi directia spre care va merge acest segment, acum totul este clar, iar noi nu mai putem nega ceva ce este evident deja.

Marii producatori auto ai lumii au stabilit strategii clare de a se indrepta in urmatorii ani spre un obiectiv comun, si anume dezvoltarea unui numar cat mai mare de modele electrice. In aceste conditii, trebuie sa ne asteptam ca si piata sa mearga in aceeasi directie. Pentru moment, ponderea masinilor electrice in numarul total de masini este una destul de mica, insa asta se poate schimba nu peste mult timp.

Stim cu totii deja, unele tari arata deja un interes crescut pentru acest segment, cifrele de vanzare din aceste tari stand, de asemenea, dovada in acest sens. Spre exemplu, pe plan european, tarile nordice si Germania sau Olanda ne-au demonstrat deja ca se poate in asa fel incat populatia sa isi indrepte atentia spre aceste modele. Iar astazi vorbim despre Norvegia, o tara in care se pare ca apetitul pietei pentru masinile electrice a atins un nivel maxim la care nimeni nu se astepta atat de curand.

Citeste continuarea articolului Norvegia - una din trei masini cumparate este electrica

Marii producatori din lumea auto se indreapta cu pasi repezi, dar siguri, spre un viitor electric. Toate semnele ne indica asta deja de ceva timp, asa ca nu mai avem de ce sa punem la indoiala aceasta directie spre care se indreapta intreaga lume auto.

Vorbim astazi despre cei de la Nissan, care se pare ca au inregistrat in luna decembrie doua noi denumiri: IMS si IMQ. Se pare ca aceste doua denumiri ar urma sa fie destinate unor concepte electrice care vor intra in gama Intelligent Mobility. Asa cum poate ca va amintiti deja, primul model din aceasta gama se numeste IMx si a fost prezentat anul trecut, la Tokyo.

Cele doua denumiri au fost inregistrate deja de catre oficialii Nissan la Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuala. Desi pana acum nu avem informatii clare decat pentru acest IMx despre care aminteam putin mai devreme, se pare ca cei de la Nissan au planuri serioase in a completa aceasta gama. DIn pacate, pana la acest moment, nu au aparut pe piata niciun fel de zvonuri cu privire la surprizele pe care ni le pregatesc cei de la Nissan in legatura cu aceste doua noi concepte electrice la care se lucreaza deja probabil in acest moment.

Citeste continuarea articolului Nissan pregateste doua noi concepte electrice

Desi nu multi le-au acordat credit inca de la primele aparitii, masinile electrice au reusit in cele din urma sa isi asigure un loc bine meritat pe piata. In contextul in care masinile diesel au inceput sa fie din ce in ce mai putin cautate, oamenii au inceput sa se uite ceva mai atent la aceste masini electrice, destul de noi pe piata, dar care par pe viitor. Este evident acest lucru deja la acest moment. Si asta o putem spune chiar si numai daca ne uitam la toate investitiile pe care le fac marii producatori auto ai lumii pentru dezvoltarea masinilor electrice in urmatorii ani.

Autoritatile multor state ale lumii depun eforturi la ora actuala prin care incearca sa incurajeze lumea sa achizitioneze masini electrice. In acest context, este important de observat care sunt tarile si orasele in care masinile electrice se bucura de o atractivitate cat mai ridicata in randul soferilor.

Si avem si un studiu realizat in acest sens, in ultimii sapte ani, care ne arata acum care sunt orasele din intreaga lume cu cele mai mari vanzari atunci cand vorbim despre segmentul electric. Pana sa incepem insa sa va spunem care sunt aceste orase, mentionam ca in anul 2017, au fost vandute in intreaga lume peste un milion de masini electrice. Dintre acestea, aproape 580.000 au ajuns pe teritoriul statului chinez.

Citeste continuarea articolului Care sunt orasele din lume cu cele mai bune cifre de vanzari ale masinilor electrice

Masinile electric reprezinta deja la aceasta ora o certitudine, indiferent de opozitia pe care ar putea sa o arate unii pasionati auto ceva mai nostalgici. Daca acum cativa ani vorbeam despre curaj cand auzeam ca un producator a demarat productia unui model electric, acum suntem in situatia de a ne mira de procesul din ce in ce mai accelerat de productia a masinilor electrice.

In ziua de azi, aproape toti constructorii auto importanti ai lumii au inceput sa investeasca sume masive in dezvoltarea masinilor cu propulsie electrica. Iar cei de la Daimler par foarte decisi in a incepe cu dreptul inspre aceasta directie, fiind pregatiti sa investeasca sume enorme.

Spunem asta deoarece cei de la Daimler au anuntat de curand ca vor investi nu mai putin de 20 de miliarde de euro pentru a cumpara bateriile necesare productiei de masa a masinilor electrice. Investitia ar urma sa se faca pana in anul 2030. Insa, chiar si asa, vorbim despre o suma extrem de mare pe care cei de la Daimler sunt decisi sa o arunce in acest joc.

Citeste continuarea articolului Daimler investeste 20 de miliarde de euro in baterii pentru masini electrice

Masiniile electrice au fost criticate de multi din cauza timpului mare de care aveau nevoie pentru incarcare, insa germanii de la Porsche au anuntat ca pot incarca o masina pentru o distanta de 100 de kilometri in doar 3 minute.

Producatorul german a prezentat un prototip pentru o statie de incarcare a masinilor electrice cu cu o putere de pana la 450kW, fiind amplasat in apropierea autostrazii A8 care face legatura intre Ulm si Augsburg.

Un model al celor de la Porsche de teste cu baterii de 90 kWh a ajuns la punctul maxim de incarcare de peste 400 de kW intr-un timp record de sub 3 minute, iar aceasta valoare permite parcurgerea unei distante de 100 de kilometri.

Citeste continuarea articolului Cel mai rapid sistem de incarcare pentru masinile electrice. Timpul este mai scurt decat pentru o alimentare cu motorina

Grupul Volkswagen a anuntat de curand planuri masive de electrficare, ceea ce poate fi considerat un semnal important dat tuturor constructorilor din acest domeniu. Acum, se pare ca si conducerea Grupului FCA Fiat-Chrysler isi propune cam acelasi lucru pentru urmatorii cativa ani.

Noile informatii au fost date chiar de cei din conducerea Grupului, in cadrul unui eveniment organizat in urma cu cateva zile in Italia, eveniment cu prilejul caruia s-au intalnit directorii companiei cu liderii sindicatelor fabricilor italiene. Mai exact, vorbim despre planurile Grupului FCA pentru urmatorii trei ani, planuri care includ niste modele extrem de interesante.

In primul rand aflam ca abordarea legata de renuntarea la motoarele diesel nu mai este atat de agresiva acum, Pietro Gorlier sustinand acum ca Grupul FCA va produce motoare Multijet in continuare.

Citeste continuarea articolului Grupul Fiat-Chrysler pregateste modele electrice si hibrid pentru urmatorii trei ani

E din ce in ce mai normal sa ne intalnim cu versiuni electrice ale unor masini clasice, mai ales daca ne gandim ca ideea de conversie este destul de usor de realizat.

Aceasta electrificare vine, de cele mai multe ori, cu beneficii la capitolul performante, dar inseamna si costuri mai mici de intretinere, mai putina mentenanta sau lipsa totala a taxelor suplimentare.

Poate tocmai de aceea, Aston Martin Works a anuntat un program oficial de conversie electrica pentru marca britanica, devenind astfel prima divizie de gen din lumea auto care face asta.

Citeste continuarea articolului Aston Martin pregateste versiuni electrice ale clasicelor sale

In urma cu aproximativ doi ani, cei de la Mercedes-Benz anuntau primii pasi spre o strategie electrica ceva mai compexa. La acea vreme, oficialii producatorului german au anuntat lansarea noii game EQ, gama dedicata masinilor electrice.

Tot atunci ni s-a spus ca in gama EQ vor ajunge zece modele noi pana in anul 2025. Asadar, planuri cat se poate de serioase din partea celor de la Mercedes-Benz. De asemenea, germanii anuntau atunci ca strategia lor cuprinde si mentiunea ca toate modelele din gama sa sa beneficieze si de o versiune electrica incepand cu anul 2022.

Acum, la doi ani de la acele anunturi, a venit vremea ca planurile sa fie puse in cele din urma in practica. Grupul Daimler pregateste debutul procesului de productie pentru SUV-ul electric Mercedes-Benz EQC. Productia acestui model va incepe in doar cateva luni, inca din primavara lui 2019.

Citeste continuarea articolului Mercedes-Benz demareaza productia masinilor electrice in China

Producatorii auto au adoptat strategii electrice inca de acum cativa ani, insa sunt si unii constructori care au preferat sa astepte sa vada cum evolueaza piata. La acest moment, este aproape imposibil ca cineva sa mai afirme convingator ca masinile electrice nu au niciun viitor pe piata auto.

Este mai mult decat clar la ora actuala ca asta este directia spre care se va indrepta lumea auto in anii ce urmeaza. Ei bine, cei de la Mazda sunt unii dintre cei care au preferat sa nu se grabeasca in aceasta privinta, insa acum stim deja cateva detalii despre primul model electric din gama producatorului japonez.

In cazul Mazda, planurile de electrificare au fost anuntate abia in aceasta toamna, mai exact in luna septembrie. La acea vreme s-a vorbit despre electrificarea gamei de modele si despre un prim model electric care ar urma sa fie dezvoltat in anul 2020.

Citeste continuarea articolului Detalii importante despre primul model electric din gama Mazda

Nissan pregateste o surpriza de proportii fanilor modelelor Leaf, lansand o versiune daca nu speciala, cu siguranta extrema. Este vorba despre Leaf Nismo RC, o versiune limitata care este construita intr-un numar limitat de doar sase exemplare.

Asadar, avem in fata o versiune de motorsport a modelului Leaf, care ne arata ca se poate ajunge aici chiar si cand vorbim de modelele electrice. Daca lasam la o parte modelele care ajung sa concureze in cadrul Formulei E, putem observa ca producatorii auto nu s-au imbulzit deloc pana acum sa scoata niste versiuni ceva mai extreme ale modelelor electrice din gama.

Nissan Leaf este un model care se bucura de o popularitate ridicata pe toate pietele in care este prezent, reusind poate deja sa schimbe ceva in legatura cu perceptia pe care o au pasionatii auto cu privire la masinile electrice.

Citeste continuarea articolului Nissan Leaf Nismo RC: o versiune de curse a cunoscutului model electric

Piata automobilelor electrice continua sa creasca in ritm alert la noi in tara. Vanzarile modelelor complet electrice şi hibride plug-in au crescut cu 150% in primele zece luni ale anului fata de aceeasi perioada a anului trecut. Practic, in perioada ianuarie-octombrie 2018 au fost vandute 740 de unitati la noi in tara, reprezentand 2.7% din piata.

Unul dintre factorii determinanti pentru aceasta crestere a fost programul de acordare a ecobonusului de 10.000 de euro din partea statului.

De asemenea, potrivit datelor furnizate de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), in primele zece luni ale anului au mai fost vandute aproape 2.800 de modele hybrid "clasice", in crestere cu aproape 60% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Citeste continuarea articolului Vanzarile de masini electrice in Romania au crescut cu 150% in luna octombrie

Grupul Volkswagen a anuntat in urma cu cateva zile intentia cat se poate de serioasa de a se concentra pe dezvoltarea masinilor electrice in urmatoarea perioada. Si nu avem de ce sa nu ii credem pe germani, mai ales in conditiile in care primele masuri in acest sens au fost luate deja. Spre exemplu, bugetul dedicat dezvoltarii masinilor electrice a fost marit in urma cu nu mult timp cu nu mai putin de 10 miliarde de euro, o suma deloc mica.

De asemenea, germanii au luat decizia de a converti anumite uzine care produc masini clasice la acest moment in uzine care sa produca masini electrice in urmatorii ani. Tocmai din acest motiv, Volkswagen va muta productia lui Passat in Cehia, ceea ce ii face pe cei de la Skoda sa caute la ora actuala optiunea perfecta pentru a construi o noua uzina.

Insa nu numai cei de la Skoda se gandesc acum la construirea unei noi uzine, ci si chiar cei de la Volkswagen. Grupul german analizeaza la ora actuala posibilitatea de a construi o noua uzina de masini electrice in Statele Unite ale Americii.

Citeste continuarea articolului Volkswagen construieste o uzina pentru masini electrice in SUA

Vara acestui an ne aducea o veste interesanta din partea celor de la Nissan, si anume pregatirea unei versiuni de performanta pentru modelul electric Leaf. Nissan Leaf s-a bucurat de o primire pozitiva la momentul lansarii, drept pentru care vestea unei versiuni de performanta a bucurat pe foarte multa lume.

Aceasta versiune de peformanta ar fi urmat sa fie lansata in aceasta toamna, in data de 28 noiembrie. Japonezii programsera deja doua evenimente de lansare, care ar fi urmat sa se desfasoare in acelasi timp. la Amsterdam si la Yokohama. Insa, se pare ca arestarea lui Carlos Ghosn le-a dat peste cap planurile celor de la Nissan, acestia fiind nevoiti sa amane lansarea!

Informatia este deja una oficiala, avand in vedere ca oficialii Nissan au declarat deja acest lucru agentiei de presa Reuters. Conform declaratiilor, ambele evenimente au fost amanate, nefiind clar cand vor fi reprogramate. Mai mult ca sigur, decizia acestei amanari este legata si de arestarea lui Carlos Ghosn de la inceputul saptamanii trecute. Ghosn a fost acuzat de procurorii japonezi de nerespectarea legislatiei financiare si de folosirea unor bunuri ale companiei in scopuri personale.

Citeste continuarea articolului Nissan amana lansarea versiunii de performanta Leaf E-Plus
Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare