legislatie

Lista stiri si informatii despre legislatie pe Cars.ro

Stiri si informatii despre legislatie

Citeste cele mai noi stiri si informatii despre legislatie publicate pe Cars.ro! Vezi comentarii si poze despre legislatie, pe Cars.ro!

Te-ar putea interesa: autostrazi, permis conducere, amenzi, masini electrice, uniunea europeana, taxi, romania, radar, itp, liviu dragnea, politia romana, trafic, waze, tractor, inmatriculare

Iata care este viteza maxima cu care poti circula pe autostrada si care nu te lasa fara permis de conducere, doar cu amenda!

Desigur ca fiecare sofer are o multime de intrebari, mai ales legate despre faptele care ii pot aduce amenzi. Daca in unele cazuri, legislatia din Romania este destul de clara si nu ai nevoie de foarte multe lamuriri, in altele te incurci in litera de lege si la final habar nu ai cum sa-i dai de cap.

Un subiect foarte dezbatut de tot soferii din toata tara este… autostrada. Stim cu totii care este limita legala a vitezei cu care poti circula pe autostrada, insa mai stim ca uneori calcam pedala si o intrecem.

Foarte multi incepatori se agita si se streseaza daca depasesc limita de 130 km/h, limita de viteza care este impusa pe autostrada, insa ar trebui sa-i informam ca nu au de ce. Si ar trebui sa ne informam si noi pentru ca uneori mergem in nestire, sperand doar ca nu o sa ne fie ridicat permisul si nu o sa primim amenda pentru incalcarea vitezei.

Citeste continuarea articolului Iata care este viteza maxima cu care poti circula pe autostrada si care nu te lasa fara permis de conducere, doar cu amenda!

Masinile electrice trebuie sa fie ceva mai zgomotoase. Iata ce termen limita impune Uniunea Europeana!

De cate ori nu ati fost opriti pe strada de politie pentru ca masina a fost prea zgomotoasa? Mie mi s-a intamplat cu fosta masina si de fiecare data imi era analizata si eram atentionata ca nu pot circula asa cu ea daca nu are toate modificarile omologate. Degeaba incerci, femeie fiind, sa le explici ca asa stie ea sa faca (si facea destul de frumos) ca nu te crede nimeni. Povestea a stat altfel cand l-au oprit si pe prietenul meu si discutia s-a terminat cu “s-o stapaniti sanatos”. Multumesc, pe aceasta cale, agentilor de politie din localitatea din care vin pentru ca nu mi-au acordat si mie aceeasi acelasi credit ca spun niste lucruri reale. Sunt ironica, evident.

Dar sa nu degeream si sa revenim la subiect: foarte multi politisti te opresc in trafic daca masina e modificata si scoate sunete ceva mai puternice decat ar trebui. E de ajuns sa le arati ca totul e omologat si probabil te vor lasa sa pleci (nu ca in cazul meu, totusi).

Dar ce ne facem cu masinile electrice care vor pune stapanire pe piata auto in urmatorii ani? Oare cum ar trebui sa ne raportam la zgomotul pe care acestea il produc? Probabil ca vor fi cele mai ok din punct de vedere zgomot pentru ca sunt atat de silentioase ca nici macar nu le auzi. Si daca zgomotul puternic era si este o problema, nici lipsa lui nu este de lasat de-o parte.

Citeste continuarea articolului Masinile electrice trebuie sa fie ceva mai zgomotoase. Iata ce termen limita impune Uniunea Europeana!

Proiect de lege in dezbatere publica: faci taximetrie ilegala, vei putea fi sanctionat din prima!

In Bucuresti, mai mult decat in alte orase, povestea taximetristilor incepe sa se transforme intr-un serial care poate fi incadrat cu usurinta in categoria dramelor proaste. Masinutele galbene sunt sperietorile de ciori in traficul bucurestean. Uber-ul nu mai are forta pentru ca soferii masinutelor galbene sunt facuti, peste noapte, cei mai corecti si cei care respecta legea. Taxify este ilegal.

Cumva, Uber si Taxify si-au recastigat dreptul de a circula pe strazile din Bucuresti si asta datorita cetatenilor care s-au saturat de marlaniile soferilor masinutelor galbene. Si cine nu stie despre ce vorbesc, hai sa ne aducem aminte cum circulam in Bucuresti cu masini in care se fuma peste masura, in care mizeria era la ordinea zilei, in care soferii se uitau urat daca nu le dadeai si lor ceva pe langa cursa (si daca se putea sa fie consistent), de geamuri deschise pentru ca “nu merge, doamna, sa-l dau in sus” sau… din postura de sofer, de taximetristi care taie calea cum vor, care claxoneaza de parca strada le apartine si asa mai departe.

Cu totii am folosit masinutele galbene pentru ca nu aveam incotro, insa daca tot avem acum o alta modalitate de a ne deplasa, ca niste oameni civilizati, de ce sa nu o folosim?

Citeste continuarea articolului Proiect de lege in dezbatere publica: faci taximetrie ilegala, vei putea fi sanctionat din prima!

Invoci marja de eroare a aparatelor radar ca sa scapi de amenda? De acum nu se mai poate!

Daca ne-am obisnutit sa invocam diferite motive pentru a ne exonera de plata ori sanctiunea amenzii contraventionale pentru viteza, judecatorii Inaltei Curti de Casatie si Justitie au decis: nu mai poti contesta sanctiunile rutiere folosindu-te de celebra marja de eroare a aparatelor utilizate de politisti.

La fel ca si voi, m-am intrebat cum oare de se intampla acest lucru? Simplu si foarte corect. Decizia judecatorilor Inaltei Curti releva exigenta maxima in momentul in care aparatele radar sunt verificate si omologate in prealabil de autoritatile competente.

Aceasta rezolutie apare si in Monitorul Oficial al Romaniei, producand efecte juridice. Prin urmare, niciun sofer nu se mai poate prevala de sanctiunile incasate pentru depasirea limitelor de viteza prin invocarea motivului referitor la marja de eroare legala. Inca din momentul constatarii faptei, multi dintre noi vom actiona sub acest instinct (de exemplu: daca am o limita de viteza de 50 de kilometri pe ora, iar eu merg cu 60, clar... scap). Ei bine, acest lucru, in situatia in care se vrea, se poate constata fara niciun fel de problema sau posibil castig de cauza in instanta.

Citeste continuarea articolului Invoci marja de eroare a aparatelor radar ca sa scapi de amenda? De acum nu se mai poate!

Un nou proiect de act normativ depus la Senatul Romaniei prevede niste clauze reale, pertinente si bineinteles in interesul cetateanului. Aceasta noua initiativa prevede ca romanii care au incalcat normele stabilite de legislatia rutiera in vigoare si s-au ales cu permisul de conducere suspendat pot solicita reducerea perioadei de suspendare, in diferite cazuri, in functie de gravitatea si repetabilitatea situatiei.

Aceasta modificare prin care soferii pot solicita reducerea perioadei de suspendare a permisului de conducere este regasita in proiectul de modificare si completare a Ordonantei de Urgenta a Guvernului numarul 195 din 2002 ce prevede circulatia autovehiculelor pe drumurile publice.

Desi din 20 mai 2018 au intrat in vigoare mai multe initiative ce modifica ordonanta mentionata, senatorii sunt pusi in fata altui proiect de modificare a legislatiei. Pentru a deveni aplicabila, aceasta are nevoie de votul celor doua camere ale Parlamentului, promulgarea de catre Presedintele Romaniei si bineinteles, publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei.

Citeste continuarea articolului Poti reduce perioada de suspendare a permisului auto? Iata care sunt conditiile!

Proaspetele prevederi intrate in vigoare odata cu celebra data de 20 mai 2018 (data la care Codul Rutier primeste numeroase modificari) includ si suspendarea inmatricularii unui autovehicul fara Inspectia Tehnica Periodica valabila sau suspendarea inmatricularii autovehiculului in situatia in care acesta nu a fost inscris pe numele proprietarului de drept, in 90 de zile de la achizitionarea acestuia.

Desi multi dintre cititori au fost focalizati pe aceste modificari, unii dintre noi au omis cateva asemenea aspecte, fapt pentru care, in prezentul articol va voi aminti doua dintre cele mai importante modificari aduse Codului Rutier din 20 mai 2018.

Potrivit declaratiilor reprezentantilor Politiei Romane, incepand cu data de 20 mai 2018, sanctiunile privind suspendarea inmatricularii in cazul in care ITP-ul autovehiculului nu este valabil si neanuntarea autoritatilor privind transmiterea dreptului de proprietate, in 90 de zile de la data dobandirii acestuia, vor fi dispuse imediat, fara rabat de la Ordonanta de Urgenta a Guvernului numarul 195 din 2002 (Codul Rutier) privind circulatia autovehiculelor pe drumurile publice.

Citeste continuarea articolului Circuli cu ITP-ul expirat? Care este amenda si ce spun autoritatile?

In vacanta de 1 mai, toti am mers la mare. Sau macar aproape toti. Tot omul si-a dorit sa sarbatoreasca mini-vacanta de 1 mai la mare, in liniste si relaxare. Asa a facut si domnul Dragnea, doar ca atitudinea relaxata si superioara a fost foarte usor taxata de o persoana care a comentat pe facebook la fotografia care a stat ulterior dovada pentru un… ITP expirat.

De pe Facebook s-a aflat ca Dragnea a mers la mare cu un BMW care avea ITP-ul expirat. Mai tarziu s-a aflat ca masina nu-i apartinea si era a baiatului sau, comentariul lui Liviu Dragnea fiind ca pe el nu-l intereseaza si asteapta ca baiatul sau sa-si plateasca amenda si sa suporte consecintele.

Chiar daca pe de-o parte pare o atitudine sanatoasa pentru un parinte, eu ma intreb de ce domnul Liviu Dragnea nu a fost adult de la inceput si nu a verificat actele masinii. Insa asta-i alta poveste… probabil doar noi, muritorii de rand ne facem griji daca ne urcam in masina si avem toate actele valide.

Citeste continuarea articolului ITP-ul expirat al lui Dragnea nu poate fi sanctionat. Iata de ce!

Povestea interesanta pe care o scriem in fiecare zi, in trafic, este prezenta politistilor care se afla in diverse locuri. Folosind aplicatia Waze - hartile Google Maps fiind deja de domeniul trecutului - putem identifica prezenta unor echipaje de politie, astfel ca vom incetini sau ne vom purta adecvat si nebanuitor daca cumva ne-am urcat bauti la volan. Vorbesc in numele tuturor ca nu cumva sa se simte vreun cititor acuzat pe nedrept. Desi stim cu totii ca a ne urca bauti la volan inseamna a ne pune viata in pericol si a ne lua adio de la permis.

Revenind la istoria noastra cu traficul si Waze, unii dintre soferi sunt atat de atenti la Waze si la cum le prezinta traficul ca absolut nimic nu mai conteaza. Pentru unii Waze-ul e sfant si daca a zis vocea aplicatiei ca pe o anumita strada nu este politie, apoi sa nu indrazneasca politia sa apara pe acolo.

Politia Romana a inteles ca social media este singura cale prin care pot comunica direct si rapid cu toti cei care au sau nu permis, dar vor sa afle din sursa sigura unele schimbari sau cum sa se comporte in anumite situatii. Acestia dau un exemplu de “asa nu” al unui sofer care a refuzat sa sufle in fiola pentru ca Waze a spus ca pe strada aceasta nu exista politie.

Citeste continuarea articolului Politia iti explica de ce e inutil sa ceri unui politist ordinul de serviciu!

Da, este adevarat, utilizatorii de scutere si de tractoare ar putea fi exonerati de obligatia efectuarii inspectiilor tehnice periodice pentru cele doua categorii de autovehicule. In prezent, aceasta initiativa legislativa se afla in stadiul de propunere, fiind inregistrata recent la Senatul Romaniei pentru a intra in dezbatere.

Intrata in dezbatere ca propunere legislativa pentru modificarea aliniatului 4 al articolului 9 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului numarul 195 din 2002 privind circulatia autovehiculelor pe drumurile publice, initiativa vizeaza modificarea mai multor categorii de autovehicule care pot circula in tara noastra fara ITP.

Deocamdata, doar inregistrata in Senatul Romaniei, aceasta nu produce efecte juridice. Urmand a trece de senat, a intra in Parlament, catre Presedintele Romaniei pentru a fi promulgata, iar mai apoi publicata in Monitorul Oficial, de unde incepe sa devina aplicabila.

Citeste continuarea articolului Tractorul si scuterul ar putea circula legal fara ITP

Referitor la aceasta noua prevedere ce a intrat in vigoare, primim lamuriri chiar de la reprezentantii Politiei, care explica pe intelesul tuturor legea ce priveste suspendarea definitiva a inmatricularii.

Nota: Suspendare definitiva. Termenul acesta este regasit in documentatia de specialitate si presupune suspendarea autovehiculului neavand drept de circulatie.

Astfel, cand regasiti sintagma suspendare definitiva, nu o percepeti ad-literam, intrucat acest raport juridic nu se refera la o suspendare pe viata, ci doar pana la data la care intrati in legalitate.

Citeste continuarea articolului Cum se suspenda inmatricularea daca nu treci masina pe numele tau?

De la proiecte si alte initiative pana la acte normative ce produc efecte juridice, cert este ca data de 20 mai 2018 este o reimprospatare in domeniul legislatiei auto. Cu bune sau cu rele, initiativele legislative adoptate vor produce efecte juridice, fapt pentru care venim in sprijinul dumneavoastra pentru a va informa cu repeziciune in legatura cu cele mai importante aspecte in vastul domeniu auto.

In cazul in care ati omis celelalte articole in care am discutat despre diferitele schimbari pe care le adopta noua legislatie in domeniu, este indicat pentru orice sofer sa vada ce schimbari apar din data de 20 mai 2018, celebra data in care lucrurile simple devin ceva mai usturatoare, in special in ceea ce priveste amenzile.

Acestea nu vizeaza doar soferii ce detin autovehicule proprietate personala, ci si proprietarii firmelor, afaceristii sau alte persoane ce se afla in stransa legatura cu domeniul auto. In atentie se vor avea regulile privind verificarea transportatorilor rutieri - diferente in ceea ce priveste Inspectia Tehnica Periodica, procedura de schimbare a proprietarilor de autovehicule si asa mai departe.

Citeste continuarea articolului 20 mai 2018: 5 schimbari legislative care intra in vigoare de la aceasta data!

Noile lacune in domeniul legislatiei asigurarilor auto permit soferilor vinovati de numeroase accidente auto sa poata beneficia de mai multe reduceri Bonus decat ar trebui sa beneficieze in mod normal.

Scaparile din legislatia incidenta intr-un domeniu foarte bine studiat face ca pe asiguratorii RCA sa ii coste mai putin de doua ori decat media generala si de trei ori mai putin decat cea mai defavorabila categorie Malus.

Prevederile legislative in vigoare ii determina pe soferi, in special pe cei romani, sa abordeze aceasta situatie doar in favoarea lor. Logic, oricine isi doreste sa plateasca un pret redus pentru mai multe asigurari RCA incheiate. Astfel, multi dintre soferi interpreteaza prevederile actelor normative in vigoare publicate in luna august 2017 de catre Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) in favoarea lor, norma de la data de 20 august 2017 facand referire la clasa cea mai favorabila de Bonus si Malus, in cazul persoanelor fizice

Citeste continuarea articolului Legea asigurarii RCA iti permite sa beneficiezi de reduceri. Iata cum s-a ajuns in aceasta situatie!

Motorul diesel devine treptat oaia neagra a industriei auto. Cum a ajuns de la cel mai indragit motor pana la cel care polueaza si pe care nimeni nu mai vrea sa-l vada pe strazi? Un singur cuvant: Dieselgate. Totul a pornit in septembrie 2015 cand latura neagra, la figurat, a motorului diesel a fost dezvaluita. De trei ani se vorbeste doar despre Volkswagen si faptul ca au trucat testele de emisii printr-un soft, acesta ascunzand gradul ridicat de noxe care se raspandeau in aerul liber si care provocau multe daune in sanatatea tuturor.

Dieselgate a scos la suprafata toate neajunsurile motorului diesel, iar cei mai priceputi si-au dat seama inca din 2015 ca este nevoie de o schimbare, tranzitia catre motoarele electrice sau hibride fiind obligatorie intr-un timp cat mai scurt.

Germania, de exemplu, chiar tara din care vine indragitul Volkswagen cu ale lui ghidusii ilegale: la finalul lunii februarie, Germania anunta ca vor fi luate masuri pentru interzicerea motorului diesel, treptat, pe orase. Asa ca in Hamburg s-au finalizat deja materialele necesare care apeleaza la bunul simt si sunt menite sa tina departe diesel-ul: 100 de semne de circulatie care interzic clar si vizibil accesul masinilor cu motoare diesel.

Citeste continuarea articolului In Hamburg se iau masuri pentru interzicerea motorului diesel. Iata cum au procedat!

Procesele-verbale de contraventie ce prevad amenda care nu cuprind descrierea faptei amendate vor fi anulate din oficiu. Daca in cuprinsul procesului-verbal, unde este situata rubrica Descrierea Faptei, agentul constatator nu completeaza in detaliu fapta pentru care contravenientul a fost sanctionat, procesul-verbal va fi anulat.

Prin urmare, toti soferii sau alte persoane care vor fi sanctionate de catre politistii rutieri pentru comiterea unor contraventii au o sansa in plus sa scape de amenda.

Acest lucru nu este mentionat de mine, ci de Inalta Curte de Casatie si Justitie. Mai nou, intrucat agentii constatatori nu mai sunt cei mai implicati in indeplinirea atributiilor de serviciu, Avocatul Poporului decide ca procesele-verbale de contraventie in continutul carora nu este mentionata fapta pentru care este sanctionat respectivul contravenient sa fie anulate.

Citeste continuarea articolului Ce se intampla daca din procesul-verbal lipseste descrierea faptei? Este anulat sau nu?

Pana la data de 20 mai 2018, ziua in care vor intra in vigoare un set de noi reglementari auto, reprezentantii statiilor ITP isi iau masurile necesare in scopul adaptarii la noile prevederi legislative.

Asadar, la fel cum am mentionat si in articolele anterioare, statiile ITP vor fi obligate din data de 20 mai 2018 sa-si inregistreze video intreaga activitate.

Practic, din momentul intrarii in statia ITP pentru efectuarea reviziei, pana in momentul iesirii si comunicarii rezultatului inspectiei, intreaga operatiune de verificare va fi monitorizata video. Aceasta regula a fost initiata inca de aproape un an si jumatate, termenul de 1 ianuarie 2017 fiind prima data stabilita ce obliga montarea unui sistem video in scopul inregistrarii activitatilor efectuate pe linia de inspectie tehnica periodica.

Citeste continuarea articolului 20 mai: data de la care fiecare ITP este inregistrat video!

Daca nu a luat nimeni niciodata un avertisment sau o amenda nu e sofer. Cel putin asa se spune prin lume. Dar ce te faci daca ai luat o amenda si nu o platesti? Legea actuala spune ca trebuie sa faci munca in folosul comunitatii ca sa acoperi sanctiunea primita. Si daca nu le faci nici pe una, nici pe cealalta?

Daca ma intrebati pe mine, in momentul in care ai de platit o amenda, cel mai corect este sa respecti termenul amenzii si sa-ti asumi fapta. Munca in folosul comunitatii nu ucide nici macar imaginea unui om, asa ca de ce fugim de astfel de practici? Cred ca este vorba de asumare, inainte de toate. Lucru la care romanii nu stau prea bine.

Asa ca politicienii au decis sa schimbe Codul Penal si sa aplice masuri mai drastice. Daca ai primit o amenda si nu vrei sa o platesti, vei fi trimis sa faci munca in folosul comunitatii, asa cum spuneam mai sus. Daca refuzi si aceasta metoda de sanctiune, te asteapta ceva mai urat decat ai crede: inchisoare cuprinsa intre 3 luni si 2 ani.

Citeste continuarea articolului N-ai platit amenda si n-ai prestat munca in folosul comunitatii? Esti sanctionat cu inchisoarea!

Motorul diesel simte ca ceasul se apropie. Finalul motorinei este cat se poate de aproape, chiar daca unii dintre noi refuza sa creada asta si inca mai au un crampei de speranta ca diesel-ul va suferi o schimbare si toata industria va fi revolutionata de un motor care nu mai polueaza si care este lasat sa traiasca in continuare, spre fericirea posesorilor sau clientilor care isi doresc un automobil nou.

Din pacate, aceste lucruri se pot intampla doar in povesti si intorsaturile de situatie sunt mai greu de construit pana si intr-un scenariu, asa ca daca vorbim despre viata reala, ne imaginam ca un astfel de efort ar fi si mai mare. Dar aici nu-i vorba despre efort, ci despre simplul fapt ca diesel-ul este vazut cu ochi rai si pe buna dreptate.

Dar haideti sa nu mai aruncam cu pietre doar in diesel si sa ne gandim putin si la benzina. Aceasta este in continuare ceva mai mult folosita si o parte din constructia motoarelor hibrid o utilizeaza. Am putea spune ca benzina este ceva mai prietenoasa cu mediul, insa este ea in totalitate nedaunatoare? Raspunsul este nu, tocmai de aceea constructorii auto isi doresc sa ajunga la performanta masinilor electrice cu autonomie mare si putere decenta, ca sa scoata din ecuatie ambele tipuri de propulsoare.

Citeste continuarea articolului Diesel-ul si benzina au un termen limita in Olanda: ce au facut autoritatile in aceasta situatie?

Desi este permis, cererile simplificate pentru restituirea sumelor de bani platite in trecut ca urmare a achitarii fostelor taxe auto nu pot fi solutionate fara anexarea unor documente specifice si dovezi ale platilor.

In conformitate cu prevederile legale, aceasta situatie a fost reglementata in urma cu o luna, insa, din nefericire, mergand treburile ca in Romania, nici pana astazi nu s-a materializat in vreun fel acest demers.

Ministerul Finantelor Publice (MFP) pune astfel in dezbatere modificarile aferente acestui mecanism de restituire prevazut de noile reglementari in materie, in scopul acceptarii cererilor simplificate de catre organele fiscale chiar si fara documentele specifice mentionate mai sus.

Citeste continuarea articolului Cererile de restituire a taxelor auto, simplificate, vor fi acceptate de organele fiscale!

Masinile second hand sunt ultima sansa a romanului care isi doreste un automobil… sa spunem nou. Un automobil nou-nout este practic imposibil pentru un roman din categoria sociala de mijloc sau de jos. Asa ca fiecare se rezuma la ceea ce poate, masina second hand fiind ajutorul in aceasta dorinta de a schimba ceva.

Insa exista si oameni care apeleaza la masina second hand cu volan pe dreapta. Pentru ca sunt mai noi si mai ieftine, pentru ca sunt mai puternice si mai ieftine si pentru ca, din pacate, unii dintre romani au impresia ca sunt mai smecheri daca se afla la volanul unei masini cu volan pe dreapta.

La fel ca in cazul soferului de BMW, cei mai multi dintre ei se rezuma la modelele vechi, rable in toata regula, dar se dau mari smecheri pe sosele. Nici cei cu modele mai noi nu sunt departe si de cele mai multe ori, tinerii sunt cei care isi asuma rolul de masculi feroce la volanul unui Bemveu.

Citeste continuarea articolului Masinile cu volan pe partea dreapta sunt considerate pericole pe strazi! Iata ce au de gand sa faca alesii!

O noua propunere legislativa vizeaza modificarea valorii unui punct de amenda pentru anumite categorii de persoane. Astfel, aceasta unitate de masura poate avea doua valori distincte: una pentru pensionari si una pentru restul soferilor.

Propunerea legislativa initiata de Senat este in dezbatere si priveste reducerea punctului de amenda pentru pensionari. Aceasta vizeaza modificarea alineatului 2 al articolului 98 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului numarul 195 din 2002 privind circulatia autovehiculelor pe drumurile publice.

Pentru schimbarea modalitatii in care se calculeaza valoarea punctului amenda, proiectul legislativ are nevoie de votul Parlamentului, semnatura presedintelui Klaus lohannis si bineinteles, publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei.

Citeste continuarea articolului Iata de ce pensionarii ar putea avea amenzi de circulatie mai mici decat restul soferilor!
Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare