masini electrice

Lista stiri si informatii despre masini electrice pe Cars.ro

Stiri si informatii despre masini electrice

Citeste cele mai noi stiri si informatii despre masini electrice publicate pe Cars.ro! Vezi comentarii si poze despre masini electrice, pe Cars.ro!

Te-ar putea interesa: masini electrice, masini hibrid, tesla, daimler, parteneriat, toyota, masini sport, hyundai, hyundai ioniq, tesla model s, pret, romania, bmw, design, franta

BNP Paribas a lansat creditul sustenabil pentru achizitionarea masinilor electrice si hibrid

Achizitionarea de automobile hibrid si electrice este incurajata la ora actuala in marea majoritate a tarilor din toate colturile lumii, autoritatile intelegand din ce in ce mai tare problema poluarii cu care se confrunta omenirea. Asa cum stiti deja, in Romania, prin Programul Rabla Plus, oamenii sunt incurajati cu fonduri considerabile in cumpararea unor masini cu motorizare alternativa.

Acum, cea mai noua banca din Romania, BNP Paribas Personal Finance, anunta lansarea creditului cu dobanda preferentiala pentru clientii bancii care isi doresc sa isi cumpere o masina hibrid sau electrica. Banca extinde astfel si parteneriatul cu cei de la Hyundai, finantand achizitionarea modelelor Ioniq si Kona Electric. 

Cei interesati pot accesa noul produs de finantare prin Programul Rabla si Rabla Plus, program reinceput in aceasta toamna. Banca le va oferi clientilor o dobanda fixa de 5.9%, fata de 8.9% intalnita la restul produselor financiare ale bancii. Perioada de creditare este cuprinsa intre 6 si 36 de luni, cu un avans minim de 30% la incheierea contractului. 

Citeste continuarea articolului BNP Paribas a lansat creditul sustenabil pentru achizitionarea masinilor electrice si hibrid

Daimler nu exclude ideea unei cooperari viitoare cu Tesla

In urma cu aproape patru ani, germanii de la Daimler luasera decizia de a isi ceda participatia sa la Tesla Motors de aproximativ 4%. La acea vreme, germanii au primit in schimbul acelei participatii o suma de 613 milioane de euro. Intre cele doua companii exista un parteneriat, semnat inca din 2009, atunci cand Tesla era inca la inceput de drum.

Tot in urma cu patru ani, Dieter Zetsche se declara incantat de parteneriatul dintre Daimler si Tesla, spunand ca isi exprima speranta fata de continuarea lui. Acum, in 2018, apar primele semne care indica un interes din partea celor de la Daimler cu privire la o viitoare cooperare cu Tesla.

Tesla este lovita din plin de tot felul de probleme in ultima perioada, insa chiar si asa, rezultatul lor pe ultimul trimestru a fost extrem de bun. Tesla a obtinut un profit de peste 300 de milioane de dolari, ceea ce nu este deloc rau in conditiile actuale. Astfel, a fost pentru a treia oara in istorie cand cei de la Tesla s-au putut lauda cu un trimestru inchis pe profit.

Citeste continuarea articolului Daimler nu exclude ideea unei cooperari viitoare cu Tesla

Toyota planuieste un nou model MR2 in forma unei masini sport complet electrica!

Zvonurile unui potential succesor al lui Toyota MR2 pot fi intalnite in mediul online de ceva vreme, dar nu am aflat, cel putin deocamdata, nimic specific legat despre acest proiect din partea producatotului japonez.

Stim ca Toyota se joaca cu ideea readucerii pe piata a acestui model faimos, trecand chiar prin forma unui vehicul sport entry-level, iar acum zvonurile vorbesc despre o posibila masina complet electrica.

Nu va grabiti, insa, nu e prima data cand aflam despre astfel de planuri ale producatorului japonez dar, cu toate acestea, ne simtim incurajati de ideea ca managerii companiei chiar vorbesc serios despre un model de acest gen.

Citeste continuarea articolului Toyota planuieste un nou model MR2 in forma unei masini sport complet electrica!

Hyundai Ioniq Electric va beneficia de o autonomie mai mare

Hyundai Ioniq se poate lauda la ora actuala cu o autonomie de doar 280 de kilometri, masurata conform vechiului standard NEDC. In aceste conditii, cei de la Hyundai au anuntat ca Ioniq va beneficia de o autonomie mai mare in viitorul apropiat. Autonomia este un criteriu important pentru orice client atunci cand vine vorba de achizitia unei masini de acest fel.

In cazul in care autonomia este una mica, este de la sine inteles ca un client se va indrepta spre un alt model care va oferi o autonomie mai mare. Iar, la ora actuala, producatorii au inceput sa ofere autonomii din ce in ce mai mari!

Primele declaratii in acest sens au fost facute de Gil Castillo, unul dintre managerii Hyundai pentru divizia de modele cu propulsie alternativa. Acesta a confirmat in urma cu cateva zile ca gama de modele Ioniq va primi cat de curand o serie de imbunatatiri. Cea mai importanta dintre acestea va fi o baterie mai mare, care va aduce cu sine si o autonomie mai mare.

Citeste continuarea articolului Hyundai Ioniq Electric va beneficia de o autonomie mai mare

Cea mai dorita masina electrica din lume la ora actuala este Tesla si putem spune ca a depasit orice bariera daca ne gandim ca a fost trimisa si in spatiu de catre Elon Musk. In ciuda faptului ca aceasta masina este una dintre cele mai dorite din lumea, ea nu poate fi cumparata noua de catre persoanele din Romania.

Firma producatoare nu are o reprezentanta oficiala in Romania, iar conationalii care isi doresc o astfel de masina sunt obligatii sa o cumpere second hand de pe site-urile de vanzari cu masini rulate. Un alt impediment pentru cei care isi doresc o astfel de masina este legat de faptul ca bonusul Rabla Plus nu se aplica la masinile second hand, iar romanii pierd astfel o suma maxima de 10.000 de euro pe care ar fi putut sa o utilizeze.

Romanii care isi doresc cu adevarat o Tesla electrica sunt nevoiti sa scoata din buzunar minim 44.900 de euro, suma la care se gaseste modelul S, produs in 2014 si cu 127.500 de kilometric rulati. Aceasta masina este cea mai ieftina pe site-urile de anunturi din gama celor de la Tesla.

Citeste continuarea articolului Ce pret are cea mai dorita masina electrica din lume in Romania? Cat costa cel mai ieftin exemplar?

Vorbim deseori despre schimbarile de strategii pe care le adopta marii producatori auto ai lumii, spre exemplu cel de tranzitie din ce in ce mai accentuata spre modelele cu propulsie electrica. Insa nu vorbim foarte mult si despre schimbarile de strategie a designului, desi acest subiect ar merita o atentia mai mare din partea tuturor.

Stiti bine, oricat de bine ar suna partea tehnica a unei masini, daca nu are o infatisare cat de cat atragatoare, este aproape imposibil sa aiba succes! Vorbim astazi despre cei de la BMW si despre strategia de design pe care o vor adopta pentru urmatoarele modele electrice din gama!

Asa cum stim deja cu totii, cei de la BMW au ales un design indraznet si radical pentru modelele i3 si i8. Conform reprezentantilor producatorului german, principalul scop nu era neaparat cel de a inova prin design, ci acela de a atrage atentia clientilor spre aceste modele.

Citeste continuarea articolului BMW ofera detalii despre strategia de design gandita pentru viitoarele modele electrice din gama

Stim deja cu totii ca segmentul masinilor electrice este intr-o continua dezvoltare la acest moment, toti marii producatori de pe scena auto incercand sa ofere clientilor modele cat mai competitive. Chiar si asa, cifrele de vanzari pe care le inregistreaza modelele electrice nu sunt inca prea mari.

In mod evident, o crestere exista, insa este destul de lenta. Cel mai probabil, odata cu depopularizarea motorizarii diesel, o buna parte dintre clienti va migra catre segmentul electric. Mai ales in conditiile in care sunt ajutati chiar de autoritatile statelor din care provin sa faca asta!

Emanuel Macron a cerut in urma cu nu mult timp o strategie de tara pentru Franta pentru tranzitia la masinile electrice si autonome. Acest proiect se va desfasura sub supravegherea lui Patrick Pelata, fost director de operatiuni in cadrul Renault. Presedintele francez isi doreste ca tara sa devina „o destinatie mai atractiva pentru industria auto”. In acest caz, francezii vor sa faciliteze tranzitia catre noile tehnologii inovatoare si catre mobilitate.

Citeste continuarea articolului Emanuel Macron vrea o strategie de tara pentru a asigura tranzitia catre masinile autonome si electrice

La doar cateva zile dupa ce am vazut primele fotografii spion ale unui model break Porsche complet electric (sau "shooting brake", asa cum ii spune producatorul), marca germana a confirmat faptul ca noul concept Mission E Cross Turismo va intra in productia de serie.

Da, ati citit bine, in timpul unei intalniri recente la nivel inalt, directorii gigantului german au dat unda verde pentru productie acestui studiu, confirmand astfel zvonurile de la inceputul acestui an.

Fotografiile spion de la aceasta intalnire ne mai ridica insa o intrebare interesanta: planurile celor de la Porsche au legatura cu doua versiuni break ale modelului complet electric Taycan, sau imaginile mai recente ascund in mod inteligent elemente Off-road pe care le vom gasi pe Cross Turismo?

Citeste continuarea articolului Porsche Mission E Cross Turismo a primit unda verde! Afla cand va intra in productie!

Desi strategia de electrificare a gamei este deja destul de consistenta in cazul celor de la Kia, oficialii din conducerea producatorului isi doresc sa mearga pe acest drum in continuare in forta. Astfel, reprezentantii Kia ne-au oferit in urma cu cateva zile mai multe detalii cu privire la planurile care au fost creionate pentru perioada urmatoare.

Si trebuie sa recunoastem cu totii ca cei de la Kia chiar sunt pusi pe treaba, fiind decisi sa isi extinda din ce in ce mai accelerat gama de modele electrice si hibride. Haideti sa aflam impreuna ce surprize ne-au pregatit cei de la Kia!

Conform declaratiilor date de Artur Martins, Kia va lansa in a doua parte a anului urmator o versiune plug-in hybrid pentru modelul break al lui Ceed. Aceasta versiune va fi echipata cu acelasi sistem pe care il stim deja multi dintre noi de la Niro PHEV.

Citeste continuarea articolului Kia are planuri mari de viitor in privinta electrificarii gamei

Strategia electrificarii a fost primita cu bratele deschise de cei de la Porsche, planurile anuntate in aceasta directie fiind extrem de serioase. In urma cu doar cateva zile vorbeam despre supercarul electric Porsche Taycan, care urmeaza sa fie lansat in anul 2019.

Asa cum va spuneam si atunci, Taycan va fi oferit pe piata in mai multe versiuni de putere, dand posibilitatea clientilor sa aleaga cea mai buna varianta care li se potriveste. Insa planurile celor de la Porsche inspre electrificare nu se opresc aici, reprezentantii constructorului anuntand cateva planuri extrem de interesante. Haideti sa descoperim impreuna care sunt surprizele pe care ni le pregatesc oficialii de la Porsche pentru urmatorii ani!

Lutz Meschke, director financiar in cadrul celor de la Porsche, a oferit presei primele informatii cu privire la planurile de viitor pe care le are constructorul pe care il reprezinta. In primul si primul rand, Lutz Meschke a vorbit despre un viitor SUV electric, principala surpriza pe care ne-o pregatesc cei de la Porsche. Acesta ar urma sa fie lansat cel tarziu in anul 2022, ceea ce inseamna ca mai avem ceva de asteptat pana vom afla macar si cateva informatii suplimentare despre el!

Citeste continuarea articolului Porsche are planuri mari in directia electrificarii

Renault Zoe este un model important pentru cei de la Renault pe piata europeana, bucurandu-se de un succes remarcabil in randul clientilor de pe piata auto. In aceste conditii, producatorul francez acorda o importanta majora acestui model, pregatindu-se intens la ora actuala pentru o noua generatie a acestuia.

Foarte multe informatii nu exista pana la acest moment in mod oficial, insa unele publicatii sustin deja ca au surprins chiar si primele cadre cu noile modele. Lasand asta la o parte, trebuie sa va spunem prima si prima data ca noile modele ar urma sa ajunga pe piata cel mai probabil in anul 2020.

Asa cum spuneam si in randurile anterioare, prea multe informatii oficiale cu privire la aceasta noua generatie Zoe nu exista la acest moment. Insa, deja se vehiculeaza numeroase zvonuri, asa cum era si evident! Spre exemplu, sunt multe voci care mizeaza pe o noua platforma pe care o vor folosi cei de la renault la baza modelelor noii generatii.

Citeste continuarea articolului Renault pregateste o noua generatie pentru Zoe

Salonul Auto de la Frankfurt din urma cu un an ne-a adus mai multe surprize referitoare la conceptul Vision E al celor de la Skoda. In primul rand am putut vedea mai multe imbunatatiri pe care producatorului din Mlada Boleslav le-a pregatit pentru acel concept.

Apoi, am aflat in cele din urma ca Vision E va avea si o versiune de serie, veste care a fost extrem de bine primita atat de pasionatii auto, cat si de specialistii in domeniu. Acum avem o alta surpriza, aceea ca Vision E va fi dezvoltat in doua versiuni de caroserie. Mai exact, acesta va fi dezvoltat atat sub forma unui SUV clasic, cat si sub forma unui SUV coupe. Desi nu exista informatii clare in aceasta privinta, se pare ca ambele modele vor ajunge pe piata cel tarziu pana la sfarsitul anului 2021.

Conform zvonurilor lansate in ultima perioada pe piata, cei de la Skoda isi doresc sa construiasca in primul rand un Vision E sub forma unui SUV coupe, care sa preia linia de design a conceptului cu acelasi nume. Apoi, va fi dezvoltata si o versiune sub forma unui SUV clasiv. Decoamdata nu se stie daca ambele modele vor fi lansate in acelasi timp.

Citeste continuarea articolului Conceptul Skoda Vision E va fi disponibil in doua versiuni de caroserie

Inceputul lunii august ne aducea primele informatii cu privire la viitorul hypercar electric Pininfarina PF0. Reprezentantii Automobili Pininfarina publicau la acea vreme primele trei schite oficiale cu interiorul viitorului PF0.

Conceptul a fost deja prezentat oficial in cadrul Monterey Car Week, un eveniment ce a avut loc in statul California, Statele Unite ale Americii. Reactia celor prezenti a fost foarte buna, iar asta le-a dat avant celor de la Pininfarina. Oficialii companiei au si comentat mai apoi pe marginea acestui subiect, spunand ca feedback-ul pozitiv pe care la-u primit le arata ca drumul pe care merg este cel bun.

La doua luni distanta de la acele schite publicate, oficialii Pininfarina vin in fata noastra cu cateva informatii noi, interesante. Se pare ca exista deja o colaborare cu specialistii de la Rimac pentru dezvoltarea sistemului electric de propulsie si bateriilor utilizate. Croatii au deja o experienta destul de bogata in acest segment, prezentand in primavara la Geneva hypercarul C_Two.

Citeste continuarea articolului Pininfarina colaboreaza cu Rimac pentru hypercarul PF0

Una dintre cele mai mari temeri ale oamenilor cu privire la masinile electrice este legata de bateria acestora. In primul rand, in unele tari, infrastructura din acest punct de vedere este inca extrem de redusa. Ceea ce ii face pe oameni sa se teama ca nu pot parcurge un drum mai lung! Spre exemplu, si tara noastra este una dintre acele tari cu o infrastructura inca nedezvoltata prea tare pe acest subiect.

Mergand mai departe, o alta temere este legata de timpul prea mare de care au nevoie bateriile sa se incarce. Insa, se pare ca industria se dezvolta din ce in ce mai rapid, iar perspectivele suna foarte bine!

Aceasta problema a fost constientizata si de oficialii celor de la Audi. Astfel, specialistii producatorului german au lucrat din greu la aceasta latura. Acum, se pare ca s-a ajuns intr-un punct care le permite oficialilor germani sa spere la dezvoltarea unor baterii care vor putea fi incarcate pana la 80% in mai putin de 12 minute. Conform unui oficial Audi, acest lucru ar urma sa devina realitate destul de curand, pana in anul 2020. Noile baterii vor urma sa fie echipate pe viitoarele modele electrice pe care le vor lansa cei de la Audi!

Citeste continuarea articolului Audi promite baterii electrice care se vor incarca pana la 80% in doar 12 minute

De mai bine de un an, atentia lumii auto este indreptata intr-o forma sau alta catre segmentul electric. Avand in vedere ca in aceasta directie sunt investite sume extrem de importante, este normal ca si sperantele sa fie mari.

Cifrele de vanzare inregistrate de acest segment sunt in crestere in marea majoritate a lumii, insa cresterea nu este una extrem de accelerata. Asa ca este nevoie de multa rabdare! De asemenea, este necesar sa se studieze si care sunt motivele care ii fac pe oameni sa nu isi indrepte atentia catre o astfel de masina electrica. Iar aici putem gasi tot felul de explicatii!

Spre exemplu, in Romania, infrastructura de care este nevoie pentru functionarea normala a masinilor electrice este practic inexistenta. Desi alianta de guvernare PSD – ALDE au notat chiar in planul de guvernare o promisiune in acest sens, lucrurile nu se misca deloc. Astfel, chiar si la ora actuala, sunt zone ale tarii in care nu exista statii de incarcare pentru masinile electrice.

Citeste continuarea articolului Enel investeste in dezvoltarea unei retele de statii de incarcare pentru masinile electrice in Romania

Masinile electrice se bucura de o popularitate crescuta in randul unor tari din vestul si nordul Europei, insa pana la acest moment nu putem vorbi despre cifre de vanzari importante. Desi exista o crestere de la luna la luna, aceasta nu este una prea mare. Semn ca industria auto electrica mai are de munca pana la a reusi sa convinga soferii sa aleaga o astfel de masina.

Una dintre cauzele pentru care anumite tari nu reusesc sa vanda prea multe masini electrice este cea a lipsei  infrastructurii. Spre exemplu, la noi in tara, statiile de incarcare destinate masinilor electrice exista intr-un numar mare doar pe hartie. In teren, realitatea e cu totul alta!

Chiar si in aceste conditii, romanii au cumparat in primele opt luni ale anului nu mai putin de 2.635 de masini electrice si hibride. Desi cifra pare destul de mica, trebuie sa ne uitam si la cifra inregistrata la sfarsitul lunii august in anul trecut.

Citeste continuarea articolului Vanzarile masinilor electrice si hibrid au crescut in Romania cu 73%

In ultimii ani, tot mai multe vesti apar dinspre continentul asiatic! Desi pana in urma cu ceva vreme nu puteam vorbi despre mari realizari in lumea auto atunci cand ne refeream la China, iata ca acum vorbim tot mai des despre acestia. Chinezii par dornici de a investi sume considerabile in dezvoltarea unor modele auto, ceea ce nu poate decat sa ne bucure.

Desi sunt cunoscuti ca fiind acel gen de producatori care se „inspira” exagerat de mult de la alti producatori, chinezii incep sa puna serios mana la treaba! Spre exemplu, putem vorbi astazi despre Byton, un alt brand chinez care vrea sa ajunga in Europa!

Byton este un brand electric venit tocmai din China, infiintati de de cei de la Future Mobility. Cei de la Byton vor debuta in mod oficial abia in 2019, pe piata asiatica. Si se pare ca acestia vor sa treaca din prima la treaba serioasa, propunandu-si ca deja in anul 2020 sa intre pe piata din Europa.

Citeste continuarea articolului Chinezii de la Byton vor sa intre pe piata electrica din Europa

Acesta este momentul in care Porsche se alatura oficial producatorilor care intorc spatele motorizarilor diesel. Care este motivul? E simplu: cererea din ce in ce mai mare de masini electrice, in special in Europa.

Intr-o declaratie oficiala recenta, producatorul de masini sport sustine ca este mai mult decat interesat de electrificare, investind nu mai putin de 6 miliarde de euro in aceste tehnologii pana in 2022. Si asta va fi doar baza unei evolutii sustenabile in viitor, conform oficialilor marcii.

Cresterea acestor investitii in vehicule electrificate are la baza cifre concrete. Porsche sustine ca 63 de procente din masinile Panamera vandute in Europa sunt modele hibrid. Pe de alta parte, cererea pentru motorizari diesel a scazut foarte mult, in 2017 aceasta ajungand la 12 procente.

Citeste continuarea articolului Porsche renunta la motoarele diesel

Inceptul anului trecut ne aducea in fata ochilor un concept destul de interesant, propus de un start-up numit Faraday Future. Era vorba despre FF 91, un concept electric produs de un start-up american, dar care se bucura de investitii venite tocmai din China. Desi ar fi trebuit ca primul model sa fie pus pe picioare inca de anul trecut, cei de la Faraday Future s-au confruntat cu anumite probleme de ordin financiar, care le-au dat peste cap planurile. Insa, se pare ca toate aceste probleme au trecut in cele din urma! Acum avem parte de primul exemplar de pre-productie al lui FF 91.

Orice am vrea sa spunem, este un moment important pentru cei de la Faraday Future. Mai ales in conditiile in care au trecut printr-o perioada mai grea din punct de vedere financiar, perioada in care nici ei nu mai stiau daca vor mai putea pune vreodata in practica conceptul la care au lucrat atat timp. Insa, faptul ca problemele financiare au fost depasite nu poate fi decat o veste buna atat pentru ei, cat si pentru noi toti. Suntem siguri ca nu sunt putini cei care asteapta acest Faraday Future FF 91. Macar din curiozitate, daca nu din dorinta de a il si cumpara!

Faraday Future a organizat un intreg eveniment de lansare a acestui exemplar de pre-productie al lui FF 91. Producatorul a anuntat de asemenea si crearea a nu mai putin de 1.000 de noi locuri de munca la uzina acestuia din California. Ceea ce inseamna ca proiectul lor este unul cat se poate de serios in acest moment. Deocamdata, detaliile tehnice ale versiunii de serie nu au fost facute publice.

Citeste continuarea articolului Faraday Future incepe productia lui FF 91, automobilul electric cu peste 1000 cp!

In urma cu patru luni, in luna mai, sud-coreenii de la Kia prezentau Niro EV, o versiune electrica a SUV-ului cu acelasi nume. Ei bine, acest Niro EV a fost disponibil initial doar pe piata asiatica. Insa, se pare ca asiaticii au fost multumiti de rezultatele obtinute pana acum de Niro EV, dorind acum sa il aduca si pe piata europeana.

Drept pentru care, cei de la Kia se vor prezenta la inceputul lunii octombrie la Salonul Auto de la Paris 2018 cu Kia e-Niro. Asa cum observati si voi, sud-coreenii au decis sa ii schimbe numele acestui model pentru piata europeana.

Din punct de vedere tehnic, Kia e-Niro este echipata sub capota cu o unitate de motorizare electrica, capabila sa produca 150 kW. Asta inseamna echivalentul a 204 cai putere, ceea ce trebuie sa recunoastem ca nu este deloc rau.

Citeste continuarea articolului Kia aduce Niro EV in Europa cu un nume schimbat: e-Niro
Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare