Anunt important de la Guvern. Ce se intampla cu autostrada Ploiesti - Brasov si cu autostrada Tg. Mures - Iasi!

Guvernul a anuntat ca a renuntat la ideea unor parteneriate public-privat pentru construirea de autostrazi.

Guvernul a renuntat la ideea de a constru autostrazi in parteneriat cu investitori privati si a anuntat ca a transferat unele proiecte de investitii, precum cai rutiere, ferate, aeroporturi, spitale sau hidrocentrale de la Comisia Nationala de Strategie si Prognoza catre ministerele Transporturilor, Sanatatii sau Economiei.

Anuntul care ne intereseaza in mod special este primul, cel care face referire la constructia de autostrazi. Desi, teoretic, aceasta decizie ar trebui sa fie una de bun augur, in sensul in care soferii ar putea sa scape de anumite taxe de tranzitare ale viitoarelor autostrazi, in realitate lucrurile stau altfel. Tocmai aceste parteneriate si dorinta companiilor de a da cat mai repede drumurile in exploatare, pentru a face profit, le dadeau sperante romanilor ca sistemul rutier din tara noastra se va dezvolta mai repede. Nu va fi cazul, asa ca trebuie sa ne asteptam de acum la aceleasi intarzieri cu care statul ne-a obisnuit.

Proiectele vizate de acest transfer de putere la nivel guvernamental sunt autostrada Ploiesti – Brasov, autostrada Targu Neamt – Iasi – Ungheni, autostrada Bucuresti – Craiova – Calafat – Drobeta Turnu Severin, linia ferata de mare viteza Sofia - Bucuresti – Craiova – Timisoara – Belgrad – Cluj – Budapesta, extinderea retelei de metrou prin realizarea magistralei M 7, construirea aeroportului Bucuresti Sud.

Seful Cancelariei premierului, Ionel Danca, a declarat ca Guvernul intentionează accesarea de fonduri europene pentru Autostrada Unirii, iar Autostrada Comarnic - Brasov poate fi finantată "din fonduri europene, nationale sau alte fonduri atrase".

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter