Ce au ajuns sa faca acum constructorii din Formula 1 dupa ce a fost amanata o parte din sezon

Epidemia de coronavirus a lovit din plin lumea Formulei 1, iar constructorii s-au vazut nevoiti sa isi redirectioneze eforturile catre sistemul medical.

Ce au ajuns sa faca acum constructorii din Formula 1 dupa ce a fost amanata o parte din sezon

Criza provocata de epidemia Covid-19 a prelungit vacanta echipelor din Formula 1, care s-au vazut nevoite sa isi inchida fabricile pentru a -si salva bugetele. Acum, mecanicii sunt chemati inapoi la munca pentru a da o mana de ajutor in lupta cu noul virus ucigas. Constiente ca o prelungire a starii de urgenta le pune in pericol sezonul, dar mai ales viitorul in Formula 1, echipele sunt gata sa puna si ele umarul in lupta cu pandemia Covid-19.

Ce fac constructorii din Formula 1 pe perioada pandemiei cu Coronavirus (Covid-19)

Intr-o tentativa disperata de a tine sub control pandemia de coronavirus, guvernele din Italia si Marea Britanie au cerut o mana de ajutor din partea echipelor de Formula 1, care se bucura poate de cele mai avansate fabrici. In Italia, Ferrari, Fiat Chrysler (FCA) si producatorul de componente de inalta tehnologie pentru industria auto Magneti Marelli au inceput o colaborare cu Siare Engineering, cel mai mare producator italian de ventilatoare mecanice.

Citeste si: Lewis Hamilton, in autoizolare dupa ce a fost filmat fata in fata cu un actor confirmat cu Covid-19

Colaborarea are ca scop acoperirea deficitului de ventilatoare pulmonare din spitalele din toata tara. Sunt luate in considerare doua optiuni, ori ajutarea cresterii capacitatii fabricii Siare, cu suportul tehnicienilor FCA si Ferrari, ori transferarea unei parti a productiei catre constructorii de automobile.

Si in Marea Britanie guvernul a cerut ajutor companiilor din tara pentru cresterea productiei de ventilatoare si de componente, iar cele sapte echipe de Formula 1 care isi au sediul in Regat au raspuns imediat afirmativ.

"Toate echipele au experti in design, tehnologie si productie si sunt specializate in producţia rapida de prototipuri si de produse de inalta tehnologie, care pot fi aplicate in nevoile critice stabilite de guvernul nostru", se arată intr-un comunicat al Formula 1.

Revolutia se amana. Formula 1 a renuntat la schimbarile de regulament prevazute pentru 2021

Initiativa echipelor de Formula 1 de a da o mana de ajutor guvernelor in lupta cu noul virus a fost posibila si dupa ce conducatorii Marelui Circ au hotarat sa amane cu un an schimbarea de regulament. Astfel, echipele nu vor trebui sa se mai concentreze pe noile monoposturi si vor putea sa isi indrepte atentia catre productia de ventilatoare. Astfel, echipele vor putea economisi sute de milioane de euro din dezvoltarea noilor monoposturi, lucru care le poate salva si viitorul in Marele Circ.

Intr-un comunicat remis de Formula 1 se arata ca noua dintre cele zece echipe inscrise in campionat au solicitat ca noul regulament sa fie amanat cu un an. Exceptie a facut Ferrari, care mai apoi s-a alaturat si ea acestui demers. Noua intelegere prevede ca masinile pregatite pentru 2020 sa fie acceptate si in sezonul urmator, singurele schimbari pentru care echipele pot opta fiind din punct de vedere aerodinamic. Ce inseamna aceasta amanare pentru 2021? Faptul ca vom fi martorii unui nou sezon dominat copios de Mercedes.

Printre schimbarile prevazute in noul regulament se numara un nou design al monoposturilor, mai multe restrictii in ceea ce priveste motorizarea si alte componente de importanta maxima, precum transmisiile sau suspensiile, dar si un plafon al costurilor care obliga toate echipele sa se incadreze in cheltuieli de maximum 175 de milioane de dolari.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter