Constructorii japonezi investesc intr-un nou serviciu de ride-sharing

Constructorii japonezi investesc intr-un nou serviciu de ride-sharing

Producatorii auto niponi anunta ca vor investi impreuna intr-un nou serviciu de transport cu masini autonome, infiintat de curand pentru a rivaliza platformei Uber. Este vorba despre Mazda, Toyota, Subaru si Suzuki, oficialii celor patru producatori facand deja anunturi oficiale in acest sens in ultimele zile. Noua platforma in care acestia vor investi se numeste Monet, fiind infiintata de Toyota si SoftBank ca alternativa la platformele de ride-sharing precum Uber, Lyft sau Yango. Cele patru nume mentionate anterior nu sunt singurele care se vor implica in acest proiect, fiind vorba si despre alte companii nipone de renume care vor investi in aceasta platforma.

Platformele de ride-sharing precum Uber sau Lyft se bucura de o popularitate din ce in ce mai ridicata pe pietele pe care sunt prezente, numarul clientilor care apeleaza la serviciile lor crescand de la an la an.

Mobilitatea urbana este vazuta drept o afecere de succes pentru viitor, drept pentru care nu trebuie sa ne miram atunci cand auzim stiri despre un nou serviciu de acest gen care apare pe piata. Atat timp cat va exista cerere in acest sens, este normal ca platformele de ride-sharing sa se inmulteasca! Sa revenim insa la Monet, o noua platforma care promite inca de la inceput multe, numele producatorilor implicati fiind importante pe piata auto globala.

Stirea ne transmite ca producatorii auto din Japonia s-au aliat pentru a dezvolta o platforma de mobilitate urbana, care isi propune ca in viitor sa rivalizeze de la egal cu egal cu celelalte platforme de renume care activeaza la acest moment, precum Uber, Lyft sau Yango. Noul serviciu se numeste Monet si a fost infiintat de Toyota si SoftBank, ambele entitati detinand 35% din actiuni.

Proiectul este insa sprijinit si de ceilalti producatori auto de pe piata nipona. Astfel, Mazda, Suzuki, Subaru, Isuzu si Dalhatsu au anuntat ca vor investi fiecare cate 530.000 de dolari in aceasta platforma, primind in schimbul banilor 2% din actiuni. Honda a anuntat o investie mai consistenta, ceea ce le va permite sa aiba 10% din actiunile Monet.

In aceste conditii, joint-venture-ul nipon a ajuns la acest moment la o capitalizare de 26.6 de milioane de dolari, ceea ce nu este deloc putin pentru un proiect la inceput de drum. Producatorii japonezi isi propun sa lanseze pe piata serviciile de mobilitate “on-demand” cu masini electrice autonome pana cel mai tarziu in anul 2023.

Newsletter

Whatsapp