masini clasice

Lista stiri si informatii despre masini clasice pe Cars.ro

Stiri si informatii despre masini clasice

Citeste cele mai noi stiri si informatii despre masini clasice publicate pe Cars.ro! Vezi comentarii si poze despre masini clasice, pe Cars.ro!

Te-ar putea interesa: bmw, mercedes-benz, porsche, toyota, dodge, w123, porsche 356, audi tt, chevrolet, jaguar, jaguar xjs, v12, licitatie, ford, ford model t

Cum ar fi aratat masinile de astazi in trecut?

Trebuie sa recunosc faptul ca, uneori, cand mai uit la masinile moderne imi pun intrebarea "cum ar fi aratat daca ar fi fost construite acum 50 de ani?".

Ei bine, un artist olandez, Ruben Ooms pe numele sau, s-a gandit probabil la acelasi lucru si a desenat cateva masini din aceasta epoca, dar gandite ca acum peste 50 de ani. Care sunt masinile?...

Cum vi se par aceste masini? Ar putea fi potrivite si pe piata auto actuala?... Va asteptam comentariile mai jos...

Citeste continuarea articolului Cum ar fi aratat masinile de astazi in trecut?

Legenda Cobrei de la Mercedes-Benz. Modelul W123, la un pas de faliment!

Mercedes-Benz a lansat de-a lungul istoriei o serie de modele care au consolidat pozitia brandului pe harta lumii cu modelul W123, cunoscut si sub numele neoficial de Cobra. Nemtii au lansat masina intr-o perioada critica, in plin razboi intre Siria, Egipt si Israel, care a provocat o adevarata criza a petrolului in Europa de Vest si Japonia in 1974.

Lumea a fost devastata la momentul respectiv de aceasta problema, iar industria auto a fost una dintre cele mai afectate din lume. Clientii nu isi mai doreau masini cu motoare mari, masini scumpe, iar toata lumea visa doar la modele fiabile, accesibile ca si pret sau care sa nu consume foarte mult combustibil.

In plina criza, Mercedes-Benz a decis atunci sa lanseze modelul legendar W123, cunoscut de multi ca si Cobra. Acesta a fost prezentat oficial in 1976 ca si sedan, iar un an mai tarziu au venit si modelele Coupe si T-Modell, ultimul fiind cunoscut ca si break.

Citeste continuarea articolului Legenda Cobrei de la Mercedes-Benz. Modelul W123, la un pas de faliment!

Credeti ca acest Porsche 356 Pre-A mai poate fi salvat? Ganditi-va bine!

Ideea de a investi in masini de colectie a devenit din ce in ce mai populara in ultimii ani, toate aceste vehicule istorice dovedindu-se o investitie mai buna decat arta sau, in anumite cazuri, decat aurul. Prin urmare, masini candva vazute ca fiind prea "distruse" pentru o restaurare, isi dovedesc, in acest moment, rostul implicarii intr-o restaurare pentru revenirea pe drumurile publice.

Un exemplu potrivit este acest Porsche 356 Pre-A, din 1955, care pare sa fi trait o viata destul de grea pana in acest moment, pana cand a fost descoperita de o echipa de iubitori de masini.

La prima vedere, acest supravietuitor in varsta de 64 de ani ofera o imagine cu adevarat socanta. Fata de exemplarele sport inca in stare buna de functionare, acest 356 este acoperit din belsug de rugina, pare sa fii trecut prin mai multe reparatii si ii lipseste complet partea din spate, dovada ca a dus o viata putin diferita fata de "fratii" sai.

Citeste continuarea articolului Credeti ca acest Porsche 356 Pre-A mai poate fi salvat? Ganditi-va bine!

Bella Elan Coupe este un Audi TT, un Corvette si un Chevrolet din 1937

Trebuie sa incepem cu ceea ce e evident: a fost nevoie de 6.000 de ore pentru a construi aceasta combinatie extrema de masina. Este vorba despre un Chevrolet din 1937, a patra generatie Corvette si prima generatie a unui Audi TT, adica despre un mix cel putin extrem de ciudat.

Desi ne indoiam ca s-ar putea gandi cineva sa combine toate aceste masini, iata ca am fost contrazisi, iar rezultatul este cel pe care-l vedeti in acest articol. Mii de ore de munca au dus la aceasta "masina intr-un stil french deco", care este dotata cu numeroase si interesante caracteristici.

Intr-un mod care nu ne este chiar de inteles, acest Bella Elan Coupe combina o jucarie Hot Wheels la scala normala cu elemente fictionale din artdeco. Rezultatul? Unul dintre cele mai interesante vehicule aflate la vanzare in acest moment.

Citeste continuarea articolului Bella Elan Coupe este un Audi TT, un Corvette si un Chevrolet din 1937

In 1975, in momentul in care Jaguar lansa noul XJ-S, toata lumea a urat masina. Ca succesor spiritual al celebrului XKE, noul model de top creat la Coventry nu a reusit sa impace nici clientela, nici entuziastii marcii. E foarte adevarat ca stilul oarecum conservator i-a adus, totusi, acestui Grand Tourer V12 si cativa admiratori.

Pe langa aceste "voturi" negative, criza de combustibil europeana a dus la vanzari foarte proaste pentru XJ-S. Productia a fost oprita temporar dupa doi ani si nimeni nu a observat. Nici macar publicitatea oferita de aparitia in filmul "Return of the Saint", cu Simon Templar in rolul principal, nu a reusit sa-i imbunatateasca cifrele de vanzare.

De fapt, perceptia publicului a fost atat de rea ca si granzii de la Jaguar au refuzat sa conduca masina. Cu toate acestea, in ciuda documentelor celor de la Leyland din perioada respectiva, modelul XJ-S (mai tarziu XJS) a reusit sa iasa din umbra versiunii XKE, si asta doar prin meritele sale.

Citeste continuarea articolului Va intereseaza un Jaguar XJS V12? Iata unul care pare cu adevarat chilipir...

Mai mult decat inovatiile din domeniul auto, ne impresioneaza doar masinile de epoca. Prin amprenta pe care o pune timpul asupra lor, prin povestile pe care le spun, masinile vintage sunt fascinante pentru orice pasionat de automobile.

Putini stiu, insa, de unde a pornit totul. Cel mai vechi automobil inmatriculat in Romania este un Ford T Speedster, fabricat in anul 1912. Playtech.ro noteaza ca vehiculul se afla in proprietatea lui Axel Kohnen, un colectionar de masini de epoca, din Snagov.

Istoria celei mai batrane masini inmatriculate in Romania

Citeste continuarea articolului E mai batrana decat strabunicii nostri! Asa arata prima masina inmatriculata in Romania

Sa incepem cu o concluzie: modelul Jaguar XKE este cu mult supraevaluat. Poate ca oferta marcii britanice apare a fi o masina minunata, rapida si cool, dar preturile foarte mari nu inseamna ca nu va veti intalni cu diverse probleme.

Pana si cei mai inversunati proprietari de XKE vor recunoaste ca exista diverse probleme si chiar situatii in care tabla sufera de rugina. Ba chiar, un colectionar adevarat a prezentat modelul ca pe un alcoolic temperamental cu rigiditatea structurala a unei frunze, ca pe o masina care trebuie tratata cu manusi.

Exemplarele in stare foarte buna ajung la preturi senzationale, unele la care ne vine greu sa ne gandim. Tocmai de aceea, nu a fost deloc o surpriza pentru noi ca si un model aproape complet distrus, ca masina despre care vorbim in acest articol, poate costa mai mult decat un Range Rover second-hand.

Citeste continuarea articolului Pana si distrus, acest Jaguar XKE Roadster din 1969 costa o avere

Nu uitati ca "La Voiture Noire", modelul celor de la Bugatti, si-a facut debutul la Geneva Motor Show 2019, din postura de cea mai scumpa noua masina. Este vorba de nu mai putin de 16.7 milioane euro, motiv pentru care masina a devenit faimoasa peste noapte.

Ei bine, daca ne intrebati pe noi, si mai interesanta ni se pare povestea modelului care sta la baza acestei noi masini Bugatti. Numele "La Voiture Noire" ne duce inapoi in timp, la un model Bugatti pierdut si, din pacate, negasit vreodata.

Bugatti Type 57 SC Atlantic este una dintre cele mai cunoscute masini clasice, castigatoare a numeroase premii internationale, exceptional de rara, incredibil de valoroasa si impresionanta inca de la prima vedere. De designul sau Artdeco s-a ocupat nimeni altul decat Jean Bugatti, fiul lui Ettore Bugatti.

Citeste continuarea articolului Care este misterul modelului pierdut Bugatti Type 57 Atlantic La Voiture Noire?

Porsche 356 este, fara doar si poate, unul dintre cele mai exclusiviste modele din gama producatorului german. Bineinteles, stim ca toti ochii sunt atintiti mereu spre modelele 911, insa 356 este cu adevarat un model special atat pentru Porsche, cat si pentru fanii constructorului.

In primul rand, stim ca Porsche 356 a fost prima masina construita in serie de cei de la Porsche, productia incepand in anul 1948. In cele din urma, ultimul model 356 a fost pus pe picioare in 1965. Nu mai putin de 76.000 de exemplare 356 au fost construite in acea perioada, jumatate dintre ele fiind functionale chiar si in ziua de astazi. Impresionant, nu-i asa?!

Ei bine, chiar si asa, acest Porsche 356 naste pasiuni nebanuite printre fanii lui. Si, daca ne gandim mai bine, este si normal sa fie asa. Orice am vrea sa spunem, vorbim despre un model extrem de interesant si special pentru toti sustinatorii Porsche. Este o sportiva, disponibila atat in versiune coupe, cat si in versiune cabrio, care a umit lumea auto inca din prima jumatate a secolului trecut. Porsche 356 s-a facut remarcat prin manevrabilitatea sa, prin motorul pozitionat central si prin sistemul de tractiune spate cu care a fost dotat.

Citeste continuarea articolului Un Porsche 356 din 1964 facut pe comanda a devenit unicat in lume

Inca de aparitia pe piata a modelului Singer, in 2009, multi au fost cei care si-au dorit o bucata din gigantica "placinta" universala Porsche, dar putini sunt cei care au reusit sa interactioneze cu una dintre creatiile lui Rob Dickinson.

Tocmai de aceea, daca vrei sa iesi cumva in evidenta fata de ceilalti posesori de Porsche, in zilele noastre, e absolut necesar sa faci ceva diferit.

Ei bine, diferit este doar o singura modalitate de a descrie acest Porsche 356 C4S creat de Emory Motorsports. O alta modalitate? Simplu: o masina cu adevarat spectaculoasa!

Citeste continuarea articolului Porsche 356 C4S creat de Emory Motorsports: caroserie clasica si tractiune integrala de la 911!

Orice model normal Ferarri 365 GTB/4 Daytona in conditii similare ar valora aproximativ 600.000 euro pe piata actuala. Dar acest model, fabricat in anul 1969, care a fost scos la vanzare de o casa de licitatii, era de asteptat sa se vanda cu o suma de trei ori mai mare.

Casa de licitatii RM Sothesby a vandyt acest model in Italia, la Marenello, patria Ferarri, iar suma a fost de 1.8 milioane de euro. De ce asa de mult? Pentru ca masina este unica, in primul rand.

Mai apoi, pentru ca masina a fost ascunsa vreme de 40 de ani intr-un garaj din Japonia si este unica, fiind singurul Ferrari 365 GTB/4 Daytona omologat pentru sosea. Acest model a fost produs in doar 1200 de exemplare intre 1969 si 1973.

Citeste continuarea articolului Cat valoreaza un Ferrari 365 GTB/4 Daytona gasit dupa 40 de ani intr-un garaj din Japonia

Cu corpul mic si jos si anvelope subtiri, aceasta masina sport nu arata deloc precum cele puternice si scumpe din ziua de azi. Totusi, acest Ferrari 166 Spyder Corsa, care este cel mai vechi model din lume, este inca o masina extrem de atragatoare, nu-i asa?

Modelul, fabricat in anul 1947 este dezvaluit acum, dupa ce a fost complet refacut. Sa vedem un pic din istoria interesanta a lui, pentru ca suntem siguri ca orice impatimit este surprins sa afle despre aceste autovehiculele de colectie.

Ferrari 166 Spyder Corsa a fost fabricat dupa Al Doilea Razboi Mondial de catre Enzo Ferrari, iar acum a fost complet refacut. Si poate va intrebati cat a platit proprietarul pentru a readuce intr-o forma buna masina? Ei bine, asa cum va imaginati, suma este una impresionanta, 500.000 dolari.

Citeste continuarea articolului A fost descoperit cel mai vechi exemplar Ferrari 166 Spyder Corsa! Cat valoreaza acum masina

Salonul Retromobile 2019 este in plina desfasurare in aceasta perioada la Porte de Versailles, editia din acest an urmand sa se incheie la finele acestei saptamani. Evenimentul este unul extrem de important pe piata auto franceza, ajungand in acest an la cea de-a 44-a editie.

Bineinteles, evenimentul este unul special in primul rand pentru producatorii francezi de traditie, care au ocazia in cadrul acestui festival sa isi etaleze modelele clasice indragite de toti pasionatii auto. Organizatorii evenimentului asteapta peste 120.000 de persoane in acest sfarsit de saptamana la Porte de Versailles!

Cei care vor spune prezent la acest eveniment vor avea ocazia sa admire in acest sfarsit de saptamana Conceptul Peugeot e-LEGEND, un vehicul care ne este descris ca fiind 100% electric, autonom si conectat.

Citeste continuarea articolului Peugeot expune in cadrul Retromobile 2019 sase modele istorice

Fara indoiala, Beetle este unul dintre cele mai iubite modele produse vreodata de cei de la Volkswagen. Fie ca ii intrebam pe cei mai tineri dintre noi, fie ca discutam cu pasionatii auto ceva mai inaintati in varsta si mai nostalgici, Beetle va fi mereu pe buzele tuturor.

Se pare ca si pentru Kathleen Brooks a fost o masina cu adevarat speciala, cu care a parcurs nu mai putin de 560.000 de kilometri. Da, ati citit bine, Kathleen s-a aflat la volanul acestui Beetle pentru mai bine de 50 de ani, timp in care a condus peste 560.000 de kilometri. Cu adevarat impresionant, nu-i asa?!

Kathleen Brooks a cumparat acest model Beetle in iarna anului 1966, chiar in luna decembrie. Kathleen a indragit extrem de mult aceasta masina, purtandu-i de grija intr-un mod deosebit. Altfel nu am mai fi putut vorbi astazi despre acest model.

Citeste continuarea articolului Volkswagen a restaurat complet un Beetle cu peste 560.000 km la bord, cel mai batran model!

Unele dintre cele mai memorabile nume au aparut pentru prima data pe modele de masini de neuitat, care au lasat amprente permanente in cultura auto.

Istoria nu iarta si pastreaza nume cu rezonanta. Pentru multi, aceste nume ar trebui sa se schimbe subsecvent pentru modelele de masa pentru a le da acestora o imagine aparte si a oferi clientilor un nou spirit si mai mult entuziasm.

Iata mai jos, cateva dintre cele mai renumite nume de masini, care din pacate au fost date uitarii... cel putin unele dintre ele:

Citeste continuarea articolului Top 10 nume de masini care si-au pierdut stralucirea

Indiferent de cat de mult iubim masinile moderne, abia aparute pe piata, cred ca noi, pasionatii auto, vom fi intotdeauna interesati si de acele masini vechi, rare, de colectie cum s-ar spune. Desigur, nu ne vom permite niciodata sa ne mandrim cu o asemenea masina de colectie in garajul nostru personal, insa asta nu ne impiedica sa visam la una, nu-i asa?!

Din fericire, in toata lumea exista numerosi astfel de pasionati auto, care au dezvoltat o adevarata pasiune si obsesie pentru masinile vechi. Drept urmare, peste Ocean ii putem intalni pe asa zisii “vanatori” de masini vechi, parasite.

De ce vorbim astazi oare despre acesti vanatori de masini rare? Ei bine, la sfarsitul anului trecut, o veste importanta a luat prin surprindere intreaga comunitate de pasionati auto din Statele Unite. Vestea era ca un astfel de vanator a descoperit o adevarata colectie de masini parasite intr-o padure din statul Carolona de Nord.

Citeste continuarea articolului Colectie rara de masini ce valoreaza peste $5 milioane, descoperita intr-o padure din Statele Unite!

E din ce in ce mai normal sa ne intalnim cu versiuni electrice ale unor masini clasice, mai ales daca ne gandim ca ideea de conversie este destul de usor de realizat.

Aceasta electrificare vine, de cele mai multe ori, cu beneficii la capitolul performante, dar inseamna si costuri mai mici de intretinere, mai putina mentenanta sau lipsa totala a taxelor suplimentare.

Poate tocmai de aceea, Aston Martin Works a anuntat un program oficial de conversie electrica pentru marca britanica, devenind astfel prima divizie de gen din lumea auto care face asta.

Citeste continuarea articolului Aston Martin pregateste versiuni electrice ale clasicelor sale

Inca de la primele idei si schite prezentate de Porsche pentru noua caroserie 993, am avut mari sperante ca acest proiect proaspat 911, gandit de specialistii de la Porsche Classic, va fi unul cu adevarat special. In acest moment, producatorul si-a prezentat creatia si, sincer, nu ne-a ramas mai mult de spus: iubim "aurul"!

Trebuie, insa, sa fim sinceri pana la capat si sa ne exprimam dezamagirea ca aceasta masina nu a fost mai mult personalizata. Asta mai ales pentru ca, in ultimele saptamani, Porsche ne-a tot alimentat cu fel de fel de idei care vorbeau despre o caroserie unica.

Am stiut de la inceput ca producatorul pleaca de la un 911 din era 993, unul dintre ultimele modele racite cu aer, dar speram sa ne intalnim cu mai multe elemente creative, care sa creeze o imagine individuala a masinii.

Citeste continuarea articolului Project Gold: noul Porsche 911 Turbo pe care ni-l doream!

Trebuie neaparat sa incepem cu ceva istorie: Zagato, constructorul italian de masini, localizat in nord-estul localitatii Milano si cunoscut in special pentru masinile sale sport si GT, a trecut, ca orice alt producator, prin perioade extrem de dificile in trecut.

De exemplu, la sfarsitul anilor '60 si inceputul anilor '70, piata traditionala a companiei italiene, incantata de frumusetile construite manual de Zagato, a fost aproape complet preluata de modele mai accesibile ale unor producatori "pe val" in acel moment, printre care Ford sau Opel.

Asta a dus la reorientarea oarecum fortata a celor de la Zagato catre un segment complet nou pentru companie si la prezentarea, la Geneva Motor Show in 1972, a micro-masinii electrice Zele.

Citeste continuarea articolului Asa arata cel mai ieftin Zagato acum pe piata!

Dupa ce Manifattura Automobili Torino a readus pe piata, la inceputul anului, modelul Stratos, o alta legenda a raliurilor din toate timpurile se pregateste de... revenire la viata.

Despre ce masina e vorba? Ei bine, Automobili Amos a prezentat recent Lancia Delta Futurista, model care a intrat initial pe piata in 1989, sub forma Delta Integrale, dar a trecut prin modificari masive de-a lungul timpului, printre care fi folosirea extensiva a fibrei de carbon.

Mai exact, ne referim la proiectul de suflet al lui Eugenio Amos, care si-a explicat viziunea ca fiind una "pura, analogica, dura si esentiala" intr-o lumea auto plina de automobile din ce in ce mai computerizate.

Citeste continuarea articolului Lancia Delta Futurista: un pret exorbitant pentru o noua versiune a clasicului de raliu!
Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare