In ce stadiu sunt lucrarile la podul de peste Dunare de la Braila

Cel mai important proiect de infrastructura din Romania, podul de peste Dunare de la Braila, se deruleaza conform planului in acest moment.

Se lucreaza de zor pe santierul noului pod peste Dunare de la Braila. Constructorii pregatesc acum zona in care se vor construi stalpii de sustinere, iar in curand va incepe confectionarea segmentilor tablierului podului.

Combinatul Liberty Galati anunta ca a inceput livrarile de otel pentru podul suspendat de la Braila, care va fi mai apoi folosit la confectionarea segmentilor tablierului podului, operatiune care se desfasoara la santierul Naval Vard din Braila. Tabla groasa produsa la Galati a fost folosita si la constructia Podului Osman Gazi, inaugurat in 2016, ce traverseaza Golful Izmit. La mai mult de 2.620 de metri lungime, este considerat al saselea din lume ca anvergura intre stalpii de sustinere.

Contractul pentru proiectarea si executia Podului suspendat peste Dunare in zona Braila a fost semnat in 15 ianuarie 2018 intre CNAIR si Asocierea Astaldi S.p.A. – IHI Infrastructure Systems CO. LTD, la o valoare de 1,995 miliarde lei, fara TVA.

Lungimea totala a obiectivului este de 23,413 km si cuprinde doua sectiuni: drumul principal Braila - Jijila, cu o lungime 19,095 km, si drumul de legatura cu DN22 Smardan - Macin, in lungime de 4,328 km.

Podul suspendat peste Dunare, structura principala din cadrul proiectului, va avea o lungime de 1.9 km si va fi pozitionat intre km 4+596,10 si km 6+570,52 pe drumul principal Braila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunarea (kilometraj pe Dunare, masurat de la Sulina).

Pe tronsonul unde drumul traverseaza fluviul Dunarea, se vor construi doua viaducte de acces in lungime de 110 metri fiecare.

Vezi mai jos imagini surprinse la inceputul lunii februarie pe santierul podului de la Braila!

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
CE MASINI DETINE LEBRON JAMES
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter