itp

Lista stiri si informatii despre itp pe Cars.ro

Stiri si informatii despre itp

Citeste cele mai noi stiri si informatii despre itp publicate pe Cars.ro! Vezi comentarii si poze despre itp, pe Cars.ro!

Te-ar putea interesa: masini romania, strainatate, rar, controale, piese auto, masini, parc auto, verificari, amenzi, pericol, legislatie, expirat, registrul autonom roman, romania, anulare

Vesti bune! ITP-ul masinilor inmatriculate in tara s-ar putea face si in strainatate!

Vesti bune pentru multi dintre conducatorii auto din Romania. In curand, acestia isi vor putea face Inspectia Tehnica Periodica a autoturismelor inmatriculate in tara si pe teritoriul altor state europene. In viitorul apropiat, parlamentarii discuta pe marginea propunerii legislativa pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr.81/2000 privind inspectia tehnica periodica a vehiculelor inmatriculate sau inregistrate in Romania.

Pentru a fi pus in practica, proiectul trebuie sa fie adoptat de parlamentari si publicat mai apoi in Monitorul Oficial, dupa care se va pune in practica imediat. Potrivit propunerii, masinile inmatriculate in Romania vor putea efectua ITP-ul in irmatoarele tari: Republica Moldova, Elvetia, Norvegia, Islanda, Liechtenstein si statele membre ale Uniunii Europene.

O alta conditie foarte importanta este cea legata de persoanele care efectueaza aceste inspectii periodice. In proiect se specifica foarte clar ca ITP-ul poate fi facut doar de persoane autorizate in Romania si de nimeni altcineva, ceea ce inseamna ca inspectorii respectivi sunt obligati sa obtina un atestat de la Registrul Auto Roman.

Citeste continuarea articolului Vesti bune! ITP-ul masinilor inmatriculate in tara s-ar putea face si in strainatate!

Ce piese auto ar trebui verificate de RAR in cadrul controalelor din trafic?

Romania are la ora actuala unul dintre cele mai imbatranite parcuri auto de la nivel european, aceasta problema parand inca ca nu are niciun fel de rezolvare daca este sa ne uitam la solutiile propuse de autoritatile din tara noastra in ultimii ani. Lasand asta la o parte, parcul auto din tara noastra mai are si alte probleme majore.

Spre exemplu, Registrul Auto Roman a emis in urma cu ceva timp un avertisment cu privire la problemele tehnice descoperite la mai bine de jumatate dintre masinile verificate. Din pacate, in tara noastra se mai regasesc inca multi soferi care se pun in pericol atat pe ei, cat si pe ceilalti participanti la trafic, din cauza ca nu au timp sau nu vor sa rezvolte problemele de ordin tehnic pe care le are masina pe care o conduc.

Daca tot veni vorba despre controalele pe care le efectueaza cei de la RAR la masini, haideti sa descoperim impreuna care sunt elementele si piesele auto la care se uita prima si prima data cei de la RAR pentru a isi da seama daca masina aceea functioneaza asa cum trebuie sau nu.

Citeste continuarea articolului Ce piese auto ar trebui verificate de RAR in cadrul controalelor din trafic?

3.500 de masini verificate in 2018 prezentau pericol iminent de accidente

Registrul Auto Roman a publicat la inceputul acestei saptamani un raport in legatura cu rezultatele obtinute in urma verificarilor in trafic realizate pe parcursul anului trecut. Cei de la RAR au verificat in 2018 nu mai putin de 67.807 masini despre care existau indicii vizuale ca ar putea incalca legislatia in vigoare.

Asa cum probabil ne-am fi asteptat cu totii, rezultatele obtinute in urma acestor verificari sunt ingrijoratoare. Inca o data, cifrele ne arata ca un numar semnificativ de soferi nu sunt constienti de pericolul in care se afla cand pleaca la drum la volanul unei masini care nu respecta niciun fel de standard.

Dintre cele peste 67.000 de masini verificate pe parcursul anului trecut, aproximativ 3.500 de masini prezentau pericol iminent de accidente din cauza unor probleme tehnice la instalatia electrica de iluminare si semnalizare.

Citeste continuarea articolului 3.500 de masini verificate in 2018 prezentau pericol iminent de accidente

Statistici alarmante! Cati soferi romani sunt amendati pe ora pentru ca nu au ITP valabil

Conform unor statistici facute in ultima perioada, in Romania exista doua milioane de masini, iar in fiecare ora sunt cel putin 10 soferi care sunt amendati pentru ca nu au ITP-ul valabil (Inspectia Tehnica Periodica).

Datele furnizate confirma faptul ca aproximativ 100.000 de masini nesigure se afla zilnic in trafic, in ciuda faptului ca persoanele prinse risca o amenda maxima de 2.900 de lei. Cele mai multe dintre masini au Inspectia Tehnica Periodica Expirata, in timp ce o alta parte nu sunt transcrise pe noul proprietar, motiv pentru care automat le este retras dreptul de circulatie.

Florin Catana, director DRPCIV, a incercat sa gaseasca o explicatie pentru numarul mare de soferi care umbla fara ITP si a dat vina pe cei care parcurg distante foarte scurte cu masinili respective si de fel nu parcurg distante lungi pentru a nu risca o intalnire cu politistii.

Citeste continuarea articolului Statistici alarmante! Cati soferi romani sunt amendati pe ora pentru ca nu au ITP valabil

Aproape de mijlocul anului trecut, soferii romani erau atentionati cu privire la noile modificari intrate in vigoare la Ordonanta de Urgenta a Guvernului cu nr. 195/2002, privind circulatia pe drumurile publice. Asa cum mai mult ca sigur ca stiti cu totii la acest moment, acele modificari aveau sa aduca noi reglementari in vigoare cu privire la masinile care circulau pe drumurile publice fara ITP valabil.

Mai exact, incepand cu data de 20 mai 2018, intra in vigoare suspendarea de drept a inmatricularii unui vehicul in situatia expirarii sau anularii a ITP ori a netranscrierii inmatricularii masinii de catre noul proprietar in termen de 90 de zile de data dobandirii dreptului de proprietate.

Ei bine, toate bune si frumoase pana la acest moment. In mod normal, orice responsabil ar intelege importanta ITP-ului si s-ar conforma noilor reglementari intrate in vigoare. Insa, se pare ca un numar foarte mare de soferi nu a fost interesat de aceste noi prevederi introduse in Ordonanta de Urgenta mentionata in randurile anterioare. Pentru a se convinge de cum sta situatia la momentul actual, cei de la DRPCIV au pus la cale o verificare la scara larga a tuturor vehiculelor din tara noastra, pentru a vedea daca aceasta prevedere a fost inteleasa asa cum trebuie de toata lumea sau nu.

Citeste continuarea articolului Cate masini circula fara ITP pe drumurile publice? Iata ce spun autoritatile!

Functionarii de la serviciul "inmatriculari auto" au anulat automat inmatricularea a zeci de mii de masini din cauza lipesi ITP-ului valid. 

Astfel, mașinile care nu aveau Inspectie Tehnica Periodica au ramas fara drept de circulatie pe drumurile publice, conform prevederilor Ordonanței nr. 14/2017, care a adus o serie de modificari in Codul Rutier, printre care si suspendarea inmatricularii.

Cum ti se poate suspenda automat certificatul de inmatriculare al masinii?

Citeste continuarea articolului Soferii risca amenzi uriașe! Zeci de mii de masini au fost suspendate de la inmatriculare in ultimele luni

Noul an vine cu noi vesti proaste pentru soferi. Daca scumpirile de carburanti sau introducerea unei noi taxe de mediu nu erau de ajuns, de acum soferii vor trebui sa treaca mai des pe la statiile ITP pentru a-si verifica masinile.

Cea mai noua modificare din Codul Rutier ii vizeaza pe posesorii masinilor mai vechi de 12 ani, care vor fi obligati de acum sa se prezinte la Inspectia Tehnica Periodica in fiecare an. Termenul de valabilitate al inspectiei ITP era pana acum de doi ani.

Conform deciziilor luate in cursul lui 2018, in cazul masinilor noi, termenul de valabilitate al inspectiei creste la trei ani. Acest lucru este valabil doar in cazul primei inspectii, urmand ca la urmatoarele sa se respecte vechiul termen de 2 ani.

Citeste continuarea articolului Vesti proaste pentru soferi. Se micsoreaza perioada de valabilitate a ITP-ului

Despre taxa am tot vorbit deja de ceva vreme, insa nici pana la ora actuala nu s-a ajuns la un consens sau la o forma finala a acesteia. Deocamdata nu se stie nici macar cum va aplicata si nici cum se va calcula mai exact. Insa, avem acum in fata mai multe propuneri pe care autoritatile le iau in calcul. Mai exact, exista doua variante care au ajuns in atentia autoritatilor de la noi din tara, ambele preluate de la administratiile altor tari europene. Asadar, haideti sa descoperim si noi care ar fi aceste doua variante si ce ar presupune ele!

Prima varianta presupune integrarea taxei auto in taxa pe care o avem cu totii de platit atunci cand facem Inspectia Tehnica Periodica a masinii (ITP). Taxa ar lua denumirea de „componenta de mediu” si, pur si simplu, ar fi integrata intr-o taxa pe care o avem oricum deja de platit.

De asemenea, mai exista si o varianta secunda care se afla pe masa autoritatilor, aceea de a integra taxa auto in in impozitul anual al masinii. Principiul este practic acelasi, taxa se transforma intr-o componenta de mediu care este integrata in acest impozit pe care il avem de platit an de an pentru masina pe care o conducem.

Citeste continuarea articolului Noua taxa auto! Iata cele doua variante pe care le ia in calcul Guvernul!

Masinile care nu mai au ITP-ul valabil nu vor mai putea face parte din Programul Rabla incepand cu cu data de 1 ianuarie 2019. Cornel Brezuica, presedintele Administratiei Fondului pentru Mediu, a explicat care au fost motivele pentru care s-a luat aceasta decizie.

Conform spuselor lui Brezuica, ITP-ul a devenit o conditie obligatorie  in ceea ce priveste casarea unei masini si stoparea poluarii, deoarece Inspectia Tehnica Periodica ofera dreptul proprietarului sa circule cu masina pe drumurile publice. Presedintele AFM a mentionat ca atat timp cat o masina nu are ITP-ul, ea nu poate circula si in consecinta nu genereaza nici emisii si acesta este motivul pentru care a fost introdus acest act normativ care se va aplica de la inceputul lui 2019.

Programul va functiona in felul urmator de la 1 ianuarie: trebuie sa casezi o masina veche de mai bine de 8 ani care este inmatriculata si care are un ITP valabil, pe scurt sa genereze emisii si sa o inlocuiesti cu o masina noua pe care o achizitionam in cadrul programului dupa ce aplicam pentru bonificatia respectiva care poate ajunge si la 2.000 de euro in cazul in care emisiile de poluare a noului autovehicul sunt foarte reduse.

Citeste continuarea articolului De ce este nevoie ca masinile casate in Programul Rabla sa aiba ITP valabil?

Autoritatile s-au speriat de numarul foarte mare de masini foarte vechi care exista in tara noastra, ceea ce i-a facut sa stabileasca un set de conditii prin care o masina poate intra in Programul Rabla, respectiv Rabla Plus.

Astfel, o masina care nu va avea inspectia tehnica periodica (ITP) efectuata, nu va mai putea fi casata si valorificata prin cele doua programe. Noua masura va intra in vigoare incepand cu prima zi a anului urmator! Aceasta a fost anuntata de Cornel Brezuica, presedintele Administratiei Fondului pentru Mediu, la mijlocul saptamanii, intr-o conferinta pe teme de transport inteligent.

Cornel Brezuica a vorbit in aceasta conferinta despre importanta ITP-ului, care da dreptul proprietarului unui autovehicul sa circule pe drumurile publice. In aceste conditii, in opinia lui, efectuarea ITP-ului ar trebui sa fie o conditie obligatorie pentru casarea unei masini.

Citeste continuarea articolului Masinile fara ITP nu vor mai putea intra in programul Rabla! Iata de ce!

Programul Rabla 2019 ar putea veni cu o modificare importanta pentru persoanele care vor sa beneficieze de acest ajutor de la stat. Casarea ar putea fi posibila doar pentru masinile care au Inspectia Tehnica Periodica (ITP) valabila.

Propunerea a fost inaintata de Ministerul Mediului printr-un proiect de ordin. Pentru a se putea aplica, actul normativ are nevoie de semnatura ministrului Mediului si publicarea in Monitorul Oficial.

Si anul acesta a existat o propunere asemanatoare. Nu a fost aplicata, deoarece a fost contestata de catre proprietarii de masini vechi.

Citeste continuarea articolului RABLA 2019, doar pentru masinile cu ITP valabil?

Seara trecuta am vazut la stiri un subiect care merita discutat si pe platforma noastra. Unii ar spune ca asta este Romania, altii ar spune ca este un moment de-a dreptul penibil. Eu spun ca asta se intampla pentru ca asa ne-am invatat…

Ca sa pornesc aceasta poveste cu un soi de istoric, am sa va cer sa va amintiti ca zilele trecute vorbeam despre inmatricularea masinilor care nu corespund normelor tehnice. Si va spuneam ca o masina care nu are toate punctele de functionare bifate pozitiv, nu este calificata sa treaca examenul ITP.

Povestile se scriu altfel in Judetul Gorj, acolo unde ofiterii DGA – SJA Gorj au plecat in misiune sub acoperire. Sub coordonarea procurorului de caz din cadrul Parchetului de pe langa Tribunalul Gorj au realizat misiunea de prindere in flagrant a unei persoane angajat al unei institutii publice care a primit mita 710 lei.

Citeste continuarea articolului Mita la ITP in Gorj: cum au fost prinsi angajatii?

Filtrul de particule este un fel de marul discordiei intre service-uri si RAR. Motivul este unul simplu: foarte multi proprietari de automobile isi doresc sa dezactiveze filtrul de particule, iar unele service-uri accepta acest lucru pentru cativa banuti in plus care sa le intre in buzunar.

Ceea ce multi proprietari de automobile nu stiu este ca tocmai acest filtru de particule are rolul de a mentine poluarea departe de mediul inconjurator, iar dezactivarea filtrului de particule este ilegala in toate statele. De ce oamenii din service nu spun asta sau nu le pasa? Pentru acei cativa banuti in plus care le intra in buzunare.

Problema pentru aceste service-uri este ca RAR merge deja din service in service pentru a verifica firmele care accepta acest tip de operatiune. Exista si o amenda pe care cei de la RAR le-o dau celor care recomanda dezactivarea DPF-ului: pana la 10.000 de lei.

Citeste continuarea articolului RAR-ul cauta service-urile auto care dezactiveaza filtrul de particule. Cat este amenda pentru acestia?

Ultimele zile ne-au tot adus vesti cu privire la modificari importante pentru soferi. Mai intai am aflat despre tarifele mult mai mari stabilite de Primarie pentru parcarile publice din Bucuresti. Dupa aceea a aparut acea propunere de lege care prevede ca radarele sa poata functiona de acum incolo doar pe acele masini ale Politiei inscriptionate.

De asemenea, radarele ar trebui semnalizate incepand de acum cu panouri amplasate la 500 sau 1000 de metri inainte de radar. Desi au primit o serie de reactii negative, atat din partea unor soferi cat si a unor specialisti in domeniul auto, aceasta lege a fost votata in cele din urma in Camera Deputatilor, for decizional.

Desi abia au intrat in vigoare, si sanctiunile in legatura cu neefectuarea ITP-ului la timp au fost modificate. Daca va mai aduceti aminte, in vara lui 2017 se vorbea despre noi sanctiuni in aceasta privinta pe care Romania trebuie sa le adopte din punct de vedere legislativ.

Citeste continuarea articolului Sanctiuni relaxate in cazul soferilor prinsi fara ITP

Dupa data de 20 mai 2018, ziua in care au intrat in vigoare mai multe prevederi legislative in domeniul auto, statiile ITP sunt obligate sa-si inregistreze activitatea pe intreaga perioada de evaluare a autovehiculelor care le calca pragul. Bineinteles, acest lucru functioneaza sub sanctiuni mari si chiar riscul suspendarii statiei ITP.

Sub sanctiunea amenzii functioneaza si alte prevederi referitoare la Inspectia Tehnica Periodica. Printre acestea, sunt regasite si amenzile drastic crescute pentru soferii care nu au ITP valabil. In acest sens, noile prevederi legislative (Codul Rutier), pe langa amenzile usturatoare ce pot ajunge pana la 5800 de lei, pot duce si la suspendarea dreptului de a inmatricula respectivul autovehicul pana la remedierea situatiei generatoare si ridicarea placutelor de inmatriculare.

Acest lucru a fost reglementat in scopul reducerii situatiilor in care Inspectiile Tehnice Periodice erau efectuate in cel mai indolent mod posibil, lucru vazut chiar pe drumurile din tara, din cauza accidentelor survenite in urma cedarii anumitor piese.

Citeste continuarea articolului ITP: legislatia din 20 mai 2018 se modifica! Iata cum!

Proaspetele prevederi intrate in vigoare odata cu celebra data de 20 mai 2018 (data la care Codul Rutier primeste numeroase modificari) includ si suspendarea inmatricularii unui autovehicul fara Inspectia Tehnica Periodica valabila sau suspendarea inmatricularii autovehiculului in situatia in care acesta nu a fost inscris pe numele proprietarului de drept, in 90 de zile de la achizitionarea acestuia.

Desi multi dintre cititori au fost focalizati pe aceste modificari, unii dintre noi au omis cateva asemenea aspecte, fapt pentru care, in prezentul articol va voi aminti doua dintre cele mai importante modificari aduse Codului Rutier din 20 mai 2018.

Potrivit declaratiilor reprezentantilor Politiei Romane, incepand cu data de 20 mai 2018, sanctiunile privind suspendarea inmatricularii in cazul in care ITP-ul autovehiculului nu este valabil si neanuntarea autoritatilor privind transmiterea dreptului de proprietate, in 90 de zile de la data dobandirii acestuia, vor fi dispuse imediat, fara rabat de la Ordonanta de Urgenta a Guvernului numarul 195 din 2002 (Codul Rutier) privind circulatia autovehiculelor pe drumurile publice.

Citeste continuarea articolului Circuli cu ITP-ul expirat? Care este amenda si ce spun autoritatile?

In vacanta de 1 mai, toti am mers la mare. Sau macar aproape toti. Tot omul si-a dorit sa sarbatoreasca mini-vacanta de 1 mai la mare, in liniste si relaxare. Asa a facut si domnul Dragnea, doar ca atitudinea relaxata si superioara a fost foarte usor taxata de o persoana care a comentat pe facebook la fotografia care a stat ulterior dovada pentru un… ITP expirat.

De pe Facebook s-a aflat ca Dragnea a mers la mare cu un BMW care avea ITP-ul expirat. Mai tarziu s-a aflat ca masina nu-i apartinea si era a baiatului sau, comentariul lui Liviu Dragnea fiind ca pe el nu-l intereseaza si asteapta ca baiatul sau sa-si plateasca amenda si sa suporte consecintele.

Chiar daca pe de-o parte pare o atitudine sanatoasa pentru un parinte, eu ma intreb de ce domnul Liviu Dragnea nu a fost adult de la inceput si nu a verificat actele masinii. Insa asta-i alta poveste… probabil doar noi, muritorii de rand ne facem griji daca ne urcam in masina si avem toate actele valide.

Citeste continuarea articolului ITP-ul expirat al lui Dragnea nu poate fi sanctionat. Iata de ce!

Da, este adevarat, utilizatorii de scutere si de tractoare ar putea fi exonerati de obligatia efectuarii inspectiilor tehnice periodice pentru cele doua categorii de autovehicule. In prezent, aceasta initiativa legislativa se afla in stadiul de propunere, fiind inregistrata recent la Senatul Romaniei pentru a intra in dezbatere.

Intrata in dezbatere ca propunere legislativa pentru modificarea aliniatului 4 al articolului 9 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului numarul 195 din 2002 privind circulatia autovehiculelor pe drumurile publice, initiativa vizeaza modificarea mai multor categorii de autovehicule care pot circula in tara noastra fara ITP.

Deocamdata, doar inregistrata in Senatul Romaniei, aceasta nu produce efecte juridice. Urmand a trece de senat, a intra in Parlament, catre Presedintele Romaniei pentru a fi promulgata, iar mai apoi publicata in Monitorul Oficial, de unde incepe sa devina aplicabila.

Citeste continuarea articolului Tractorul si scuterul ar putea circula legal fara ITP

Pana la data de 20 mai 2018, ziua in care vor intra in vigoare un set de noi reglementari auto, reprezentantii statiilor ITP isi iau masurile necesare in scopul adaptarii la noile prevederi legislative.

Asadar, la fel cum am mentionat si in articolele anterioare, statiile ITP vor fi obligate din data de 20 mai 2018 sa-si inregistreze video intreaga activitate.

Practic, din momentul intrarii in statia ITP pentru efectuarea reviziei, pana in momentul iesirii si comunicarii rezultatului inspectiei, intreaga operatiune de verificare va fi monitorizata video. Aceasta regula a fost initiata inca de aproape un an si jumatate, termenul de 1 ianuarie 2017 fiind prima data stabilita ce obliga montarea unui sistem video in scopul inregistrarii activitatilor efectuate pe linia de inspectie tehnica periodica.

Citeste continuarea articolului 20 mai: data de la care fiecare ITP este inregistrat video!

Inca de anul trecut vorbim despre ITP-uri care se fac pe sub mana sau care nu respecta in totalitate regulile de functionare. Asa se face ca unele automobile pleaca din service-ul ITP cu defectiuni grave, specialistii inchizand ochii pentru o suma de bani in plus fata de pretul verificarii, facand fel de fel de artificii prin care sa para ca automobilul este perfect.

Tocmai de aceea dam pe strada de automobile cu ITP valabil care practic abia se mai tin pe roti. Nici in situatiile in care un service trebuie sa repare o masina cu ajutorul asigurarii nu este mare diferenta, si aici existand relatii stranse intre casele de asigurare si service-urile care sunt insarcinate cu repararea masinilor.

Comisiile de RAR si Politie au inceput sa deruleze controale ample pentru a verifica service-urile si casele de asigurari si pentru a identifica neregulile si unde se produce frauda. O parte din controale au lasat la suprafata faptul ca unele dintre service-uri nu respecta solutiile tehnice pe care le propun asiguratorii. Asiguratorii isi doresc solutiile tehnice cele mai ieftine, cei din service vor inlocuirea completa a unor piese pentru ca asta le aduce si lor mai multi bani.

Citeste continuarea articolului Controale facute de RAR si Politie privind relatia dintre asiguratori si service-uri! Iata ce nereguli au fost gasite!
Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare