vanzari

Lista stiri si informatii despre vanzari pe Cars.ro

Stiri si informatii despre vanzari

Citeste cele mai noi stiri si informatii despre vanzari publicate pe Cars.ro! Vezi comentarii si poze despre vanzari, pe Cars.ro!

Te-ar putea interesa: porsche, romania, suv, bentley, masini de lux, dacia, skoda, renault, toyota, bmw, mercedes-benz, masini electrice, vw, sfaturi, masini second hand

In 2016 Porsche a depasit recordul de vanzari din 2015

La inceput de an fiecare producator auto isi prezinta cifrele statistice in privinta vanzarilor. A venit acum randul celor de la Porsche sa ne spuna cum si-au incheiat anul care tocmai a trecut. In 2016 Porsche AG a livrat in total 237.778 vehicule in intreaga lume, fata de 225.121 cat au vandut in 2015. Recordul de vanzari din 2015 a fost astfel doborat, cresterea inregistrata fiind de 6%.

Oliver Blume, Presedintele Consiliului Executiv al Porsche AG a declarat cu aceasta ocazie ca acest succes se datoreaza gamei de produse puternice, modelelor exceptionale pe care le construiesc, dar si traditiei, calitatii si caracterului exclusivist.

In plus, Detlev von Platen, membru in Consiliul Executiv si Responsabil pentru Vanzari si Marketing, a adaugat ca noile modele ale brandului, dar si reteaua importanta de dealeri si-au adus aportul in succesul inregistrat.

Legenda companiei, modelul Porsche 911, isi continua drumul si castiga fani peste tot in lume. Cresterea de care s-a bucurat emblematicul model al germanilor a fost de 2%. In total, 32.409 clienti exclusivisti au avut parte de un exemplar Porsche 911. Si Macan a ajuns in garajul a 95.642 proprietari, el fiind si cel mai bine vandut model al brandului, cu o crestere de 19% fata de anul 2015.

Pentru rezultatele excelente inregistrate a mai contribuit si 718 Boxster, model care a fost foarte bine primit in randul impatimitilor. Modelul a fost vandut in numar mare, si anume 12.848 exemplare, inregistrand o crestere de 9% fata de 2015.

Regiunile cele mai importante in vanzari s-au dovedit a fi Europa, SUA si China. Continentul nostru a avut parte de un rezultat cu 5% mai mare decat anul trecut, aici vanzandu-se 78.975 unitati. Germania, tara de origine a brandului, a stagnat si a declarat vanzari de 29.247 unitati. In Statele Unite, Porsche a vandut 54.280 masini, cu 5% mai mult decat in 2015.

Peste Ocean germanii au deschis in luna noiembrie 2016 a doua locatie de unde americanii isi pot achizitiona unul dintre modelele de succes ale brandului. In China, Porsche a vandut 65.246 exemplare, aceasta regiune reprezentand si cea mai puternica piata individuala. Aici, constructorul german a anuntat ca va deschide in 2017 un nou centru de vanzari, in Shanghai, care se va numi Experience Center. In zona Asia Pacific si Orientul Mijlociu, Porsche a crescut cu 6% si a vandut un numar de 93.212 modele, fata de 87.658 unitati in 2015.

In viitorul apropiat cei de la Porsche ne promit surprize. Evident, este vorba de noi modele, la fel de performante ca si pana acum. Noua generatie Porsche Panamera va fi prezentata oficial saptamana viitoare, pentru ca mai apoi, in martie, sa avem parte si de versiunea Shooting Brake.

La inceput de an fiecare producator auto isi prezinta cifrele statistice in privinta vanzarilor. A venit acum randul celor de la Porsche sa ne spuna cum si-au incheiat anul care tocmai a trecut. In 2016 Porsche AG a livrat in total 237.778 vehicule in intreaga lume, fata de 225.121 cat au vandut in 2015. Recordul de vanzari din 2015 a fost astfel doborat, cresterea inregistrata fiind de 6%.

Oliver Blume, Presedintele Consiliului Executiv al Porsche AG a declarat cu aceasta ocazie ca acest succes se datoreaza gamei de produse puternice, modelelor exceptionale pe care le construiesc, dar si traditiei, calitatii si caracterului exclusivist.

In plus, Detlev von Platen, membru in Consiliul Executiv si Responsabil pentru Vanzari si Marketing, a adaugat ca noile modele ale brandului, dar si reteaua importanta de dealeri si-au adus aportul in succesul inregistrat.

Citeste continuarea articolului In 2016 Porsche a depasit recordul de vanzari din 2015

Cele mai cautate SUV-uri noi pe piata auto din Romania

Romanii au cumparat in primele 11 luni ale anului trecut circa 104.000 de autoturisme noi, dintre care un sfert (24.600 de unitati) au fost SUV-uri, potrivit Wall-street.ro.

Cererea pentru SUV-uri a crescut de la un an la altul cu aproximativ 27%. Cele mai vandute au fost SUV-urile de mici dimensiuni (crossovere), cu livrari de 20.400 de unitati, in timp ce SUV-urile mari si-au gasit 4.200 de clienti.

Majoritatea romanilor aleg SUV-urile pentru pozitia inalta la volan, care confera o vizibilitate marita si un sentiment de siguranta, dar si pentru garda la sol, care poate varia in functie de model de la 18 cm la 22 cm. Cele mai mici preturi de pornire le au modelele Dacia Duster, Suzuki Vitara, Kia Sportage.

TOP 10 cele vandute SUV-uri noi pe piata auto din Romania

1. Dacia Duster - 6.100 unitati

2. Nissan Qashqai - 1.560 unitati

3. Suzuki Vitara - 1.540 unitati

4. Volkswagen Tiguan - 1.450 unitati

5. Renault Kadjar - 1.170 unitati

6. Kia Sportage - 1.000 unitati

 

Citeste continuarea articolului pe Wall-street.ro!

Romanii au cumparat in primele 11 luni ale anului trecut circa 104.000 de autoturisme noi, dintre care un sfert (24.600 de unitati) au fost SUV-uri, potrivit Wall-street.ro.

Cererea pentru SUV-uri a crescut de la un an la altul cu aproximativ 27%. Cele mai vandute au fost SUV-urile de mici dimensiuni (crossovere), cu livrari de 20.400 de unitati, in timp ce SUV-urile mari si-au gasit 4.200 de clienti.

Majoritatea romanilor aleg SUV-urile pentru pozitia inalta la volan, care confera o vizibilitate marita si un sentiment de siguranta, dar si pentru garda la sol, care poate varia in functie de model de la 18 cm la 22 cm. Cele mai mici preturi de pornire le au modelele Dacia Duster, Suzuki Vitara, Kia Sportage.

Citeste continuarea articolului Cele mai cautate SUV-uri noi pe piata auto din Romania

Bentley Motors a crescut cu 56% in vanzarile din Europa in 2016

Compania Bentley, producatoare de autovehicule de lux, este cel mai cautat brand din aceasta categorie din lume. Amestecul intre maiestria artizanala, expertiza inginereasca si tehnologiile de ultima generatie a atras mereu clienti importanti. In 2016, cifrele inregistrate de compania britanica in ceea ce priveste vanzarea de autovehicule au crescut fata de anul 2015, iar noi vi le vom prezenta in cele ce urmeaza.

Cresterile de 56% in Europa si de 16% in Marea Britanie sunt datorate, in primul rand, expansiunii companiei. Performantele impresionante ale ultimilor ani au continuat si in anul 2016.

Wolfgang Durheimer, Presedintele Consiliului de Administratie Bentley a declarat, odata cu lansarea comunicatului de presa, ca si in viitor compania britanica are un obiectiv clar, acela de a continua investitiile in automobilele de lux care sa stabileasca noi standarde.

Tot el a mai spus ca autovehiculele lansate in 2016 au facut parte din expansiunea companiei in domeniul cercetarii si dezvoltarii, iar tehnologiile inovatoare vor juca si in viitor un rol important in definirea mobilitatii de lux.

Puternicul brand britanic a livrat, conform statisticilor prezentate zilele acestea, un numar de 11.023 masini. Cifra record este obtinuta asadar din nou, 2016 fiind al patrulea an consecutiv in care Bentley vinde mai mult de 10.000 unitati. Fata de 2015, cele 11.023 autovehicule livrate inseamna o crestere de 9%.

Pe regiuni, America se claseaza pe primul loc. In Statele Unite, britanicii au livrat un numar de 2.792 masini ale brandului, ceea ce inseamna aproximativ 25% din livrarile totale ale companiei.

In Europa, Bentley a vandut 2.676 modele, fata de 1.695 unitati in 2015. Marea Britanie, tara de orginie a marcii, se afla pe al treilea loc din clasament. Aici Bentley a livrat 1.692 masini, cu 16% mai mult decat in anul precedent in care au livrat 1.457 unitati. Primele trei locuri ale podiumului sunt ocupate de regiuni importante, dar la fel de insemnate sunt si celelalte.

In Orientul Mijlociu, 1.239 de masini Bentley si-au gasit proprietarii in 2016, fata de 1.274 in 2015. China se afla intr-o oarecare scadere pentru ca acolo s-au livrat in 2016 doar 1.595 unitati, fata de 1.615 masini in 2015.

Regiunea Asia-Pacific este si ea intr-o usoara descrestere in ceea ce priveste preferintele. Bentley a livrat acolo doar 423 unitati in 2016, iar in anul precedent livrase 455 modele. Japonia si Coreea de Sud au primit un numar de 606 autovehicule de lux Bentley, in scadere fata de cele 740 pe care britanicii le-au livrat in 2015.

Datele prezentate acum de Bentley si cresterile inregistrate de ei s-au datorat, conform declaratiilor facute de reprezentantii companiei britanice, noului model Bentayga, care s-a bucurat de un real succes inca de dinante de a fi lansat oficial. Si celelalte modele ale brandului au avut cautare insa.

Dr. Andreas Offerman, Membru in Consiliul de Administratie Bentley si responsabil pentru Vanzari, Marketing si Post-vanzare, a spus ca cele sase versiuni noi ale modelelor existente, care s-au lansat in 2016, au venit sa sprijine si sa consolideze prezenta lor globala prin 18 noi dealeri. In prezent autovehiculele de lux Bentley se vand prin intermediul celor 210 parteneri pe 59 de piete. Romania reprezinta al 45-lea dealership al marcii, cu centrul aflat in B-dul Pipera.

Compania Bentley, producatoare de autovehicule de lux, este cel mai cautat brand din aceasta categorie din lume. Amestecul intre maiestria artizanala, expertiza inginereasca si tehnologiile de ultima generatie a atras mereu clienti importanti. In 2016, cifrele inregistrate de compania britanica in ceea ce priveste vanzarea de autovehicule au crescut fata de anul 2015, iar noi vi le vom prezenta in cele ce urmeaza.

Cresterile de 56% in Europa si de 16% in Marea Britanie sunt datorate, in primul rand, expansiunii companiei. Performantele impresionante ale ultimilor ani au continuat si in anul 2016.

Wolfgang Durheimer, Presedintele Consiliului de Administratie Bentley a declarat, odata cu lansarea comunicatului de presa, ca si in viitor compania britanica are un obiectiv clar, acela de a continua investitiile in automobilele de lux care sa stabileasca noi standarde.

Citeste continuarea articolului Bentley Motors a crescut cu 56% in vanzarile din Europa in 2016

Topul celor mai vandute branduri auto in Romania in 2016

Asa cum va spuneam si ieri, anul 2016 a reprezentat un an de succes pentru lumea auto la nivel international, marii producatori auto inregistrand vanzari record pe parcursul lui. Acelasi lucru il putem spune si despre piata auto din tara noastra, inmatricularile de masini noi continuand sa creasca si in acest an, conform analizelor prezentate.

Potrivit raportului intocmit de Directia Regim de Permise de Conducere si Inmatriculari a Vehiculelor (DRPCIV), romanii au inmatriculat in cele 365 zile ale anului trecut nu mai putin de 94.919 automobile noi. Asta reprezinta o crestere cu aproximativ 17 procente fata de numarul de inmatriculari inregistrat pe parcursul anului precedent.

Asa cum era de asteptat, cele mai multe masini noi inmatriculate in Romania au purtat sigla Dacia. Conform datelor inregistrate, un numar de 27.597 modele ale producatorului roman au fost inmatriculate in 2016. Chiar daca vorbim despre o crestere cu 2.8% fata de cifra inregistrata in anul precedent, nu putem spune ca este un indicativ multumitor pentru cei de la Dacia, raportat la cresterea numarului total de automobile noi din tara noastra.

Grupul Volkswagen a fost si in acest an la mare cautare in tara noastra. Principalele modele achizitionate de romani au fost insa cele semnate de Skoda, producator care a insumat un numar de 8.677 unitati trimise pe soselele din Romania. O cifra foarte buna pentru constructorul ceh, care a inregistrat asfel o crestere de peste 15 procente pe piata romaneasca.

Volkswagen, desi zdruncinat in acest an la nivel international din cauza scandalului Dieselgate, ocupa ultimul loc de pe podium in topul vanzarilor realizate in tara noastra, la mare apropiere de cei de la Skoda. Nemtii au inregistrat un numar de 8.339 autovehicule noi trimise catre Romania.

Batalia pentru locul 4 din topul brandurilor auto cele mai cautate de romani a fost de asemenea stransa, Renault reusind sa se impuna in cele din urma in fata celor de la Ford cu numai 76 exemplare in plus. Insa, in cazul producatorului francez, putem vorbi despre o crestere importanta la nivelul pietei romanesti de peste 40 de procente.

Topul producatorilor care au reusit sa trimita peste 2.500 de noi exemplare pe soselele din Romania este continuat cu Opel (5.103 unitati), Mercedes-Benz (3.695), Hyundai (3.345), Toyota (3.089), respectiv BMW (2.771). Astfel, ne putem da seama ca cei de la Mercedes-Benz au castigat batalia cu BMW pentru segmentul premium si in tara noastra, chiar cu o diferenta mai mare fata de cea inregistrata la nivel global.

Asa cum va spuneam si ieri, anul 2016 a reprezentat un an de succes pentru lumea auto la nivel international, marii producatori auto inregistrand vanzari record pe parcursul lui. Acelasi lucru il putem spune si despre piata auto din tara noastra, inmatricularile de masini noi continuand sa creasca si in acest an, conform analizelor prezentate.

Potrivit raportului intocmit de Directia Regim de Permise de Conducere si Inmatriculari a Vehiculelor (DRPCIV), romanii au inmatriculat in cele 365 zile ale anului trecut nu mai putin de 94.919 automobile noi. Asta reprezinta o crestere cu aproximativ 17 procente fata de numarul de inmatriculari inregistrat pe parcursul anului precedent.

Asa cum era de asteptat, cele mai multe masini noi inmatriculate in Romania au purtat sigla Dacia. Conform datelor inregistrate, un numar de 27.597 modele ale producatorului roman au fost inmatriculate in 2016. Chiar daca vorbim despre o crestere cu 2.8% fata de cifra inregistrata in anul precedent, nu putem spune ca este un indicativ multumitor pentru cei de la Dacia, raportat la cresterea numarului total de automobile noi din tara noastra.

Citeste continuarea articolului Topul celor mai vandute branduri auto in Romania in 2016

Romania nu are o retea de statii de incarcare pentru masinile electrice, cu toate acestea romanii au cumparat in ultimul an de doua ori mai multe masini reincarcabile la priza (plug-in).

Aceste masini sunt fie 100% electrice fie hibride (cu motorizari pe benzina/diesel si electrice). In cazul celor hibride autonomia este redusa, intre 30 si 80 de km, dar isi merita banii pentru ca in orase, la viteze mici, acestea pot rula numai in modul electric, chiar daca sub capota ascund un motor mare si puternic de sute de cai putere.

In Bucuresti gasim statii electrice la mall-uri, dar si la Lidl si Kaufland, astfel ca masinile pot fi incarcate in 30-40 de minute cat suntem la cumparaturi, scrie Wall-street.ro.

Renault Zoe (electric) - 5 unitati 

In primele 11 luni din 2016, romanii au cumparat 129 de autoturisme noi plug-in, dintre care 44 de unitati au fost electrice si 85 de unitati hibride, potrivit APIA.

Unul din trei automobile plug-in (hibride sau complet electrice) livrate in Romania a fost un model BMW, cu un total de 54 de unitati in primele 11 luni (68 de unitati pe intregul an).

Alte modele plug-in cumparate de romani anul trecut care nu sunt in top 10 cele mai vandute au fost Mercedes-Benz GLC Plug-In, BMW Seria 2 Active Tourer Plug-In, cu cate 3 unitati fiecare, BMW Seria 7 Plug-In, Porsche Cayenne Plug-In, VW Golf Plug-In, VW up! electric, cu cate 2 unitati fiecare, Audi A3 Plug-In, Porsche Panamera Plug-In si BMW Seria 3 Plug-In, cu cate o unitate fiecare.

Renault Zoe este un model 100% electric de 87 CP si costa in Romania de la 20.200 euro cu TVA. In realitate masina este mult mai scumpa pentru ca nu se vinde cu tot cu baterii, pentru acestea platiti o rata lunara.

 Citeste continuarea articolului pe Wall-street.ro!

Romania nu are o retea de statii de incarcare pentru masinile electrice, cu toate acestea romanii au cumparat in ultimul an de doua ori mai multe masini reincarcabile la priza (plug-in).

Aceste masini sunt fie 100% electrice fie hibride (cu motorizari pe benzina/diesel si electrice). In cazul celor hibride autonomia este redusa, intre 30 si 80 de km, dar isi merita banii pentru ca in orase, la viteze mici, acestea pot rula numai in modul electric, chiar daca sub capota ascund un motor mare si puternic de sute de cai putere.

In Bucuresti gasim statii electrice la mall-uri, dar si la Lidl si Kaufland, astfel ca masinile pot fi incarcate in 30-40 de minute cat suntem la cumparaturi, scrie Wall-street.ro.

Citeste continuarea articolului Top 10 masini reincarcabile la priza (plug-in) preferate de romani anul trecut

Anul 2016 a fost unul dintre cei mai interesanti ani in ceea ce priveste lupta pentru suprematie in domeniul auto, marii producatori auto la nivel mondial dand lupte importante pentru a se clasa in cele din urma pe primul loc. Pe langa toti bolizii de sute de cai putere lansati pe parcursul anului, 2016 a fost presarat si cu scandaluri, orgolii si noi planuri pentru a recastiga suportul pasionatilor auto din toate colturile lumii.

Chiar daca am intrat deja in 2017, inca nu este foarte clar cine a castigat batalia pentru anul precedent. Asa cum spuneam si mai devreme, lupta de la varf a fost foarte apriga, cifrele oficiale inca nefiind foarte clare pentru toata lumea. Asadar, sa vedem in randurile care urmeaza care au fost cifrele inregistrate de cei mai importanti constructori auto.

Din cate se pare pana la acest moment, Volkswagen a reusit sa se claseze pe primul loc in topul vanzarilor la nivel mondial, inregistrand un record de 10.3 milioane de modele vandute pe parcursul celor 365 de zile ale lui 2016. In ciuda scandalului Dieselgate in care a fost implicat, constructorul german a reusit sa ramana in inima multor pasionati auto drept cel mai serios producator auto la nivel mondial.

Din cele peste zece milioane de automobile vandute in 2016, sase dintre ele au fost exclusiv modele Volkswagen; ceea ce reprezinta o crestere de 2.8 procente fata de anul precedent. Surpriza a venit insa din partea celor de la Skoda, care au inregistrat 1.1 milioane de exemplare vandute. Asa cum era si de asteptat, cel mai important model al cehilor a fost Octavia (436.000 unitati vandute), urmat de Rapid si Fabia. Cresterea producatorului ceh fata de anul precedent a fost de 6.8 procente.

Un alt nume important care a crescut in vanzari in 2016 a fost Seat, ajutat fiind si de recent lansatul la mijlocul anului Ateca. Cu 410.000 modele vandute, constructorul spaniol a inregistrat o crestere de 2.6%. Audi, respectiv Porsche au fost de asemenea in crestere fata de anul 2016.

Desi au inregistrat acest record de 10.3 milioane de modele trimise pe soselele din intreaga lume, cei de la Volkswagen inca nu sunt siguri de pozitia de lider din cauza celor de la Toyota care nu si-au publicat inca vanzarile din ultima luna a anului. Cu putin peste 9.400.000 de modele vandute in primele 11 luni ale lui 2016, producatorul nipon ar fi trebuit sa vanda aproximativ 892.000 de exemplare in luna decembrie pentru a depasi Volkswagen.

Conform unor prime estimari facute de cei de la Toyota, constructorul ar fi inregistrat vanzari de doar 10.1 milioane de unitati; insa unele surse afirma ca aceste estimari ar fi ajuns in cele din urma la 10.36 milioane de exemplare. Cel mai probabil, pana la sfarsitul lunii ianuarie vom sti care au fost cifrele exacte si cine ocupa primul loc in topul vanzarilor din 2016.

Anul 2016 a fost unul dintre cei mai interesanti ani in ceea ce priveste lupta pentru suprematie in domeniul auto, marii producatori auto la nivel mondial dand lupte importante pentru a se clasa in cele din urma pe primul loc. Pe langa toti bolizii de sute de cai putere lansati pe parcursul anului, 2016 a fost presarat si cu scandaluri, orgolii si noi planuri pentru a recastiga suportul pasionatilor auto din toate colturile lumii.

Chiar daca am intrat deja in 2017, inca nu este foarte clar cine a castigat batalia pentru anul precedent. Asa cum spuneam si mai devreme, lupta de la varf a fost foarte apriga, cifrele oficiale inca nefiind foarte clare pentru toata lumea. Asadar, sa vedem in randurile care urmeaza care au fost cifrele inregistrate de cei mai importanti constructori auto.

Din cate se pare pana la acest moment, Volkswagen a reusit sa se claseze pe primul loc in topul vanzarilor la nivel mondial, inregistrand un record de 10.3 milioane de modele vandute pe parcursul celor 365 de zile ale lui 2016. In ciuda scandalului Dieselgate in care a fost implicat, constructorul german a reusit sa ramana in inima multor pasionati auto drept cel mai serios producator auto la nivel mondial.

Citeste continuarea articolului Care a fost cel mai vandut brand auto in 2016?

Daca inca nu stim exact cine a castigat batalia pentru topul vanzarilor in 2016 dintre Volkswagen si Toyota, segmentul premium si-a desemnat deja castigatorii. Insa, nu va ganditi ca ar fi fost o lupta usoara si pe acest segment, lupta fiind mai mult decat stransa la varf. Analizam in randurile urmatoare felul in care s-au descurcat marii producatori auto in 2016 si, bineinteles, cifrele pe care le-au inregistrat in ceea ce priveste vanzarile.

In primul rand trebuie sa va spunem ca 2016 a fost un an foarte bun pentru segmentul premium, marii producatori auto inregistrand cifre record de vanzari. Cu o crestere de peste 11 procente fata de anul precedent, Mercedes a reusit sa ocupe fotoliul de lider in topul vanzarilor din 2016.

Mercedes a inregistrat o cifra de aproximativ 2.084.000 de unitati vandute pe parcursul anului 2016, inregistrand astfel un nou record. Aproape 900.000 dintre acestea au luat calea Batranului Continent, insa surpriza vine din partea asiaticilor care au inregistrat un apetit important pentru constructorul german in acest an. Astfel, peste 470.000 de exemplare au ajuns aici, Mercedes inregistrand o crestere pe aceasta piata de peste 26 de procente.

Asa cum va spuneam si la inceputul acestei analize, lupta pentru pozitia de lider a fost stransa in acest an. BMW s-a clasat pe locul al doilea dupa ce a reusit sa vanda doar putin peste 2 milioane de unitati, cu doar 80.000 mai putine decat cei de la Mercedes. Cu toate acestea, si cei de la BMW au inregistrat o crestere de peste 5 procente fata de cifrele din 2015. Modelul cu cea mai mare crestere in topul vanzarilor pentru BMW a fost Seria 7, cu o crestere de 69%.

Conform cifrelor prezentate de cei de la BMW, producatorul german a inregistrat si o cifra de 2.676 de exemplare vandute pe teritoriul Romaniei. Astfel, cel mai cautat model printre romani a fost X5, urmat de X1, respectiv X3. Nici Seria 7 nu s-a lasat mai prejos, ajungand intr-un numar de 118 unitati pe soselele din tara noastra.

Ultimul loc al podiumului in topul vanzarilor din 2016 a fost ocupat de Audi, care, desi nu a avut un an rau deloc, nu a reusit sa se ridice la nivelul celor de la Mercedes, respetiv BMW. Cu o crestere de 3.8% fata de 2015, Audi a inregistrat putin peste 1.870.000 unitati vandute pe parcursul anului trecut, jumatate dintre acestea ramanand in Europa.

Asa cum am mai mentionat, anul 2016 a fost un an de succes pentru segmentul premium, toti producatorii care si-au facut publice vanzarile pana acum fiind in crestere. Volvo, Rolls-Royce si Lamborghini au inregistrat de asemenea cresteri fata de anul precedent.

Daca inca nu stim exact cine a castigat batalia pentru topul vanzarilor in 2016 dintre Volkswagen si Toyota, segmentul premium si-a desemnat deja castigatorii. Insa, nu va ganditi ca ar fi fost o lupta usoara si pe acest segment, lupta fiind mai mult decat stransa la varf. Analizam in randurile urmatoare felul in care s-au descurcat marii producatori auto in 2016 si, bineinteles, cifrele pe care le-au inregistrat in ceea ce priveste vanzarile.

In primul rand trebuie sa va spunem ca 2016 a fost un an foarte bun pentru segmentul premium, marii producatori auto inregistrand cifre record de vanzari. Cu o crestere de peste 11 procente fata de anul precedent, Mercedes a reusit sa ocupe fotoliul de lider in topul vanzarilor din 2016.

Mercedes a inregistrat o cifra de aproximativ 2.084.000 de unitati vandute pe parcursul anului 2016, inregistrand astfel un nou record. Aproape 900.000 dintre acestea au luat calea Batranului Continent, insa surpriza vine din partea asiaticilor care au inregistrat un apetit important pentru constructorul german in acest an. Astfel, peste 470.000 de exemplare au ajuns aici, Mercedes inregistrand o crestere pe aceasta piata de peste 26 de procente.

Citeste continuarea articolului Mercedes-Benz este lider de vanzari in anul 2016, depaseste BMW

BMW este la doar 52 de unitati (2%) distanta de a bate recordul de vanzari in Romania din anul 2007, de dinainte de criza, cand livrarile au fost de 2.727 unitati. Anul trecut, vanzarile BMW pe plan local au urcat la 2.676 unitati, o crestere de 38% fata de 2015, informeaza Wall-street.ro.

"In Romania compania a obtinut al doilea rezultat din istorie, foarte aproape de anul record 2007. In total au fost livrate 2.676 automobile BMW, ceea ce reprezinta o crestere de 37,9% fata de anul precedent", au declarat reprezentantii BMW.

Topul celor mai vandute modele BMW noi in 2016
1. BMW X5 - 471 unitati

2. BMW X1 - 302 unitati

3. BMW X3 - 301 unitati

4. BMW Seria 3 - 300 unitati

Anul trecut, a crescut si cererea pentru modele plug-in (hibride si electrice - 68 unitati), dar si pentru cele sportive, BMW M (40 unitati).

Dupa lansarea BMW i in noiembrie 2015 si startul programului rabla plus pentru o perioada scurta in a doua jumatate a anului 2016, BMW i a livrat 37 modele BMW i3 (dintre care 5 cu range extender) si 6 modele BMW i8, astfel ca BMW este cel mai de succes producator pe piata automobilelor electrice. La aceasta performanta se adauga succesul modelelor plug-in – BMW X5 xDrive40e iPerfromance (18 unitati), BMW Seria 3 330e iPerformance (1 unitate), BMW 740e iPerfromance (3 unitati) si BMW 225xe iPerformance (3 unitati).

Citeste continuarea articolului pe Wall-street.ro!

BMW este la doar 52 de unitati (2%) distanta de a bate recordul de vanzari in Romania din anul 2007, de dinainte de criza, cand livrarile au fost de 2.727 unitati. Anul trecut, vanzarile BMW pe plan local au urcat la 2.676 unitati, o crestere de 38% fata de 2015, informeaza Wall-street.ro.

"In Romania compania a obtinut al doilea rezultat din istorie, foarte aproape de anul record 2007. In total au fost livrate 2.676 automobile BMW, ceea ce reprezinta o crestere de 37,9% fata de anul precedent", au declarat reprezentantii BMW.

Topul celor mai vandute modele BMW noi in 2016
1. BMW X5 - 471 unitati

Citeste continuarea articolului BMW Romania mai are de recuperat doar 2% pentru a bate recordul din 2007, de dinainte de criza

Iti doresti o masina nemteasca luata direct din Germania? Te-ai inteles la pret cu proprietarul dar nu ai habar ce trebuie sa faci pentru a intra in legalitate cu ea in Romania?

Nu e nimic complicat, uite care sunt pasii de urmat!

Iti doresti o masina nemteasca luata direct din Germania? Te-ai inteles la pret cu proprietarul dar nu ai habar ce trebuie sa faci pentru a intra in legalitate cu ea in Romania?

Nu e nimic complicat, uite care sunt pasii de urmat!

Citeste continuarea articolului Cum inmatriculezi in Romania o masina second hand din Germania

La inceput de an fiecare companie producatoare de masini anunta cifrele pe care le-a inregistrat in ceea ce priveste vanzarile. Constructorii se lauda, de obicei, cu cifre in crestere, iar aceste stiri nu fac decat sa ne bucure pe noi, iubitorii de autovehicule. De data aceasta a venit randul Suediei sa anunte ce s-a intamplat pe piata auto de la ei din tara.

Anuntul insa nu este unul foarte imbucurator pentru ei. Si o sa va spunem si de ce. Suedia tocmai a anuntat ce masina se afla in topul vanzarilor. Si spre surprinderea noastra, a tuturor, Volvo, constructorul care isi are sediul in Gothenburg nu se afla pe prima pozitie. Pentru prima data in peste 50 de ani, cea mai bine vanduta masina din Suedia nu este un Volvo.

Stirea a luat prin surprindere pe toata lumea pentru ca stim ca popularitatea brandului Volvo a crescut in 2016, dupa ce si in 2015 s-a bucurat de succes in tara natala. Desi compania suedeza anuntase inca din prima jumatate a anului 2016 o crestere cu 10,5% fata de aceeasi perioada a anului 2015, iata ca cifrele finale ale vanzarilor indica faptul ca un alt constructor i-a luat locul in topul vanzarilor.

Aceasta onoare a primit-o compania Volkswagen, iar cel mai bine vandut model a fost Golf, care a avut parte de o crestere de 5,9%, raporteaza BBC, comparativ cu doar 5,7% cat a inregistrat Volvo cu trei modele: V70, S90 si V90. Ultima data cand un alt brand de autovehicule a daramat emblema suedezilor de pe primul loc in tara natala a fost in anul 1962. Atunci tot compania germana Volkswagen i-a luat locul, cu modelul Beetle.

Pierderea suprematiei in fata Volkswagen in Suedia a surprins, asa cum va spuneam, pe toata lumea. Spunem asta pentru ca anul acesta Volvo a lansat cateva modele foarte atractive. In schimb compania Volkswagen, afectata deja de vanzari scazute in Statele Unite, a suferit o pierdere masiva a reputatiei atunci cand a iesit la lumina celebrul scandal el emisiilor, la sfarsitul anului 2015.

In ciuda vanzarilor crescute ale modelului Golf in 2016, Volvo ramane cea mai proeminenta marca in Suedia. Conform BBC, putin peste 20% din masinile aflate pe soselele Suediei sunt Volvo, in comparatie cu cele putin peste 15 procente detinute de modelele Volkswagen. Asadar, chiar daca Volvo a pierdut titlul de cel mai bine vandut brand chiar in tara natala, compania pastreaza cea mai buna cota de piata acolo. Mai exact, ei se lauda cu o cota de 21,5%, ceea ce inseamna, in termeni populari ca una din cinci masini vandute in Suedia apartine brandului Volvo.

La inceput de an fiecare companie producatoare de masini anunta cifrele pe care le-a inregistrat in ceea ce priveste vanzarile. Constructorii se lauda, de obicei, cu cifre in crestere, iar aceste stiri nu fac decat sa ne bucure pe noi, iubitorii de autovehicule. De data aceasta a venit randul Suediei sa anunte ce s-a intamplat pe piata auto de la ei din tara.

Anuntul insa nu este unul foarte imbucurator pentru ei. Si o sa va spunem si de ce. Suedia tocmai a anuntat ce masina se afla in topul vanzarilor. Si spre surprinderea noastra, a tuturor, Volvo, constructorul care isi are sediul in Gothenburg nu se afla pe prima pozitie. Pentru prima data in peste 50 de ani, cea mai bine vanduta masina din Suedia nu este un Volvo.

Stirea a luat prin surprindere pe toata lumea pentru ca stim ca popularitatea brandului Volvo a crescut in 2016, dupa ce si in 2015 s-a bucurat de succes in tara natala. Desi compania suedeza anuntase inca din prima jumatate a anului 2016 o crestere cu 10,5% fata de aceeasi perioada a anului 2015, iata ca cifrele finale ale vanzarilor indica faptul ca un alt constructor i-a luat locul in topul vanzarilor.

Citeste continuarea articolului Cea mai vanduta masina in Suedia in 2016... nu este Volvo!

Anul 2016 a fost un nou an de succes pentru cei de la Dacia, care au reusit sa infaptuiasca un nou record in ceea ce priveste vanzarile de automobile in Franta. Astfel, vorbim despre o cifra de vanzari de putin peste 112.000 de exemplare, ceea ce inseamna o crestere a vanzarilor cu 12 procente fata de rezultatul inregistrat in 2015.

Dacia este una dintre cele mai bine vazute marci auto pe teritoriul francez, constructorul auto din Mioveni reusind sa se situeze pe a cincea pozitie in topul producatorilor in Hexagon. Vorbim despre o cota de piata de aproximativ 5,5% din totalul automobilelor de pasageri achizitionate de francezi, procent reflectat intr-o cifra de 110.529 de exemplare. Restul de 1.582 de autovehicule vandute au fost reprezentate de autoutilitarele de tip Dokker.

Daca ne uitam doar pe segmentul de piata al hatchback-urilor de clasa mica, atunci producatorul roman sta si mai bine. Si asta datorita modelelor Dacia Sandero, unul dintre cele mai cautate modele de pe piata franceza. Nici mai mult nici mai putin, Sandero este cel de-al doilea cel mai bine vandut model in Franta. Prima pozitie din top este ocupata, asa cum era si de asteptat, de Renault Clio.

Succesul inregistrat de modelul romanesc nu reprezinta chiar o mare surpriza, Sandero bucurandu-se de succes dupa succes pe piata franceza. Mai mult decat atat, la mijlocului lui 2016, modelul romanesc era chiar cea mai bine vanduta masina din Franta catre persoanele fizice. Astfel, Sandero reusise sa depaseasca unele modele mult mai cunoscute, precum Renault Clio sau Peugeot 208.

Din pacate, producatorul roman nu a reusit sa se bucure de un succes atat de mare si din partea cumparatorilor persoane juridice din Franta. Astfel, conform statisticilor inregistrate in prima parte a lui 2016, doar 14% din modelele Sandero vandute pe teritoriul statului francez au luat calea flotelor de masini ale companiilor. La acest capitol, Renault Clio si Peugeot 208 sau 308 au reusit sa inregistreze cifre de vanzari mult mai bune in comparatie cu cele obtinute de modelul romanesc.

Liderul detasat in materie de comercializare a automobilelor in Franta ramane Renault, producator care a reusit sa inregistreze aproape 408.000 de autovehicule vandute. Astfel, anul 2016 a reprezentat cel mai de succes an pentru producatorul francez intr-o analiza a ultimilor cinci. Asa cum era de asteptat, cel mai de succes model din gama Renault a fost Clio, model care a reprezentat mai bine de un sfert din numarul total de automobile vandute.

Anul 2016 a fost un nou an de succes pentru cei de la Dacia, care au reusit sa infaptuiasca un nou record in ceea ce priveste vanzarile de automobile in Franta. Astfel, vorbim despre o cifra de vanzari de putin peste 112.000 de exemplare, ceea ce inseamna o crestere a vanzarilor cu 12 procente fata de rezultatul inregistrat in 2015.

Dacia este una dintre cele mai bine vazute marci auto pe teritoriul francez, constructorul auto din Mioveni reusind sa se situeze pe a cincea pozitie in topul producatorilor in Hexagon. Vorbim despre o cota de piata de aproximativ 5,5% din totalul automobilelor de pasageri achizitionate de francezi, procent reflectat intr-o cifra de 110.529 de exemplare. Restul de 1.582 de autovehicule vandute au fost reprezentate de autoutilitarele de tip Dokker.

Daca ne uitam doar pe segmentul de piata al hatchback-urilor de clasa mica, atunci producatorul roman sta si mai bine. Si asta datorita modelelor Dacia Sandero, unul dintre cele mai cautate modele de pe piata franceza. Nici mai mult nici mai putin, Sandero este cel de-al doilea cel mai bine vandut model in Franta. Prima pozitie din top este ocupata, asa cum era si de asteptat, de Renault Clio.

Citeste continuarea articolului Dacia Sandero este cea de-a doua cea mai bine vanduta masina in Franta

Deoarece masinile second-hand sunt cautate pe piata din Romania, ne-am gandit astazi ca ar fi bine sa va spunem ce lucruri ar trebui facute dupa ce iti cumperi un astfel de automobil. Primul lucru si, poate, cel mai important este acela ca trebuie sa o inmatriculezi. Dupa ce ai semnat actul de vanzare-cumparare va trebui sa te grabesti sa o inmatriculezi, deoarece intregul proces poate dura cateva zile.

Deoarece nu ai cumparat o masina noua, va trebui sa te asiguri ca automobilul nu are defecte ascunse, pe care nu le-ai vazut inainte de cumparare. Asadar, dupa ce ai facut tranzactia fa-ti o programare la un service unde te asiguri ca automobilul a fost verificat in amanunt. Mai bine previi decat sa platesti de 3 ori mai mult atunci cand ti se va strica ceva.

Cand ajungi la service, asigura-te ca schimbi si toate filtrele: pentru ulei, combustibil, aer si polen. Ca si filtrele, fluidele masinii trebuie si ele schimbate. Dupa ce ai facut asta, noteaza-ti intr-un carnetel data si numarul de kilometri cand ai efectuat aceasta schimbare.

Manualul masinii trebuie si el citit, deoarece poti afla informatii importante despre automobilul pe care tocmai l-ai cumparat. Dupa ce ai achizitionat masina, asigura-te ca mergi la spalatorie unde vei curata foarte bine interiorul. Nu neglija micile defectiuni, cum ar fi inlocuirea becurilor arse, bujiile sau elementele de tapiterie rupte.

Deoarece vorbim despre siguranta ta, verifica sistemul de franare. Placutele trebuie si ele schimbate dar si, daca iti permite bugetul, discurile de frana. Anvelopele trebuie verificate pentru ca este foarte posibil sa fie vechi sau foarte uzate. Abia dupa ce ai urmat acesti pasi, te poti urca in noua ta masina si poti pleca la drum.

Nu uita totusi ca anul trecut, Politia Romana a achizitionat 8 radare cu laser pentru soferii vitezomani. Radarele de tip LTI 20-20 TruCAM sunt echipate cu o camera video HD performanta si cu un laser integrat. Camera HD poate inregistra fotografii HD si clipuri video care surprind cele mai mici detalii, ceea ce inseamna ca se va observa foarte clar marca si numarul de inmatriculare al masinii.

Agentii Politiei Romane au participat la cursuri de specializare pentru a-si putea insusi instruirea necesara utilizarii aparatelor de detectare a vitezei prin laser. Noile radare au fost repartizate catre Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti, catre agentii Sectiei de Politie Autostrazi din cadrul inspectoratului General al Politiei Romane, dar si catre Inspectoratele de Politie din Judetele Arges, Bacau, Brasov, Suveava, Prahova si Timis.

Deoarece masinile second-hand sunt cautate pe piata din Romania, ne-am gandit astazi ca ar fi bine sa va spunem ce lucruri ar trebui facute dupa ce iti cumperi un astfel de automobil. Primul lucru si, poate, cel mai important este acela ca trebuie sa o inmatriculezi. Dupa ce ai semnat actul de vanzare-cumparare va trebui sa te grabesti sa o inmatriculezi, deoarece intregul proces poate dura cateva zile.

Deoarece nu ai cumparat o masina noua, va trebui sa te asiguri ca automobilul nu are defecte ascunse, pe care nu le-ai vazut inainte de cumparare. Asadar, dupa ce ai facut tranzactia fa-ti o programare la un service unde te asiguri ca automobilul a fost verificat in amanunt. Mai bine previi decat sa platesti de 3 ori mai mult atunci cand ti se va strica ceva.

Cand ajungi la service, asigura-te ca schimbi si toate filtrele: pentru ulei, combustibil, aer si polen. Ca si filtrele, fluidele masinii trebuie si ele schimbate. Dupa ce ai facut asta, noteaza-ti intr-un carnetel data si numarul de kilometri cand ai efectuat aceasta schimbare.

Citeste continuarea articolului Afla ce trebuie sa faci dupa ce ai cumparat o masina second-hand

Toata lumea a putut observa ca Romania ultimilor ani arata din ce in ce mai mult ca o tara a contrastelor, o tara in care desi nivelul de trai nu este unul care sa ne faca cinste, masinile extrem de scumpe se fac vizibile fara nicio problema pe soselele patriei. Acest lucru a fost demonstrat si de comenzile primite de marii constructori europeni de la clientii romani pe parcursul anului 2016, acestia indreptandu-si atentia spre unele dintre cele mai scumpe modele lansate in ultimul timp.

Anul 2016 a reprezentat un an in care SUV-urile de lux au fost la mare cautare printre soferii romani, asa cum ne arata statisticile realizate. Bentley Bentayga, cel mai scump SUV din lume la acest moment, a fost cumparat in Romania de 12 soferi, in timp ce alti sase si-au indreptat atentia catre alte modele din gama producatorului.

Bentayga a fost lansat in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt si a fost prezentat inca de la bun inceput ca fiind cel mai luxos, cel mai puternic si cel mai rapid SUV realizat pana acum. Nici macar producatorul britanic nu s-a asteptat la o asemenea cerere din partea romanilor, drept dovada stocul preconizat pentru tara noastra a fost de doar 9 exemplare.

Cel mai scump model livrat in tara noastra a fost un exemplar First Edition care a costat nu mai putin de 310.000 euro, cu toate taxele incluse.

Alti trei soferi din Romania si-au indreptat atentia catre Lamborghini Urus, cel de-al treilea model din gama producatorului italian dupa celebrele Huracan, respectiv Aventador. Modelul Urus va fi produs in cadrul fabricii din Sant’Agata Bolognese si va avea un pret de pornire de aproximativ 200.000 de euro. Chiar daca cei trei romani au platit deja avansul pentru viitorul model Urus, acestia vor mai avea ceva de asteptat pana se vor putea bucura de exprerienta de la volanul luxosului model Lamborghini.

Cererile romanilor nu se opresc insa aici, oficialii Porsche Inter Auto dezvaluind ca au primit cereri din tara noastra inclusiv pentru modelul Bugatti Chiron, unul dintre cei mai scumpi bolizi din lume.

Lansat in cadrul Salonului Auto de la Geneva, Chiron dispune de specificatii menite sa impresioneze pana si pe cei mai pretentiosi pasionati auto. Cu o viteza maxima ce poate fi atinsa de 430 km/h si cu o acceleratie de la 0 la 100 km/h posibila in doar 2.5 secunde, un model Chiron va scoate din conturi doritorilor cel putin 2.5 milioane de euro.

Toata lumea a putut observa ca Romania ultimilor ani arata din ce in ce mai mult ca o tara a contrastelor, o tara in care desi nivelul de trai nu este unul care sa ne faca cinste, masinile extrem de scumpe se fac vizibile fara nicio problema pe soselele patriei. Acest lucru a fost demonstrat si de comenzile primite de marii constructori europeni de la clientii romani pe parcursul anului 2016, acestia indreptandu-si atentia spre unele dintre cele mai scumpe modele lansate in ultimul timp.

Anul 2016 a reprezentat un an in care SUV-urile de lux au fost la mare cautare printre soferii romani, asa cum ne arata statisticile realizate. Bentley Bentayga, cel mai scump SUV din lume la acest moment, a fost cumparat in Romania de 12 soferi, in timp ce alti sase si-au indreptat atentia catre alte modele din gama producatorului.

Bentayga a fost lansat in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt si a fost prezentat inca de la bun inceput ca fiind cel mai luxos, cel mai puternic si cel mai rapid SUV realizat pana acum. Nici macar producatorul britanic nu s-a asteptat la o asemenea cerere din partea romanilor, drept dovada stocul preconizat pentru tara noastra a fost de doar 9 exemplare.

Citeste continuarea articolului Romanii nu se dezmint: SUV-urile de lux sunt la mare cautare!

Vanzarile de masini premium de dimensiuni medii din Europa (652.000 unitati) le-au depasit anul acesta pe cele ale rivalilor de volum (582.000 unitati) si este pentru prima data cand cumparatorii aleg mai multe modele Mercedes-Benz, Audi si BMW. In topul celor mai vandute modele de clasa D, 6 din 10 sunt premium.

Loc 10: Audi A5 - 40.913 unitati - Audi A5 este pe locul zece in topul celor mai cautate masini de segment D, cu 40.913 unitati, scrie Wall-street.ro, citand date ale JATO Dynamics.

Loc 9: Volvo S60/V60 - 47.429 unitati - Gama S60/V60 a atras peste 47.000 de clienti din Europa.

Loc 8: BMW Seria 4 - 63.686 unitati - BMW Seria 4 este pe locul 8 in preferintele clientilor europeni de modele de segment D. Vanzarile au fost de 63.686 unitati in primele 11 luni.

Loc 7: Ford Mondeo - 66.979 unitati - Cu aproape 67.000 de unitati, Ford Mondeo este unul dintre modele de clasa medie adorate de europeni.

Loc 6: Opel Insignia - 68.495 unitati - Opel Insignia este aproape la fel de cautat in Europa ca Ford Mondeo. Vanzarile anul acesta au depasit 68.000 de unitati.

Loc 5: Skoda Superb - 79.533 unitati - Noua generatie Skoda Superb lansata in 2015 a reusit anul acesta sa faca vanzari mai bune decat Mondeo si Insignia. Aproape 80.000 de unitati au fost livrate in primele 11 luni.

Citeste continuarea articolului pe Wall-street.ro!

Vanzarile de masini premium de dimensiuni medii din Europa (652.000 unitati) le-au depasit anul acesta pe cele ale rivalilor de volum (582.000 unitati) si este pentru prima data cand cumparatorii aleg mai multe modele Mercedes-Benz, Audi si BMW. In topul celor mai vandute modele de clasa D, 6 din 10 sunt premium.

Loc 10: Audi A5 - 40.913 unitati - Audi A5 este pe locul zece in topul celor mai cautate masini de segment D, cu 40.913 unitati, scrie Wall-street.ro, citand date ale JATO Dynamics.

Loc 9: Volvo S60/V60 - 47.429 unitati - Gama S60/V60 a atras peste 47.000 de clienti din Europa.

Citeste continuarea articolului Top 10 cele mai vandute modele de masini de clasa medie. Lupta stransa intre premium si modele de volum

Compania Volvo a avut cel mai bine vandut SUV de dimensiuni medii din Europa mai multi ani la rand, modelul XC60 domninand topurile de vanzari. Pentru o buna perioada de timp compania Volvo a facut fata cu greu in competitie, pentru ca rivalii de la BMW, sau Land Rover amenintau din umbra.

Dar atunci cand au lansat XC90, situatia s-a schimbat. Exista rapoarte in presa de specialitate care ne demonstreaza ca XC90 a atras o multime de fani in ultima vreme. In primele noua luni ale anului modelul XC90 s-a vandut in 26.680 unitati, ceea ce inseamna o crestere de 163% fata de anul 2016.

Se pare ca simpatia europenilor s-a orientat, in ultima vreme, catre SUV-urile de calitate premium, pentru ca, urmarind ultimele statistici, XC90 a crescut in preferinte si merge umar la umar cu rivalul BMW X5. Ei da, dragii nostri, suprematia BMW X5 este amenintata de modelul suedezilor pentru ca, desi germanii au anuntat ca la sfarsitul lui septembrie vandusera 28.601 exemplare, Volvo vine tare din urma si va fi, cel mai probabil, “regele” SUV-urilor mari premium in Europa pana la sfarsitul anului.

Jurnalistii din presa de specialitate sustin ca modelul suedezilor merita sa ajunga in prima pozitie. Nu de alta, dar SUV-ul XC90 este o masina eleganta, luxoasa si foarte ergonomica, care, in ciuda faptului ca are dimensiuni mari, se misca excelent. In total, masinile SUV de dimensiuni mari se pare ca vor depasi cifra de 235.000 unitati anul acesta, ceea ce reprezinta un record pentru acest segment.

Cresterea inregistrata de aceste modele este de 33%, si a ajuns la 185.000 unitati pana in luna septembrie. Cea mai rapida ascensiune o au insa SUV-urile compacte, din clasa premium, care au inregistrat o crestere de 37% in Europa.

In afara de BMW X5 si Volvo XC90, topul vanzarilor de SUV-uri mari continua cu modelul Q7 de la Audi, care a fost achizitionat de un numar de 24.535 clienti in Europa. Dupa Audi, in top urmeaza tot un constructor german, Mercedes-Benz cu modelul GLE, fiind alegerea a 22.409 persoane care a crescut in preferinte si datorita lansarii GLE Coupe.

Cu toate ca Volvo va lua, fara indoiala, primul loc pentru vanzari, Land Rover va primi titlul de lider in vanzarile globale. Acest lucru se intampla datorita faptului ca in acest segment, Land Rover intra cu mai multe modele: Range Rover, Range Rover Sport si Land Rover Discovery, care impreuna se situeaza in jurul cifrei de 43.000 vandute din ianuarie pana in septembrie.

Si modelele hibride au inregistrat cresteri, SUV-urile cu sistem eco au o crestere totala de 299% in 2016. Cel mai bine primit model hibrid este XC90 T8 de 400 de cai putere, care are un motor electric pe baterii. In topul hibridelor mai gasim si modele atragatoare precum BMW X5 xDrive 40e, Porsche Cayenne S E-Hibrid, care au reusit se situeze peste Tesla Model X.

Compania Volvo a avut cel mai bine vandut SUV de dimensiuni medii din Europa mai multi ani la rand, modelul XC60 domninand topurile de vanzari. Pentru o buna perioada de timp compania Volvo a facut fata cu greu in competitie, pentru ca rivalii de la BMW, sau Land Rover amenintau din umbra.

Dar atunci cand au lansat XC90, situatia s-a schimbat. Exista rapoarte in presa de specialitate care ne demonstreaza ca XC90 a atras o multime de fani in ultima vreme. In primele noua luni ale anului modelul XC90 s-a vandut in 26.680 unitati, ceea ce inseamna o crestere de 163% fata de anul 2016.

Se pare ca simpatia europenilor s-a orientat, in ultima vreme, catre SUV-urile de calitate premium, pentru ca, urmarind ultimele statistici, XC90 a crescut in preferinte si merge umar la umar cu rivalul BMW X5. Ei da, dragii nostri, suprematia BMW X5 este amenintata de modelul suedezilor pentru ca, desi germanii au anuntat ca la sfarsitul lui septembrie vandusera 28.601 exemplare, Volvo vine tare din urma si va fi, cel mai probabil, “regele” SUV-urilor mari premium in Europa pana la sfarsitul anului.

Citeste continuarea articolului SUV-urile mari premium castiga teren in Europa! Afla care sunt preferintele clientilor!

Masinile electrice inca nu sunt asa de numeroase precum se asteaptau producatorii, dar tendinta eco este pe zi ce trece mai prezenta in alegerea oamenilor, iar aceste tipuri de masini vor castiga teren in viitor, suntem convinsi. Pana acum modelele electrice raman destul de rare la vedere, dar exista totusi si tari in care popularitatea lor este la cote inalte.

Norvegia este una dintre aceste tari, norvegienii aliniindu-se trendului prin achizitionarea de vehicule cu combustibil alternativ. Guvernul norvegian a incurajat soferii pentru a se indrepta catre vehiculele electrice reincarcabile, in speranta ca vor putea reduce emisiile de dioxid de carbon. Anul acesta, asadar, reprezentantii Norvegiei au anuntat ca vor acorda scutiri de taxe si alte masuri importante pentru cei ce opteaza pentru vehiculele electrice.

In plus, autoritatile au hotarat si construirea unei retele extinse de statii de incarcare. Strategia pe care guvernul a adoptat-o se pare ca este una de succes, pentru ca ultimele cifre arata ca Novergia este tara cu cele mai multe vehicule electrice pe strazi. Conform unor studii efectuate de institutii specializate, in Norvegia se afla pe sosele 100.000 vehicule electrice.

Statisticile sunt incurajatoare pentru autoritati, care spera ca pana in 2020 sa se atinga si un prag impresionant, de 400.000 de exemplare vandute. Datele publicate pentru prima parte a anului aratau ca in Norvegia aproape 25% din masinile noi care se inregistreaza sunt plug-in electrice, o categorie care include si masinile pur electrice, dar si vehicule hibrid.

Ba mai mult, in primele trei luni ale anului 2016, Norvegia a inregistrat 11.124 masini pur electrice si plug-in hibrid, ele reprezintand 24,4% din totalul masinilor noi. Statisticile date publicitatii de IHS, o companie britanica ce furnizeaza informatii si analiza pentru luarea deciziilor in anumite industrii, plaseaza Norvegia pe un loc fruntas in acest domeniu, clasamentul evidentiind ca alte tari mai avansate din punct de vedere economic se situeaza pe trepte mai joase.

Acum, spre sfarsitul anului, Norvegia a anuntat cifra record de vanzari electrice, iar evenimentul a fost sarbatorit cum se cuvine, printr-o reuniune a marcilor prezente pe piata norvegiana: Nissan Leaf - cel mai bine vandut model, dar si Volkswagen e-Golf sau Tesla Model S.

Anuntul facut acum de autoritatile norvegiene este unul important si va lasam pe voi sa faceti si anumite calcule, pentru ca va mai spunem ca Norvegia are un numar de numai 5 milioane locuitori. Daca lucrurile vor sta asa si un continuare, se poate ca Norvegia sa isi atinga obiectivul de 400.000 unitati foarte curand.

Ba mai mult, Christina Bu, secretar general al Asociatiei Noevrgiene de Masini Electrice a declarat ca pana in 2025 ei doresc sa comercializeze doar masini electrice. Tot ea a declarat pentru o publicatie din strainatate ca Norvegia doreste sa inspire si alte tari pentru a lua masuri similare si pentru a stiluma cumpararea de masini prietenoase cu mediul inconjurator. Cine le va lua exemplul, vom vedea cu siguranta in viitorul apropiat.

Masinile electrice inca nu sunt asa de numeroase precum se asteaptau producatorii, dar tendinta eco este pe zi ce trece mai prezenta in alegerea oamenilor, iar aceste tipuri de masini vor castiga teren in viitor, suntem convinsi. Pana acum modelele electrice raman destul de rare la vedere, dar exista totusi si tari in care popularitatea lor este la cote inalte.

Norvegia este una dintre aceste tari, norvegienii aliniindu-se trendului prin achizitionarea de vehicule cu combustibil alternativ. Guvernul norvegian a incurajat soferii pentru a se indrepta catre vehiculele electrice reincarcabile, in speranta ca vor putea reduce emisiile de dioxid de carbon. Anul acesta, asadar, reprezentantii Norvegiei au anuntat ca vor acorda scutiri de taxe si alte masuri importante pentru cei ce opteaza pentru vehiculele electrice.

In plus, autoritatile au hotarat si construirea unei retele extinse de statii de incarcare. Strategia pe care guvernul a adoptat-o se pare ca este una de succes, pentru ca ultimele cifre arata ca Novergia este tara cu cele mai multe vehicule electrice pe strazi. Conform unor studii efectuate de institutii specializate, in Norvegia se afla pe sosele 100.000 vehicule electrice.

Citeste continuarea articolului Aceasta tara a reusit sa fie cea mai ecologica din lume!

In general se spune ca masinile isi pierd valoarea imediat ce au fost scoase de pe poarta fabricii. Orice sofer se gandeste, atunci cand isi cumpara un autovehicul nou, ce model sa isi achizitioneze pentru a nu pierde foarte mult din investitia facuta daca se decid sa isi revanda masina. Studiile efectuate de specialisti in domeniu arata ca vehiculele isi pierd aproape jumatate din valoare lor in primii trei ani. Bineinteles ca nu toate masinile de depreciaza in mod egal, si despre asta este vorba si in materialul nostru de astazi.

In ciuda celebrului scandal in care a fost implicata compania germana Volkswagen, masinile brandului se pare ca isi pastreaza valoarea pe piata second hand, cel putin in Europa. Aceasta problema a fost intens discutata in mediul online, odata cu scandalul izbucnit nu de mult timp.

Oficialii companiei Volkswagen sustin ca proprietarii modelelor lor nu au de pierdut, atunci cand se decid sa isi schimbe masina. Probabil ca asta a stat la baza calculelor lor si atunci cand au iesit in fata si au declarat ca nu au de gand sa isi despagubeasca clientii afectati de Dieselgate. Desi autoritatile europene au insistat ca germanii trebuie sa isi despagubeasca clientii, reprezentantii Volkswagen s-au tinut tari pe pozitie si au refuzat acest lucru.

Motivul este acesta: proprietarii Volkswagen nu inregistreaza pierderi financiare iar rapoartele realizate de ei sustin ca, desi initial studiile au aratat ca in medie preturile pe piata second hand scad cu 3%, de fapt acestia nu au pierderi in buget.

Stim cu totii ca in Statele Unite, propietarii de Volkswagen au primit cate 1000 dolari cash sau vouchere pentru urmatoarea achizitie, dar omologii companiei nu au luat aceeasi hotarare si aici, pe continentul nostru. Comisarul Uniunii Europene, Elzbieta Bienkowsaka a cerut grupului Volkswagen sa acorde clientilor europeni aceleasi beneficii ca si cele ale americanilor, dar avand in vedere ca in Europa, in jur de 8,5 milioane de vehicule din cele 11 milioane alimentate cu motorina au fost depistate cu dispozitive trucate, va dati cu totii seama ce ar fi insemnat asta pentru companie.

Suma pentru cei 8,5 milioane de clienti ar fi fost una astronomica, si era, mai mult ca sigur, imposibil de platit. Prin urmare germanii de la Volkswagen au trebuit sa faca ceva, si au gasit o solutie prin citarea cifrelor realizate de un cercetator de piata independenta. Aceste date sustin ca pretul masinilor diesel Volkswagen isi pastreaza foarte bine pretul pe piata second hand, ba mai mult, masinile grupului Volkswagen au un pret mai bun pe piata decat masinile rivalilor.

In general se spune ca masinile isi pierd valoarea imediat ce au fost scoase de pe poarta fabricii. Orice sofer se gandeste, atunci cand isi cumpara un autovehicul nou, ce model sa isi achizitioneze pentru a nu pierde foarte mult din investitia facuta daca se decid sa isi revanda masina. Studiile efectuate de specialisti in domeniu arata ca vehiculele isi pierd aproape jumatate din valoare lor in primii trei ani. Bineinteles ca nu toate masinile de depreciaza in mod egal, si despre asta este vorba si in materialul nostru de astazi.

In ciuda celebrului scandal in care a fost implicata compania germana Volkswagen, masinile brandului se pare ca isi pastreaza valoarea pe piata second hand, cel putin in Europa. Aceasta problema a fost intens discutata in mediul online, odata cu scandalul izbucnit nu de mult timp.

Oficialii companiei Volkswagen sustin ca proprietarii modelelor lor nu au de pierdut, atunci cand se decid sa isi schimbe masina. Probabil ca asta a stat la baza calculelor lor si atunci cand au iesit in fata si au declarat ca nu au de gand sa isi despagubeasca clientii afectati de Dieselgate. Desi autoritatile europene au insistat ca germanii trebuie sa isi despagubeasca clientii, reprezentantii Volkswagen s-au tinut tari pe pozitie si au refuzat acest lucru.

Citeste continuarea articolului Masinile VW implicate in Dieselgate isi pastreaza preturile pe piata second hand

Cei mai mari producatori auto din industrie au dat publicitatii cifrele pe care le-au inregistrat in vanzari pana acum. Inca din lunile trecute cei de la Mercedes-Benz au raportat cresteri de vanzari in comparatie cu cele ale anului trecut, constructorul de masini de lux indreptandu-se, asa cum va spuneam anteior, spre titlul de cel mai bine vandut brand auto.

Asadar, Mercedes-Benz se lupta cu rivalii de la BMW pentru acest titlu, iar cifrele anuntate ieri ne demonstreaza concret cum sta calasamentul. In luna noiembrie, vanzarile de masini de lux ale germanilor de la BMW au crescut cu 5,9, ceea ce inseamna un numar de 177.740 unitati vandute. Pe de cealalta parte, Mercedes-Benz are un avans considerabil in fata celor de la BMW. Ei au vandut cu 70.000 unitati mai mult decat BMW si se situeaza, inca, in fruntea topului.

Reprezentantii companiei Mercedes-Benz au declarat chiar ca si-au atins scopul, acela de a depasi vanzarile de anul trecut. Europa a fost un factor care a decis aceasta ridicare a vanzarilor, pentru ca piata a crescut cu 16,7%, iar China a contribuit, cu un procent de crestere de 16,5%.

Dintre masinile comercializate de brandul german Mercedes-Benz, Clasa E a crescut cel mai mult, procentul fiind de 39%. Per total masinile de pasageri au crescut cu 12,7% la un numar de 182.602 vehicule, contribuind serior la cifra totala pe anul aceste, de 1,893.618 masini vandute.

In ceea ce priveste BMW, cel mai bine vandut segment al lor este cel al SUV-urilor, modelul X5 fiind preferat de multi clienti. Cresterea inregistrata de masinile de dimensiuni mari ale BMW este de 22%, iar pe locul doi se situeaza Seria 7, care doar in luna noiembrie s-a bucurat de o crestere in preferintele clientilor de 70%.

Per total vanzarile constructorului BMW se situeaza in jurul cifrei de 1,8 milioane de masini vandute, mai exact 1.824.490 unitati. Facand comparatie cu ceea ce s-a intamplat anul trecut, va spunem ca in 2015 cei de la BMW au inregistrat un numar de 1,91 milioane masini vandute, in timp ce Mercedes-Benz a declarat ca a vandut 1,87 milioane masini.

Cel de-al treilea brand care se bucura de succes este Audi, care a anuntat ca in luna noiembrie a vandut un numar de 154.400 unitati. Asta inseamna ca si ei s-au bucurat de o crestere, de 4,3% fata de anul trecut, dar nu este una suficienta astfel incat sa isi depaseasca rivalii.

Pentru cei de la Audi, succesul s-a inregistrat, in primul rand in Europa, care a contribuit cu o crestere de 9,5% la 68.200 unitati. Pana acum, in cele 11 luni scurse din anul acesta, cei de la Audi au raportat ca au inregistrat 1,713.900 unitati vandute, ceea ce reprezinta o crestere de 4,2% fata de anul trecut.

Cei mai mari producatori auto din industrie au dat publicitatii cifrele pe care le-au inregistrat in vanzari pana acum. Inca din lunile trecute cei de la Mercedes-Benz au raportat cresteri de vanzari in comparatie cu cele ale anului trecut, constructorul de masini de lux indreptandu-se, asa cum va spuneam anteior, spre titlul de cel mai bine vandut brand auto.

Asadar, Mercedes-Benz se lupta cu rivalii de la BMW pentru acest titlu, iar cifrele anuntate ieri ne demonstreaza concret cum sta calasamentul. In luna noiembrie, vanzarile de masini de lux ale germanilor de la BMW au crescut cu 5,9, ceea ce inseamna un numar de 177.740 unitati vandute. Pe de cealalta parte, Mercedes-Benz are un avans considerabil in fata celor de la BMW. Ei au vandut cu 70.000 unitati mai mult decat BMW si se situeaza, inca, in fruntea topului.

Reprezentantii companiei Mercedes-Benz au declarat chiar ca si-au atins scopul, acela de a depasi vanzarile de anul trecut. Europa a fost un factor care a decis aceasta ridicare a vanzarilor, pentru ca piata a crescut cu 16,7%, iar China a contribuit, cu un procent de crestere de 16,5%.

Citeste continuarea articolului Mercedes-Benz si BMW sunt umar la umar in lupta pentru cel mai bine vandut brand auto

Achizitia unei masini la mana a doua in luna decembrie poate avea dublu tais: poate sa fie o oferta excelenta, ori, dimpotriva, o teapa de zile mari. InspectorAuto.ro prezinta care sunt avantajele si dezavantajele cumpararii unei masini rulate pe final de an, informeaza Wall-street.ro.

Potrivit unor statistici, in luna decembrie se fac mai multe tranzactii cu masini rulate decat in luna ianuarie a anului urmator.

In lunile decembrie din ultimii ani vanzarile de masini rulate au fost cu pana la 25% mai mari fata de luna ianuarie a anului imediat urmator. Asta inseamna ca exista cerere foarte mare in decembrie si de aici problemele: se poate ajunge la o criza de masini bune, oneste, care chiar merita cumparate. Un cumparator grabit poate cadea foarte usor prada unui vanzator mai putin onest.

”Persoanele fizice sau juridice vor sa vanda pentru a face rost de bani pe final de an. E vorba despre cash flow. Apoi, cumparatorii de orice fel decid achizitia unei masini fie pentru ca era un obiectiv personal din acel an, fie ca vorbim despre un cadou, fie ca reprezinta o reglare a balantei contabile – cheltuiala – pe anul care tocmai se incheie”, explica Mihai Cune, fondator si director general al InspectorAuto.ro.

In acest context, cumpararea unei masini rulate poate deveni mai riscanta decat in alte perioade ale anului.

”Graba achizitiei si euforia sarbatorilor pot conduce usor la o teapa. Dar, cu atentie si rabdare, cumparatorii pot gasi in decembrie si oferte foarte bune”, potrivit lui Mihai Cune. Citeste continuarea articolului pe Wall-street.ro!

Achizitia unei masini la mana a doua in luna decembrie poate avea dublu tais: poate sa fie o oferta excelenta, ori, dimpotriva, o teapa de zile mari. InspectorAuto.ro prezinta care sunt avantajele si dezavantajele cumpararii unei masini rulate pe final de an, informeaza Wall-street.ro.

Potrivit unor statistici, in luna decembrie se fac mai multe tranzactii cu masini rulate decat in luna ianuarie a anului urmator.

In lunile decembrie din ultimii ani vanzarile de masini rulate au fost cu pana la 25% mai mari fata de luna ianuarie a anului imediat urmator. Asta inseamna ca exista cerere foarte mare in decembrie si de aici problemele: se poate ajunge la o criza de masini bune, oneste, care chiar merita cumparate. Un cumparator grabit poate cadea foarte usor prada unui vanzator mai putin onest.

Citeste continuarea articolului Cat de avantajoasa este achizitia unei masini rulate in luna decembrie

Piata auto a crescut, la noi in tara cu 16% in comparatie cu anul trecut, iar marca cea mai vanduta este, conform statisticilor, Volkswagen, cu 7384 unitati vandute in doar 6 luni. Chiar daca in top 5 al celor mai vandute autovehicule nu se claseaza si producatorul autohton Dacia, compania are insa motive de bucurie. Si spunem asta pentru ca in Germania, inmatricularile de masini ale brandului Dacia au crescut.

Da, ati citit foarte corect, marca romaneasca Dacia este extrem de populara printre nemti. Conform cifrelor dezvaluite de compania care isi are fabrica in Mioveni, Arges, in luna iulie, birourile de inmatriculari din Germania au avut treaba multa: 4784 autovehicule Dacia si-au gasit proprietari in Germania si au trebuit inmatriculate.

In cele 11 luni care au trecut din anul acesta, germanii au inmatriculat cu 6,3% mai multe masini Dacia fata de anul trecut, ceea ce inseamna o crestere de 44.590 unitati. Si ca sa va faceti o idee despre ce inseamna aceasta cifra, va spunem ca fata de anul trecut, inmatricularile au crescut cu 10,5% iar per total Germania a inregistrat inscrieri de masini care se ridica la un total de peste 3 milioane de vehicule.

Suna imbucurator pentru noi, romanii, si poate odata cu acest anunt ne vom reconsidera si noi pozitia fata de brandul autohton. Nu de alta, dar sondajele spun in continuare ca preferintele noastre nu sunt, inca, indreptate spre marcile autohtone.

O alta piata extrem de dornica de Dacia, daca putem spune asa, este cea franceza. In Franta, compania Dacia a declarat cresteri de 15,8% in ceea ce priveste inmatricularile, ceea ce inseamna 100.759 unitati si o cota de piata de 5,5%.

Dupa Franta, un cuvant important de spus in vanzari il are Spania, locuitorii de acolo achizitionand un numar de 55.168 unitati Dacia. In total, Dacia a anuntat ca se bucura de o crestere importanta a vanzarilor, de la 474.623 unitati in 2014, la 511.510 unitati. Dintre modelele romanesti, cea mai mare crestere de popularitate o are Duster, cu un numar de 120.980 unitati fabricate, urmat indeaproape de Sandero, cu 37.116 unitati, Logan cu 26.795 unitati si Logan MCV cu 26.239 unitati.

Daca la noi in tara marca Volkswagen s-a vandut extrem de bine, in Germania lucrurile stau altfel. Compania Volkswagen a avut parte de un declin de 3,2%. In total, numarul autovehiculelor ale germanilor de la Volkswagen, in primele sapte luni ale anului a fost de 403.146 autoturisme.

De o crestere a inmatricularilor s-a bucurat insa marca Porsche in Germania. Reprezentantii companiei au anuntat ca in primele sapte luni ale anului au avut parte de o crestere cu 0,7%. Cea mai rapida si spectaculoasa crestere a avut-o insa compania Audi, care a urcat cu 11,1% din ianuarie pana in iulie, in timp ce Seat a scazut cu 3,5% in primele sapte luni.

Piata auto a crescut, la noi in tara cu 16% in comparatie cu anul trecut, iar marca cea mai vanduta este, conform statisticilor, Volkswagen, cu 7384 unitati vandute in doar 6 luni. Chiar daca in top 5 al celor mai vandute autovehicule nu se claseaza si producatorul autohton Dacia, compania are insa motive de bucurie. Si spunem asta pentru ca in Germania, inmatricularile de masini ale brandului Dacia au crescut.

Da, ati citit foarte corect, marca romaneasca Dacia este extrem de populara printre nemti. Conform cifrelor dezvaluite de compania care isi are fabrica in Mioveni, Arges, in luna iulie, birourile de inmatriculari din Germania au avut treaba multa: 4784 autovehicule Dacia si-au gasit proprietari in Germania si au trebuit inmatriculate.

In cele 11 luni care au trecut din anul acesta, germanii au inmatriculat cu 6,3% mai multe masini Dacia fata de anul trecut, ceea ce inseamna o crestere de 44.590 unitati. Si ca sa va faceti o idee despre ce inseamna aceasta cifra, va spunem ca fata de anul trecut, inmatricularile au crescut cu 10,5% iar per total Germania a inregistrat inscrieri de masini care se ridica la un total de peste 3 milioane de vehicule.

Citeste continuarea articolului Dacia se bucura de succes printre europeni
Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
Anvelope autoturisme - Goodyear
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare