masini electrice, investitie

Lista stiri si informatii despre masini electrice si investitie pe Cars.ro

Stiri si informatii despre masini electrice si investitie

Citeste cele mai noi stiri si informatii despre masini electrice si investitie publicate pe Cars.ro! Vezi comentarii si poze despre masini electrice si investitie, pe Cars.ro!

Te-ar putea interesa: hyundai, kia, investitie, rimac, masini electrice, vw, nokian tyres, anvelope, centru cercetare si dezvoltare, volkswagen, ford, negocieri, parteneriat, masini autonome, masini diesel

Grupul Hyundai anunta o investitie uriasa in Rimac

Grupul Hyundai a anuntat recent semnarea unui parteneriat strategic cu Rimac, unul dintre constructorii de hypercar-uri electrice care a reusit sa atraga atentia asupra sa in ultimii ani. Hyundai si Kia vor investi o suma considerabila in valoare de 80 de milioane de euro in producatorul croat de hypercar-uri.

Mai exact, 64 de milioane de euro vor veni din partea celor de la Hyundai, in timp ce 16 milioane de euro vor fi investite de cei de la Kia. Asadar, se pare ca vorbim despre niste planuri cat se poate de serioase ale Grupului Hyundai in ceea ce ii priveste pe croatii de la Rimac.

Conform primelor detalii care au aparut pe piata dupa anuntarea acestor investitii, departamentele de dezvoltare si cercetare ale celor doua companii vor colabora incepand de acum cu scopul pregatirii unor vehicule electrice Hyundai.

Citeste continuarea articolului Grupul Hyundai anunta o investitie uriasa in Rimac

Volkswagen mareste bugetul pentru dezvoltarea masinilor electrice

Grupul Volkswagen a anuntat la inceputul acestei saptamani ca va mari bugetul de cheltuieli pana la 44 de miliarde de euro pana in anul 2023. Vorbim despre cheltuielile alocate dezvoltarii masinilor electrice, proiect pe care producatorul german dovedeste intregii lumi ca il ia in extrem de serios. Scandalul Dieselgate s-a cam terminat la acest moment pentru Volkswagen, insa urmarile inca se simt.

Nu vorbim doar despre pierderi financiare uriase, ci si despre o pata pe imaginea marcii VW. Acum, constructorul german incearca sa isi spele imaginea, drept pentru care se va indrepta din ce in ce mai mult spre directia dezvoltarii masinilor electrice.

Bugetul initial destinat cheltuielilor din urmatorii cinci ani era in valoare de 34 de miliarde de euro, acesta fiind stabilit in urma cu aproape un an. Acum, cand cei de la Volkswagen si-au dat seama ca vor sa accelereze procesul de dezvoltare al masinilor electreice, au hotarat ca bugetul sa fie suplimentat pana la nu mai putin de 44 de miliarde de euro. Asadar, avem o crestere a bugetului cu 10 miliarde de euro, bani care vor fi cheltuiti pana in anul 2023 cu un singur scop, si anume dezvoltarea unei oferte diversificata de modele electrice.

Citeste continuarea articolului Volkswagen mareste bugetul pentru dezvoltarea masinilor electrice

Cea mai mare investiție din istoria Nokian Tyres prinde contur


Nokian Heavy Tyres a inceput anul 2018 cu doua obiective importante - cresterea productiei de anvelope pentru uz comercial cu pana la 50% si dublarea numarului de produse noi din portofoliu. Pentru a putea sa isi indeplineasca aceste obiective, cei de la Nokian sunt dispusi sa faca investitii importante in productie si in dezvoltarea produselor. Mai exact, se pare ca este vorba despre o investitie de nu mai putin de 70 de milioane de euro.

Aceasta investitie s-a indreptat in primul rand catre constructia unui centru de cercetare si dezvoltare de 3.500 de metri patrati, centru care va fi gata chiar in acest an. Insa, capacitatea maxima in acest nou centru va fi atinsa abia in anul 2021. In acest moment, pe terenul unde va avea loc constructia se instaleaza placile in locurile goale. Pasi Antinmaa a declarat cu aceasta ocazie ca “noua cladire este ridicata, iar instalarea utilajelor este in plina desfasurare”. Bineinteles, un proiect nou de constructie implica extinderea instalatiilor de productia. Chiar daca implementarea nu s-a sincronizat din prima cu planurile initiale, constructia a reusit sa tina pasul in cele din urma cu programul.

Acelasi Pasi Antinmaa ne spune cu aceasta ocazie ca se va ajunge la capacitate maxima in cadrul acestui nou centru abia in anul 2021, asa cum a fost stabilit inca de la bun inceput. De asemenea, tot Antinmaa ne spune ca “urmatoarea etapa in acest proces este o inspectie vizuala extrem de automatizata si stocarea anvelopelor in luna august”. Cei de la Nokian Tyres au reusit in acest an chiar sa isi creasca capacitatea de livrare cu 15% in acest an, chiar daca se afla in plin proces de renovare. Acest lucru a fost posibil datorita planificarii cu ajutorul Managementului de proiect Agile.

Citeste continuarea articolului Cea mai mare investiție din istoria Nokian Tyres prinde contur

Negocierile dintre Volkswagen si Ford cu privire la un parteneriat sunt aproape finalizate

Vara anului trecut aducea in prim plan stirea semnarii unui Memorandum de Intelegere intre Volkswagen si Ford. Semnarea acelui memorandum reprezenta un prim pas pe care cei doi constructori il faceau in incercarea de a analiza viabilitatea unui parteneriat.

Desi o asemenea vestea reusise la acea vreme sa ia prin surprindere o buna parte a lumii auto, se pare ca negocierile dintre cele doua parti au continuat in toata aceasta perioada scursa intre timp. Si, mai mult decat atat, se pare ca negocierile au ajuns intr-o faza finala, oficializarea parteneriatului urmand sa se faca in perioada imediat urmatoare.

Conform primelor informatii care au aparut pe aceasta tema, Volkswagen si Ford sunt gata sa semneze un parteneriat cu privire la dezvoltarea comuna a masinilor autonome si electrice.

Citeste continuarea articolului Negocierile dintre Volkswagen si Ford cu privire la un parteneriat sunt aproape finalizate

Un studiu realizat de cercetatori germani releva ca masinile electrice sunt mai poluante decat cele diesel. Concluzia oamenilor de stiinta pare socanta pentru toata lumea, insa acestia au oferit detalii uluitoare despre, care par sa aiba si sustinere faptica.

Nemtii au pus in balanta nivelul de poluare produs de masinile care functioneaza cu ajutorul motorinei si cel produs la realizarea bateriilor pentru autoturismele electrice, iar rezultatul avantajeaza dieselul. Potrivit informatiilor furnizate in studiu, pentru realizarea bateriilor se foloseste mult carbune, iar prelucrarea acestuia este mult mai daunatoare pentru mediul inconjurator si implicit pentru oameni.

Mergand pe acelasi fir, germanii au adaugat si procesul de extractie al carbunelui, care, in mod logic, este mai poluant decat un motor diesel, iar electricitatea folosita pentru incarcarea bateriilor ar fi produsa intr-un mediu poluant.

Citeste continuarea articolului Masinile electrice polueaza mai mult decat cele diesel!! Concluzia uluitoare la care au ajuns cercetatorii germani

Industria auto ne-a obisnuit in ultima perioada cu tot felul de colaborari si aliante intre marii producatori, aliante despre care in urma cu ceva timp nu le-am fi crezut posibile niciodata. Insa, asa cum stim cu totii, industria auto se dezvolta pe zi ce trece, avansul tehnologic fiind unul extrem de accelerat. In acest context, constructorii au o misiune extrem de grea, si anume aceea de a tine pasul cu tehnologia si cu inovatia din acest domeniu. Daca pentru numele grele ale lumii auto am putea spune ca nu este atat de greu sa faca asta, pentru producatorii mai mici este de la sine inteles ca este imposibil.

Chiar daca cei mai infocati fani ai unor producatori auto nu sunt tocmai de acord cu aceste parteneriate si aliante aparute in ultimii ani, acestia trebuie sa inteleaga ca numai asa producatorii lor favoriti pot supravietui pe o piata intr-o continua miscare.

Producatorii cauta parteneriate si aliante prin care sa reduca costurile de productie pentru noile tehnologii din domeniu, in special pentru cele legate de masinile electrice. De asemenea, tehnologiile autonome nu sunt deloc ieftine, acelasi lucru intamplandu-se si atunci cand vorbim despre sistemele de conectivitate sau despre serviciile de car-sharing.

Citeste continuarea articolului BMW si Jaguar Land Rover vor dezvolta impreuna motoare pentru masini electrice

In urma cu aproape o luna, germanii de la Volkswagen ne anuntau ca au deschis linia de pre-comenzi pentru noul model electric ID.3. Noul model electric se anunta extrem de interesant, informatiile publicate pana acum de cei de la Volkswagen fiind primite cu interes si cu entuziasm atat din partea pasionatilor auto, cat si din partea specialistilor din domeniu.

Bineinteles, ID.3 promite destul de multe la aceasta ora, insa ramane sa ne convingem de acest lucru in curand! Pentru inceput, intr-o prima faza, clientii pot rezerva exclusiv versiunea ID.3 1st, versiune echipata cu o baterie cu capacitate de 58 kWh, baterie care ofera o autonomie de nu mai putin de 420 de kilometri, conform standardului WLTP.

Asa cum spuneam si mai devreme, informatiile transmise de cei de la VW cu privire la noul model electric ID.3 au fost primite cu entuziasm de cei interesati, iar asta se poate vedea si din cifrele obtinute in cazul pre-comenzilor. Mai exact, in primele 24 de ore de la deschiderea listelor de pre-comenzi, cei de la Volkswagen au inregistrat nu mai putin de 10.000 de rezervari, o cifra care spune multe.

Citeste continuarea articolului Volkswagen a primit peste 20.000 de comenzi pt electricul ID.3 1st in prima luna

Finalul lunii mai ne-a adus in prim plan primele imagini si informatii cu privire la modelul electric Corsa-e al celor de la Opel. Nu a trecut prea mult de atunci, insa oficialii germani au hotarat acum sa iasa din nou in fata cu o serie suplimentara de informatii cu privire la preturile si echiparile disponibile pentru acest model.

Aflam astfel ca versiunea electrica a hatchback-ului Corsa va avea un pret de pornire de aproape 30.000 de euro, cu toate taxele incluse. Vorbim deocamdata despre niste preturi care au fost stabilite pentru piata germana, pe baza versiunii de baza Selection. Va dam in randurile urmatoare mai multe detalii!

Versiunea de baza Selection se anunta inca de la bun inceput a fi destul de ofertanta, aducand cu sine o serie importanta de dotari interesante. Spre exemplu, putem regasi in aceasta lista mai multe elemente precum: sistem multimedia cu ecran cu dimensiuni de 7 inci, conectivitate Android Auto si Apple Car Play, control climatic automat sau start fara cheie. De asemenea, aceasta versiune vine la pachet si cu multe sisteme de siguranta activa, printre acestea numarandu-se Front Collision Warning cu Automatic Emergency Braking, Lane Keep Assist, Electric Parking Brake sau un sistem de detectie a pietonilor.

Citeste continuarea articolului Opel anunta preturile pentru electricul Corsa-e

Romania nu se poate lauda la acest moment cu o infrastructura pentru masinile electrice prea bine pusa la punct, iar asta o stim cu totii. Spre exemplu, una dintre cele mai mari probleme ale tarii noastre in aceasta ecuatie este reprezentata de numarul foarte limitat de statii de incarcare pentru masinile electrice.

Mai mult decat atat, nici macar cele care exista nu sunt afisate corect in aplicatii, ceea ce ii impiedica pe soferi sa le gaseasca sau sa stie despre ele. Tocmai din acest motiv, autoritatile isi propun sa realizeze o baza de date cu localizarea tuturor statiilor de incarcare, pe care sa o publice pe internet!

La ora actuala, multi soferi folosesc aplicatia Google Maps pentru a gasi statii de incarcare pentru masini electrice, insa, trebuie sa recunoastem ca aceasta aplicatie da rateuri de multe ori. Nu pentru ca aplicatia ar avea probleme, ci pentru ca localizarea acestor statii de incarcare nu a fost facuta asa cum trebuie.

Citeste continuarea articolului Autoritatile vor publica online o baza de date cu toate statiile de incarcare pentru masini electrice din tara

SEAT a dezvaluit astazi versiunea electrica a modelului de oras Mii, model despre care s-a vorbit mult in ultima vreme si care este asteptat cu interes de fanii acestui segment al pietei auto. Prezentarea de astazi este cu atat mai importanta cu cat acesta este primul model electric din gama producatorului spaniol, avand la baza vehiculul de oras Mii.

Noul model a fost deja botezat SEAT Mii Electric si pastreaza practic aceeasi infatisare pe care o stim deja de la versiunea clasica. Ramaneti alaturi de noi in urmatoarele randuri pentru a afla toate detaliile despre acest prim model electric din gama SEAT!

Daca vorbim despre design exterior mai intai, trebuie sa spunem ca spaniolii ne propun cinci nuante de culoare pe care le putem alege pentru caroseria acestor modele: Deep Black, Candy White, Tungsten Silver, Tomato Red si Costa Blue. De asemenea, mai putem remarca la acest capitol si noile jante din aliaj cu dimensiuni de 16 inci oferite in nuante de culoare gri. Bineinteles, in partea din spate a masinii putem observa si mentiunea “electric”, care ne atentioneaza ca avem de-a face cu aceasta versiune.

Citeste continuarea articolului SEAT a prezentat noul model de oras Mii electric

Pe forumul E-Tron au aparut recent cateva imagini in care putem vedea detalii despre versiunea de productie Audi e-tron GT. Se pare ca aceste imagini au fost luate de pe site-ul Oficiului pentru proprietate intelectuala din China si ne dovedesc un lucru extrem de simplu: noul e-tron GT de serie arata aproximativ identic ca modelul concept.

De fapt, asemanarea este atat de izbitoare ca nu suntem deloc convinsi ca aceste imagini ne prezinta versiunea finala de productie sau doar schite ale variantei concept de anul trecut.

Daca va uitati din fata, veti intalni exact acelasi bot de pe concept, completat de o noua grila falsa si guri de aer care vor ajuta la racirea franelor.

Citeste continuarea articolului Asa va arata noul Audi e-tron GT? Imagini oficiale...

Nu e chiar o noutate pentru lumea auto dar, daca ne luam dupa confirmarea oficiala a producatorului, noul model electric Honda E va beneficia de camere laterale pe toate variantele sale.

Prezentat initial in septembrie 2017 sub forma unui concept Urban EV, modelul E este un hatchback electric gandit sa devina competitorul direct al lui Renault Zoe. Cu toate acestea, in comparatie cu acesta, noul Honda va beneficia de un stil retro, de o cabina ultratehnologizata, dar si de aceasta noua tehnologie care reprezinta viitorul in lumea auto.

Sistemul "Side Camera Mirror" este similar oglinzilor virtuale intalnite pe versiunile de top ale noului SUV Audi E-Tron, dar foloseste camere laterale indreptate spre spate si mici ecrane in cabina, pe care putem vedea imagini cu flancurile masinii. In cazul modelului Honda E, aceste camere sunt amplasate chiar sub linia geamurilor laterale, iar imaginile apar pe monitoare de 6 inci, amplasate pe ambele laterale ale bordului.

Citeste continuarea articolului Honda E va avea sistemul de camere video laterale chiar de pe versiunea de baza!

Dupa Volkswagen e-up! si SEAT e-Mii, si Skoda se bucura, in final, de propria versiune a unei masini electrice de mici dimensiuni. E vorba despre un model cu nume ciudat, Skoda Citigoᵉ iV, care seamana cu versiunea mai conventionala a masinii, dar de pe care lipseste motorul cu combustie interna, astfel ca nu are nici un fel de emisie
de CO2.

Sub capota acestui model ecologic se afla un propulsor electric, care produce 82 de cai putere si un cuplu-forta instant de 210 Newtoni-metru.

Poate nu vi se pare prea mult, dar nu uitati ca Citigoᵉ iV este o masina de mici dimensiuni, din segmentul A, care masoara doar 3.597 de mm in lungime si 1.645 de mm in latime. Skoda nu ne spune ce greutate are aceasta masina complet electrica, dar astfel de modele cantaresc, de obicei, mult sub 1.000 de kg.

Citeste continuarea articolului Skoda Citigoᵉ iV: prima masina complet electrica a marcii!

Tesla se poate lauda la ora actuala cu o retea globala care numara nu mai putin de 1.500 de statii cu aproape 13.000 de puncte de incarcare, insa acestea se dovedesc uneori a fi prea putine.

Asa cum stiti deja cu totii, cei de la Tesla au inregistrat vanzari din ce in ce mai bune in ultima perioada, in special in ceea ce priveste noul Model 3. Insa, acest lucru a facut ca mai multe statii de incarcare din Statele Unite sa fie mereu aglomerate. Bineinteles, in acest caz, cei de la Tesla iau deja in calcul extinderea retelei, insa se pare ca s-au mai gandit si la o solutie alternativa.

Americanii de la Tesla isi propun acum sa reduca aglomeratia de la unele puncte de incarcare din Statele Unite, iar solutia salvatoare pare a fi aceea de a limita timpul de stationare al unei masini.

Citeste continuarea articolului Tesla va limita incarcarea masinilor electrice la 80% din capacitatea bateriei

Am mai vorbit despre adunarea generala recenta a actionarilor Audi, sedinta in care executivii marcii au prezentat rezultatele financiare actuale si planurile pentru viitor ale producatorului.

La un anumit moment al intalnirii, presedintele consiliului de administratie Audi AG, Bram Schot, a anuntat intentiile producatorului de a construi, ca viitoare generatie, o versiune complet electrica a modelului A8.

"Urmatoarea generatie a lui Audi A8 ar putea fi complet electrica. Inca nu s-a luat o decizie finala, dar ne imaginam perfect o asemenea versiune", a spus Schott.

Citeste continuarea articolului Audi ia in calcul un model complet electric A8 pentru urmatoarea generatie

Am vorbit despre asta: modelul Audi TT nu se va mai fabrica. La cea mai recenta intalnire generala Audi, Bram Schot, presedintele consiliului de administratie al marcii, a declarat ca aceste modele sport nu vor mai fi fabricate si ca le vor lua locul noi modele electrice.

Schot a impartasit si cateva detalii despre noile masini electrice si a notat, oarecum emotionat, ca pretul acestora va fi in cam aceiasi parametri cu cei ai lui TT.

Sa nu uitam ca, in Statele Unite, modelul TT pleaca, pentru versiunea coupe, de la un pret de 36.500 euro, dar poate ajunge, pe varianta de top, si la 67.700 de euro.

Citeste continuarea articolului E oficial: Audi TT va fi inlocuit de un model complet electric

A sasea generatie a modelului Opel Corsa va beneficia de propulsie electrica, una care produce 134 de cai si un cuplu-forta de 260 Newtoni-metru, si va oferi o autonomie estimata de 330 de km. Producatorul anunta ca versiunile diesel si pe benzina vor fi lansate ceva mai tarziu.

Propulsia electrica include si un pachet de baterii de 50 de kWh si vine cu trei moduri de condus: Normal, Eco (pentru o autonomie mai buna) si Sport (pentru un raspuns al acceleratiei mai bun).

Opel estimeaza ca noul Corsa-E poate atinge 50 de km/h in 2,8 secunde si 100 de km/h in 8,1 secunde. In plus masina beneficiaza si de incarcare rapida, ajungand la o capacitate de 80% in doar 30 de minute. Mai mult, proprietarul poate monitoriza incarcarea prin intermediul unei aplicatii pe telefonul mobil.

Citeste continuarea articolului Opel prezinta Corsa-E, un model electric cu o autonomie de 330 de km!

Bugatti pregateste la ora actuala lansarea unui al doilea model in gama, seful constructorului oferindu-ne recent cateva informatii suplimentare despre acesta. Si, se pare ca nu vorbim despre orice fel de informatie, ci despre o stire cu adevarat interesanta, pe care ne-o da chiar Stephan Winkelmann, cel mai important om din cadrul structurii de conducere a celor de la Bugatti.

Asa cum probabil ca stiti deja, Winkelmann a ajuns la conducerea Bugatti la inceputul anului trecut, beneficiind de experienta la alte nume importante din lumea auto, precum Audi Sport sau chiar Lamborghini.

Ei bine, Stephan Winkelmann a venit la conducerea celor de la Bugatti cu planuri mari pentru viitor, ceea ce nu poate sa ne mire daca stam sa ne gandim ceva mai bine. Un prim pas la care se gandeste acum Winkelmann este legat de un al doilea model in gama, care se anunta din start a fi extrem de interesant.

Citeste continuarea articolului Al doilea model din gama Bugatti ar putea fi electric

Presa germana a anuntat la inceputul acestei saptamani ca masinile electrice de clasa mica din gama Grupului Volkswagen vor intra in linia de productie in uzina grupului german din Slovacia. In aceste conditii, inseamna ca la Bratislava vor fi produse in perioada urmatoare modele atat de la Volkswagen, cat si de la SEAT si Skoda.

La ora actuala, in cadrul uzinei de la Bratislava sunt produse modele precum Volkswagen Up, Skoda Citigo sau SEAT Mii. Insa, se pare ca in cele din urma, aceasta uzina va deveni un centru de productie pentru o parte dintre viitoarele modele electrice ale grupului german.

Informatiile in acest sens nu au fost inca confirmate oficial de niciunul dintre oficialii din conducerea grupului german, insa s-ar parea ca acestea vin de la niste surse apropiate board-ului administrativ. Astfel, presa germana sustine acum ca in Slovacia ar urma sa fie produse modelele electrice de clasa mica de la Volkswagen, SEAT si Skoda.

Citeste continuarea articolului Volkswagen va produce modelele electrice de clasa mica la uzina din Bratislava

Hyundai Motor Group incearca sa iasa in evidenta pe piata masinilor electrificate, iar Rimac Automobili ii va ajuta in atingerea acestui tel. Parteneriatul strategic, anuntat recent, inseamna si ca Hyundai si Kia vor investi 64 de milioane de euro si, respectiv, 16 milioane de euro in compania croata.

O parte a acestei colaborari inseamna ca cei trei producatori vor lucra impreuna pentru a dezvolta vehicule noi. Unul dintre ele va fi modelul sport de clasa medie Hyundai N, care va fi precedat de un concept, dar va exista si o versiune mai performanta cu pile electrice. Ambele vor fi lansate la un moment dat.

"Rimac este o companie inovativa cu capacitate de dezvoltare a performantelor masinilor electrice", a declarat Euisun Chung, vice-presedinte executiv Hyundai Motor Group.

Citeste continuarea articolului Hyundai si Kia fac echipa cu Rimac pentru o masina sport cu motor central!
Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare