condus

Lista stiri si informatii despre condus pe Cars.ro

Stiri si informatii despre condus

Citeste cele mai noi stiri si informatii despre condus publicate pe Cars.ro! Vezi comentarii si poze despre condus, pe Cars.ro!

Te-ar putea interesa: sfaturi, sofer, contrasens, autostrada, a2, alcool, parcare, polei negru, soferi, vreme, ploaie inghetata, ceata, legislatia auto, iarna, soferi incepatori

Top 9 masini de serie, periculoase! Iata ce sa nu conduci niciodata in viata!

Cat de periculoasa este masina pe care o conduci? Probabil ca nu te-ai gandit niciodata cu adevarat la acest aspect. Mai mult, e posibil ca masina ta sa nu fie chiar atat de sigura pe cat crezi, ci doar un accident pe cale sa se intample.

Din pacate, statisticile dovedesc ca anumite modele de masini sunt mai periculoase decat altele, iar tu ai putea fi la volanul uneia dintre ele, fara ca macar sa constientizezi acest lucru.

Te-au pus pe ganduri aceste randuri? Ei bine, o idee ca asta te poate speria, dar multi dintre noi sunt soferi, de aceea e bine sa stim ce modele sunt adevarate capcane pe roti si sa le evitam.

Citeste continuarea articolului Top 9 masini de serie, periculoase! Iata ce sa nu conduci niciodata in viata!

Un sofer a fost surprins gonind pe contrasens pe Autostrada Soarelui (A2)

Aproape in fiecare an, in perioada sarbatorilor de iarna, auzim tot felul de stiri care ii au in prim plan pe anumiti soferi teribilisti. Ba vorbim despre soferi care sunt atat de inconstienti incat gonesc cu viteze ametitoare, ba vorbim despre soferi ramasi blocati in zone montane din cauza faptului ca nu si-au echipat masinile pentru iarna si tot asa.

Nu stim cum se face, insa parca in fiecare an, un sofer reuseste sa iasa in evidenta prin ceva. Desigur, in sensul negativ, astfel de exemple nu pot fi pozitive niciodata si nu pot fi luate in seama de niciun alt sofer constient de responsabilitatea pe care o are la volan.

Ei bine, in acest an, se pare ca vorbim despre un incident ceva mai neobisnuit. Avem in centul povesti pe un sofer teribilist, care a gonit cu o viteza ametitoare pe Autostrada Soarelui. Si, nu, nu este vorba numai despre asta.

Citeste continuarea articolului Un sofer a fost surprins gonind pe contrasens pe Autostrada Soarelui (A2)

Initiativa la nivel european: nu poti iesi din parcare daca ai consumat alcool!

Soferii vor fi obligati sa treaca printr-un test anti-alcool inainte de a iesi din parcarea centrelor comerciale, sau cel putin asa suna o noua initiativa la nivel mondial improtriva alcoolului.

Noua tehnologie, care a fost incercata initial in Suedia, are ca scop, conform presei internationale, reducerea numarului accidentelor si a victimelor pe drumurile din intreaga lume.

Cum functioneaza? Daca nivelul de alcool din respiratia unui sofer depaseste limita de 0,05, portile parcarii se vor bloca, astfel ca acesta nu o va putea parasi la volan.

Citeste continuarea articolului Initiativa la nivel european: nu poti iesi din parcare daca ai consumat alcool!

Poleiul negru, pericol urias pentru soferi. Capcana mortala de pe sosele

Poleiul negru este capcana mortala a soferilor. Pericolul este mare, deoarece pelicula de gheata este aproape invizibila. Chiar si cei mai expiermentati soferi pot avea probleme si pot pierde controlul autovehiculului. 

Sorin Ene, polit, fost campion național, a vorbit pentru Digi24 despre starea vremii si despre ce se intampla pe șosele: „In momentul in care o masina este scapata de sub control, partea in care mi-a plecat spatele iar noi trebuie sa viram in aceeasi parte sa contrabracam sensul in care pleaca spatele pentru a repune masina. Manevrele trebuie facute cu o finete maxima, masina sa nu fie bruscata. „Tare în frână! Tare în frână! Ăla eşti! Tare, cu toată forţa. Aia e! Prefer să se oprească motorul. Asta este ideea să se oprească torpila! Să oprim mașina care la 100 la oră este torpilă. Distanţa de frânare se măreşte extraordinar de mult. Avem mai mult de 10 metri parcurşi pe frână în condiţiile în care pe astfalt uscat distanţa necesară este de doi sau trei metri. Te duci sanie!”, a declarat acesta.

Poleiul negru adus de fenomenul ce nu s-a mai facut vazut ani buni, a devenit un dezastru pentru cei ce se deplaseaza cu masinile si nu numai. Teribile accidente s-au produs in toata tara din cauza ghetii!

Citeste continuarea articolului Poleiul negru, pericol urias pentru soferi. Capcana mortala de pe sosele

Ploaia inghetata este un fenomen destul de rar in tara noastra, insa ar putea sa puna mari probleme daca nu suntem atenti. Ploaia inghetata este mult mai periculoasa ca polieul, deoarece in astfel de conditii nu putem controla masina aproape deloc in cazul in care o scapam de sub control. Acest fenomen este de fapt o ploaie normal supraracita, iar picaturile ingheata instant in momentul in care  ajung pe carosabil sau pe orice alta suprafata.

Daca vedem ca afara sunt conditii de ploaie inghetata este recomandat pe cat  posibil sa ramane acasa daca calatoria nu este obligatorie. In astfel de conditii, strazile, in special cele laturalnice devin adevarate patinoare si stim cu totii cat de greu este sa ne mentin echilibrul pe gheata, dar sa mai si conducem.

Primul pas in momentul in care vrem sa plec la drum in conditii de ploaie inghetata este sa curatam foarte bine geamurile masinii, dar si sa indreptam ventilatia masinii spre parbriz si geamuri pentru a usura acest process. Functia de dezaburire va ajuta la incalzirea parbirzului, iar acest lucru va preveni inghetul. Vizibilitatea este extreme de importanta in asemenea conditii si trebuie sa fim extreme de atenti la cum arata luneta.

Citeste continuarea articolului Cum conducem in conditiile unei ploi inghetate. Fenomenul 'freezing rain' din ce in ce mai periculos!

Cum trebuie sa circuri pe timp de ceata. Vremea capricioasa ce a pus stapanire pe tara noastra provoaca  tot mai multe accidente. Nerespectarea regulilor speciale de circulatie pe timp de ceata, duce de multe ori la  accidente grave. Cinci reguli ce iti pot salva viata.

Politistii recomanda conducatorilor auto sa  adapteze maniera de a conduce la conditiile meteo. Ceata exercita o influenta mult mai mare decat se crede asupra conducerii in siguranta  a  autovehiculului.

Cinci reguli de conducere pe timp de ceata

Citeste continuarea articolului Cum trebuie sa circuli pe timp de ceata. Cinci reguli ce iti pot salva viata

Spre deosebire de anii trecuti, iarna s-a grabit parca de data asta sa isi faca aparitia si in tara noastra inca de la inceputul lunii decembrie. Pentru soferi, iarna este cel mai detestat sezon. Si asta din mai multe motive! In primul rand, iarna, aglomeratia de pe strazi este mult mai mare in anumite intervale orare.

Apoi, cei fara o prea mare experienta se pierd cu firea atunci cand sunt la volan si ii blocheaza si pe altii. Stim, cu totii am fost candva invatacei in tainele condusului, asa ca nu avem de ce sa aruncam o asemenea vina pe voi. Tocmai din acest motiv, astazi va vom oferi cateva sfaturi pe care le puteti lua in seama atunci cand conduceti iarna.

Asa cum o arata si statisticile, numarul soferilor fara experienta in trafic surprinsi in accidente a fost foarte mare. Si asta pentru ca iarna este un anotimp dificil pentru cei care nu stapanesc atat de bine un scuter sau o motocicleta. In primul rand putem vorbi despre variatiile extrem de dese de temperaturi, care fac in asa fel incat sa se formeze zapada si gheata. De asemenea, iarna, vizibilitatea este una scazuta, in timp ce mocirla si lapovita pot pune probleme unui numar mare de soferi.

Citeste continuarea articolului Condus pe timp de iarna? Sfaturi pentru soferii cu putina experienta in trafic!

Abilitatea de reactie atunci cand  ne aflam la volan se bazeaza in cea mai mare parte pe vedere, iar aceasta se reduce considerabil noaptea. Perceptia, dar si recunoasterea culorilor, precum si vederea periferica nu mai sunt la fel de ridicate.

Cele trei cauze mentionate mai sus fac ca sofatul pe timp de noapte sa fie una dintre cele mai riscante lucruri pe care le poti face, conform unor statistici. Conform datelor obtinute, din toate accidentele mortale, 49% s-au petrecut noaptea, desi este momentul in care se afla cei mai putini soferi pe drum in momentul respectiv. Tot conform unor statistici, s-a descoperit ca sofatul pe timp de noapte are o rata de fatalitate per kilometru aproape tripla decat condusul pe timpul zilei.

Printre cele mai intalnite pericole noaptea sunt soferii obositi, dar si cei care au consumat alcool si dupa aleg sa se urce la volan fara sa mai tina cont de siguranta lor si a celor din jur. Pe langa aceasta categorie de persoane care devin periculoase ne mai putem trezi si cu diferite animale pe carosabil pe care sa nu le putem vedea din timp.

Citeste continuarea articolului Cum sa conduci in siguranta pe timp de noapte

Oficial ne aflam deja in sezonul de iarna si ne putem astepta in orice moment la averse importante de zapada, iar acest lucru i-ar putea pune in pericol pe foarte multi romani. Multi soferi, in special incepatori, se tem foarte mult de condusul pe zapada, dar daca respecta cateva sfarturi importante lucrurile vor decurge normal fara incidente.

1. Anvelope de iarna
Suntem obligati prin lege ca la prima zapada sa avem montate deja cauciucurile de iarna si daca nu respectam acest lucru ne putem trezi cu o amenda importanta.

2. O verificare generala a masinii
Inca de la prima zapada este bine sa facem o verificare atenta a masinii, pe care o putem face acasa daca ne pricepem sau la un service de autorizat. Pentru a sofa in siguranta trebuie a ne asiguram inainte de toate ca suspensiile, sistemul de franare, sistemul de racier si motorul sunt in regula.

Citeste continuarea articolului Cum sa conduci in siguranta pe zapada. 10 sfaturi utile

Stim cu totii deja ca atunci cand ne suim la volan obositi si avem in fata un drum destul de lung, suntem in situatia in care ne riscam intr-un fel sau altul viata. Si nu numai pe a noastra, ci si pe a celor din jurul nostru, fie ca vorbim despre cei aflati in alte masini participante la trafic, fie ca vorbim despre simpli pietoni. In special daca conducem pe autostrada, oboseala la volan se poate dovedi a fi letala. O singura secunda in care ne inchidem ochii involuntar poate insemna sfarsitul pentru noi si pentru pasagerii pe care ii transportam.

Faptul ca oboseala la volan este extrem de periculoasa nu o spunem doar noi, ci si cifrele demonstreaza asta. Conform statisticilor, nu mai putin de 20% dintre accidente sunt cauzate de oboseala la volan.

Cei de la Ford au luat extrem de in serios aceste cifre si au pus la cale un studiu care sa demonstreze care este pericolul la care ne supunem atunci cand conducem obositi. In primul rand trebuie sa incepem de la a va spune ca specialistii considera ca o perioada de 18 ore fara somn ar trebui sa ne faca sa intelegem ca nu avem ce cauta la volan.

Citeste continuarea articolului Oboseala la volan poate la fi la fel de periculoasa precum consumul de alcool

Romania este amenintata din ce in ce mai des de un cutremur de mari dimensiuni care ar putea putea sa puna in pericol viata multor oameni. La finalul lunii octombrie s-a petrecut cel mai puternic cutremur din ultimii 14 ani in Romania, iar un seism puternic este tot mai probabil din pacate.

Autoritatile din Romania nu s-au interesat foarte multe de protejarea sau consolidarea unor cladiri de mare risc in special in Bucuresti. Tara noastra ar putea avea mari probleme din cauza infrastructurii modeste in cazul unui cutremur de peste 7 grade pe scara richter, iar consecintele ar putea sa fie devastatoare in acest caz. Masina poate sa fie un adapost sigur in cazul unui cutremur major, iar pentru asta e bine sa stim de ce avem nevoie pentru a putea chiar supravietui timp de cateva zile intr-un autovehicul.

Sansele sa fim prinsi de un cutremur in masina sau de a sta cateva zile intr-o masina sunt mici, dar pentru a evita orice fel de problema va recomandam un kit pe care sa il aveti mereu in autovehicul pentru ca niciodata nu se stie ce ne asteapta.

Citeste continuarea articolului Ce trebuie sa avem in masina in cazul unui cutremur mare

Politia Romana a intocmit recent un studiu prin care si-a dorit sa analizeze comportamentul soferilor romani in trafic. Chiar daca datele inregistrate acum sunt mult mai bune in comparatie cu cele din urma cu cativa ani, nu putem sa nu remarcam faptul ca multi dintre soferii romani mai au mult pana la un comportament decent si responsabil in trafic. La acest studiu au participat nu mai putin de 1.259 de soferi care au condus macar o data in ultimele sase luni.

In primul rand va spunem ca 74% dintre soferii intrebati considera ca traficul s-a aglomerat din ce in ce mai mult incepand cu anul 2014, iar 51% dintre acestia cred ca starea drumurilor este mult mai proasta acum decat in 2014.

Studiul ne arata ca 13% dintre soferii romani nu utilizeaza centura de siguranta niciodata sau o utilizeaza foarte rar atunci cand calatoresc in localitate. Cei mai multi dintre cei care au declarat ca nu folosesc centura de siguranta prea des sunt tineri de sex masculin, cu varsta cuprinsa intre 18 si 25 de ani.

Citeste continuarea articolului Comportamentul romanilor in trafic! Iata ce este in neregula cu soferii din tara noastra!

Consumul de alcool la volan in Romania a devenit o obisnuinta pentru multi dintre soferi, iar acest lucru duce la provocarea unor accidente rutiere grave si face ca multi dintre conducatorii auto sa ramana fara carnet de conducere. Alcoolemia este sanctionata doar contraventional pana la o limita, insa daca testul indica o valoare prea mare se ajunge la problema penala.

Bineinteles alcoolemia se stabileste dupa un test care indica cantitatea de alcool pur consumata, in grame, inmultita cu 0,8, cifra care reprezinta densitatea alcoolului, iar in final totul este impartit la greutatea corporala a persoanei care a consumat alcool.

Conform legislatitiei in vigoare, un sofer care se afla la volan sub influenta bauturilor alcoolice si are o imbibatie alcoolica mai mica de 0,40 mg/l alcool in aerul expirat, se sanctioneaza cu amenda prevazuta in clasa a V-a de sanctiuni. Pe scurt, ne alegem cu suspendarea carnetului pe 3 luni de zile si o amenda care se incadreaza intre 21 si 50 de puncte.

Citeste continuarea articolului Cat alcool putem consuma la volan si in cat timp il elimina corpul?

Infrastructura rutiera din Romania este una dintre cele mai slab dezvoltate din Uniunea Europeana, iar acest lucru duce constant la stricarea pieselor auto de la masini, precum si la accidente rutiere soldate cu victime sau chiar decedati.

Pentru a realiza un top cat mai corect, nu vom trece in revista diferitele filtre care se uzeaza cu timpul sau care necesita schimbari periodice, ci vom lua in considerare doar elementele care au de suferit din cauza starii proaste a drumurilor sau din cauza  soferilor care nu sunt atenti si lipsiti de educatie rutiera.

Daca stam sa facem un calcul rapid, ne dam seama cat de multi bani cheltuim anual din cauza celor care ne promit an de an ca vor moderniza infrastructura rutiera din Romania.

Citeste continuarea articolului Top 5 piese auto care se strica cel mai repede! Infrastructura rutiera si neatentia ne costa scump!

Masinile producatorului bavarez sunt extreme de cautate de tineri, iar multi dintre ei aleg sa o cumpere, in ciuda faptului ca poate alte firme producatoare au un model mai complex.

Multi dintre romani aleg sa-si cumpere chiar si un BMW mai vechi, dar acest lucru se intampla doar din dorinta de a conduce o masina din fabricata de nemtii de la Munchen.

Pe soselele din Romania apar si variante premium, insa cu toate astea ne confrutam zilnic si cu cate un model cu probleme, dar pentru a putea sa ne pregatim din timp am identificat cele  5 piese care se strica cel mai repede la BMW.

Citeste continuarea articolului 5 piese care se strica cel mai repede la BMW-uri

Numarul accidentelor rutiere provocate din cauza telefonului mobil au crescut alarmant in ultimele luni, iar una dintre cauze este legata de activitatea pe retelele de socializare in timp ce ne aflam la volan. In ultimele zile, nu mai putin de trei accidente rutiere soldate cu mai multi decedati si raniti in stare grava s-au petrecut din cauza soferilor care foloseau functia de LIVE pe care o are facebook, pe scurt transmiteau in direct ceea ce aveau sa fie ultimele lor clipe.

Cei aflati la volan au inceput sa utilizeze din ce in ce mai des telefonul mobil dupa introducerea functiei LIVE (in direct) pe facebook, iar unul dintre cele mai grave accidente din acest an s-a produs din cauza faptului ca soferul era preocupat cu transmiterea in direct a cursei spre casa. La inceputul anului, 9 romani au pierit pe o sosea din Ungaria in timp ce conducatorul auto era in direct pe facebook si a transmis ultimele clipe inainte de impactul nimicitor cu o autoutilitara venita din sens opus.

Conform legislatiei in vigoare, Politia Romana permite utilizarea telefonului mobil doar cu un dispozitiv de tip hands-free (maini libere), in timp ce orice alta activitate pe dispozitivul mobil poate fi sanctionata in conformitate cu prevederea care apare in OUG 195/2002 cu privire la circulatia pe drumurile publice si unde se precizeaza ca soferilor le este interzisa utilizarea telefonului mobil fara handsfree.

Citeste continuarea articolului Ce amenda risti daca folosesti telefonul in timp ce te afli la volan?

De fiecare data cand oprim masina ne gandim daca e mai bine sa o lasam in viteza sau sa folosim frana de mana ? Pentru a lua aceasta decizie mai usor va prezentam cateva dintre avantajele si dezavantajele fiecarei dintre cele doua metode de blocare a autoturismului.

Frana de mana a fost considerata pana nu de mult frana de urgenta si avea rolul de a fi utilizata doar in regim de urgenta, in momentele in care franele hidraulice cedau sau nu tineau suficient. Lucrurile s-au schimbat in ultimii ani, iar frana de stationare a devenit electrica si imposibil de folosit in caz de urgenta, asa cum se inampla pe vremuri.

Cei mai multi dintre cei care detin masini cu o transmisie manuala prefera sa lase masina intr-o viteza inferioara a cutiei si sa nu mai actioneze frana de mana. Oare acest lucru este insa benefic pentru masina noastra?

Citeste continuarea articolului Frana de mana trasa sau lasam masina in viteza ? Care este metoda cea mai buna de stationare?

Chiar daca abia ne aflam la inceputul lunii octombrie, iarna a sosit pentru cateva zile, iar in zonele de munte s-au inregistrat temperaturi cu minus si chiar++ averse sub forma de zapada. Oficial, iarna va incepe doar peste doua luni, insa soferii ar trebui sa se pregateasca din timp pentru a nu fi luati prin surprindere de schimbarile meteorologice.

Primele ninsori dau mari batai de camp soferilor, dar si autoritatilor care de cele mai multe ori nu reusesc sa faca fata avalansei de probleme care apar pe strazi. Pentru a nu fi luati prin surpindere si noi, v-am pregatit cinci sfaturi care ar putea usura viata oricarui sofer in pragul iernii.

Imediat dupa aparitia primelor zile mai friguroase este recomandata masurarea incarcarii alternatorului. In zilele cu temperaturi scazute se intampla sa cedeze puntea de diode sau carbunii. Este important sa verificam daca bateria este in regula si alternatorul incarca, astfel incat sa nu fim nevoiti sa impinge de masina in toiul iernii.

Citeste continuarea articolului Cinci sfaturi pentru soferi inainte de inceperea iernii

Fiecare conducator auto are propriul stil de condus, dar anumite detalii minore pot aduce pagube majore in timp daca sunt trecute cu vederea in mod regulat. Pentru multi conteaza doar sa se simta bine sau sa impresioneze pe cineva la volan, in timp ce motorul masinii sau alte elemente sunt trecute cu vederea.

In primul rand, specialistii recomanda ca motorul sa nu fie turat cand este rece si este indicat ca masina sa fie pornita si pret de cateva secunde sa nu fie apasata pedala de acceleratie, astfel incat uleiul as ajunga in zonele importante. Daca ne urcam la volan si turam motorul, uleiul nu are timp suficient pentru a ajunge in portiunile importate si exista riscul ca piesele din metal sa intre in contact direct si sa se uzeze rapid.

Un al doilea aspect important este legat de nivelul de combustibil pe care il avem in rezervor. Specialistii recomanda pe cat de mult posibil sa avem mereu un nivel ridicat al combustibilului in rezervor. In primul rand ca o masura de precautie pentru a nu ramane in pana si in al doilea rand pentru protejarea pompei de benzina din rezervor care nu functioneaza la parametrii maximi daca nu ajunge benzina suficienta.

Citeste continuarea articolului Masina are de suferit si din cauza soferului! 5 motive care aduc pagube serioase in timp!

O mare parte dintre conducatori auto isi aleg masinile in functie de cantitatea de combustibil pe care o consuma, dar multi nu realizeaza ca acest lucru poate sa fie influentat si de modul in care este condusa respectiva masina. Pentru a putea avea un consum cat mai mic am gasit cinci factori care ar putea ajuta conducatorii auto sa ajunga mai rar pe la pompa de alimentare.

Pentru a reduce consumul de carburant am ales cinci motive care te-ar putea face sa-ti schimbi modul in care alegi sa conduci masina. Daca pentru multi pare un exercitiu care nu aduce un mare plus in buzunar, dupa o singura luna putem insa sa constatam o reducere importanta a numarului de vizite efectuate la pompa.

Probabil ca multi ati observat persoanele care aleg sa accelereze puternic in momentul plecarii din parcare sau de la semafor, insa acest lucru creste drastic consumul masinii. Chiar daca aveti de parcurs distante mici pana la urmatoare oprire nu ezitati sa schimbati vitezele cat de des posibil si ar fi indicat ca masina sa nu depaseasca 3.000 de rpm.

Citeste continuarea articolului 5 sfaturi pentru un consum mai mic al masinilor
Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare