Test Drive: 2016 Mitsubishi Outlander PHEV

Articol scris de Andrei Cristian, in data de 27 Septembrie 2016

Povestea Outlander a inceput cu aproape 15 ani in urma, atunci cand Mitsubshi lansa pe piata asiatica primul model al seriei, numit la acea vreme Airtrek. Modelul initial a avut ca baza de pornire conceptul Mitsubishi ASX, prezentat pentru prima data in cadrul Salonului Auto International Nord American din acelasi an.

A doua generatie a seriei a venit cinci ani mai tarziu, in 2006, atunci cand producatorul asiatic a construit un nou model avand ca punct de plecare platforma GS (cunoscuta si sub denumirea „Project Global”) si folosind mai multe unitati de motorizare produse de Mitsubishi, Volkswagen, respectiv grupul PSA Peugeot Citroen.

Avand in vedere succesul tot mai mare de care se bucura segmentul automobilelor de tip crossover, in special cele de talie mijlocie, producatorul asiatic a pregatit pentru toamna anului 2012 cea de-a treia generatie pentru linia Outlander. Dupa numai cateva luni, in ianuarie 2013, cei de la Mitsubishi lanseaza pe piata modelul Outlander PHEV – primul automobil hibrid electric din gama. Pentru inceput, hibridul putea fi comandat doar in cateva tari, cum ar fi Olanda, Elvetia, Norvegia sau Suedia.

Gratie politicilor care incurajeaza achizitionarea de automobile cu emisii scazute, Outlander PHEV s-a bucurat de un real succes in Olanda, peste trei sferturi din vanzarile din primul an fiind realizate in aceasta tara. Chiar si cu acest succes inregistrat pe unele piete, Outlander PHEV a fost dezavantajat inca de la bun inceput de infatisarea sa mult prea comuna, dupa spusele unei parti importante de fani ai acestui tip de automobile.

Prin urmare, Salonul Auto de la Paris din 2014 ne-a adus studiul Concept-S, prin care producatorul asiatic incerca sa remedieze problemele semnalate. Concept-S a adus cu sine numeroase schimbari propuse de echipa de creatie a celor de la Mitsubishi, noutati care au fost primite cu bratele deschise de majoritatea celor prezenti la eveniment. Primavara anului trecut a venit cu mai multe teasere si informatii despre facelift-ul Outlander PHEV, model ce urma sa fie lansat in cadrul Salonului Auto International de la New York.

Asa cum era de asteptat, infatisarea noului model a fost influentata in mare masura de Concept-S, crossover-ul bucurandu-se acum de o imagine mai agresiva. Producatorul asiatic vorbeste despre o serie de peste o suta de schimbari cu care vine la pachet noul model, atat la nivel tehnic, cat si in ceea ce priveste design-ul exterior si interior. In randurile urmatoare va invitam sa descoperim impreuna toate noutatile pe care le gasim pe modelele Outlander PHEV.

Un alt punct important spre care si-au indreptat atentia cei de la Mitsubishi in crearea facelift-ului Outlander PHEV a fost acela al sistemelor de siguranta oferite. Astfel, pe langa cele pe care le cunosteam deja de la modelul de baza – si anume: Adaptive Cruise Control (ACC), Lane Departure Warning (LDW), respectiv Forward Collision Mitigation (FCM) – asiaticii au mai adus in prim plan alte doua inovatii.

Prima dintre ele poarta numele de Ultrasonic Mis-Acceleration Mitigation System (UMS) si are ca scop principal sa previna accidentele in cazul unei accelerari defectuoase. Nu in ultimul rand, facelift-ul Outlander PHEV beneficiaza de noul monitor multi-around cu imagine Bird-View, sistem care este format din patru camere pozitionate in jurul automobilului si care ofera cinci unghiuri diferite de vizualizare: laterale, fata, spate si de sus.

Design Exterior

In primul rand, va spunem ca facelift-ul Outlander PHEV a primit o mare parte dintre modificari la nivel de design, capitol la care modelul producatorului asiatic a suferit destul de mult. Aspectul simplist de care s-a bucurat intr-o prima faza hibridul Outlander PHEV a fost pus sub ideea unei masini destinate famillilor cu copii, care si-ar dori ceva mai multa aventura, dar in acelasi timp un automobil care sa nu inspire prea multa agresivitate si putere.

Astfel, modificarile aduse de echipa de creatie a celor de la Mitsubishi au avut ca scop principal reproiectarea modelului pentru a se putea face remarcat cu adevarat in segmentul din care face parte. Luand in considerare ceea ce ne-a fost prezentat odata cu studiul Concept-S, asteptarile din partea fanilor pentru noul facelift au fost foarte mari. Pentru inceput, constructorul asiatic ne propune doua culori noi in care poate fi vopsita caroseria: Ruby Black Pearl si Quartz Brown Metallic.

Facelift-ul Outlander PHEV este si primul model din gama Mitsubishi care foloseste noul concept de design „Dynamic Shield”, destinat partii frontale a autovehiculului. Printre elementele modificate se remarca noua grila a radiatorului care a fost reconceputa sau spoilere fata si spate, care au fost, de asemenea, redesenate.

Noul facelift Outlander PHEV ne mai propune si o noua antena radio de tip aripa de rechin, precum si bare argintii pe plafon, in locul celor negre pe care le stiam de la modelul de baza.

Nu in ultimul rand, facelift-ul ne mai aduce si un set de jante din aliaj, cu dimensiuni de 18 inci, oferite in doua tonuri de culoare.

Design Interior

La nivelul habitaclului interior, asiaticii au incercat sa ii confere noului Outlander PHEV un plus de eleganta care sa atraga si mai multe priviri. La fel ca si in cazul versiunii de baza, facelift-ul dispune de un spatiu destul de confortabil pentru pasageri, de o bancheta spate mai mult decat generoasa, care poate fi chiar si rabatata, si de un volum destul de mare de depozitare al portbagajului; amintindu-ne astfel de publicul tinta al acestui crossover format din familii numeroase.

Printre elementele noi pe care le regasim la acest model putem remarca scaunele fata redesenate, tapiteria de o calitate superioara, volanul nou cu patru spite si cu o aderenta mai buna sau oglinda retrovizoare interioara cu auto-dimming.

De asemenea, reprezentantii Mitsubishi ofera si un nivel de echipare superior clientilor care isi doresc ceva mai mult, acesta incluzand modele noi de tapiterie realizata din materiale de calitate superioara, consola centrala noua, lumina ambientala LED sau un sistem de incalzire pentru volan si parbriz.

Acum ca ne-am lamurit cu noutatile pe care le putem remarca la nivel de infatisare, sa ne indreptam atentia catre modificarile de ordin tehnic pe care le-au adus inginerii din echipa Mitsubishi. Acestia promit o experienta mult mai confortabila la volanul noului Outlander PHEV, gratie reproiectarii barei transversale a suspensiei si montarii unor amortizoare suplimentare pentru vibratii.

Totodata, asiaticii au folosit in mai multe locuri strategice ale automobilului un aliaj din otel care are avantajul unui grad mai mare de elasticitate. De asemenea, reprezentantii constructorului nipon vorbesc despre o crestere a eficientei cu pana la opt procente, datorata reducerii frecarii la nivelul unitatii de motorizare.

Motorizare

In ceea ce priveste motorizarea noului Outlander PHEV, aceasta este aceeasi pe care o cunoastem de la modelul pre-facelift.

Asadar, vorbim despre o unitate principala de motorizare MIVEC cu patru cilindri, cu o cilindree de 2.0 litri, caruia ii sunt alaturate doua motoare electrice de 60 kW fiecare, montate unul pe puntea fata si unul pe puntea spate. Propulsorul prinicipal furnizeaza 121 de cai putere, in timp ce puterea maxima la care poate ajunge intregul sistem hibrid ajunge la 203 cai putere.

Chiar daca nu vorbim despre o „herghelie” impresionanta, cei putin peste doua sute de cai isi fac treaba destul de bine pentru un crossover de talie mijlocie. Cuplul maxim al propulsorului principal ajunge la 190 Nm, in timp ce motorul electric fata dezvolta 137 Nm, iar cel din spate 195 Nm. Transmisia este asigurata prin intermediul unei cutii automate. Sistemul de propulsie al Outlander PHEV este destul de complex si functioneaza in trei moduri: 100% electric, hibrid – serie, respectiv hibrid – paralel.

Sistemul full electric este activat atunci cand bateria este incarcata, iar viteza de rulare nu depaseste 120 km/h. Astfel, cele doua motoare electrice furnizeaza fiecare cate 41 de cai putere, jumatate din capacitatea fiecaruia, asigurand astfel un total de 82 cai putere. Modul hibrid – serie se activeaza automat atunci cand automobilul este supus unui stil de condus mai agresiv sau atunci cand conditiile de drum devin mai grele.

Intr-o asemenea situatie, cele doua motoare electrice se activeaza la capacitate maxima, furnizand un total de 164 de cai putere. In acest mod, propulsorul principal se activeaza si el, dar doar cu scopul de a genera curent electric. Modul hibrid – paralel intra in functiune fie atunci cand bateria este pe punctul de a se descarca aproape complet, fie atunci cand viteza de rulare depaseste pragul celor 120 km/h.

In ceea ce priveste performantele tehnice ale facelift-ului Outlander PHEV, acestea nu exceleaza, insa nu sunt nici de luat in deradere de cei care isi doresc un crossover de segment mijlociu. Astfel, vorbim despre o viteza maxima la care poate ajunge de 170 km/h, in timp ce acceleratia de la 0 la 100 km/h poate fi posibila in 11 secunde. Noul model hibrid beneficiaza de o masa totala de 1900 kilograme, cu 300 de kilograme in plus fata de versiunea diesel.

Uitandu-ne mai atent la aceste date, reiese un raport masa/putere de 9,8 kg/CP. Consumul mediu in regim hibrid in mediul urban pe care il promit reprezentantii Mitsubishi este de aproximativ 7,5 litri consumati la fiecare 100 kilometri parcursi. Desigur, aceasta valoare va creste odata cu rularea in mediul extra-urban si in functie de stilul cu care este condus automobilul. Facelift-ul Outlander PHEV promite totodata a fi in topul masinilor de tip plug-in hibrid si in ceea ce priveste autonomia in sistem full electric.

Reprezentantii constructorului nipon vorbesc despre o autonomie de 52 kilometri, daca bateria este complet incarcata. Chiar daca in practica nu se ajunge pana la aceasta valoare, o rulare destul de linistita si in modul „ECO” duce la o capacitate de rulare de putin peste 40 kilometri. Ceea ce nu este deloc de neglijat in cazul in care automobilul circula intr-o zi obisnuita doar in mediul urban.

Pret

Noul model Outlander PHEV a ajuns in cele din urma si pe pietele auto de pe Batranul Continent in toamna trecuta, putand fi comandat in acest moment si in tara noastra. Mitsubishi Romania propune un pret de aproape 50.000 euro pentru noul Outlander PHEV, cu aproape 15.000 euro in plus fata de pretul la care poate fi achizitionat modelul pre-facelift.

Ramane de vazut cat de bine vor fi privite noile schimbari propuse de asiatici de fanii acestui model, imagine care va fi transpusa cu siguranta in cifra de vanzari din perioada urmatoare a noului model.

Daca v-a placut articolul, share pe:

Pin It

Comentarii

Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
Anvelope autoturisme - Goodyear
 

Iti mai recomandam

Satui parca de abundenta din ce in ce mai mare din ultimul timp de pe segmentul SUV-urilor, ne urcam astazi la bordul unui supermini al carui nume il cunoaste orice...
de - 1 Februarie 2017
Povestea Mazda MX-5 a inceput in urma cu aproape 28 de ani si, pana in zilele noastre, s-a transformat intr-o legenda desavarsita a lumii auto. Lansat in prima parte a...
de - 13 Noiembrie 2016
Temperaturile din tara noastra cresc de la o zi la alta, disconfortul termic este din ce in ce mai accentuat, iar drumul nostru la birou sau chiar si pana la...
de - 10 August 2016
Expertiza celor de la Nissan in ceea ce priveste industria auto a pick-up-urilor este una de invidiat pentru orice alt constructor auto, acestia debutand pe aceasta piata inca din 1933....
de - 2 August 2016

Cele mai noi anunturi

29990.00 EUR - 28 Martie 2017
23999.00 EUR - 28 Martie 2017
10999.00 EUR - 28 Martie 2017
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare