Constructia autostrazii Sibiu - Pitesti, suspendata de Comisia Europeana? Guvernul risca sa piarda finantarea europeana

Dupa un mandat care a ridicat multe semne de intrebare, fostul ministru al transporturilor Razvan Cuc a iesit la atac.

Pus de multe ori la zid de noul ministru al transporturilor pentru declaratiile mincinoase din timpul mandatului sau, Razvan Cuc a iesit la randul sau la atac. Fostul ministru al transporturilor sustine ca santierul autostrazii Sibiu - Pitesti a fost blocat de Comisia Europeana din cauza unor ingrijorari legate de impactul asupra mediului. Declaratiile sale nu au ramas fara raspuns. Noul ministru al transporturilor, Lucian Bode, l-a facut din nou mincinos pe predecesorul sau.

Un lucru foarte periculos s-a intamplat pentru unul dintre proiectele vitale de infrastructura din Romania si anume: Comisia Europeana a trimis o notificare de suspendare a finantarii din fonduri europene pentru Sibiu-Pitesti din cauza unor probleme pe mediu. Nimeni din Guvern nu ne zice nimic. Toata lumea tace!”, a scris, sambata, Razvan Cuc pe contul de Facebook, citat de news.ro.

In replica, actualul ministru al Transporturilor, Lucian Bode, a postat un mesaj pe Facebook in care afirma ca proiectul Sibiu - Pitesti nu este blocat.

Comisia Europeana a solicitat Romaniei, in data de 23 decembrie 2019, o serie de clarificari privind impactul autostrazii SIBIU-PITESTI asupra mediului, pe traseul acesteia. Comisia Europeana nu a transmis nicio scrisoare de suspendare. Documentul transmis de Comisie se numeste scrisoare de observatii. (...)

Ce uita cei care arunca petarde in spatiul public este ca Acordul de mediu, parte a acestui proiect, a fost publicat si transmis catre Bruxelles de Guvernul care era atunci la Palatul Victoria, in speta Guvernul PSD. Mai exact, de colegii de partid ai domnului Cuc, ministrii sova si Plumb. Lor ar trebui sa le adreseze intrebari cu privire la ceea ce au transmis la Bruxelles! Nu e nicio problema, ne-am obisnuit sa deblocam ce a ramas de la PSD”, a mai scris Bode.

Acesta prcizeaza ca in ultimele doua saptamani, la nivelul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor, au avut loc mai multe intalniri de lucru cu autoritatile implicate, pentru a se raspunde solicitarii.

Potrivit acestuia, transmiterea proiectului catre CE urmareste asigurarea finantarii din fonduri externe nerambursabile, din punct de vedere fizic proiectul mergand inainte pe fiecare tronson in functie de faza de evolutie. In acest moment, lotul 1 are contractul semnat, loturile 2-3 sunt in fata de intocmire a documentatiei, iar lot 4-5 asteapta licitatia pentru stabilirea constructorului.

Videoclipul zilei
CUM PROTEJEZI VOPSEAUA MATA LA MASINA TA
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter