Un nou scandal pe santierul autostrazii A1. CNAIR a reziliat contractul lotului 3 cu 16 zile inainte de inaugurare

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) si Ministerul Transporturilor sunt prinse intr-un nou scandal ce vizeaza Autostrada A1.

CNAIR a reziliat contractul lotului 3 de pe autostrada A1, cu 16 zile inainte de inaugurare

Potrivit asociatiei Pro Infrastructura, CNAIR a reziliat contractul lotului 3 al autostrazii A1 Lugoj-Deva, cu 16 zile inainte ca tronsonul sa fie deschis traficului. Acest lucru ar putea atrage dupa sine o serie intreaga de procese, pe langa faptul ca statul va pierde definitiv garantia de 4 ani. In aceasta situatie, data inaugurarii noului tronson de autostrada devine incert.

”La 16 zile de cand tronsonul de 21 km, aflat la un procent fizic de 99%, putea fi dat in trafic, ministrul Cuc si executantii lui din CNAIR au persistat in santajarea constructorului si obligarea acestuia de a accepta o extindere a garantiei tuturor lucrarilor de la 4 la 10 ani, neluand in calcul in niciun moment deschiderea autostrazii.

Singurul lucru sigur este ca statul roman va pierde definitiv garantia de 4 ani si ca vom avea multi ani de procese in urma carora riscam sa platim tot noi, contribuabilii romani, daune financiare de zeci de milioane constructorului”, a anuntat ONG-ul, pe pagina de Facebook.

Potrivit informatiilor prezentate de asociatia Pro Infrastructura, nu fac obiectul contractului reziliat miercuri nici nodul rutier de la Hodlea, nici doua ecoducte de pe traseul lotului 3. Pentru acestea, CNAIR ar fi incheiat contracte separate cu acelasi constructor.

Autostrada A1 ar trebui sa aiba la finalizare o lungime de circa 580 de kilometri si va asigura legatura intre Bucuresti si vama Nadlac, la granita cu Ungaria. In acest moment sunt dati in folosinta doar 180 de kilometri, iar alti 60 sunt in executie.

Alte recomandari Cars.ro
Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter