consum

Lista stiri si informatii despre consum pe Cars.ro

Stiri si informatii despre consum

Citeste cele mai noi stiri si informatii despre consum publicate pe Cars.ro! Vezi comentarii si poze despre consum, pe Cars.ro!

Te-ar putea interesa: sfaturi, combustibil, folie auto, toyota, toyota supra, coupe, masini sport, audi, audi sq5, motorizare, cifre performanta, mild-hybrid, emisii, ford, ancheta

Foliile auto montate pe geamuri reduc consumul de carburant! Iata cum!

Crezi ca aplicarea foliilor negre pe geamurile masinii este doar o chestiune de moft? Daca raspunsul tau este da, atunci iti spun ca te inseli amarnic. Soferii care aplica astfel de folii stiu ceva ce poate tie iti scapa - acest moft duce la reducerea consumului de carburant pe timp de vara.

Este si motivul pentru care cei care monteaza astfel de folii sunt luati cu asalt de soferi odata cu venirea caldurii. Daca vrei sa faci schimbi ceva la masina ta, atunci specialistii in domeniu te sfatuiesc sa intri pe site-ul Registrului Auto Roman si sa cauti acolo un service autorizat sa monteze folii. Nu de alta, dar sunt extrem de multi neaveniti care iti iau banii degeaba.

Mare atentie ce folie iti alegi. Piata de la noi este variata, insa nu tot ce se comercializeaza este si de calitate. Ar trebui sa fii foarte atent la protectia impotriva ultravioletelor, protectia termica si garantia oferita de producator. Cu cat protectia termica este mai ridicata, iar filtrul UV mai apropiat de 100% cu atat calitatea este mai buna, iar folia este garantata chiar si peste 10 ani.

Citeste continuarea articolului Foliile auto montate pe geamuri reduc consumul de carburant! Iata cum!

Cat consuma noul Toyota Supra (A90)?

Suntem siguri ca nu veti cumpara un model Toyota Supra sau orice alta masina sport uitandu-va la cifrele legate de consum, dar e intotdeauna frumos atunci cand masina preferata exceleaza si la acest capitol.

Este si cazul foarte anticipatului model A90, coupe despre care institutiile care se ocupa cu masuratorile oficiale spun ca se apropie surprinzator de valorile surorii sale cu un propulsor in patru cilindri, versiunea BMW Z4.

Mergand mai departe, noua versiune Toyota Supra va consuma 11,8 litri la 100 de km in oras si 9,1 pe autostrada, ceea ce duce la un consum combinat de 10,9 litri.

Citeste continuarea articolului Cat consuma noul Toyota Supra (A90)?

Audi reintroduce in gama SUV-ul de performanta SQ5

Audi a publicat primele fotografii si informatii cu privire la noul SQ5 TDI, SUV de performanta care a trecut prin niste modificari importante in ultima perioada. Si asta pentru ca in urma cu aproape un an, in primavara anului trecut, producatorul german a anuntat ca va intrerupe productia lui SQ5 pentru ca acesta nu mai era actualizat din punct de vedere al noilor teste de emisii WLTP. La aproape un an distanta, cei de la Audi anunta ca au efectuat toate modificarile necesare, SQ5 fiind pregatit sa revina in forta pe piata. Haideti sa vedem ce modificari au facut cei de la Audi pentru acest SQ5!

Cel mai important este sa spunem de la bun inceput ca noul SQ5 vine echipat cu o unitate de motorizare V6 diesel, cu o capacitate de 3.0 litri, capabila sa dezvolte nu mai putin de 347 de cai putere si un cuplu maxim de 700 Nm. De asemenea, oficialii producatorului mai transmit ca SUV-ul de performanta este echipat acum si cu un compresor electric, tehnologie utilizata “pentru a elimina fenomentul de turbo lag”. Transmisia este facuta prin intermediul unei cutii automate de viteze cu opt rapoarte. De asemenea, bolidul beneficiaza de aportul unui sistem de tractiune integrala quattro.

Constructorul german nu este deloc zgarcit atunci cand vine vorba de detalii si ne pune la dispozitie si cifrele de performanta de care este capabil noul SUV de performanta SQ5. Asadar, vorbim in primul rand despre o viteza maxima care este limitata la 250 km/h. Apoi, trebuie sa mai spunem ca acceleratia de la 0 la 100 km/h poate fi realizata in nu mai putin de 5.1 secunde, ceea ce nu este deloc rau pentru un astfel de model.

Citeste continuarea articolului Audi reintroduce in gama SUV-ul de performanta SQ5

Ford a demarat o ancheta cu privire la posibile probleme la calcularea gradului de emisii si a consumului

Americanii de la Ford au descoperit recent ca s-ar putea sa aiba o problema extrem de neplacuta cu privire la datele sale despre emisiile si consumul de carburant al modelelor din gama. In contextul in care stim cu totii problemele si scandalurile iscate in lumea auto pe acest subiect, o asemenea problema nu are cum sa nu fie tratata decat la modul cel mai serios. Suspiciunile au aparut dupa ce mai multi angajati au reclamat faptul ca anumite calcule au fost facute gresit, ceea ce ar insemna ca rezultatele si datele pe care le are Ford acum nu sunt tocmai cele corecte.

In urma sesizarilor primite chiar din partea angajatilor, americanii de la Ford au luat decizia de a incepe o ancheta interna care sa demonstreze daca exista adevar in aceasta afirmatie sau nu. Tocmai pentru a nu lasa loc de niciun fel de interpretari, oficialii Ford au luat decizia de a nu se implica personal in derularea anchetei. In aceste conditii, conducerea Ford a hotarat sa mandateze o firma de avocatura importanta pentru a face toate demersurile necesare in acest sens si pentru a isi da seama de ceea ce s-a intamplat!

Suspiciunea cea mai grava a celor de la Ford este aceea ca au existat intr-adevar anumite probleme la testele pentru calcularea emisiilor de dioxid de carbon si a consumului de carburant. Daca acest lucru se va dovedi in cele din urma a fi adevarat, inseamna ca datele detinute de cei de la Ford in acest sens nu sunt cele corecte. Insa, asta inseamna ca si clientii au fost informati gresit in toata aceasta perioada, cifrele reale fiind posibil cu totul si cu totul altele. Totodata, asta ar fi insemnat ca si autoritatile in domeniu au fost informate gresit!

Citeste continuarea articolului Ford a demarat o ancheta cu privire la posibile probleme la calcularea gradului de emisii si a consumului

Desi suntem abia la inceputul anului, producatorii din domeniul auto au inceput deja demersurile pentru a respecta normele noi care vor intra in vigoare la data de 1 septembrie din punct de vedere al emisiilor de noxe. Strategia Grupului Renault - Nissan este foarte clara in acest sens, primul model care beneficiaza deja de aceasta fiind chiar Dacia Duster. Haideti sa vedem impreuna ce modificari vor fi aduse de cei de la Renault - Nissan motorizarii lui Duster!

In primul rand, cele doua versiuni ale unitatii diesel dCi de 1.5 litri vor trece la un catalizator cu reducere catalitica selectiva (SCR), sistem de tratare cu AdBlue a emisiilor. Solutia nu este una noua, fiind deja utilizata in cazul motorului care este echipat pe versiunea A180d de 116 cai putere a noii generatii a lui Mercedes-Benz Clasa A.

Uitandu-ne la ceea ce ne spun specialistii companiei, aflam ca din punct de vedere tehnic, implementarea acestor versiuni presupune si montarea unui sistem nou de racire de tip aer - apa. De asemenea, asta mai inseamna si utilizarea unor injectoare care lucreaza la 2000 de bari.

Citeste continuarea articolului Dacia Duster preia motorizarea AdBlue a noii generatii Mercedes-Benz Clasa A

Honda au adus in Romania noul CR-V hibrid, asadar consideram importanta prezentarea acestui nou sistem de tractiune cititorilor nostri interesati de marca japoneza si de inovarile pe care le aduce pe modelele sale.

Acum cateva saptamani va povesteam despre noul Honda CR-V intr-un test-drive extins. Reactiile in urma aflarii consumului real al masinii au fost... interesante si pline de patos, sa spunem asa. Profitam acum de ocazia lansarii oficiale in Romania a noului CR-V hibrid si va explicam toata tehnologia pe care o foloseste noul SUV japonez.

In primul rand, trebuie sa privim putin in lumea masinilor hibrid. Sunt acestea bune doar pentru taierea valorilor emisiilor sau doar pentru banii pe care ii cheltuie soferii pe alimentarea masinilor lor? Ei bine, adevarul este undeva intre. Tehnologia hibrid a aparut ca o solutie, ca un compromis ideal la problemele de poluare cu care se confrunta marile orase ale lumii si, indirect, tot globul nostru pamantesc. Cautand o solutie la scaderea cantitatii uriase de noxe din mediul urban, soferii beneficiaza si ei de o noua facilitate: consumul mai mic de carburant ca urmare a folosirii bateriilor si a energiei electrice in mod inteligent. Au fost, bineinteles, numeroase dezbateri in multe tari despre utilitatea pe termen lung a masinilor hibrid. Nu le voi aminti pe toate aici, insa reliefez un singur subiect ale carui concluzii mi s-au parut elocvente: "Este masina ta hibrid prietenoasa intr-adevar cu mediul inconjurator?". Iata concluzia principala a panelului: totul depinde de cum soferul isi foloseste masina hibrid si de unde alimenteaza cu energie electrica. Explicatiile au fost urmatoarele:

  • daca faci frecvent drumuri scurte (ex. acasa - serviciu - acasa) si incarci bateriile masinii dintr-o sursa regenerabila de energie (instalatie de captare a energiei solare proprii / energie eoliana / distribuitor care are o retea producatoare de energie electrica curata samd.), atunci impactul negativ al folosirii masinii este diminuat cu aproximativ 95% pentru ca vei emite efectiv 0 substante poluante in aerul respirat
  • daca vei folosi mai des motorul termic al masinii hibride pentru a conduce si pentru a alimenta bateriile, atunci amprenta ta se va resimti in continuare asupra aerului, iar schimbarile climatice vor continua sa fie accentuate.

Inteleg ca pare minuscul efortul achizitionarii unei masini hibrid pentru a reduce din propria contributie la poluare, insa puterea schimbarii nu a stat niciodata intr-un singur individ. Cu cat mai multe persoane aleg sa aduca in viata lor o masina hibrid, cu atat va fi mai mic impactul negativ asupra mediului inconjurator. Din fericire, din ce in ce mai multi romani aleg sa opteze pentru masini cu tehnologie hibrida, iar acest lucru este evident din mai multe motive categorice: consumul scade, taxele sunt mai mici, bonusurile pentru cumpararea unei masini noi sunt destul de consistente, iar la nivel european unele municipii si metropole au interzis deja accesul masinilor diesel sau benzina (cu valori mai mici de Euro 5) in zona lor centrala sau le taxeaza suplimentar (pe langa vinieta) prezenta prin cartierele importante. Un astfel de exemplu cunoscut este Londra, unde masinile hibrid sau electrice nu platesc "congestion charge", adica taxa pentru aglomeratie care se aplica exclusiv celor cu masini cu motor termic.

Avand toate aceste lucruri in vedere, este momentul sa intelegem cum functioneaza tehnologia hibrid disponibila pe noua Honda CR-V care polueaza mult mai putin.

Intelegem ca este vorba despre un motor pe benzina de 2 litri i-VTEC care produce 145 de CP amplasat in fata si special adaptat noii tehnologii de functionare impreuna cu bateriile din spatele masinii care ofera energia necesara (39 de CP) mobilitatii celor doua motoare electrice. Honda CR-V hibrid vine cu tehnologia dual motor pentru ceea ce ei numesc "condus fara efort" oferind un total de 184 de CP (315 Nm/135kW). Cele doua motoare electrice ofera un start lin, dar direct in momentul in care pleci de pe loc si, in cazul in care ai suficienta energie in baterie pentru a rula mai multi kilometri, un sistem acustic va avertiza pietonii cand te apropii de ei.

In al doilea rand, exista trei moduri prin care noul CR-V foloseste cat mai inteligent si eficient posibil energia pe care o are disponibila atat in baterii, cat si in rezervorul de benzina:

  • Electric Drive - nu se foloseste niciun strop de benzina pentru a muta SUV-ul din loc in loc pana la viteza de 30 de km/h (tractiunea ramane in continuare integrala, beneficiind de 4x4)
  • Hybrid Drive - cele doua motoare electrice sunt folosite pentru oferi puterea necesara rotilor, iar motorul termic actioneaza ca un generator pentru baterie pana la viteza de 80 de km/h (tractiunea ramane in continuare integrala, beneficiind de 4x4)
  • Engine Drive - la viteze de peste 80 de km/h noul Honda CR-V foloseste integral puterea motorului termic pentru a asigura miscarea corespunzatoare a autovehiculului si incarca bateria intr-acelasi timp (tractiune integrala care se adapteaza inteligent conditiilor de traseu)

In al treilea rand, un alt lucru important pe care trebuie sa il stim este ca Electric Servo Brake System capteaza toata energia franarii si o transfera in baterie, astfel ca nu esti nevoit sa apesi pedala de frana tot timpul. Anticipand corect o situatie din trafic, te poti folosi cu usurinta de modul in care cele doua motoare electrice te ajuta sa reduci din viteza de rulare. 

In cazul in care iti doresti mai multa putere pentru a depasi, odata ce te afli in modul Drive (adica principala sursa de putere este motorul de 2 litri benzina) si in timp ce ai condus masina a putut recupera si stoca niste energie in baterii, vei putea obtine si un boost de la cele doua motoare electrice. Asta inseamna ca te vei inscrie cu mai multa incredere intr-o depasire, fiind sigur de faptul ca ai suficienta putere la dispozitie pentru a face manevra corespunzator si corect. 

Modurile mentionate anterior nu functioneaza tot timpul independent. Soferul are puterea de a controla, totusi, cum vrea sa fie folosita energia masinii. Asadar pe noua Honda CR-V hibrid vei avea de ales intre:

  • Sport - foloseste toate resursele disponibile pentru un mod cat mai dinamic de condus
  • ECON - alterneaza intre benzina si electricitate pentru a oferi un consum optim de energie si carburant(cat mai mic posibil)
  • EV - foloseste exclusiv energia din baterie pana la epuizare

In al patrulea rand, e important sa intelegem ca pentru o masina de astfel de dimensiuni conteaza si alte aspecte pentru a reduce consumul de carburant, respectiv valoare emisiilor. Asadar, noul CR-V hibrid este cea mai aerodinamica masina din clasa sa (conform testelor Honda) fiind testata in numeroase randuri in tuneluri cu vant. Faptul ca stalpurile A ale masinii sunt un pic mai inguste, parbrizul este montat in asa fel incat aerul sa fie strapuns de caroserie in cel mai usor mod posibil, stergatoarele sunt cat mai bine ascunse cand nu sunt folosite, iar bara fata este realizata cu gandul o distribuire egala si inteligenta a curentilor fac ca turbulentele de aer sa fie extrem de reduse.

Totodata, sistemul de tractiune integrala prezent pe noul Honda CR-V hibrid este AWDI, adica All Wheel Drive Intelligent. Practic, acest lucru inseamna ca masina va determina in fiecare secunda de cata putere este nevoie si, mai important, unde este nevoie de ea. In anumite situatii va putea transmite pana la 60% din puterea totala (electric+termic) catre puntea spate (cand urcam o panta, spre exemplu). Dupa ce revenim pe drum drept, va fi favorizata puntea fata pentru tractiune. Aici mai trebuie adus in prim-plan un aspect destul de important: tractiunea integrala este construita dupa un model clasic, adica avem un cardan si un diferential care mentin 4x4 activ in permanenta. Alti constructori aleg sa ofere pe modelele lor hibrid tractiunea integrala prin intermediul motoarelor electrice. Daca acest motoare electrice nu au suficienta energie in baterii, atunci in unele situatii vei ramane doar 2x4 si, mai important, nu vei primi puterea necesara pentru a face manevrele dorite. Nu este cazul pentru noul CR-V hibrid. Aceasta masina iti va oferi in orice situatie putere in toate cele 4 roti, fie ca este vorba de arderea benzinei sau consumarea energiei electrice. 

In al cincilea rand, un client de masina noua va fi tot timpul interesat de ce perioada va petrece linistit cu masina sa. Ei bine, garantia pentru noul CR-V hibrid este, dupa cum urmeaza:

  • standard 3 ani (sau 100.000 de km) care poate fi extinsa la 5 ani
  • standard 5 ani pentru sistemul de evacuare
  • standard 12 ani pentru coroziune structurala
  • standard 10 ani pentru componente specifice (bara de directie, arbori de transmisie, conducte de frana, conducte de combustibil, suspensie si rezervor de combustibil)
  • standard 5 ani (sau 100.000 de km) pentru sistemul hibrid i-MMD in care sunt incluse: bateriile, motorul electric si calculatorul sau, convertorul de tensiune, generatorul, invertorul si cablajul de inalta tensiune.

Pe scurt, avem o masina cu un motor pe benzina de doi litri (care in timp poate fi mult mai fiabil ca unul de 1,5 litri turbo) care ofera o putere optima si o baterie care alimenteaza doua motoare electrice. Asta inseamna urmatoarele lucruri:

  • daca vei fi atent cu cantitatea de energie pe care o ai in baterie, atunci drumul tau inspre munca si inapoi acasa va fi facut fara niciun pic de consum de benzina
  • daca vei avea drumuri mai lungi de facut, atunci masina va incerca sa iti ofere o autonomie totala mai buna ca modelul CR-V pe care l-am testat eu AICI
  • daca vrei mai multa putere, atunci o poti obtine din combinarea motoarelor electrice si a celui termic
  • daca vei alege aceasta masina, atunci vei plati un impozit mai mic si vei primi si un ecotichet in plus de la stat prin programul Rabla Plus

Practic, alegerea unei masini hibrid te va rasplati intr-un fel sau altul. Este, insa, foarte important sa iti adaptezi stilul de condus pentru a putea maximiza ceea ce ofera aceasta masina. Cu cat te vei intelege mai bine cu ea si cu ceea ce stie ea sa ofere, cu atat vei fi un om care cheltuie mult mai putin pe benzina.

Finalmente, cum mie nu imi place doar sa zic lucruri si sa le las spuse, iti promit ca voi lua cat mai curand noul CR-V hibrid la test si iti voi confirma (sau infirma) cele pe care ti le-am relatat mai sus.

Citeste continuarea articolului Sistemul hibrid Honda pentru noul CR-V - informatii complete

O mare parte dintre conducatori auto isi aleg masinile in functie de cantitatea de combustibil pe care o consuma, dar multi nu realizeaza ca acest lucru poate sa fie influentat si de modul in care este condusa respectiva masina. Pentru a putea avea un consum cat mai mic am gasit cinci factori care ar putea ajuta conducatorii auto sa ajunga mai rar pe la pompa de alimentare.

Pentru a reduce consumul de carburant am ales cinci motive care te-ar putea face sa-ti schimbi modul in care alegi sa conduci masina. Daca pentru multi pare un exercitiu care nu aduce un mare plus in buzunar, dupa o singura luna putem insa sa constatam o reducere importanta a numarului de vizite efectuate la pompa.

Probabil ca multi ati observat persoanele care aleg sa accelereze puternic in momentul plecarii din parcare sau de la semafor, insa acest lucru creste drastic consumul masinii. Chiar daca aveti de parcurs distante mici pana la urmatoare oprire nu ezitati sa schimbati vitezele cat de des posibil si ar fi indicat ca masina sa nu depaseasca 3.000 de rpm.

Citeste continuarea articolului 5 sfaturi pentru un consum mai mic al masinilor

Consumul masinii naste discutii foarte aprinse printre soferi, fiecare dintre noi cautand masini care sa consume cat mai putin. Insa, chiar daca nu avem cele mai economicoase masini din acest punct de vedere, este bine sa stim cateva trucuri pe care le putem folosi pentru a ne ajuta masina sa consume cat mai putin. Nu va ganditi la ceva care va va schimba viata si care va duce consumul la minimum, insa nu ar fi rau deloc daca am tine cont cu totii de aceste sfaturi. Nu de alta, dar poate ne-ar ajuta sa nu mai ajungem atat de des la benzinarie! Haideti sa vedem despre ce este vorba!

Traficul din orasele mari ale Romaniei nu este un aliat prea puternic pentru noi, soferii, atunci cand vine vorba despre economisit benzina. Stopuri peste stopuri, ambuteiaje si tot asa. Insa, ne-ar ajuta foarte mult daca am cunoaste traseul pe care urmeaza sa il facem si am putea anticipa ceea ce va urma. Spre exemplu, daca stim ca in 300 de metri vom da peste o intersectie aglomerata, nu avem de ce sa acceleram cu viteza mare in conditiile in care va trebui sa franam peste doar cateva secunde.

Specialistii recomanda un regim de condus cat mai constant, care sa nu dea peste cap masina in conditii de accelerare sau franare rapide. In acest sens, este recomandat ca schimbarea vitezelor sa se faca la turatii relativ joase, intre 2.000 si 2.500 rpm. Asadar, chiar daca nu avem o distanta foarte mare de parcurs pana la urmatoarea noastra destinatie, putem folosi mai multe viteze.

Citeste continuarea articolului Ce trebuie sa faci pentru ca masina ta sa consume mai putin?

In calitate de sofer, cine spune ca nu a auzit de motoare care mananca ulei, ori e samsar, ori nu stie mecanica o boaba. Printre cei mai priceputi circula vorba ca uleiul de motor se consuma in mod general 1 litru per 1000 de kilometri.

In mod normal, in functie de producator, propulsoarele cosuma aproximativ 50 de mililitri la 10.000 de kilometri. Fie mai mult, fie mai putin, consumul de ulei exista, insa unde ajunge?

Sunt foarte multe zvonuri aparute referitor la consumul de ulei si tot la fel de multe zvonuri care spun ca uleiul de motor este folosit doar pentru lubrifiere, insa, foarte putini cunosc faptul ca uleiul de motor serveste pentru mai multe cauze.

Citeste continuarea articolului Cum se explica fenomenul in care un motor mananca prea mult ulei?

Masinile electrice reprezinta automobilele viitorului. Vom trece de la a le considera un moft la a le considera o necesitate. Deja se vorbeste despre faptul ca automobilele care functioneaza pe baza de baterii electrice inseamna si o viata mai buna pentru oameni. Asta pentru ca emisiile pe care le elimina in atmosfera sunt zero.

De asemenea, atunci cand producatorii de masini electrice trimit un astfel de exemplar in mainile soferilor si clientilor, il prezinta ca fiind un automobil care reduce din cheltuieli si este foarte economic.

Insa nu foarte multi cred aceste spuse si sunt cam reticenti atunci cand li se ofera o masina de ultima generatie care are grija de consum si care e menita sa faca economiic. Care este, de fapt, adevarul despre masinile electrice si economie?

Citeste continuarea articolului Automobilul electric tine cu buzunarul tau: mit sau realitate? Afla ce spun cercetatorii!

Inainte de aspectul unui automobil, de optiunile pe care le ofera, de dotarile standard sau tehnologia de ultima generatie, romanul se gandeste la consum. Daca peste hotare consumul este un criteriu nu atat de decisiv atunci cand se cumpara o masina, la noi in tara este.

Motivul se vede clar atunci cand mergem sa alimentam. Cu acciza si supraacciza si megaacciza si ce mai urmeaza, nu cred ca ne vom mai gandi la altceva decat la consum, in viitor.

Insa exista o intrebare care macina foarte multi soferi: daca volumul muzicii de la radio este peste medie, masina va consuma automat mai mult? Chiar daca in prima instanta intrebarea pare amuzanta, sunt romani care au inceput sa-si puna tot felul de intrebari de genul acesta… si pe buna dreptate… cateodata cauti sa nu prea mai consumi. Exista si romanul exagerat care nu ar vrea sa consume nici aerul, insa asta este alta poveste.

Citeste continuarea articolului Volumul muzicii din masina afecteaza consumul? Iata ce spun cercetatorii!

Cred ca am uitat de multa vreme cum era in masina scolii de soferi in care abia daca puteai schimba vitezele fara sa auzi vreo observatie. Vremea scolii de soferi a trecut si iata-ne in masinile noastre personale conducand spre birouri. Insa dilema aceasta a schimbarii vitezei inca exista pe buzele multor soferi… oare cum se face corect? Sub 2000 rpm sau peste 2000?

Ei bine, soferii spun ca nu e bine sa mergi cu masina subturata. Ok, ca nu este bine stim toti, dar ce inseamna subturat? Exista un standard? Nu, fiecare are limita lui pentru subturat sau supraturat. Nu poti sa ai acelasi stil de condus cu colegul tau din trafic si automat reperele sunt altele de fiecare data.

Masinile cu motoare Diesel au soferi care sunt familiarizati cu schimbarea vitezei la turatie mare. Acestea au primele trepte de viteza in curse lungi, deci daca viteza a doua ar putea fi schimbata undeva in jurul valorii de 1600 de turatii, masina ar trepida foarte tare si probabil ca in final ti-ar muri motorul. Asa ca soferii de Diesel vor schimba vitezele intotdeauna la turatii mai mari.

Citeste continuarea articolului Te-ai lovit pana acum de mitul schimbarii vitezelor si al turatiilor optime? Raspunsul nostru te va linisti!

Consumul de carburant este grija oricarui sofer. Fiecare dintre noi incercam toate miturile posibile pentru a mai reduce din carburant. Este de inteles avand in vedere ca pretul acestuia a crescut si parca te cam doare sufletul cand ajungi in fata pompei.

Daca asculti sfaturile fiecarui sofer, ai sa iti faci o lista intreaga de secrete care te-ar putea ajuta sa reduci din consum, insa trebuie sa le verifici inainte pentru ca nu toate pot fi adevarate si ai sa ajungi la concluzia ca te-ai chinuit o perioada ca sa nu faci nicio economie, in realitate.

Iata cinci variante pe care le vom imparti in adevarate sau false pentru a vedea, mai exact, ce avem de facut pentru un consum mai mic.

Citeste continuarea articolului Mituri despre consumul mic al unei masini: ce e adevarat si ce e fals?

Care este diferenta dintre consumul real si consumul afisat in bord? Exista o marja de siguranta sau cat vedem in bord atat consuma masina si in realitate? In computerul de bord al masinii noastre este afisat consumul de carburant. Putem verifica si consumul mediu, dar si consumul instant.

Consumul instant este calculat in functie de turatia motorului, fluxul de carburant, presiunea existenta in galeria de admisie, dar si pozitia clapetei de acceleratie. Ele sunt exprimate in valori, iar valorile sunt citite de senzori care trimit informatia catre computerul de bord, iar noi vedem valoarea totala afisata pe display.

Daca toata treaba este realizata de un sistem mecanizat, de ce ar trebui sa fie diferente intre consumul real si cel din bord si unde ar putea da gres? A da gres nu e chiar formularea potrivita, ci mai degraba nu are parte de toate valorile si schimbarile ca sa ne afiseze consumul real. Probabil ca nu avem o viteza constanta din diverse motive pe care nu le putem controla sau aerul conditionat este pornit. Sunt diversi factori care nu pot fi luati in calcul de senzori, deci consumul real nu este acelasi cu cel afisat in bord.

Citeste continuarea articolului Care este diferenta dintre consumul real al unei masini si cel afisat in bord?

Am scris intr-un articol anterior cum se conduce o masina pe benzina. Am observat in randul cititorilor nostri ca este nevoie si de un articol care sa explice la ce trebuie sa fim atenti daca avem o masina pe motorina. Si cum suntem intotdeauna cu urechea plecata la nevoile voastre, iata si articolul pe care l-ati dorit.

Citeste si: Cum sa conduci eficient daca ai o masina pe benzina

 

Citeste continuarea articolului Cum sa conduci eficient o masina diesel

Ai sa spui ca nu trebuie sa existe un articol care sa-ti spun asta pentru ca stii deja. Dar foarte multi oameni detin un autoturism cu motor pe benzina care nu stiu la ce sa aiba grija, ce anume trebuie sa faca in anumite situatii si de ce. Fie sunt incepatori, fie nu au fost interesati niciodata, fie au gasit ceva nereguli si vor sa se asigure ca nu ei sunt cauza problemei.

Masinile diesel sunt mult mai numeroase decat masinile pe benzina, asa ca toata lumea cauta si citeste despre cele pe motorina. Unii scriu foarte multe lucruri utile pentru motoarele pe motorina, insa de ce sa-i lasam de-o parte pe cei cu motoare pe benzina?

Haideti s-o luam treptat si fiecare pas sa ne apropie de a fi un sofer mai bun pentru masina noastra.

Citeste continuarea articolului Cum sa conduci eficient daca ai o masina pe benzina

Mult asteptatele si extrem de laudatele masini hibrid, stii tu - acelea foarte prietenoase cu mediul inconjurator au o surpriza pentru mediu si… mai rau, pentru producator. Se pare ca ele produc de patru ori mai mult dioxid de carbon decat scrie in specificatiile tehnice. Chestia asta au descoperit-o australienii in urma unor teste efectuate in conditii reale.

Se pare ca, in acest experiment, unele astfel de vehicule noi utilizeaza cu 59% mai mult combustibil fata de ce au scris producatorii in materialele de promovare. Nu se stie inca de ce, dar un astfel de vehicul a consumat, in cadrul testelor, de patru ori mai mult combustibil decat spunea producatorul sau ca ar trebui sa consume.

Si nu doar poluarea nu e o problema, desi… pana la urma… cu gandul la mediu au aparut aceste masini. Insa consumul asta mai mare se regaseste in buzunarul soferului care plateste cu 750 de dolari mai mult fata de cat ar trebui sa achite.

Citeste continuarea articolului Masinile hibrid dau peste cap calculele producatorilor! Iata, de fapt, cat combustibil consuma acestea!

De-a lungul timpului, specialistii au vazut masinile diesel ca fiind cu un pas inainte la capitolul ecologie. Cu mult mai eficiente la consum si cu emisii de CO2 reduse, aceste modele erau prevazute cu filtre speciale care anihilau emisiile daunatoare ale motoarelor cu care erau dotate.

Dar iata ca reputatia acestor motorizari a scazut substantial, in special dupa scandalul Dieselgate de la VW, dar si dupa ce diferite rapoarte ecologice au punctat ca acest tip de carburant este responsabil pentru poluarea care ucide anual sute de mii de oameni.

Printre principalele emisii daunatoare se numara cea de dixod de azot, dar motoarele pe motorina sunt vinovate si pentru o gama larga de particule toxice care depasesc plamanii si pot ajunge in orice organ al corpului uman. Desi pentru mare parte din aceasta poluare se fac vinovate autobuzele, camioanele sau masinile taxi, exista voci, in lumea intreaga, care cer o testare mai serioasa a emisiilor modelelor de serie.

Citeste continuarea articolului Afla care sunt cele mai bune 10 masini pe benzina care pot inlocui oricand un diesel

Intotdeauna ne-am intrebat cum functioneaza o masina, care este mecanismul care o pune in miscare si care sunt piesele care o fac sa functioneze. Am invatat despre masini, motoare si cunoastem deja faptul ca masinile moderne sunt controlate de computere performante.

Majoritatea masinilor construite in ultimii ani detin computere de bord. Acestea arata soferului o multime de informatii, care ii sunt necesare la drum.

Ei bine, poate pentru unii cea mai importanta dintre aceste informatii este cea legata de consumul de combustibil pe care masina il are. Da, sunt soferi care chiar au statistici despre consumul autovehiculului pe care il detin. In functie de consumul afisat, acestia isi adapteaza stilul de condus. Adica, daca stiu ca masina are un consum mai eficient cand merg incet, se conformeaza. Sau daca stiu ca masina „mananca” mai mult la accelerare, nu vor face asta decat in cazuri extreme, ca sa zic asa.

Citeste continuarea articolului Cum calculam consumul real al masinii noastre?

A venit vara si nu mai putem circula cu masina fara a porni aerul conditionat. Daca te deplasezi prin orase aglomerate, cred ca stii despre ce vorbim. Exista insa anumiti soferi care se feresc sa dea drumul la aerul conditionat.

De ce? Pentru ca exista o multime de zvonuri conform carora daca te deplasezi cu aerul conditionat pornit, vei avea un consum de carburant mai mare. Sa fie oare adevarat? Haideti sa vedem!

Citeste continuarea articolului Consumul de combustibil creste sau nu daca dam drumul la aerul conditionat?
Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare