dacia

Lista stiri si informatii despre dacia pe Cars.ro

Stiri si informatii despre dacia

Citeste cele mai noi stiri si informatii despre dacia publicate pe Cars.ro! Vezi comentarii si poze despre dacia, pe Cars.ro!

Te-ar putea interesa: proces, motor, renault, inmatriculari, crestere, masini noi, europa, lada, concurenta, mioveni, productie, dacia duster, dacia logan, dacia sandero, masini

Un roman a dat in judecata Grupul Renault! Ce le reproseaza francezilor in legatura cu Dacia Duster

Un sofer roman a dat in judecata grupul Renault, deoarece francezii ar fi vandut intetionat masini cu defectiuni la motor din fabricatie. Stefan Udrea, din Mehedinti, este nemultumit de un Dacia Duster cumparat in 2014 si in opinia lui masina se defecteaza mult mai usor din cauza problemelor pe care le are cu uleiul.

Udrea este unul dintre sutele de perosane din intreaga lume care se plange de problemele similare cu masinile Reanult si Nissan dotate cu astfel de motare. In acest caz este vorba de motorul de 1.2 Litri Tce pe benzina care intre timp a fost scos de la productie.

Renault a replicat insa la acuzatiile romanului si a declarat ca defectiunile masinii respective au aparut din cauza folosirii unei instalatii GPL neomologate. Totusi, adevarul este unul la mjiloc, in conditiile in care Renault a oferit despagubiri mai multor clienti care au folosit masini cu motoare similare.

Citeste continuarea articolului Un roman a dat in judecata Grupul Renault! Ce le reproseaza francezilor in legatura cu Dacia Duster

Dacia a raportat cea mai mare crestere din Europa la inmatricularile din luna martie

Dacia traverseaza la ora actuala o perioada extrem de buna din toate punctele de vedere, cifrele de vanzari inregistrate pe unele dintre cele mai importante piete europene stand drept dovada in acest sens. Conform statisticilor, Dacia a inmatriculat in luna martie peste 59.000 de masini pe plan european, inregistrand astfel cea mai mare crestere procentuala. La nivelul primului trimestru din 2019, producatorul roman a depasit pragul de 145.000 de unitati inmatriculate, ceea ce nu este deloc putin! Avem astfel o crestere in valoare de 13 procente in comparatie cu anul precedent. Datele oficiale au fost furnizate de specialistii din cadrul Asociatiei Constructorilor de Automobile din Europa.

Conform raportului publicat de aceasta Asociatie a Constructorilor de Automobile din Europa, producatorul roman de la Mioveni a inregistrat cea mai mare crestere a numarului de inmatriculari de masini noi in luna martie. Mai exact, vorbim despre o cifra totala de 59.475 de unitati care au fost inmatriculate in a treia luna a anului. Facand o comparatie cu aceeasi luna a anului trecut, vom observa ca vorbim despre o crestere cu nu mai putin de 21.6 procente. Asemenea cresteri mari au mai fost inregistrate doar de doi constructori: Mitsubishi cu +17%, respectiv Lancia cu +15.3%. Totusi, volumul de unitati inmatriculate in cazul acestora este cu mult mai mic decat al celor de la Dacia.

La nivelul primului trimestru al anului, cei de la Dacia au inmatriculat un numar de 145.582 de unitati. Comparand cu perioada similara a anului trecut, vom observa ca avem in fata o crestere importanta de 12.6 procente. Din pacate, la nivelul primelor trei luni ale anului, cresterea celor de la Dacia a fost depasita de ceilalti doi constructori mentionati mai devreme. Astfel, Lancia a obtinut o crestere de nu mai putin de 35 de procente, in timp ce cei de la Mitsubishi au inregistrat o crestere de 16.8%.

Citeste continuarea articolului Dacia a raportat cea mai mare crestere din Europa la inmatricularile din luna martie

Dacia „a eliminat” de pe piata din Europa o marca importanta in industria auto

Automobilele realizate în uzinele din Arges isi pot trece in palmares o nouă performanta. Informatiile venite dinspre Occident indica faptul ca partea romano-franceza a reusit sa castige clar razboiul vanzarilor cu un concurent puternic. Ultimele date oficiale indică faptul ca, intr-un razboi rece purtat la distanta, masinile fabricate sub observatia celor de la Renault sunt de neoprit.

Specialistii de peste hotare au facut o comparatie si au ajuns la concluzia ca Dacia Duster si Dacia Sandero au reusit sa scoata din piata gigantul rus Lada. De ceva vreme, scaderea vanzarilor a vecinilor de la Est este vizibila, iar multe dintre reprezentante af fi fost inchise din aceasta cauza.

Prin urmare, Lada va inceta sa mai livreze masini in Germania si Austria. Un anunt anterior spunea ca va mai distribui cateva modele pana la jumatatea acestei primaveri, moment care a fost deja atins saptamana aceasta. Dupa Renault, Dacia este cea mai competitiva marca atunci cand vorbim de masini low-cost.

Citeste continuarea articolului Dacia „a eliminat” de pe piata din Europa o marca importanta in industria auto

Productia Dacia la Mioveni a crescut in primele trei luni ale anului cu 14 procente

Anul a inceput cum nu se putea mai bine pentru cei de la Dacia, cifrele de vanzare obtinute pe unele dintre cele mai importante piete europene in primele luni din 2019 stand drept dovada in acest sens.

Totodata, oficialii celor de la Dacia au pornit in noul an cu mari sperante, cifrele de vanzari obtinute in 2018 dand sperante tuturor ca se poate mai mult. In aceste conditii, cei de la Dacia au fost constienti de faptul ca este nevoie de investitii serioase pentru ca productia de la uzina din Mioveni sa creasca! Orice ar vrea sa spuna cineva, aceasta miscare a celor de la Dacia este cat se poate de fireasca in actualul context in care se regaseste producatorul roman.

Rapoartele ne arata acum ca productia Dacia in uzina de la Mioveni a ajuns dupa primele trei luni ale anului la cifra de 97.000 de unitati, ceea ce nu este deloc rau. Comparand cu aceeasi perioada a anului trecut, vom observa ca vorbim despre o crestere cu 14% a productiei la uzina din Mioveni!

Citeste continuarea articolului Productia Dacia la Mioveni a crescut in primele trei luni ale anului cu 14 procente

Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor a intocmit un clasament al modelelor inmatriculate in Romania de la inceputul anului 2019 si pana in luna trecuta. Datele oficiale ale directiei ne arata o dominatie cvasitotala a unui singur constructor, care se poate mandri cu faptul ca modelele sale ocupa detasat primele trei locuri ale ierarhiei.

Daca nu v-ati dat seama pana acum, Romania este o tara in care Dacia detine suprematia absoluta, iar Loganul a devenit, in mod evident, masina preferata a cetatenilor din tara noastra. Pe locul al doilea se situeaza Dacia Duster, iar ultima treapta a podiumului este ocupata de Sandero. Practic, cele mai cunoscute modele ale constructorului francez isi impart primele pozitii din clasament.

Prima masina de importa apare doar pe locul al patrulea, dar produsul strain nu este chiar strain de uzinele de la Pitesti, pentru ca aceasta pozitie este ocupata de Renault Clio. Top 10 este completat de:

Citeste continuarea articolului Bataie mare la varf! Ce masini prefera romanii in 2019. Podiumul este monopolizat de un singur costructor!

Cum ar spune parintii nostri „Pe vremea comunistilor se faceau lucruri serioase”. Inclusiv masinile erau mai rezistente, am spune noi dupa ce am vazut cum un BMW si-a distrus intreaga parte din fata dupa o ciocnire cu o batrana Dacia 1310. Neatent la trafic si la faptul ca soferul batranului autoturism conceput in uzinele din Arges a a oprit la stop, soferul unui BMW de cunoare neagra il izbeste direct in spate pe celalalt participant la trafic.

Impactul nu a fost unul usor, dar, in mod paradoxal, cel mai sifonat din intreg episodul a iesit BMW-ul, care va avea nevoie de reparatii substantiale dupa ce a facut cunostinta cu spatele clasicei Dacia. Masina noastra cea de toate ziele a parut putin afectata de lovitura primita, semn ca „romancele” le pot fi superioare la unele capitole, nemtoaicelor.

Vezi video AICI.

Citeste continuarea articolului A noastră e mai tare! Un BMW făcut zob după ce a lovit în spate o Dacia 1310

Uzinele Dacia sunt zguduite de un nou protest al angajatilor. Sute de oameni au blocat intrarile in birourile sefilor cu tavile pline cu mancare de la cantina companiei.

Nici cainii nu se ating de mancarea asta!” strigau, ieri, muncitorii nemultumiti de meniurile de proasta calitate oferite de companie. Acestia primesc 8 lei pe zi pentru mancare, adica 160 de lei pe luna ca bonus la salariu, pentru masa de pranz, iar daca refuza meniurile oferite la cantina, banii nu le-ar mai fi oferiti.

Pe langa nemultumirile in ceea ce priveste hrana, angajatii cer salarii mai mari, conditii mai bune de lucru si se pregatesc deja de o greva generala, asta dupa ce negocierile programate ieri s-au incheiat cu un esec.

Citeste continuarea articolului Scandal la Uzinele Dacia! Muncitorii au intrat in birourile sefilor cu tavile pline de mancare: „Nu mai suportam!”

Uzinele de la Pitesti au scos pe piata cele mai „frumoase si destepte” masini pe care le-au produs pana acum. Seria Techroad este acum disponibila pentru toate modelele companiei, iar asa cum era de asteptat si preturile au crescut simtitor. Astfel, romanii pot opta pentru variantele oferite de constructor din fabrica sau mai pot cere anumite optiuni, care, in mod evident, vor creste suma pe care clientii o vor scoate din buzunar.

In acest moment, cea mai scumpa masina de la Dacia este un Duster SL Techroad Blue dCi 115 4WD (diesel), care are ca pret de pornire 18.450 de euro. Reprezentantii Dacia au oferit si detalii despre ce beneficiaza cumparatorul care va opta pentru aceasta varianta:

Este disponibila la noi in cinci culori: Bleu Cosmos, Rouge Fusion, Gris Highland, Beige Dune si Noire Nacre. Fiecare culoare in parte costa 300 de euro.

Citeste continuarea articolului Acum e oficial. Cat costa cea mai scumpa masina realizata de Dacia

In perioada 31 mai - 2 iunie 2019, Romania va fi vizitata de cel mai important lider religios al planetei. Papa Francisc va efectua o calatorie in mai multe locuri din Romania, iar pentru iesirile publice va folosi, cu siguranta, o masina de tip papamobil. 

Exista voci care sustin ca pentru periplul sau pe meleagurile mioritice, Suveranul Pontif va folosi un automobil Dacia. Evident, Papa Francisc nu va aparea in fata multimilor care se vor aduna pentru a-l vedea un autoturism Dacia obisnuit, ci unul modificat in stilul celor pe care acesta le foloseste de obicei. Potrivit unor zvonuri neconfirmate, Papa s-ar putea deplasa cu un Duster de culoare alba, modificat in stilul papamobilelor clasice.

”Putem sa confirmam ca sunt discutii cu autoritatile in ceea ce priveste furnizarea de automobile, dar nu sunt inca finalizate. Nu s-a luat nici o decizie in acest sens”, a fost mesajul Departamentului de Comunicare de la Dacia-Renault. 

Citeste continuarea articolului Ar fi o mare surpriza. Ce masina romaneasca ar putea folosi Papa cand ne va vizita tara!

Jurnalistii francezi de la L’Argus au facut o prezentare a punctelor forte, dar si a punctelor slabe pentru mai multe masini printre care si Dacia Duster. Producatorul roman a propus pentru 2019 motorizari noi, atat diesel, cat si pe benzina, motiv pentru care publicatia franceza a facut o analiza amanuntita a SUV-ului folosit de tot mai multi europeni.

Analiza jurnalistilor de la L’Argus a scos in evidenta o mica scumpire a Dusterului in 2019, insa in continuare SUV-ul produs la Mioveni nu are rival pe piata din punct de vedere al costurilor de achizitie si intretinere.

Pe langa multe puncte forte, cum ar fi pretul si comportamentul SUV-ului atat pe sosea, cat si in off-road, jurnalisti francezi evidentializeaza si cateva puncte slabe cu privire la confortul pe care il avem sau optiunile destul de putine.

Citeste continuarea articolului Dacia Duster 2019, analizata de francezi! Care sunt punctele slabe ale masinii

Dacia a avut un an 2018 excelent din toate punctele de vedere, modelele producatorului auto de la Mioveni bucurandu-se de succes pe marea majoritate a pietelor pe care se regasesc. Asa cum era de asteptat, cei de la Dacia isi pun mari sperante si in anul curent, un an care ar trebui sa vina cu cifre de vanzare la fel de bune. Si, din cate se pare, lucrurile chiar merg in aceeasi directie si in acest an, modelele celor de la Dacia dovedind ca sunt capabile sa faca ceea ce li se cere si ceea ce au promis de la bun inceput. Dacia a vandut aproximativ 16.000 de masini in luna martie in Franta, o cifra foarte bune daca stam sa ne gandim la concurenta care exista pe piata auto din Hexagon.

Asa cum spuneam, producatorul auto de la Mioveni a inregistrat in a treia luna a anului o cifra de 16.000 de unitati vandute in Franta, o cifra in crestere cu 13.8% in comparatie cu aceeasi luna a anului precedent. Cresterea este si mai importanta in contextul in care piata franceza a scazut in luna amrtie cu 2 procente. Daca ne uitam la primul trimestru al celor de la Dacia in Franta, vom observa o crestere de 5 procente in comparatie cu cifrele inregistrate la finalul lunii martie 2018.

La nivelul primelor trei luni ale anului curent, vanzarile celor de la Dacia au ajuns la o cifra totala de 36.056 de unitati, in crestere cu 5.34%. In aceste conditii, cresterea inregistrata de cei de la Dacia a fost chiar mai mare decat rezultatul inregistrate de Grupul Renault pe piata franceza. Asadar, ne putem decat sa ne bucuram de succesul pe care il inregistreaza producatorul auto de la Mioveni pe o piata atat de importanta la nivel european precum cea franceza. Cifrele inregistrate acolo dovedesc inca o data ca strategie pe care se bazeaza cei de la Dacia este cea corecta la acest moment.

Citeste continuarea articolului Vanzari in crestere pentru Dacia in luna martie pe piata franceza

Anul 2020 se anunta un an extrem de interesant pentru cei de la Dacia, deoarece modelele Sandero si Logan urmeaza sa primeasca generatii noi de modele. Mai exact, lansarile noilor modele sunt programate pentru toamna anului urmator. Noile generatii vor utiliza noua platforma inaugurata de Renault Clio, platforma care va pemite integrarea unor sisteme suplimentare de siguranta activa. In aceste conditii, cei de la Dacia se pregatesc intens in aceasta perioada pentru a adapta noile modele la viitoarele regulamente impuse de legislatia europeana si de cei de la EuroNCAP.

Noile informatii cu privire la utilizarea acestei platforme au fost furnizate chiar de Marc Suss, directorul programului de modele accesibile Global Access din cadrul Grupului Renault, care a oferit cateva declaratii pe acest subiect in presa germana. Acesta a transmis ca schimbarea platformei este necesara in contextul in care Dacia trebuie sa echipeze noile modele Sandero si Logan cu diverse sisteme de siguranta noi. Printre acestea se regasesc senzorii de marsarier, sistemul de franare automata de urgenta si camerele video. Aceste sisteme vor fi obligatorii in curand pentru toate masinile comercializate in UE.

Conform informatiilor aparute in presa franceza, constructorul de la Mioveni ar urma sa lipseasca de la Salonul Auto de la Frankfurt din toamna acestui an. In aceste conditii, mai multe publicatii de specialitate din presa franceza au venit cu informatia conform careia cele doua modele ar urma sa primeasca noile generatii in cadrul Salonului Auto de la Paris din toamna anului viitor. Ramane de vazut daca aceste informatii se vor confirma in cele din urma sau daca cei de la Dacia ne vor anunta altceva!

Citeste continuarea articolului Noile generatii Dacia Sandero si Logan vor fi lansate in 2020

Constructorul francez se aliniaza ultimelor trenduri in materie auto si pregateste o lovitura importanta, dar normala pentru viitorul apropiat. Pentru ca masinile produse in Romania sunt foarte apreciate la nivel international, Renault este pregatita sa nu ramana in urma in momentul marilor schimbari de pe piata auto.

Potrivit unor informatii oficiale aparute in mass media, modelele Sandero si Logan vor aparea si in versiune hibrid, tocmai pentru a veni in inatmpinarea clientilor, care se orienteaza incet, dar sigur, catre astfel de modele.

Mai mult, Dacia nu vrea sa-si dezamageasca clientii din cel mai important punct de vedere. Cel al pretului. In momentul in modelele hibrid si apoi electrice vor fi scoase pe piata, acestea vor fi, cel mai probabil, unele dintre cele mai accesibile din punct de vedere al pretului.

Citeste continuarea articolului Gata, e oficial! Dacia a facut marele anunt despre modele Sandero si Logan!

Nicolae Ceausescu nu a fost un impatimit al masinilor. Istoria nu retine vreun moment care sa-l aiba pe fostul dictator in prim plan la acest capitol. In schimb, fostul presedinte al Romaniei era foarte mandru de modelele iesite pe usile uzinelor romanesti si tinea ca intotdeauna, cate o unitate din varfurile de gama sa ajunga si la administratia prezidentiala. 

In cei 25 de ani petrecuti la carma tarii noastre, dictatorul a avut aproape toate modelele fabricate de cei de la Uzinele Auto Pitesti. Dacia 1100, Dacia 1300 sau Dacia 1310 s-au odihnit in garajele prezidentiale. Una dintre masinile sale preferate a fost, insa, Dacia 2000, un exemplar destul de rar, greu accesibil romanilor de rand.

Modelul era diferit de restul autoturismelor create pana atunci si se spune ca desi a avut-o in garaj, Nicolae Ceausescu nu a condus-o niciodata, preferand mereu locul din dreapta soferului. Totusi, Dacia 2000, ramane o masina pe care fostul dictator a apreciat-o foarte mult.

Citeste continuarea articolului Ce masini a avut Nicolae Ceausescu. Modelul pe care l-a iubit cel mai mult

Autovehiculele electrice sunt, cu siguranta, masinile viitorului. Incet-incet, toti producatorii auto pregatesc sau au lansat deja pe piata modele electrice, in diferite forme si dimensiuni. Mai mult, scaderea costului de productie a bateriilor a facut ca preturile autovehiculelor electrice sa fie din ce in ce mai accesibile, provocand o adevarata competitie intre producatori.

Dacia a intrat si ea in „arena” si a realizat un Sandero electric, denumit Sandero Electron. Modelul este, insa, doar unul experimental, care, cel mai probabil, nu va intra niciodata in linia de fabricatie.

Citeste continuarea articolului Adevarul despre Dacia electrica. A fost doar o iluzie?

Datele oficiale releva faptul ca multi constructori de masini intampina dificultati mari in ceea ce priveste procedurile de obtinere a omologarii diferitelor modele pe care le produc.

Nici Dacia nu a scapat de emotii, desi se numara printre uzinele care vand milioane de unitati in toata lumea.Pentru ca intreg procesul de omologare se desfasoara cu dificultate, au inceput sa apara primele probleme pentru cei care vand autoturismele. Se pare ca singurele probleme ale celor de la Renault sunt legat de modelul Sandero.

Procesul de omologare a automobilelor difera in functie de marca, de spatiul de testare diosponibil si de numarul total de versiuni. 

Citeste continuarea articolului Probleme pentru detinatorii de Dacia Sandero. Cine are un astfel de model trebuie sa stie ce se intampla

Dacia isi continua parcursul excelent pe piata auto europeana cu o noua cifra buna de vanzari, inregistrata in luna februarie. In a doua luna a anului, producatorul de la Mioveni se poate mandri cu o cifra de 42.000 de unitati livrate pe Batranul Continent. Daca facem o comparatie cu cifra inregistrata in urma cu un an, in aceeasi luna februarie, vom observa ca avem in fata o crestere in valoare de 2.4 procente. Este si mai important de mentionat faptul ca aceasta crestere a livrarilor vine in contextul in care piata europeana in ansamblu a inregistrat o scadere cu 0.9%.

Conform datelor publicate de Asociatia Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA), cei de la Dacia au inmatriculat in luna februarie nu mai putin de 41.716 unitati la nivelul pietei europene, in crestere cu 2.4% fata de luna februarie a anului precedent. Adunat, in primele doua luni ale anului, cei de la Dacia au ajuns la o cifra de 86.264 de unitati livrate in Europa. Comparand aceasta cifra cu rezultatul obtinut la finele primelor doua luni ale anului trecut, vom observa ca avem in fata o crestere importanta, de 7.4 procente. Datele au fost colectate de la cele 28 de state ale Uniunii Europene si de la tarile care fac parte din EFTA - Norvegia, Islanda, Elvetia si Liechtenstein.

Rezultatele celor de la Dacia sunt excelente daca ne uitam la ceea ce se intampla la nivel general pe piata auto europeana. In primul rand, inmatricularile auto la nivel european au scazut in luna februarie cu 0.9% si la nivelul primelor doua luni cu 2.9%. De asemenea, evolutiile celorlalti producatori de pe piata s-au dovedit a fi extrem de contrastante. Spre exemplu, francezii de la Renault au scazut cu aproape 5 procente la nivelul primelor doua luni, daca ne referim la cifra unitatilor noi livrate. Inmatricularile Porsche au scazut la nivelul primelor doua luni ale anului cu nu mai putin de 49%. Germanii de la Opel si BMW au scazut, de asemenea, cu 8, respectiv 5 procente.

Citeste continuarea articolului Inmatricularile Dacia au crescut in februarie pe plan european cu aproape 2.5%

Iubita si hulita de romani in perioada comunista, Dacia 1300 a devenit in ultimii ani, un adevarat model de lux, iar posesorii acestor piese rare se intrec sa le expuna la diverse expozitii sau concursuri retro.

Evident, asa cum se intampla cu toate masinile vintage, preturile pentru o Dacia produsa inainte de 1989 au inceput sa creasca, mai ales ca odata cu trecerea anilor, "valoarea" acestora creste.

Proprietarul unui autoturism Dacia 1300 fabricat in anul 1972 si-a pus "bijuteria" la vanzare pentru un pret de-a dreptul exorbitant. Romanul cere pe masina sa rosie ca focul 11.900 de euro, motivand ca starea acesteia este foarte buna si nu poate lasa din pret deoarece face parte dintr-o serie foarte reusita a constructorului de la Pitesti.

Citeste continuarea articolului Cere 12.000 de euro pentru o Dacia 1300. Ce secret ascunde masina

E o adevarata moda printre pasinonati sa modifice vechile Dacii pentru a le oferi mai multe sanse in trafic atunci cand se infrunta cu modelele din ziua de astazi. Este si cazul unor tineri, care acum 5 ani au filmat o astfel de experienta. O Dacia Break de culoare albastra a fost "tunata" si scoasa pe strada pentru a se duela cu bolizii zilelor noastre.

Cand totul parea ca se desfasoara conforma planului, tinerii aflati in masina au avut parte de o surpriza. In timp ce apasau cu nesat acceleratia, ceva a sarit de pe masina modificata, moment in care unul dintre cei aflati in autoturism a inceput sa strige: "A sarit planetara, ba, frate!". Soferul a redus viteza, a tras pe dreapta si a mers sa vada ce se petrece si ce piesa ii lipseste. 

Citeste continuarea articolului Video! A modificat o Dacia Break si cand a calcat acceleratia au simtit ce se rupe: A sarit planetara, ba, frate!

Cine vede imaginile de mai sus ar putea crede ca este o gluma. Din nefericire totul este real. In secolul trecut, specialistii de la Uzinele Dacia, testau siguranta si rezistenta modelelor create la Mioveni cu ajutorul unor masini de mare tonaj.

Concret, asa cum se poate observa si din filmulet, autoturismele erau busite frontal de "mastodonti", iar in functie de felul in care aratau masinile dupa acest impact nimicitor era stabilita siguranta.

Totul avea loc pe un poligon, in vreme ce in tarile occidentale testele se apropiau deja de ceea ce stim ca inseamna un astfel de proces. 

Citeste continuarea articolului Cum se faceau testele de siguranta la Dacia 1300. Rezistenta testata cu masini de mare tonaj!
Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare