legislatie

Lista stiri si informatii despre legislatie pe Cars.ro

Stiri si informatii despre legislatie

Citeste cele mai noi stiri si informatii despre legislatie publicate pe Cars.ro! Vezi comentarii si poze despre legislatie, pe Cars.ro!

Te-ar putea interesa: inmatriculari, romania, bulgaria, faruri, sfaturi, inmatriculare, bucuresti, taxe, legislatie auto, radar, politia romana, tractor, permis conducere, cod rutier, facebook

Bulgarii se razbuna! Ce teapa ii paste pe romani daca isi lasa actele de inmatriculare pe mana intermediarilor!

De masinile inmatriculate in Bulgaria cred ca ne-am saturat cu totii. Si zic asta pentru ca majoritatea masinilor care au fost inmatriculate in Bulgaria si aduse in Romania, de-a lungul timpului, au fost in general rable ale marcilor foarte cunoscute care desi abia se mai tineau pe picioare erau totusi Mercedes-Benz sau BMW care ies in evidenta.

Aceasta inmatriculare in Bulgaria a inceput pe vremea cand romanul era prea sarac ca sa-si aduca masina veche din afara si s-o inmatriculeze in tara si alegea Bulgaria pentru ca avea taxe mai mici de platit. Uneori, romanii smecheri alegeau bulgari pe care sa-i treaca pe acte si ii lasau pe acestia sa plateasca si taxe si amenzi.

Doar ca romanului i-a cam venit de hac legislatia, asa ca masinile inmatriculate in Bulgaria nu mai sunt vazute cu ochi buni de Politia Rutiera, prin urmare sunt oprite pentru verificarea actelor. Chiar serile trecute am vazut un superb Mercedes-Benz de varsta cu bunica, ce era tras pe dreapta in Militari in timp ce politistii verificau actele si constatau nereguli. Asa ca iata ca se poate si in 2018, nu trebuie neaparat sa mergem cativa ani inapoi.

Citeste continuarea articolului Bulgarii se razbuna! Ce teapa ii paste pe romani daca isi lasa actele de inmatriculare pe mana intermediarilor!

Care este legislatia sistemelor de iluminare auto?

Cu totii stim cat de importante sunt sistemele de iluminare, atat ziua cat si noaptea. Legislatia in vigoare ce prevede conditiile de functionare a sistemelor de iluminare este prevazuta in Ordonanta de Urgenta numarul 195 din data de 12 decembrie 2002 (Codul Rutier) si in Regulamentul de aplicare al Ordonantei.

Pe langa obligatiile ce le revin soferilor, conform articolelor 44 din OUG 195/2002 si 114-115 din Regulamentul de aplicare, va voi prezenta cele mai importante particularitati ale sistemelor de iluminare.

Automobilul trebuie sa fie dotat cu urmatoarele:

Citeste continuarea articolului Care este legislatia sistemelor de iluminare auto?

Inmatricularea masinii poate sa devina mai simpla! Iata un proiect de lege ce ar putea sa ne ajute!

Cand spui inmatriculare masina te gandesti automat la o multime de drumuri, la hartii, la acte si poze, la taxe si taxute, la ghiseul 1 care este inchis, deci trebuie sa mergi la ghiseul 2 care te va trimite la etaj ca sa iei o hartioara pe care o stampilezi la ghiseul 5 ca sa te intorci la 2.

Acest film horror este, de fapt, o realitate a tarii noastre. Realitate care devine insuportabila pentru mai toti soferii din Romania. Insa nu trebuie sa fii sofer neaparat ca sa te scoata din minti problema actelor.

Exista pe masa parlamentarilor un proiect de lege care presupune un singur birou pentru inmatricularea masinilor la RAR. Ceea ce mi se pare ceva de domeniul fantasticului, insa abia astept sa se intample. Daca se va intampla…

Citeste continuarea articolului Inmatricularea masinii poate sa devina mai simpla! Iata un proiect de lege ce ar putea sa ne ajute!

Un weekend pe an fara masini! Care este scopul acestei propuneri?

Daca simteai cumva ca te-ai intors in timp, ca parca traiesti vremurile marcante ale istoriei noastre si ca simti in aer miros de comunism, da-mi voie sa-ti dau dreptate caci nu gresesti in nimic.

Nu mai este cazul sa le facem bunicilor o vizita sa-i intrebam despre vremuri apuse. Nu mai este cazul sa ii auzim pe parintii nostri spunand “pe vremea mea” pentru ca acea vreme s-a pastrat cumva intr-o clepsidra ascunsa, iar acum aceasta a fost sparta si timpurile apuse s-au asezat pe macinatul prezent.

Prea multa poezie pentru a va descrie care este propunerea unui consilier PMP: un weekend pe an fara masini. Mai avem sa circulam in zilele pare si impare, sa cumparam mancare pe cartela, cu portia si sa ne fie limitat si combustibilul.

Citeste continuarea articolului Un weekend pe an fara masini! Care este scopul acestei propuneri?

Daca esti sofer sigur ai auzit de taxa de pod de la Fetesti. Cred ca toti soferii si nu doar soferii, care au facut cel putin o data drumul spre mare, stiu despre ce este vorba.

Taxa de pod de la Fetesti trebuie platita la fiecare trecere si este stabilita de autoritati in functie de tipul autovehiculului. Aceasta taxa a fost, in trecut, foarte controversata in primul rand din cauza cozilor care se formau la ghiseele unde trebuia sa achitam taxa. Mai apoi, au existat cateva discutii si in ceea ce priveste legalitatea ei.

Anumiti jurnalisti sustin si acum ca aceasta taxa este intr-o oarecare masura ilegala. Ei bine, iata ca nu doar ei s-au gandit la asta. Acum cateva zile, au aparut in mediul online cateva stiri in legatura cu acest subiect. Se pare ca si cativa deputati s-au gandit ca atat taxa de pod de la Fetesti cat si cea de la Giurgeni sunt incasate ilegal.

Citeste continuarea articolului Taxele de pod de la Fetesti si Giurgeni ar putea deveni istorie!

Doar ce va scriam acum cateva zile ca radarul ar putea sa fie semnalizat pe o distanta de 500 - 1000 de metri. Si spuneam pe atunci ca personal nu mi se pare o idee buna si ca sper ca legea sa nu fie votata si sa nu treaca. Dar cum nu se prea intampla si lucruri bune in aceasta tara, legea a fost votata si a trecut.

Prin urmare, de aici inainte, poti sa calci acceleratia cam cat iti doresti, oricum vei vedea semnele care te anunta cu 500 sau 1000 de metri inainte ca exista un echipaj radar.

Proiectul adoptat va modifica Codul Rutier, iar Senatul s-a aratat nu foarte incantat de acest proiect de lege. Surpriza sau nu, tocmai ca proiectul a trecut cu 226 de voturi in favoarea. Plenul Camerei Deputatilor a dat si el unda verde proiectului de lege, iar acum urmeaza ca proiectul de lege sa mai fie votat si de presedintele tarii pentru ca acesta sa ajunga sa fie publicat oficial in Monitor.

Citeste continuarea articolului Radarul va fi semnalizat cu 500-1000 de metri inainte! Parlamentul a votat!

Multe legi se propun in Romania, multe se voteaza si ne scot in strada si altele, intr-un numar la fel de mare, se modifica dupa bunul plac… al alesilor. Printre acestea mai exista si legi care, spun eu, vin ca o gura de aer proaspat si uneori ne intrebam cum le nimeresc avand in vedere ca in ultima perioada nimic nu mai este pe linia dreapta a corectitudinii.

Dar sa ne rezumam la legile care vorbesc strict despre zona auto. Si trebuie sa incep cu ideea ca de fiecare data cand patrundem cu masina intr-o zona rurala, este imposibil sa nu vezi un batranel sau un tanar in toata firea la volanul unui tractor, chiar daca drumul este public. Si eu si tu ne-am pus aceasta intrebare… de ce este normal?

Unii dintre ei nici macar nu au permis, dar stiu, ce este drept, sa conduca un tractor pentru ca asta au facut toata viata. Asta nu le sterge vina de a coduce un autovehicul fara sa detina permis pentru categoria respectiva.

Citeste continuarea articolului Conduci tractorul pe drumul public si nu ai permis de conducere? Iata ce te asteapta!

Hai sa ne gandim ca ne aflam la volan si in fata noastra se afla un echipaj de politie. Pentru ca noi suntem soferi model, respectam legile de circulatie si limita de viteza, deci nicio sansa ca atunci cand suntem opriti de echipajul de politie sa ni se ridice permisul sau sa primim vreo amenda. Insa cunoastem o multime de soferi carora li se intampla asta in momentul de fata si care au impresia ca pe strazile publice se afla pe un circuit privat.

Aceasta viteza pune viata in pericol multor persoane, fie alti soferi, fie pietoni care si-au propus doar sa ajunga acasa sau sa-si petreaca ziua intr-un parc… asa ca se intampla niste modificari legate de predarea permisului suspendat dupa constatarea sanctiunii.

Mai exact si mai pe scurt, asta inseamna ca permisul se va preda ceva mai repede decat pana acum. Cat de repete? Fix din momentul in care organul constatator iti va spune ca permisul trebuie sa fie lasat pe maini mai precaute, adica la el.

Citeste continuarea articolului Proiect legislativ care propune alt termen pentru predarea permisului de conducere suspendat!

Social media e plin de live-uri. Si aici intra atat Facebook-ul, cat si Instagram-ul. Cu siguranta am vazut filmuletele pentru instastory-uri care prezinta ultimele noutati din viata persoanelor publice sau clasicele live-uri in care tot persoanele publice stau de vorba in timp real cu fanii si urmatorii.

Insa ce ne facem cu live-urile pe care unii le pornesc atunci cand sunt la volan? Intotdeauna am spus ca oricat de avansata ar fi masina pe care o conduci, oricat tehnologie si sisteme de siguranta ar avea si pilotul automat e in stare sa te lase sa dormi la volan, tu ar trebui sa fii totusi atent la trafic si la condus pentru ca inca nu ne aflam in masini autonome, asa ca live-urile si instastory-urile de la volan nu sunt tocmai indicate.

Si pentru ca nu doar eu am fost nemultumita de aceasta practica, iata ca in curand legislatia iti va premia live-ul cu cateva sute de lei: doar ca premiul trebuie sa-l dai, nu sa-l iei.

Citeste continuarea articolului Faci live-uri pe Facebook sau te filmezi la volan? Iata ce amenda risti si cat timp ti se va suspenda permisul!

Ultimele zile ne-au tot adus vesti cu privire la modificari importante pentru soferi. Mai intai am aflat despre tarifele mult mai mari stabilite de Primarie pentru parcarile publice din Bucuresti. Dupa aceea a aparut acea propunere de lege care prevede ca radarele sa poata functiona de acum incolo doar pe acele masini ale Politiei inscriptionate.

De asemenea, radarele ar trebui semnalizate incepand de acum cu panouri amplasate la 500 sau 1000 de metri inainte de radar. Desi au primit o serie de reactii negative, atat din partea unor soferi cat si a unor specialisti in domeniul auto, aceasta lege a fost votata in cele din urma in Camera Deputatilor, for decizional.

Desi abia au intrat in vigoare, si sanctiunile in legatura cu neefectuarea ITP-ului la timp au fost modificate. Daca va mai aduceti aminte, in vara lui 2017 se vorbea despre noi sanctiuni in aceasta privinta pe care Romania trebuie sa le adopte din punct de vedere legislativ.

Citeste continuarea articolului Sanctiuni relaxate in cazul soferilor prinsi fara ITP

Atunci cand vad o doamna la volan, mai toti barbatii isi pun mainile in cap sau ofteaza prelung, semn ca le considera un adevarat dezastru. Domnilor, daca as spune ca aveti dreptate, toate femeile mi-ar sari in cap ca nu tin cu ele pentru ca sunt si eu femeie, insa daca ar trebui sa vorbim corect, stim si noi doamnelor ca unele dintre noi nu se descurca la sofat atat de bine.

Una peste alta, nici domnii nu ar trebui sa le trimita pe doamne la cratita. Sunt unele femei care n-au nicio legatura cu cratita si bine fac pentru ca se pricep in tot felul de domenii in care este nevoie de ele. Cateodata chiar si in domeniile in care mana unui barbat este ceruta, dar sunt si doamne care pot.

Decat sa ne suparam ca barbatii isi pun mana in cap atunci cand ne vad la volan, mai bine ne-am gandi cum ar fi fost daca nu am fi putut sa conducem deloc? Sa luam un exemplu simplu: daca am fi trait in Arabia Saudita si ne-am fi dorit sa mergem la cumparaturi cu masina, singure, nu s-ar fi putut. In primul rand, pentru ca nu am fi putut conduce - lucru care mi se pare destul de grav, avand in vedere ca seamana putin cu rapirea libertatii de miscare pe motiv ca esti femeie.

Citeste continuarea articolului Femeile din Arabia Saudita au primit dreptul de a conduce! Iata cum a fost marcat evenimentul!

Asa cum ne-am obisnuit, in Romania legile se modifica la prima schimbare de vreme. Prin urmare, trebuie sa fim la curent cu absolut fiecare noutate care intervine pentru a putea fi pregatiti atunci cand pornim la drum.

De data aceasta, schimbarile din Codul Rutier ii vizeaza pe cei care sustin examenul auto si vizat mai este inca un subiect: viteza de deplasare. Comisia pentru Transport si Infrastructura a Camerei Deputatilor a elaborat principiile necesare pentru modificarea Codului Rutier: liberalizarea examinarii si a testarii cunostintelor de conducere pe drumurile publice sunt doua subiecte care au fost tratate cu seriozitate de catre Comisia pentru Transport si Infrastructura a Camerei Deputatilor.

Examinarea absolventilor ar trebui sa fie facuta si de catre cadrele civile care sunt atestate de catre MAI. De aici rezulta ca se da ”posibilitatea distribuirii cadrelor politienesti pe domenii ne-externalizate, cum ar fi eliberarea documentelor, etc.”

Citeste continuarea articolului Schimbari in Codul Rutier: examenul auto si viteza de deplasare in vizorul autoritatilor!

Cine mai crede ca in Romania legile se fac asa cum scrie la carte inseamna ca este mult prea naiv. Ne-am obisnuit cu totii cu ideea ca azi se da o lege si maine se schimba. Sau ca legea propusa este foarte buna, dar trec cateva zile si este respinsa pe motiv ca nu este o lege care merita sa treaca de votul alesilor. Si oare am observat care dintre legi sunt cele care se voteaza? Exact! Cele care ar putea sa-i mai scuteasca si pe alesi de cativa bani dati pe ici pe colo.

De data aceasta vorbim despre o lege care ii cam limiteaza pe cei de la Politia Rutiera. Vorbim despre propunerea deputatului PNL, Florin Roman, care spune ca autospecialele de politie dotate cu radar sa fie presemnalizate prin panouri cu 500-1000 de metri inainte. Asadar, cu alte cuvinte, radarul devine inutil.

Daca vreun sofer normal gaseste logica aici, va rog sa-mi spuneti caci eu nu prea inteleg exact ce vrea sa faca domnul Florin Roman. Soferii ar trebui sa aiba bine stabilita in cap ideea ca daca pedala de acceleratie este calcata peste masura, nu numai ca s-ar putea sa se intample un accident si scoti bani din buzunar, dar viata celor implicati in accident este mult mai importanta decat orice alta suma de bani.

Citeste continuarea articolului Legea care anuleaza complet utilitatea radarului! Iata ce spune aceasta!

Donald Trump nu mai este nicio surpriza pentru nimeni. Si cand spun asta ma refer la deciziile radicale pe care le ia, aparent fara nicio logica in spate. Dar asa cum unii dintre noi i-au votat pe ai nostri luminati de becuri palpaitoare, asa si Donald Trump.

Se pare ca Trump vrea sa impuna taxe vamale pentru importurile de automobile. Aceasta veste nu a picat deloc bine pentru Uniunea Europeana care a anuntat ca nu va ramane in tacere daca Trump va face asta cu buna stiinta si va actiona asa cum promite.

Jyrki Katainen, vicepresedintele Uniunii Europene, responsabil de locurile de munca, investitii, crestere economica si concurenta, a declarat ca a ales deja produse cu un impact foarte puternic asupra nivelului economic si politic. Acesta se refera la masurile de retorsiune care sunt aplicate de Uniunea Europeana ca forma de reactie la impunerea de catre SUA a taxelor vamale in cazul importurilor de aluminiu, dar si de otel.

Citeste continuarea articolului Donald Trump impune taxe vamale la importurile auto! UE riposteaza!

Motorizarile clasice atrag din ce in ce mai multe critici asupra lor, in toate colturile lumii. Va amintiti ca am mai vorbit despre deciziile unor Primarii de a interzice motorizarile pe motorina, nu? S-a intamplat mai intai in tarile nordice ca masinile echipate cu motorizare pe benzina sa nu mai fie lasate sa intre in centrul orasului, iar mai apoi chiar Parisul sa ia decizia de a interzice pentru o zi circulatia masinilor echipate astfel. O alta tara care se pregatise legislativ pentru aceasta situatie este Marea Britanie, iar despre asta vrem si noi sa va povestim astazi!

Daca celelalte tari despre care am vorbit pana acum se legau in principal de masinile cu motorizare diesel, ei bine, britanicii vor sa interzica toate masinile echipate cu sisteme clasice de motorizare. Un prim plan in acest sens a fost luat in urma cu ceva timp, atunci hotarandu-se ca planul sa fie aplicat in totalitate pana in 2040. Oricum pana atunci ar fi scazut in mod natural numarul automobilelor echipate astfel. Mai ales in conditiile in care moda masinilor electrice sau hibride incepe sa se raspandeasca din ce in ce mai tare in intreaga lume.

Britanicii s-au mai gandit intre timp la acest subiect si au decis acum sa accelereze intregul proces, noul termen de finalizare fiind anul 2030. Unul dintre sustinatorii acestei schimbari a fost chiar Primarul Londrei, asa ca ne putem da seama ca vorbim despre o treaba serioasa.

Citeste continuarea articolului Britanicii vor interzicerea masinilor diesel si pe benzina pana in 2030

Cu totii stim sau am auzit cateva informatii despre celebrul scandal Dieselgate din anul 2015 in care Volkswagen a incercat pacalirea testelor privind emisiile poluante. Pe langa acel aspect, dar si in contextul international in care reducerea emisiilor poluante reprezinta factorul primordial pe lista tintelor de atins in urmatorii ani, reprezentantii comisiilor UE pun si mai multa presiune pe marii producatori europeni de autovehicule si nu numai.

Asadar, in urma rezultatelor testelor pentru stabilirea emisiilor poluante efectuate de Organizatia Independenta non-profit International Council on Clean Transportation (ICCT), reiese ca peste 91% din autovehiculele ce sunt dotate cu propulsoare diesel cu standardul de poluare Euro 6 nu respecta limitele maxime admise ale emisiilor poluante pe timpul rulajului in conditii normale.

Extrem de ingrijorator fiind, concluziile rezultate la Berlin in urma analizei celor 5000 de unitati de catre Organizatia Independenta non-profit International Council on Clean Transportation, sunt perfect adevarate. Acest fapt nu este lasat sa se imprime peste intreaga Europa, fiind combatut partial de constructorii europeni de autovehicule.

Citeste continuarea articolului Euro 6d nu a fost testat: asa se apara constructorii europeni de automobile in fata testelor WLTP!

Dupa data de 20 mai 2018, ziua in care au intrat in vigoare mai multe prevederi legislative in domeniul auto, statiile ITP sunt obligate sa-si inregistreze activitatea pe intreaga perioada de evaluare a autovehiculelor care le calca pragul. Bineinteles, acest lucru functioneaza sub sanctiuni mari si chiar riscul suspendarii statiei ITP.

Sub sanctiunea amenzii functioneaza si alte prevederi referitoare la Inspectia Tehnica Periodica. Printre acestea, sunt regasite si amenzile drastic crescute pentru soferii care nu au ITP valabil. In acest sens, noile prevederi legislative (Codul Rutier), pe langa amenzile usturatoare ce pot ajunge pana la 5800 de lei, pot duce si la suspendarea dreptului de a inmatricula respectivul autovehicul pana la remedierea situatiei generatoare si ridicarea placutelor de inmatriculare.

Acest lucru a fost reglementat in scopul reducerii situatiilor in care Inspectiile Tehnice Periodice erau efectuate in cel mai indolent mod posibil, lucru vazut chiar pe drumurile din tara, din cauza accidentelor survenite in urma cedarii anumitor piese.

Citeste continuarea articolului ITP: legislatia din 20 mai 2018 se modifica! Iata cum!

Atunci cand vine vorba despre legile din Romania, situatia nu sta intotdeauna in favoarea cetateanului. De ce? Nu stiu sa va raspund cu exactitate, insa luand in considerare ultimele noutati din tara noastra, nu cred ca mai avem nevoie de explicatii. Cu toate acestea, un lucru este sigur si trebuie sa-l stie fiecare dintre noi, chiar daca nu am studiat la vreo facultate de Drept: atunci cand legea se publica in Monitorul Oficial, aceasta devine oficiala.

Asa se face ca pe data de 22 iunie 2018, se publica in Monitorul Oficial faptul ca din procesul-verbal de contraventie prin care se dispune retinerea permisului de conducere nu trebuie sa lipseasca mentiunile cu privire la aplicarea sanctiunii complementare a suspendarii dreptului de a conduce, durata suspendarii, dar si temeiul legal. Cel putin asa au solutionat cei de la Inalta Curte de Casatie si Justitie (ICCJ).

Daca toate cele de mai sus nu sunt trecute in procesul-verbal de retinere a permisului, soferul sanctionat poate sa conteste documentul in instanta, iar acesta sa fie anulat si soferul sanctionat sa castige cauza.

Citeste continuarea articolului Procesul-verbal de retinere a permisului de conducere: cand se poate anula si de ce?

Atunci cand vine vorba despre masinile de Politie care stau ascunse se pot naste foarte multe controverse de care ar fi mai bine sa nu ne legam. Soferii au partea lor de dreptate, iar politistii au si ei la randul lor partea lor de dreptate. Ce-i drept, nu este in regula ca masina de Politie sa fie ascunsa asa incat sa nu o poata vedea nimeni. O asemenea practica ii face pe soferi sa creada ca sunt „vanati” si ca singurul scop al politistilor este acela de a da un anumit numar de amenzi. Insa, suntem siguri ca nu asta vor sa transmita cei de la Politie!

Vrem sa va vorbim astazi despre un proiect de lege depus in urma cu ceva timp care prevede ca masinile de Politie care nu au inscrisurile si semnele distinctive ale institutiei pe care o reprezinta sa aiba interzis in a mai folosi radarul.

De asemenea, nici politistii care nu sunt imbracati corespunzator nu mai pot opri soferii. De asemenea, acelasi proiect de lege mai prevede si ca acele radare de tip pistol sa nu mai poata fi utilizate la mai mult de 10 metri distanta de la masina Politiei. Cum vi se par aceste idei propuse in acest proiect de lege? Credeti ca ar imbunatati situatia de la ora actuala?

Citeste continuarea articolului Fara radare pe masinile de Politie neinscriptionate

Folosirea telefonului la volan poate avea consecintele dintre cele mai grave, iar asta o stie oricine! Nu este vorba doar ca soferii isi pun propria viata in pericol, insa nici ceilalti participanti la trafic nu mai sunt in siguranta. Accidentul din Ungaria este inca actual in mintea noastra, in care toti pasagerii unui autocar au murit in urma unui accident provocat de soferul care era in direct pe o retea de socializare. Practic, acel sofer si-a filmat propria moarte ... ultimele secunde din live-ul lui aratandu-ne cum intra pe contrasens si cum urmeaza sa intre in plin intr-o alta masina.

Aceasta este si cauza pentru care un deputat a depus un proiect de lege prin care sa fie modificata Ordonanta de Urgenta nr. 195 din 2002. Numele acestuia este Petru Movila, iar proiectul lui prevede ca toti soferii care sunt prinsi ca folosesc telefonul mobil in timp ce conduc sa fie sanctionati cu suspendarea permisului de conducere pentru nu mai putin de 90 de zile.

De asemenea, deputatul vrea ca aceeasi sanctiune sa fie aplicata si in cazul in care acesti soferi sunt depistati folosind un telefon mobil printr-o postare pe o retea de socializare sau din mass-media.

Citeste continuarea articolului Trei luni fara carnet de conducere pentru folosirea telefonului mobil la volan
Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare