Un roman a dat in judecata Grupul Renault! Ce le reproseaza francezilor in legatura cu Dacia Duster

Dacia Duster

Un sofer roman a dat in judecata grupul Renault, deoarece francezii ar fi vandut intetionat masini cu defectiuni la motor din fabricatie. Stefan Udrea, din Mehedinti, este nemultumit de un Dacia Duster cumparat in 2014 si in opinia lui masina se defecteaza mult mai usor din cauza problemelor pe care le are cu uleiul.

Udrea este unul dintre sutele de perosane din intreaga lume care se plange de problemele similare cu masinile Reanult si Nissan dotate cu astfel de motare. In acest caz este vorba de motorul de 1.2 Litri Tce pe benzina care intre timp a fost scos de la productie.

Renault a replicat insa la acuzatiile romanului si a declarat ca defectiunile masinii respective au aparut din cauza folosirii unei instalatii GPL neomologate. Totusi, adevarul este unul la mjiloc, in conditiile in care Renault a oferit despagubiri mai multor clienti care au folosit masini cu motoare similare.

Conform unor declaratii, uleiul curgea prin alta parte a motoroului, fata de circuitul normal pe care ar fi trebuit sa il aiba, fiind descoperite uzuri avansate a cilindrilor, precum si a segementilor de pe pistoante, din lipsa de ulei de pe pelicula care asigura ungerea.

Clientul a facut o cerere catre ANPC, iar Renault a trimis o echipa de experti pentru analiza,  iar masina devine nefunctionabila. Udrea a decis atunci sa vanda masina si incerca sa isi recupereze costurile motorului.

Romanul a facut o mica investigatie si a aflat neregulile celor de la Renault, insa si-a pierdut garantia pentru ca masina a fost trecuta pe GPL si instalatia este una neomologata. Udrea continua razboiul si da in judecata Renault si service-ul care i-a montat GPL-ul.

Balanta s-a echilibrat in toata povestea dupa aparitia unui martor, Dinu Vasile Nita, care a marturisit ca Renault i-a schimbat gratis motorul pentru ca exista anumite defectiuni din fabricatie. Renault spune insa ca este vorba de modele diferite, specificatii diferite.

Disputa dintre Renault si Stefan Udrea va continua pana pe 13 iunie, atunci cand urmeaza este programat urmatorul termen in instanta. Pentru a avea succes in instanta, Udrea a cautat si a descoperit peste 110 masini Renault din intreaga Europa cu probleme asemanatoare legate de consumul de ulei si performantele motorului.

Newsletter

Whatsapp