Scandal cu Centura Bucuresti: CNAIR a reziliat contractul unuia dintre constructori

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a reziliat contractul pentru modernizarea sectorului cuprins intre A1 si DN 7 al Centurii Bucuresti, intrucat lucrarile nu au mai avansat din noiembrie anul trecut. Lucrarile ar fi trebuit sa fie gata in august 2014.

Decizia a fost luata dupa ce s-a constatat ca cele trei firme care s-au asociat pentru terminarea lucrarilor au abandonat practic santierul deschis inca din mai 2013.

"Dupa mai multe intarzieri imputabile antreprenorului, progresul fizic in santier a ajuns la 86,5 % in luna noiembrie a anului trecut, insa de atunci acesta nu a mai derulat nici o activitate. In plus s-a observant ca lucrarile efectuate in anii anteriori au inceput sa se degradeze. CNAIR S.A. i-a transmis antreprenorului nu mai putin de 5 notificari, prin care a cerut acestuia sa finalizeze lucrarile restante", scrie in comunicat.

Ca urmare a rezilierii contractului, antreprenorului i se vor percepe penalitati de intarziere, i se va retine garantia de buna executie, in cuantum de 10% din valoarea contractului si i se va emite un certificat negativ, care nu ii va mai permite sa mai participe la licitatii publice in Romania sau in alt stat membru al Uniunii Europene, timp de 3 ani.

Contractul pentru constructia sectorului Centurii Bucuresti cuprins intre A1 si DN 7 a fost semnat in luna noiembrie 2011, intre CNAIR S.A si asocierea SC Delta ACM 93 SRL & Azvirt LLC & SC Maxidesign SRL, iar lucrarile ar fi trebuit sa fie finalizate inca din august 2014.

Proiectul, cofinantat din fonduri europene nerambursabile, are o lungime totala de 8,750 km, presupune configurarea la 4 benzi a acestui sector de drum national, reabilitarea a doua poduri si pasaje si constructia a patru poduri si pasaje noi.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter