legislatie

Lista stiri si informatii despre legislatie pe Cars.ro

Stiri si informatii despre legislatie

Citeste cele mai noi stiri si informatii despre legislatie publicate pe Cars.ro! Vezi comentarii si poze despre legislatie, pe Cars.ro!

Te-ar putea interesa: germania, radar, politia romana, masini volan dreapta, rar, itp, verificari, masini, amenzi, pericol, america, inmatriculari, semne incepatori, soferi incepatori, parcare

Masinile cu evacuari sport, confiscate in Germania! Romania ar putea aplica si ea o astfel de lege

Romania este una dintre tarile care sta cel mai prost din punct de vedere al sigurantei rutiere, iar acest lucru se datoreaza in primul rand soferilor care nu respecta indicatoarele rutiere, dar si a autoritatilor care nu se obosesc prea tare sa construiasca autostrazi sau alte drumuri care sa ofere o siguranta mai mare celor aflati la volan.

Politistii romani sunt legati la maini de multe ori si nu pot penaliza cu adevarat incalcarea unor reguli strice si nici nu pot confisca masini. In tara noastra, doar RAR poate spune daca o masina indeplineste toate criteriile de siguranta pentru a circula pe strazi, o regula invechita daca stam sa analizam ca exista tari precum Germania, unde Politia Rutiera poate imobiliza si confisca o masina daca nu prezinta siguranta.

Nemtii sunt recunoscuti pentru strictetea lor, iar pentru a face o demonstratie in acest sens au realizat un clip viral pe internet in care sunt oprite masini care par a fi tunate. Organele legii masoara nivelul decibelilor si pot decide daca masina respectiva nu respecta toate normele din punct de vedere al zgomotului provocat, iar daca legea este incalcata masina va fi confiscata pe loc.

Citeste continuarea articolului Masinile cu evacuari sport, confiscate in Germania! Romania ar putea aplica si ea o astfel de lege

Fara limita! O masina radar a politiei rutiere a fost filmata de un sofer gonind cu 120 km/h

Dupa cum stim cu totii, politistii sunt cei care surprind soferii vitezomani cu ajutorul aparatului radar... dar... se pare ca rolurile se pot inversa. Este vorba de cazul unei Dacia Logan, care a fost surprinsa de un sofer gonind cu 120 km/h.

Barbatul care a filmat masina sustine ca este pasagerul masinii din spatele Loganului neinscriptionat, care de fapt prindea soferii vitezomani. Surprinderea celui care a filmat intamplarea, este de inteles: acel Logan circula cu 120 km/h intr-o zona in care limita de viteza este de 70 km/h.

Filmarea a fost facuta ieri, pe 5 martie, in jurul orei 16, pe DN 73 Pitesti-Campulung Muscel, pe raza comunei Micesti.

Citeste continuarea articolului Fara limita! O masina radar a politiei rutiere a fost filmata de un sofer gonind cu 120 km/h

Masinile cu volan pe dreapta restrictionate in Romania! Care sunt soferii in pericol

Ministerul Transporturilor vrea sa reduca numarul accidentelor provocate de masinile cu volan pe dreapta, iar pentru acest lucru au fost implementate mai multe reguli care complica viata celor care isi doresc o astfel de masina in viitor. Guvernul a impus schimbari importante cu privire la omologarea individuala, certificarea autencititatii vehiculelor rutiere si la eliberearea cartii de identitate.

Noua lege vizeaza masinile cu volanul dreapta aduse din afara Uniunii Europene si nu mai pot primi omologare pentru inmatriculare daca nu indeplinesc anumite criterii. Daca vom aduce de exemplu o masina vanduta initial in afara UE cu volanul pe dreapta, masina nu mai poate fi inmatriculata si in tara noastra.

Noile modificari au fost introduse in Ordinul nr.1255 din 13 august 2018 pentru modificarea si completarea Reglementarilor cu privire la omologarea individuala, eliberarea cartii de identitate si certificatatele de autenticitate a vehiculeleor rutiere.

Citeste continuarea articolului Masinile cu volan pe dreapta restrictionate in Romania! Care sunt soferii in pericol

3.500 de masini verificate in 2018 prezentau pericol iminent de accidente

Registrul Auto Roman a publicat la inceputul acestei saptamani un raport in legatura cu rezultatele obtinute in urma verificarilor in trafic realizate pe parcursul anului trecut. Cei de la RAR au verificat in 2018 nu mai putin de 67.807 masini despre care existau indicii vizuale ca ar putea incalca legislatia in vigoare.

Asa cum probabil ne-am fi asteptat cu totii, rezultatele obtinute in urma acestor verificari sunt ingrijoratoare. Inca o data, cifrele ne arata ca un numar semnificativ de soferi nu sunt constienti de pericolul in care se afla cand pleaca la drum la volanul unei masini care nu respecta niciun fel de standard.

Dintre cele peste 67.000 de masini verificate pe parcursul anului trecut, aproximativ 3.500 de masini prezentau pericol iminent de accidente din cauza unor probleme tehnice la instalatia electrica de iluminare si semnalizare.

Citeste continuarea articolului 3.500 de masini verificate in 2018 prezentau pericol iminent de accidente

Ati fost vreodata nevoiti sa faceti gauri in partea din fata a masinii personale doar pentru a putea monta placuta de inmatriculare? Ati fost nemultumiti si ati avut doar "cuvinte de lauda" la adresa celor care creeaza astfel de legi? Suntem siguri ca da...

Ei bine, iubitorii de masini pot fi foarte usor transformati in activisti atunci cat e vorba despre legi sau reguli care nu fac altceva decat sa puna bete in roate realitatilor cotidiene. O noua lege din Texas pare sa fie exact ce asteptau soferii de acolo, chiar daca unii dintre ei inca se mai gandesc sa faca din ea o adevarata lupta pentru drepturile lor.

Statul Texas are obligativitatea celor doua placute de inmatriculare inca din 1934 iar, in 2011, legea 2357 a modificat aceasta regula, scotand din ilegalitate lipsa uneia dintre placute, pe care o face pedepsibila cu o amenda de 200 de dolari.

Citeste continuarea articolului Doar in America: Masinile de lux nu vor mai fi nevoite sa aiba placute de inmatriculare in partea din fata

Permisul de conducere este o adevarata bucurie pentru multi tineri, dar si o responsabilitate enorma asupra propriei vieti. Cei mai multi oameni reusesc sa obtina permisul de conducere de la varsta de 18 ani, insa destul de putini sunt cei care stiu ca in primele 12 luni trebuiesc purtate asa zisele “lamai” in geam pentru a semnaliza faptul ca sunt incepatori.

In ciuda faptului ca pozitiionarea si durata semnelor de incepatori sunt intrebari la examenul auto, multi nu stiu exact cum se procedeaza si le pozitioneaza prost pe luneta, dar si pe parbriz.

Conform regulamentelor de aplicare a legislatiei rutiere Art. 149 din Regulamentul de aplicare OUG 195/2002 mentioneaza clar faptul ca bulinele galbene se aplica pe parbriz in partea din dreapta de jos pe luneta si in partea stanga jos la masini, in timp ce la motociclete semnul se regaseste in partea din spate langa numarul de inmatriculare:

Citeste continuarea articolului Cum se lipesc corect pe parbriz semnele pentru incepator! Cat timp trebuie pastrat semnul in geam

Locurile de parcare reprezinta o problema majora pentru orice bucurestean care conduce o masina. Si, se pare ca de acum incolo, problema lipsei locurilor de parcare va deveni o problema si mai mare. Stim cu totii deja, este extrem de greu sa gasesti un loc de parcare in zonele aglomerate ale orasului.

Bineinteles, parcarea la intamplare in unele locuri care obstructioneaza circulatia masinilor nu este permisa si nici de dorit. Niciunul dintre noi nu ne dorim sa incurcam toata circulatia doar pentru ca nu avem noi unde sa ne parcam masina … Insa, la fel de bine, stim cu totii ca uneori chiar nu ai unde sa parchezi. In aceste cazuri, solutia este aceea de a parca undeva nu incurcam circulatia, chiar daca este neregulamentar.

Ei bine, Primaria Municipiului Bucureste pare extrem de decisa in a da amenzi usturatoare soferilor care isi parcheaza masinile neregulamentar. Deocamdata, Primaria are un proiect care se afla in dezbatere publica. Insa, sansele pentru ca acest proiect sa fie aprobat in cele din urma si transformat intr-o lege sunt destul de mari. Asadar, haideti sa vedem despre ce este vorba in acest proiect!

Citeste continuarea articolului Soferii care parcheaza neregulamentar vor risca amenzi de 850 de lei

Cu siguranta cei mai multi dintre soferi au primit cel putin o amenda in viata, iar multi si-au pus intrebarea daca sunt cu adevarat vinovati. Toti cei care se simt nemultumiti de decizia luata de Politia Rutiera pot depune o contestatie, insa pentru acest lucru trebuie sa cunoastem cativa pasi esentiali.

Stim deja cu toti ca amenda se poate plati la 50% din valoarea ei totala intr-un timp de 15 zile, nu 48 de ore cum a fost stabilit pana in luna august din 2018. Termenul limita a fost extins prin Legenea nr. 203/2018, iar textul legii ne spune asa: “De la data inmanarii sau comunicarii procesului verbal”.

Primul pas cu adevarat pentru o contestatie este redactarea unei plangeri propriu-zise impotriva procesului verbal intocmit de politist. Un astfel de formular se poate descarca foarte usor de pe internet cu un click aici. Dupa ce vom completa toate rubricile vom depune cererea la judecatoria in a carei circumscriptie a fost emisa contraventia, iar de aici executarea sanctiunii este suspendata.

Citeste continuarea articolului Cum putem contesta un proces verbal de contraventie rutiera! Pasii simpli spre un proces reusit

Ultimele zile din an au adus o modificare importanta asupra legii circulatiei pe drumurile publice, care trebuie luata in seama de toti cei care se afla in aceasta situatie. Decretul a fost semnat la sfarsitul lui 2018 de catre presedintele Klaus Iohannis.

Modificarea prevede faptul ca o persoana declarata inapta din punct de vedere medical are obligatia sau informeze politia rutiera asupra verdictului constatat de o unitate de asistenta medicala autorizata. Astfel, noua modificare completeaza Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice.

Una dintre prevederile cuprinse in aceasta modificare de lege face referire la examinarea medicala la care sunt supusi conducatorii de autovehicule, tractoare agricole sau forestiere ori tramvaie. Aceasta examinare medicala trebuie facuta obligatoriu in unitati de asistenta medicala autorizate, existente la nivelul fiecarui judet. Aceste unitati au, de asemenea, obligatia luarii in evidenta a soferilor.

Citeste continuarea articolului Legea circulatiei pe drumurile publice a fost modificata. Ce se intampla cu soferii declarati inapti pentru a conduce

Anuntul momentul pentru tinerii care doresc sa devina soferi. Directia Permise va modifica examenul auto, iar candidatii vor avea parte de noi schimbari. Din ce in ce mai putin tineri reusesc sa promoveze examenul pentru permis auto. In anul 2017, doar 50% dintre cei examinati au reusit sa obtina punctajul minim necesar. 

Sefii Politiei iau in calcul ca examinarea sa se desfasoare si pe centura, nu numai in oras. Motivul este viteza de deplasare pe principalele artere ale orasului, care nu depaseste 15 kilometri pe ora. Mai multi candidati, in timpul probei traseului, au stat blocati in trafic. In acelasi timp vor sa creasca numarul locurilor unde se poate face examinarea auto. 

Obtinerea permisului auto este, in multe judete din Romania, un adevarat examen al rabdarii deoarece programarile pentru proba practica se fac si la sase luni distanta de la sustinerea celei teoretice. La finalul lui ianuarie, programarile pentru „traseu“ se faceau in multe judete pentru luna aprilie. Campionii termenelor lungi sunt cei de la Brasov (iulie) si Harghita (iunie). Judete precum Vaslui, Arges, Suceava sau Prahova faceau programari pentru mai in ianuarie, iar in Constanta si alte cateva judete examenul se putea sustine cel mai repede dupa trei luni. La polul opus, la Salaj candidatii pot da examenul la o luna distanta dupa proba teoretica.

Citeste continuarea articolului Anuntul momentului pentru cei care vor sa obtina permisul auto. Ce se schimba

Romania ar putea sa fie data in judecata la Curtea de Justitie a Uniunii Europene, in cazul in care nu ramburseaza integral intr-un timp cat mai scurt taxele auto platite de soferi pentru inmatricularea masinilor care ulterior au fost abrogate, deoarece au incalcat legislatia europeana.

Comisia Europeana a trimis o somatie de urgenta spre Bucuresti, dar si un aviz motivat prin care se cer masuri urgente in cazul taxei auto pe care Guvernul trebuie sa o restituie. Oficialii de la Bruxelles au oferit un termen de 60 de zile autoritatilor de a oferi inapoi banii platiti de romani pentru taxele de poluare, inclusiv pentru timbrul de mediu.

Rambursarea banilor a fost insa amanata de mai multe ori in ultimii ani de Guvernul Romaniei prin diverse acte normative si este destul de greu de crezut ca intr-o astfel de criza bugetara se va putea face plata integrala in urmatoarele 2 luni.

Citeste continuarea articolului Guvernul Romaniei obligat de Bruxelles sa restituie banii dati pe taxa auto

Consumul de droguri la volan este una dintre cele mai periculoase activitati aparute in randul tinerilor, iar acest lucru a dus in ultimele zile la un accident grav in care  a rezultat moartea unei tinere de doar 20 de ani si ranirea grava a unui baiat de 19 ani.

Cel care s-a aflat la volan a fost depistat cu anumite substante psihoactive in organism dupa ce i-au fost recoltate probe biologice la spital si cel mai probabil acest lucru a cantarit decisiv in tragedia petrecuta pe un drum in apropiere de Cluj-Napoca.

Cazurile in care tinerii consuma anumite droguri si se urca mai tarziu la volan sunt din ce in ce mai dese pe soselele din Romania, iar acest lucru pune in pericol siguranta tuturor cetatenilor care se afla pe sosea. Multi dintre tineri ajung rapid sa fie dependenti de droguri, unii de cele usoare, altii de cele mai puternice de pe piata.

Citeste continuarea articolului Consumul de droguri la volan provoaca tragedii pe sosele! De ce nu reactioneaza Politia Romana?

Inmatricularea auto in 2019 trebuie facuta la cel mult 90 de zile de la dobandirea dreptului de proprietate asupra masinii, iar actele difera in functie de situatie. Primul pas pentru inscrierea masinii este clasificarea situatie din care face parte: masina cumparata din UE, masina din afara UE sau din Romania.

Termenul de 90 de zile se va aplica de la data inscrisa pe contractual de vanzare-cumparare, iar in cazul in care depasi acest termen vom achita o amenda de 2900 de lei si vom ramane fara placute si talon. Anul trecut a fost aprobata si supendarea inmatricularii daca masina pe care o conducem are Inspectia Tehnica Periodica expirata sau nu are RCA. In acest caz ne putem astepta la o amenda de pana la 5.800 de lei si retinerea placutelor de inmatriculare, dar si a talonului.

Inmatricularea unei masini costa sub 100 de lei in 2019 pentru transcrierea masinilor deja inmatriculate in tara noastra, pret la care nu se adauga insa asigurarea RCA care difera in functie de istoricul soferului, motorul masinii, dar si alte aspect. Daca masina pe care vrem sa o inregistram este adusa din afara tarii costurile trec de 500 de lei, deoarece avem nevoie si  de autenticitatea RAR.

Citeste continuarea articolului Actele necesare si costurile pentru inmatricularea auto in 2019

O romanca care detinea un BMW a fost deposedata de autovehiculul ei, deoarece masina de lux era inmatriculata in Romania.  Conationala noastra este prima femeie din Perugia care a ramas fara masina dupa noul decret Italian al sigurantei.

Femeia in varsta de 34 de ani a fost oprita de politisti miercuri, la Perugia, iar dupa vizita carabinierilor a ramas fara masina, deoarce incalca noul decret de siguranta.  Romanca s-a ales si cu o amenda de 500 de euro,  deoarece a circulat cu un autoturism inmatriculat in strainatate.

Femeia este rezidenta in Italia de mai multi ani si are permis de conducere Italian de mai bine de cinci ani de zine, insa noile modificari o obliga ca in maxim trei luni de la momentul in care este adusa masina din alta tara sa fie inmatriculata in Italia.

Citeste continuarea articolului O romanca a ramas fara BMW in Italia. Carabinierii i-au confiscat-o!

Patru parlamentari au depus la Senat in luna decembrie un proiect de lege care prevede ca perioada suspendarii permisului de conducere sa nu poata fi marita in cazul in care soferul contesta actiunea. Proiectul de lege a fost initiat de deputatii PNL Florin Roman, Ioan Balan si Laurentiu Leoreanu si de deputatul PMP Petru Movila. Aceasta modificare ar urma sa completeze Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice. Mai exact, este vorba despre doua aliniate noi pe care cei patru deputati le propun.

Primul aliniat propus prevede faptul ca in cazul in care titularul dreptului de a conduce contesta procesul verbal de contraventie la o instanta competenta, perioada de supendare a dreptului de a conduce sa nu poata fi majorata pana la epuizarea tuturor cailor de atac, fie ordinare, fie extraordinare. Prevederea specifica faptul ca este vorba despre o exceptie care ar urma sa se faca de la regulile instituite prin normele cuprinse in cadrul Art. 103, alin. 7.

In continuare, cel de-al doilea aliniat despre care vorbim prevede ca obligatia de a preda permisul de conducere curge de la data comunicarii de catre Serviciul Rutier Judetean, in scris, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire. Obligatia va fi indeplinita dupa ce este primita Hotararea Judecatoreasca, ultima pronuntata, care confirma mentinerea duratei de suspendare a dreptului de a conduce, conform procesului verbal de contraventie contestat.

Citeste continuarea articolului Proiect de lege: perioada suspendarii permisului de conducere nu poate fi marita daca procesul verbal este contestat

Pe 27 decembrie a fost semnat decretul pentru promulgarea modificarii legii privind circulatia pe drumurile publice. Dintr-o data, examenul medical ar trebui sa însemne ceva pentru siguranta pe șosele. 

„Orice medic, atunci cand constata ca un conducator de autovehicul, de tractor agricol sau forestier ori tramvai, aflat in evidenta sau in îngrijirea sa, prezinta afectiuni medicale (…), este obligat sa emita bilet de trimitere catre o unitate de asistenta medicala autorizata (…), cu diagnosticele constatate și cu datele de contact ale unitatii medicale in care medicul trimitator isi desfasoara activitatea si sa consemneze acest lucru in fisa medicala a conducatorului', scrie in proiectul de act normativ, cu precizarea ca exista un ordin al ministrului sanatatii cu afectiunile ce nu permit conducerea masinilor.

In cazul in care conducătorul auto se va prezenta la control, iar medicul il va declara inapt pentru a conduce, clinica va trebui sa informeze politia rutiera, medicul trimitator si soferul in cauza despre rezultatul examinarii. Dupa primirea informatiei, conducatorul isi va pierde permisul. El este obligat ca in trei zile de la decizie sa se prezinte la sectia de Politie pentru a preda permisul auto.

Citeste continuarea articolului Legea a fost promulgata! Medicii ii vor putea lasa fara permis pe conducatorii auto

Gratiela Gavrilescu, Ministrul Mediului, a devenit unul dintre cele mai important personaje politice in ultima perioada dupa numeroasele amanari cand a fost vorba de Taxa Auto 2019. Gavrilescu a declarat intr-o conferinta de presa ca vai dura pana se va gasi o formula de calcul in cazul Taxei Auto.

Noul anunt al Ministrului Mediului vine la doar cateva zile de la declaratia prin care anunta ca pana la Craciun se va gasi o formula pentru aceasta taxa. Planurile anuntate de Gavrilescu au fost insa anulate rapid , iar intr-o conferinta de presa a declarat ca este nevoie de noi calcule pentru a  nu exista probleme.

Ministrul Mediului nu a mai dat o data anume pentru Taxa Auto si a declarat ca exista mari dificulati in gasirea unei formule ideal. Gavrilescu se teme de posibilele contestatii sau nemultumiri din partea soferilor si asta este unul dintre motivele pentru care acest proces se misca atat de greu.

Citeste continuarea articolului Taxa Auto 2019 a primit o noua amanare! Ce a spus Ministrul Mediului

Romanii din Italia  sunt nemultumiti de modificarile Codului Rutier care interzic persoanelor care au rezidenta  in Italia de mai mult de 60 de zile sa circule cu un vehicul inmatriculat in strainatate, presa relatand cazuri in care soferi avand masini cu numere de inmatriculare romanesti au fost opriti de politie si sanctionati.

Ambasada Romaniei la Roma a postat pe pagina  sa Facebook modificarile Codului Rutier, iar comentariile sunt diverse, unii romani considerand ca  trebuie sa fie respectate legile statului in care se afla, altii invocand principiul liberei circulatii, iar altii solicitand interventia  ambasadei. 

Ambasada Romaniei in italia a anuntat vineri pe pagina de Facebok modificarea Codului Rutier italian, in conformitate cu Legea nr. 132 privind convertirea in lege, cu modificari, a Decretului-Lege nr. 113 din 4 octombrie 2018.

Citeste continuarea articolului Schimbari importante in Codul Rutier din Italia. Romanii de acolo vor ramane fara masini

Taxa auto 2019, asa cum probabil va fi denumita in viitorul apropiat, se pregateste de deputati. Ministerul Mediului, Gratiela Gavrilescu a oferit mai multe detalii despre noua taxa. Va aplica principiul „poluatorul plateste”, iar alte declaratii ale oficialului au specificat ca vor fi platite „contributii” la bugetul de stat.

Noutatea este ca nu toate aceste „contributii vor fi platite de la 1 ianuarie 2019, deci taxa auto 2019 va intra in vigoare treptat. Soferii care detin, insa, masini electrice, vor fi scutiti de această taxa.

Cel mai probabil acest lucru face parte din planul descris de Ministrul Mediului drept un ragaz pentru cetateni sa se informeze cu privire la noul bir, sa se adapteze si sa faca alegeri in consecinta de cauza. Putem sa tragem o concluzie, tot din declaratiile lui Gratiela Gavrilescu, ca inca nu a fost finalizata forma finala pentru taxa auto 2019.

Citeste continuarea articolului Cine este scutit de la noua taxa auto. Va intra in vigoare la 1 ianuarie 2019

Marile orase europene se confrunta la ora actuala cu doua probleme majore. Prima dintre ele este legata de aglomeratia accentuata care se creeaza la orele de varf, cauzata de numarul mare de masini care tranziteaza orasele. Cea de-a doua problema este si mai delicata, avand legatura cu poluarea excesiva cauzata de toate aceste masini.

Chiar si daca vorbim despre mari orase europene, vorbim in continuare si despre un numar foarte mare de masini vechi, cu un grad de emisii cu mult peste limita normala. In aceste conditii, multe administratii locale au luat decizia de a limita sau chiar de a interzice masinile vechi in centrele oraselor.

Madrid este una dintre marile capitale europene care au hotarat de curand sa ia o astfel de decizie. Administratia capitalei spaniole a decis sa interzica tranzitarea centrului orasului atat pentru masinile cu motoare diesel mai vechi de anul 2006, cat si pentru masinile cu motoare pe benzina mai vechi de anul 2000.

Citeste continuarea articolului Madrid interzice circulatia masinilor vechi in centru
Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare